Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 20:28

Hoi allemaal,

Ik stel hier even een vraag voor mijn moeder omdat we zelf even niet verder komen.

Mijn moeder heeft een stichting. De stichting begeleidt kinderen die uitvallen van school. Dit doen ze op de locatie van de stichting, thuis bij de kinderen en op scholen. De kinderen zijn tussen ongeveer de 6 en 19 jaar oud en hebben vaak diagnoses zoals autisme of adhd. De begeleiding wordt 9/10 keer betaald via PGB. De stichting heeft contracten met de ouders van de kinderen, niet de medewerkers die de begeleiding uitvoeren.

Nu vragen wij ons af wanneer de mensen van de stichting aan de beurt zijn voor een vaccin? In het vaccinatieschema staat dat PGB hulpverleners vanaf maart ingeënt konden worden maar in een ander schema staat weer enkel iets over wmo hulpverleners.

Weet iemand hier toevallig iets over? Of wie we kunnen bellen voor informatie?

We hebben het rivm coronanummer gebeld maar die sturen ons door naar de SVB bank. Die hebben we ook gebeld maar zeggen dat die het ook niet weten.

We hebben de stichting via het formulier van het RIVM aangemeld maar nog niks gehoord daarvan.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:29

Ik denk dat dat het antwoord helaas is, het is denk ik niet precies te zeggen, vooral met de vaccins die dan weer niet geleverd worden, dan weer stop gezet worden etc.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:31

Geen enkel schema klopt nog.... het is afwachten.

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 20:34

Het vreemde is dat de trainster van onze hulphond (bekostigd vanuit PGB) wel al via ons een uitnodiging voor een vaccin heeft gekregen (verstuurd vanuit de SVB).

Nu gaat dat om een zpp'er en geen werknemer. Maar zit daar dan echt een verschil in?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:36

Kun je je vraag niet bij de Rijksoverheid neerleggen? Die hebben er vaak meer zicht op dan de bokkers
Wanneer heb je je stichting aangemeld bij het RIVM?

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 20:38

purny schreef:
Kun je je vraag niet bij de Rijksoverheid neerleggen? Die hebben er vaak meer zicht op dan de bokkers


Het enige contact nummer dat wij kunnen vinden is het het algemene corona informatie nummer. Die hebben wij gebeld maar weten niks (sturen ons door naar de SVB). Doorverbinden doen ze ook niet.

Ik dacht dat er misschien mensen hier op bokt in de jeugdzorg werken en er misschien zelf iets vanaf weten.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:39

Heb je hier misschien wat aan: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus

Naast functie hangt het van je geboortejaar af als ik het goed begrijp.

Edit: Hier geven ze inderdaad ook 2 maart aan zie ik. Dan is het afwachten ben ik bang... Het is op het moment zo'n chaos met vaccineren. Zelfs in de ziekenhuizen zijn ze nog niet klaar

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 20:44

Kidde schreef:
Heb je hier misschien wat aan: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus

Naast functie hangt het van je geboortejaar af als ik het goed begrijp


Ik heb hem even ingevuld (met zowel mijn moeders geboortejaar als mijn eigen) en krijg dus de melding dat we via de werkgever een uitnodiging zouden moeten krijgen. Alleen de werkgever, de stichting, weet dus niet hoe ze aan de uitnodigingen zouden moeten komen.

Afbeelding

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:44

Geen enkel schema klopt.
De GGZ zou ook al in februari geprikt worden. en midden april zijn we nog niet geprikt.
Omdat we eerst AZ zouden krijgen en daarna jansen. en alles word on hold gezet daarin.

Denk dat je de chaos even moet afwachten..

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:48

Volgens de lijst zou ik vanaf eind juni een oproep krijgen... dus waar zijn die mooie beloftes gebleven dat iedereen voor begin juli zijn eerste vaccin zou krijgen....

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:00

Eloya schreef:
Geen enkel schema klopt.
De GGZ zou ook al in februari geprikt worden. en midden april zijn we nog niet geprikt.
Omdat we eerst AZ zouden krijgen en daarna jansen. en alles word on hold gezet daarin.

Denk dat je de chaos even moet afwachten..


Tja ik denk dat dat de enige optie is.
purny schreef:
Volgens de lijst zou ik vanaf eind juni een oproep krijgen... dus waar zijn die mooie beloftes gebleven dat iedereen voor begin juli zijn eerste vaccin zou krijgen....

Dat gaat vrees ik inderdaad niet lukken. Ik zou ook graag een vaccin krijgen zodat ik naar school kan maar dat zit er even niet.

De mensen van de stichting werken dagelijks, gedurende de hele corona crisis, op minder dan 1,5m afstand met de kinderen en jongeren. Zonder medische mondkapjes, de begeleiders hebben normale mondkapjes op maar de kinderen kunnen dit vaak ook niet verdragen. De kans op corona is dus wel een stuk groter dan mensen die niet met mensen werken.

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:08

Ik kreeg tot mijn grote verrassing een paar weken geleden via een PGB cliënt vanuit mijn hulpverleningspraktijk met paarden een oproep. Dat ging via de SVB, mijn cliënt kreeg een mail die ze naar mij moest doorsturen.
Ik heb gebeld en aangegeven dat ik niet voor wilde dringen maar er was toen al commotie rondom Astrazeneka dus ze gaven aan dat ik die gerust kon komen halen omdat de mensen daar niet voor in de rij stonden. Een paar dagen later werd het vaccineren met Astrazeneka voor mijn leeftijdscategorie gestopt... Maar uiteindelijk ben ik (nu de twee toch wel een beetje, irrationeel, spannende weken na de vaccinatie erop zitten) toch blij dat ik mijn eerste vaccinatie nu binnen heb via deze weg want anders was ik ook pas ergens in de zomer aan de beurt geweest.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:10

Maar Joy, er zijn meer mensen die met veel mensen in aanraking komen.... En dat bepaalde groepen voorrang krijgen ben ik het niet mee eens.

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:13

Swift schreef:
Ik kreeg tot mijn grote verrassing een paar weken geleden via een PGB cliënt vanuit mijn hulpverleningspraktijk met paarden een oproep. Dat ging via de SVB, mijn cliënt kreeg een mail die ze naar mij moest doorsturen.
Ik heb gebeld en aangegeven dat ik niet voor wilde dringen maar er was toen al commotie rondom Astrazeneka dus ze gaven aan dat ik die gerust kon komen halen omdat de mensen daar niet voor in de rij stonden. Een paar dagen later werd het vaccineren met Astrazeneka voor mijn leeftijdscategorie gestopt... Maar uiteindelijk ben ik (nu de twee toch wel een beetje, irrationeel, spannende weken na de vaccinatie erop zitten) toch blij dat ik mijn eerste vaccinatie nu binnen heb via deze weg want anders was ik ook pas ergens in de zomer aan de beurt geweest.


Dat is dus inderdaad hoe het bij de trainster van onze hulphond ook is gegaan. Die krijgt nu volgensmij Pfizer omdat AstraZeneca voor haar leeftijd gestopt is. Maar inderdaad fijn dat je hem alvast gekregen hebt!

purny schreef:
Maar Joy, er zijn meer mensen die met veel mensen in aanraking komen.... En dat bepaalde groepen voorrang krijgen ben ik het niet mee eens.

Dat kan inderdaad. Ik ga verder niet over de volgorde, kan daar weinig aan veranderen.

Ik stelde deze vraag enkel voor mijn moeder omdat de zorgverleners toch graag beschermd willen worden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:15

Joy_Mennings schreef:
Eloya schreef:
Geen enkel schema klopt.
De GGZ zou ook al in februari geprikt worden. en midden april zijn we nog niet geprikt.
Omdat we eerst AZ zouden krijgen en daarna jansen. en alles word on hold gezet daarin.

Denk dat je de chaos even moet afwachten..


Tja ik denk dat dat de enige optie is.
purny schreef:
Volgens de lijst zou ik vanaf eind juni een oproep krijgen... dus waar zijn die mooie beloftes gebleven dat iedereen voor begin juli zijn eerste vaccin zou krijgen....

Dat gaat vrees ik inderdaad niet lukken. Ik zou ook graag een vaccin krijgen zodat ik naar school kan maar dat zit er even niet.

De mensen van de stichting werken dagelijks, gedurende de hele corona crisis, op minder dan 1,5m afstand met de kinderen en jongeren. Zonder medische mondkapjes, de begeleiders hebben normale mondkapjes op maar de kinderen kunnen dit vaak ook niet verdragen. De kans op corona is dus wel een stuk groter dan mensen die niet met mensen werken.


Dat doen ze in de ziekenhuizen ook met bewezen covid patiënten en daar is het personeel ook grotendeels niet gevaccineerd.

Maar ik ken PGB hulpverleners die al gevaccineerd zijn, dus weet niet waarom je nog geen oproep hebt.
Alles gaat een beetje door elkaar dus zou gewoon afwachten wanneer je opgeroepen wordt.

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:20

verootjoo schreef:
Dat doen ze in de ziekenhuizen ook met bewezen covid patiënten en daar is het personeel ook grotendeels niet gevaccineerd.

Maar ik ken PGB hulpverleners die al gevaccineerd zijn, dus weet niet waarom je nog geen oproep hebt.
Alles gaat een beetje door elkaar dus zou gewoon afwachten wanneer je opgeroepen wordt.


Daarom zei ik ook dan beroepen die niet met mensen werken ;)

Maar de stichting zou dus zelf een oproep moeten krijgen om dan weer de werknemers uit te kunnen nodigen?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:24

Ik loop stage op een zorginstelling die redelijk dezelfde doelgroep heeft als jouw moeder, TS en ik mocht me 2 weken terug laten enten. De aanvraag is volgens mij 3 maal bij verschillende instanties ingediend. 2 keer afgewezen omdat het geen ouderenzorg was, maar derde keer gelukkig wel. Op 1 na is iedereen gevaccineerd, maar hij zou vorige week gaan maar ja, AZ is gestopt dus hij kan nu niet meer :+

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:26

gerpiegorp schreef:
Ik loop stage op een zorginstelling die redelijk dezelfde doelgroep heeft als jouw moeder, TS en ik mocht me 2 weken terug laten enten. De aanvraag is volgens mij 3 maal bij verschillende instanties ingediend. 2 keer afgewezen omdat het geen ouderenzorg was, maar derde keer gelukkig wel. Op 1 na is iedereen gevaccineerd, maar hij zou vorige week gaan maar ja, AZ is gestopt dus hij kan nu niet meer :+


Kun jij misschien eens navragen waar ze de aanvraag hebben ingediend? Wij hebben dit enkel bij het rivm gedaan maar hebben geen bericht terug gehad oid. Dus geen idee of het afgewezen is.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:32

Zat er niet ook verschil in per provincie/zorgregio waar ze zijn in hun entschema? En dat de mensen die via PGB al een uitnodiging hebben gehad in een regio zitten waar ze al verder zijn dan de regio van TS?

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:35

Dorus schreef:
Zat er niet ook verschil in per provincie/zorgregio waar ze zijn in hun entschema? En dat de mensen die via PGB al een uitnodiging hebben gehad in een regio zitten waar ze al verder zijn dan de regio van TS?


Ik denk niet dat het daar aan ligt. Een stuk of twee werknemers werken ook nog bij een andere werkgever en die hebben daarvan een uitnodiging gekregen. Dit is ook in dezelfde regio.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:44

Jullie worden waarschijnlijk ook onder overige gezien en dan krijg je geen voorrang meer. Dan is het gewoon afwachten tot je geboortejaar aan de beurt is.

Joy_Mennings

Berichten: 2285
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 21:56

Lithya schreef:
Jullie worden waarschijnlijk ook onder overige gezien en dan krijg je geen voorrang meer. Dan is het gewoon afwachten tot je geboortejaar aan de beurt is.


Dat zou kunnen inderdaad. Hebben ze de groep PGB zorgverleners weggehaald?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:56

Joy_Mennings schreef:
verootjoo schreef:
Dat doen ze in de ziekenhuizen ook met bewezen covid patiënten en daar is het personeel ook grotendeels niet gevaccineerd.

Maar ik ken PGB hulpverleners die al gevaccineerd zijn, dus weet niet waarom je nog geen oproep hebt.
Alles gaat een beetje door elkaar dus zou gewoon afwachten wanneer je opgeroepen wordt.


Daarom zei ik ook dan beroepen die niet met mensen werken ;)

Maar de stichting zou dus zelf een oproep moeten krijgen om dan weer de werknemers uit te kunnen nodigen?


Volgens mij wel.
Het kan zijn dat jullie geen voorrang hebben en gewoon aan de beurt zijn als je aan de beurt bent qua geboortejaar.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:29

Eloya schreef:
Geen enkel schema klopt.
De GGZ zou ook al in februari geprikt worden. en midden april zijn we nog niet geprikt.
Omdat we eerst AZ zouden krijgen en daarna jansen. en alles word on hold gezet daarin.

Denk dat je de chaos even moet afwachten..



Dat doen ze in de ziekenhuizen ook met bewezen covid patiënten en daar is het personeel ook grotendeels niet gevaccineerd.

Maar ik ken PGB hulpverleners die al gevaccineerd zijn, dus weet niet waarom je nog geen oproep hebt.
Alles gaat een beetje door elkaar dus zou gewoon afwachten wanneer je opgeroepen wordt.[/quote]

Niet alleen in de ziekenhuizen, ik werk als bemonsteraar dagelijks in de teststraten, dus sta ook aan de frontlinie maar ook voor ons geen vaccinatie...

NB Excuus als het quoten niet helemaal goed is gegaan

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Coronavaccin voor jeugdzorg, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:33

Welke CAO val je onder? Ik werk in de jeugdzorg maar val onder gehandicapten zorg en wij hebben hem al gehad! Meerdere instellingen die vallen onder gehandicaptenzorg hier hebben hem gehad. Jeugdzorg cao nog niet.