Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vaccineren en bloed prikken op dezelfde dag?

 
Profiel   

Hoi,

Weet iemand toevallig of je gevaccineerd kan worden en kan bloedprikken (voor onderzoek) op dezelfde dag?

Thnx!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 00:52 



 
Profiel   

Ik zou dat even terugkoppelen aan je behandelend arts en de GGD.

Niet hier.

Mijn keuze zou het niet zijn in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 00:54 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik zou dat even terugkoppelen aan je behandelend arts en de GGD.

Niet hier.

Mijn keuze zou het niet zijn in ieder geval.


Dacht wie weet is er hier iemand die toevallig weet wat er in het artsen protocol staat hierover :)
De dame van het bloedprikken vond het geen reden om het niet in te plannen, maar ik heb m'n twijfels.. . Gaat om een 70plusser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 01:08 



 
Profiel   

Waarom zou het niet kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 05:23 



 
Profiel   

Eerst bloedprikken en daarna vaccineren lijkt mij geen probleem. Maar andersom lijkt me dan weer onlogisch... al zal het afhangen waar op geprikt wordt.
Je kunt het beste even met de arts overleggen, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 05:59 



 
Profiel   

Het lijkt me logisch wat Marley93 zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 06:02 



 
Profiel   

Polly schreef
Waarom zou het niet kunnen?

Omdat het lichaam kan reageren op het prikken en daardoor de bloedtest niet betrouwbaar is, denk ik?

Andersom lijkt me dan weer geen punt. Eerst bloedprikken en dan vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 07:06 



 
Profiel   

Eerst bloedprikken, dan vaccineren.

Dat is hier bij de dieren (paard en kat) de logische volgorde als het eens zo voorkomt. Lijkt mij bij een mens ook logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 07:20 



 
Profiel   

Hmmm, maandag vroeg maar even bellen. Hoe het nu eruit ziet is het eerst vaccineren en een paar uur later bloedprikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 07:31 



 
Profiel   

Ja ik zal het ook navragen. Eerst bloedprikken klinkt mij ook beter. Je weet nooit wat het vacin precies met de bloedwaarde doet. Maar misschien moeten ze dingen uit het bloed weten die geen relatie hebben tot het vaccin .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 07:39 



 
Profiel   

Ligt er volledig aan waar er op geprikt wordt, de meeste bloedwaardes veranderen niet zo snel en daar zal de vaccinatie dus dan ook geen invloed op hebben. Maar een belletje naar de arts kan geen kwaad natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 07:41 



 
Profiel   

Ik zou echt even overleggen.

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik soms wat gammel kan zijn na bloedprikken. Beetje afhankelijk van hoeveel buisjes er nodig zijn, en of ik überhaupt fit was op dat moment.

Als je lijf tóch al een lichte tik krijgt van dat bloedprikken en er dan nog een vaccin overheen krijgt die bij sommige mensen ook een fysieke tik geeft, kán ik me voorstellen dat dat wat minder gunstig is.


Maar echt afhankelijk van de specifieke situatie, en het lijkt me dan ook het handigst om dit echt even met een behandelend arts te bespreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 07:46 



 
Profiel   

Thnx all!
Conclusie, morgen zo vroeg mogelijk bellen. Eerst maar met de huisarts.

Snap dat het geen invloed kan hebben op de bloedwaarden, maar meer als je 70plus bent en al niet de meest sterke persoon, of het dan niet te veel is ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 08:05 



 
Profiel   

FiveSports schreef
Thnx all!
Conclusie, morgen zo vroeg mogelijk bellen. Eerst maar met de huisarts.

Snap dat het geen invloed kan hebben op de bloedwaarden, maar meer als je 70plus bent en al niet de meest sterke persoon, of het dan niet te veel is ook.


Nee, daar zou ik me geen zorgen over maken. Bloedprikken heeft geen invloed op je gestel, weerstand etc. Als je bloed zou doneren dus grotere hoeveelheden dan kan dat anders zijn. Maar bloedprikken is maar minimaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 08:45 



 
Profiel   

Ik denk zelf dat het geen kwaad kan, zeker na een uur zal er weinig veranderen in de bloedwaarden, en bloedprikken is over het algemeen geen gebeurtenis die grote invloed heeft op je lichamelijke gezondheid. Maar voor de gemoedsrust is het altijd fijn om contact op te nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 08:48 



 

Ik neem deel aan de J&J ensemble2 studie. Bij mij werd er eerst bloed afgenomen voor de 1ste inenting (heb trouwens het vaccin en niet de placebo gehad). Als ze binnen een studie eerst een bloedafname doen voor het vaccin, dan kan dat ook bij een gewone vaccinatie denk ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 09:35 



 
Profiel   

Ligt eraan waarop je bloed getest wordt.
Zeer waarschijnlijk heeft het vaccin geen invloed op die waardes die ze willen weten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen