Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 16 [ 395 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies vaccineren zwangere vrouwen

 
Profiel   

Blussem schreef
keona schreef
Nou dan zou mijn partner wel heel hoog risico hebben. En toch geen Corona terwijl het zo besmettelijk zou zijn. En we hebben verder totaal niet voorzichtig geleefd. Denk gewoon dat je pech hebt net als bij alle andere ziektes die er zijn.
Gezonde levensstijl zal ook belangrijk zijn


Dat is zeker zo. En moet ook zeggen dat niemand ken met ernstige klachten.

Wel hoor verhalen over vermoeidheid die vervolgens niet echt te koppelen is aan corona.
Waarschijnlijk zijn dit mensen geweest die tegen een burn out zaten waarbij corona de druppel is geweest waarbij de burn-out tot uiting is gekomen.

Mijn partner is wel moe en heeft ook heel lang gespuugd. Maar bij eerste kindje 3 jr terug was dat ook. En nu is het een embryo van mij, dus nog wat gecompliceerder. Maar dit is dus niet te linken aan Corona. Denk ook dat iedereen anders reageerd in een zwangerschap. Maar echt druk maken om nu extra vatbaar te zijn, dat hebben we totaal niet. Goede voeding genoeg buiten komen is denk ik heel belangrijk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:00 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik heb gisteren advies gevraagd aan mijn verloskundige. Die zei dus: we volgen het advies van de branchevereniging maar willen hierin zelf geen advies geven, als je vraagt naar het advies van ons bureau: dat hebben we niet, want de lange termijn gevolgen zijn gewoon nog niet bekend.

Chill :+



Zelfde hier, kreeg het antwoord dat her heel leuk klinkt die 90.000 gevaccineerden maar ze hebben maar van 350 mensen test resultaat binnen..
bovendien geld voor mij dat ik nog antistoffen heb op dit moment ( pas laten prikken, heb afgelopen oktober Corona gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:01 



 
Profiel   

[ img ]

Ben benieuwd of zwangeren hier ook onder vallen... :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 18:04 



 
Profiel   

Nee nog niet. Die krijgen het advies om te vaccineren wanneer ze de oproep krijgen. Tot at het weer anders moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 18:34 



 
Profiel   

Op dat moment zijn dat vooral de mensen die ook uitgenodigd zijn voor de griepprik. Dus bijvoorbeeld met een auto-immuunziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 22:09 



 
Profiel   

Ik heb onderstaand bericht ontvangen van mijn VK praktijk:

Citaat
Het Corona virus en het vaccin in combinatie met zwangerschap is weer veel in het nieuws.
Is corona gevaarlijker voor zwangere vrouwen? Is het vaccin veilig, en zo ja welk vaccin dan? Krijgen zwangere voorrang op het vaccin? Er zijn veel vragen waar wij helaas ook geen eenduidig antwoord op kunnen geven. De informatie die we hebben is schaars. Een collega verloskundige heeft de onderzoeken die er zijn, over bovenstaande vraagstukken, op een rijtje gezet. Onderaan deze mail kan je de link vinden waarmee je dit document kunt downloaden. Dit is de informatie die we nu hebben. Wij hopen dat wij jullie op deze manier goed kunnen informeren. Met deze informatie kunnen jullie zelf uiteindelijk een overwogen beslissing nemen om het vaccin wel of niet te nemen gedurende de zwangerschap. Let wel; vooralsnog hebben gezonde zwangere vrouwen geen voorrang op het vaccin en zullen jullie in het reguliere vaccinatieprogramma meegaan.


Dus ze informeren wel, maar adviseren niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:20 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Ik heb onderstaand bericht ontvangen van mijn VK praktijk:

Citaat
Het Corona virus en het vaccin in combinatie met zwangerschap is weer veel in het nieuws.
Is corona gevaarlijker voor zwangere vrouwen? Is het vaccin veilig, en zo ja welk vaccin dan? Krijgen zwangere voorrang op het vaccin? Er zijn veel vragen waar wij helaas ook geen eenduidig antwoord op kunnen geven. De informatie die we hebben is schaars. Een collega verloskundige heeft de onderzoeken die er zijn, over bovenstaande vraagstukken, op een rijtje gezet. Onderaan deze mail kan je de link vinden waarmee je dit document kunt downloaden. Dit is de informatie die we nu hebben. Wij hopen dat wij jullie op deze manier goed kunnen informeren. Met deze informatie kunnen jullie zelf uiteindelijk een overwogen beslissing nemen om het vaccin wel of niet te nemen gedurende de zwangerschap. Let wel; vooralsnog hebben gezonde zwangere vrouwen geen voorrang op het vaccin en zullen jullie in het reguliere vaccinatieprogramma meegaan.


Dus ze informeren wel, maar adviseren niet.



En zo hoort het ook imo

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:22 



 
Profiel   

Ja dat doen ze toch ook met de 22 weken prik, of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen, wel of geen nipt, wel of geen pijnbestrijding etc. Alleen foliumzuur en wat leefstijl dingen worden echt geadviseerd.

Ik denk overigens dat als je het vaccin graag wil je weleens bij de huisarts kan informeren. Zal wel huisarts afhankelijk zijn maar ik weet van meer mensen dat ze bij de huisarts op een lijst konden voor als er vaccins over waren etc. Met dit nieuwe advies kan ik me voorstellen dat je daar extra kans op maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:28 



 
Profiel   

Ik kreeg deze link gisteren van een buurvrouw.

https://www.prullenbakvaccin.nl/#location-selector

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:31 



 
Profiel   

FleurVP schreef
Ja dat doen ze toch ook met de 22 weken prik, of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen, wel of geen nipt, wel of geen pijnbestrijding etc. Alleen foliumzuur en wat leefstijl dingen worden echt geadviseerd.

Ik denk overigens dat als je het vaccin graag wil je weleens bij de huisarts kan informeren. Zal wel huisarts afhankelijk zijn maar ik weet van meer mensen dat ze bij de huisarts op een lijst konden voor als er vaccins over waren etc. Met dit nieuwe advies kan ik me voorstellen dat je daar extra kans op maakt.



De huisartsen vaccineren met Astra zeneca. Dat is niet geschikt voor deze groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:27 



 
Profiel   

Als je verhoogd risico loopt krijg je uitnodiging via de huisarts om op centrale priklocatie Pfizer of Moderna te krijgen. Vriendin van mij heeft afgelopen najaar de griepprik gehad, zelf aangevraagd bij de huisarts omdat ze zwanger was (komt uit land waar zwangere vrouwen standaard griepprik krijgen, zoals volgens mij in half Europa) en daardoor krijgt ze nu voorrang. Heeft maandag al de afspraak staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 07:53 



 
Profiel   

Mijn vriend en zwager hebben gister de brief gehad. Allebei geen medische indicatie ofzo. Het enige zou kunnen zijn is overgewicht bij mijn vriend en een vroegere operatie bij mijn zwager. Beiden gaan geprikt worden met pfizer/moderna begin juni. Ik weet het niet meer := :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 08:31 



 
Profiel   

En dan lees je ook dat nog niet al het zorgpersoneel is gevaccineerd.... Ik vind het ook echt heel vreemd. Volgens mij heb je van Pfizer/Moderna ook minder bijwerkingen. Ik ben al 37 weken en vind dat wel erg laat, maar krijg toch de neiging om te bellen of er niets iets te regelen valt.

Eigenlijk waren we van plan om in soort van zelfquarantaine te gaan de komende weken, vooral zodat ik normaal kan bevallen (liefste thuis) en je dan gewoon het aantal normale uren kraamzorg krijgt. Maar met dit weer lonkt het terras :o. We zijn aan het verbouwen, wel in apart gedeelte maar je gaat toch kijken en moet toch dingen doorspreken, vriendinnen willen langskomen, mijn moeder staat voor de klas en om die nou misschien 5 weken niet te zien. Gelukkig krijgt zij volgende week ook eerste vaccinatie. Het is gewoon lastig, hele zwangerschap niet ziek geweest, altijd normaal kunnen ademhalen, ik voel mezelf hardstikke fit en absoluut niet als een risicogroep.
Het lijkt me trouwens wel fijn als je vriend gevaccineerd is, toch iets minder kans dat die het meebrengt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:25 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Bron: https://www.artsenvoorvrijheid.be/blog/ ... er-vaccin/



Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 13-05-21 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bron toegevoegd


Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:13 



 
Profiel   

Uhm... bron??

Zelf even gekeken, het komt van de zeer dubieuze beweging artsen voor vrijheid. Via de officiele kanalen kan je hier niks van vinden. Zelfs niet via de wetenschappelijke officiële kanalen.

Het artikel is gefactchecked en het blijkt niet waar.

Waarom verspreid je fakenews?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:20 



 
Profiel   

Dezelfde vraag, ik zie alleen vage screenshots en geen bronnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:23 



 
Profiel   

En zo krijg je fake nieuws de wereld in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:41 



 
Profiel   

Waarom is er geen mod die dit verwijdert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 08:51 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Waarom is er geen mod die dit verwijdert?


Omdat ze niet modereren op nep nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 10:48 



 
Profiel   

De bron is in inmiddels toegevoegd. Hopelijk kunnen mensen goed bronnen checken en dan zie je duidelijk dat dit geen betrouwbare bron is en laten ze zich niet bang maken.

Op fakenews modereren ze niet op bokt idd, dat is al eens letterlijk gezegd. Bizar maar waar helaas.

En voor wie het weten wil: ik ben gevaccineerd met Pfizer en mijn bv drinkende kind is kerngezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 12:51 



 
Profiel   

Medisch-wetenschappelijk klopt er ook niks van dit artikel. Lieve mensen, doe in vredesnaam iets van fact checking vóór je zoiets plaatst...gelukkig zie ik in de reacties alleen maar verstandige Bokkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 13:27 



 
Profiel   

Heeft hij niet eens een paar extra tenen gekregen Vero?? Wat flauw. Had je een aantal reserve gehad.

Niet modereren op fake news vind ik wel echt bijzonder kwalijk. Als platform wil je dat toch gewoon niet dat je wordt gebruikt voor verspreiding van dergelijke bagger

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 14:17 



 
Profiel   

Kan de discussie over het wel of niet modden stoppen?

Ik ben prima in staat om meningen te filteren van beiden kanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 20:52 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week de vaccinatie gehad!
Alleen n pijnlijke arm voor 1 dag verder geen last gehad.
Ben nog altijd heel blij dat ik ‘t heb gedaan en sta er helemaal achter!

Denk ik was hier in de buurt een van de eersten. Op de priklocatie wisten ze niet direct hoe en wat en moest me eerst melden bij de arts.
Verder ter plaatse ook nog wat info gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:23 



 
Profiel   

Froukje_J schreef
Vind het trouwens wel bijzonder dat er niks over het soort vaccin in de brief staat.


Dat staat er bij mij wel? Namelijk dat het een mRNA-vaccin is; Pfizer of Moderna.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 16 [ 395 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen