Klachten door Corona testen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Klachten door Corona testen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 15:19

Aangezien ik er zo niks over vind of hoor, ben ik benieuwd of er meer mensen dit ervaren.

Ik ben als grenswerker, wonende in Duitsland maar werkend in Nederland behoorlijk de "sjaak". Ik heb mijn paard in Nederland, familie en de opvang van mijn dochter die bijna 4 wordt.

Dit houdt in, dat ik elke 3 dagen een Negatieve corona test uitslag moet kunnen laten zien bij de grensovergang terug naar huis. En die controles zijn er elke dag en doordat ik vaak 4x per dag de grens over ga omdat we echt kortbij wonen, ontkom ik er niet aan.

Zo ben ik dus nu al bijna 4 weken elke 3 dagen het laten testen met nog altijd negatieve uitslag. Maar sinds ik zo vaak laat testen gaat mijn weerstand achteruit. Op 4 weken tijd al 2x verkouden, ontzettend vermoeid (dit heb ik al 4 jaar sinds geboorte dochter, maar voelt nu ineens nog erger) en na de test hoofdpijn en voel heel duidelijk de plek waar aangestipt/gedraaid is. De hoofdpijn focust zich op dat punt. En nu heb ik dus inmiddels elke dag hoofdpijn die gelukkig met een pijnstiller en wat rust te verhelpen is. Vandaag mag ik keelpijn toevoegen aan mijn lijst, maar ben nog steeds negatief getest.

Nu heb ik een druk leven.. 24 uur baan, 3 paarden waarvan gelukkig de 2 pony's aan huis, een 4 jarige en mijn huishouden. Mijn man is brandweerman en werkt 6 dagen continue rooster plus vrijwillige brandweer. Echt ruimte voor zo lang ongemak is er niet... Heb al een week thuis gezeten van het werk wegens griep, maar wederom negatief getest al die tijd. Nu voelt het weer aan als griep..

Ik krijg sterk het vermoeden dat al dit testen niet gezond is voor mijn lichaam en vroeg me af of er meer dit ervaren?
Ik ben niet gespannen voor de test, de ene keer gevoelig de andere keer wordt je met gouden handjes getest en hooguit een kriebeltje. Maar toch daarna die hoofdpijn..

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Klachten door Corona testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:25

Zoek een andere teststraat, ik zit in bijna dezelfde situatie maar wij hebben een teststraat waarbij je 20 seconden op een staafje moet sabbelen en dat is het. Blijkbaar verschilt de manier van testen nogal in Duitsland.

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Klachten door Corona testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:27

Wat naar Orsje, respect dat je dit alsnog doet om de grens over te gaan. Ik ben ook grenswerker, maar ik weiger deze testen. Ik heb van 1 test (toen ik wél klachten had) 3 dagen zo'n last gehad, dat ik dat gewoon echt niet meer ga doen. Gelukkig is mijn werkgever (nog) flexibel en werk ik nu vanuit huis.

Ik lees even mee... Hoop dat Dld echt snel deze regel gaat versoepelen, want dit is voor grenswerkers echt niet werkbaar :(

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:29

Op de manier zoals onze teststraat werkt is het echt appeltje eitje en vergt het weinig inspanning, uitslag krijg je na 15 minuten per mail en daar hoef je niet op te wachten. Je maakt een afspraak, doet de test 20 seconden en bent weer weg. Prima te doen vind ik.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 15:41

Urona447 schreef:
Zoek een andere teststraat, ik zit in bijna dezelfde situatie maar wij hebben een teststraat waarbij je 20 seconden op een staafje moet sabbelen en dat is het. Blijkbaar verschilt de manier van testen nogal in Duitsland.


Sabbelen op een staafje wordt hier niet gedaan. Is dat ook in Duitsland waar jij gaat? Ik ga bij 2 verschillende centrums. Omdat elke dag volledig volgeboekt is en ik moet pakken wat ik kan..

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:43

Ja dat is zeker in Duitsland, hier is er echt op elke hoek van de straat een teststraat. Ik zou persoonlijk dan een andere teststraat zoeken, dan maar wat langer rijden want dat getest in je neus is niks.

Lolli pcr test noemen ze deze mond test.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 15:46

Puchje schreef:
Wat naar Orsje, respect dat je dit alsnog doet om de grens over te gaan. Ik ben ook grenswerker, maar ik weiger deze testen. Ik heb van 1 test (toen ik wél klachten had) 3 dagen zo'n last gehad, dat ik dat gewoon echt niet meer ga doen. Gelukkig is mijn werkgever (nog) flexibel en werk ik nu vanuit huis.

Ik lees even mee... Hoop dat Dld echt snel deze regel gaat versoepelen, want dit is voor grenswerkers echt niet werkbaar :(


Nee klopt. Ik heb nu ook af en toe vanuit thuis gewerkt. Maar nu de winkels weer open mogen voor normaal shoppen, moet ik terug naar de winkel. Ze geven me gelukkig de tijd voor testen terug in (over) uren. Maar het blijft gedoe.. Maar werk of niet.. Ik moet helaas toch de grens over naar mijn paard.. Die heb ik al extra op volpension gezet, zodat als het echt niet uit komt, of ik niet op tijd kan testen, ik kan overslaan. Helaas controleren ze hier vaak en heb al menig keer het bewijs moeten tonen. Dus helaas kan ik het niet riskeren.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 15:47

Urona447 schreef:
Ja dat is zeker in Duitsland, hier is er echt op elke hoek van de straat een teststraat. Ik zou persoonlijk dan een andere teststraat zoeken, dan maar wat langer rijden want dat getest in je neus is niks.

Lolli pcr test noemen ze deze mond test.


En die is geldig bij de grens? Heb je al controle gehad hiermee?

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:04

Ik heb hetzelfde woon in DL, werk in NL.
Vind het testen echt meevallen, ben ook getest bij de GGD in NL maar die test zou ik ook niet om de 3 dagen willen.
Nu krijg ik het staafje maar 2 a 3 cm in de neus, dat is nog te doen.
Of ik het ermee eens ben laat ik maar achterwege, hopelijk zijn we er snel vanaf!!

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:05

Het is een officiële test onder begeleiding die geldig is. Nee ik ben er niet mee aangehouden maar dat komt omdat ik met een speciaal kenteken rijd die eigenlijk altijd doorgelaten word.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:25

Orsje schreef:
Nee klopt. Ik heb nu ook af en toe vanuit thuis gewerkt. Maar nu de winkels weer open mogen voor normaal shoppen, moet ik terug naar de winkel. Ze geven me gelukkig de tijd voor testen terug in (over) uren. Maar het blijft gedoe.. Maar werk of niet.. Ik moet helaas toch de grens over naar mijn paard.. Die heb ik al extra op volpension gezet, zodat als het echt niet uit komt, of ik niet op tijd kan testen, ik kan overslaan. Helaas controleren ze hier vaak en heb al menig keer het bewijs moeten tonen. Dus helaas kan ik het niet riskeren.

Of je zet je paard tijdelijk in Duitsland (thuis of pension)?

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Klachten door Corona testen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 00:16

@GDG: als ik thuis de stal voor hem zou hebben, stond hij al lang thuis. De huidige stal is prima voor 2 shetjes waarvan de grootste 1 Meter hoog is. Maar helaas past mijn ruin van 1m59 daar niet in. (de grote stal bouwen is nog in de planning voor de toekomst). Hem verhuizen naar een andere stal behalve thuis, ga ik niet doen. Hij is zo enorm op zijn plek waar hij nu staat, dat ga ik niet van hem verlangen. Hij is half blind en na onze laatste verhuizing, waar we 1 jaar dichter bij huis hebben gestaan (200 meter van de grens overgang), was hij een compleet relaxter paard toen we weer terug gingen naar one oude plek. Nee, de huidige stal blijft zijn huisje, of hij komt aan huis. Nergens anders meer. Niet vanwege covid testen.

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Klachten door Corona testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 05:08

Zelf nog maar een paar keer getest (semi verplichting van het werk). De hoofdpijn en snotterig ben ik elke keer na de test. Hoofdpijn meestal 1 dag. Neus dicht en paar dagen. Denk dat als ik elke 3 dagen moest testen ik zwaar ongelukkig werd.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 05:42

Ik word ook 2 a 3 x per week getest , i.v.m wonen in Duitsland
en werken in Nederland .
Zelf ondervind ik geen problemen , altijd keel en linker neusgat . :j
Bij mij in de buurt zit een testcentrum die aan de lopende band
test , online afspraak maken en binnen 10 minuten sta ik weer
buiten .
Er zit wel een beetje verschil in wie de test afneemt .
Maar hinder ondervind ik zeer zeker niet .


Afbeelding