Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:32

SusanH schreef:
mylittlejoy schreef:
Omdat de app sinds vandaag in de lucht is met vaccinatiebewijzen hier even een skupje. :+ Ik ben heel benieuwd of het allemaal gaat werken. Zelf heb ik één prik gekregen ivm besmetting eerder, maar ik lees nu al berichten van lotgenoten dat die geen vaccinatiebewijs uit die app krijgen met de enkele prik. -O- Vanaf 1 juli zou je het hersteldbewijs ook moeten kunnen binnenhalen via de app, dus wellicht dat het dan wel goed geregeld is. Zit iemand anders hier in hetzelfde schuitje?


Ja ik. Bij mij geeft de app trouwens alleen nog aan dat ik een test bewijs op kan halen of een test afspraak kan maken. Dus dat is ook niet in orde. Ik ben benieuwd of het snel goed gaat komen. Ik verwachtte hier al problemen mee.

Collega gaf aan dat de app verwijderen en opnieuw downloaden hielp.
Hier ga ik helemaal niks downloaden, ik ben er nog steeds niet voor :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:55

Dat heb ik al 2 keer gedaan. Ik heb het niet a la minute nodig, maar ik vind het gewoon fijn als het al op orde is mocht ik het nodig hebben.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:08

Ik probeer al 2 dagen mijn vaccinatiebewijs in orde te krijgen. Nadat ik met DigiD inlog krijg ik telkens:
Er is een technisch probleem. U kunt niet inloggen. Probeert u het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:17

In Spanje zijn weer verschillende apps voor elke deelstaat én eentje landelijk. Daarvoor moet je wel een soort digitale handtekening hebben, waarvoor je eerst ergens moet worden geaccrediteerd. De app van onze deelstaat herkent onze indentiteitsnummets niet, dus toch de landelijke gebruikt.

En ja hoor, gelukt! Wij krijgen dus een PDF met QR-code.

Afbeelding

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:54

Bij mij stonden er 4 vaccinaties in... bij zowel rivm als ggd. Allebei pfizer

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:59

Vayo schreef:
Ik probeer al 2 dagen mijn vaccinatiebewijs in orde te krijgen. Nadat ik met DigiD inlog krijg ik telkens:
Er is een technisch probleem. U kunt niet inloggen. Probeert u het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak.



Bij mij hielp achteraf de geschiedenis en websitedata te verwijderen. Daarna kwam ik er gelijk doorheen en nu heb ik mijn vaccinatiepaspoort in the pocket *\o/*



Purny het zijn gewoon 2 vaccinaties. Ik hoor dit bij iedereen en bij mij staat het er ook zo in. Maar idd geregistreerd bij de GGD en RIVM. Als ik klikte op de vaccinaties klopten de data gewoon. 1 pfizer op 26 jan. geregistreerd bij GGD en bij de RIVM en 1 Pfizer op 14 febr. geregistreerd bij GGD en bij de RIVM.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:40

Manlief heeft vandaag de app op mijn telefoon gezet. (In plm drie minuten.)
In een aantal buitenlanden mag ik al dingen, want 1x AZ geprikt.

De huisarts / het rivm heeft mij keurig geregistreerd.

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:10

Gisteren hier in Duitsland in het ziekenhuis geweest om iemand te bezoeken. Helaas, ik moest aangemeld zijn (was ik niet) en een negatieve testuitslag hebben (had ik ook niet) of volledig ge-ent zijn (ben op de helft).
Met veel moeite kreeg ik ter plekke een test, en terwijl ik zat te wachten op de uitslag kwam een hoogbejaarde man binnen. Die in gebrek Duits (hij was nederlands) riep dat zijn vrouw met de ambulance was opgehaald en hij naar haar toe wilde. Hij had geen negatieve test (uiteraard), maar zei wel gelijk dat hij al 2x was ge-ent. Of hij daar bewijs van kon aanleveren...
Meneer was totaal in paniek om zijn vrouw, ik denk echt niet dat hij van het bestaan van een app wist of dat hij op dat moment aan wat voor entingsboekje had gedacht.
Na een hele woordenwisseling is hij bijna huilend naar de uitgang gerend... ;(

Gelukkig is hij toen alsnog meegenomen, maar vaccinatiepaspoorten hebben dus ook een nadeel.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:15

Bij ons is het digitale paspoort er al, maar de EU is nog niet zo ver dus het gele boekje doet uitstekend dienst :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:19

pinto_1 schreef:
Gisteren hier in Duitsland in het ziekenhuis geweest om iemand te bezoeken. Helaas, ik moest aangemeld zijn (was ik niet) en een negatieve testuitslag hebben (had ik ook niet) of volledig ge-ent zijn (ben op de helft).
Met veel moeite kreeg ik ter plekke een test, en terwijl ik zat te wachten op de uitslag kwam een hoogbejaarde man binnen. Die in gebrek Duits (hij was nederlands) riep dat zijn vrouw met de ambulance was opgehaald en hij naar haar toe wilde. Hij had geen negatieve test (uiteraard), maar zei wel gelijk dat hij al 2x was ge-ent. Of hij daar bewijs van kon aanleveren...
Meneer was totaal in paniek om zijn vrouw, ik denk echt niet dat hij van het bestaan van een app wist of dat hij op dat moment aan wat voor entingsboekje had gedacht.
Na een hele woordenwisseling is hij bijna huilend naar de uitgang gerend... ;(

Gelukkig is hij toen alsnog meegenomen, maar vaccinatiepaspoorten hebben dus ook een nadeel.

Volgens mij begrijp ik deze niet. Juist mét een vaccinatiepaspoort zou deze man toch zijn vaccinatiestatus kunnen bewijzen? Dan is dat toch een voordeel?
Zonder dat paspoort moet hij dus voor alles à la minute een negatief testresultaat tevoorschijn kunnen toveren, en dat is onder meer in dit soort spoedsituaties erg onhandig.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:24

In Duitsland zijn ze een beetje doorgeslagen met hun testbeleid als je het mij vraagt :o

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:31

oomens schreef:
pinto_1 schreef:
Gisteren hier in Duitsland in het ziekenhuis geweest om iemand te bezoeken. Helaas, ik moest aangemeld zijn (was ik niet) en een negatieve testuitslag hebben (had ik ook niet) of volledig ge-ent zijn (ben op de helft).
Met veel moeite kreeg ik ter plekke een test, en terwijl ik zat te wachten op de uitslag kwam een hoogbejaarde man binnen. Die in gebrek Duits (hij was nederlands) riep dat zijn vrouw met de ambulance was opgehaald en hij naar haar toe wilde. Hij had geen negatieve test (uiteraard), maar zei wel gelijk dat hij al 2x was ge-ent. Of hij daar bewijs van kon aanleveren...
Meneer was totaal in paniek om zijn vrouw, ik denk echt niet dat hij van het bestaan van een app wist of dat hij op dat moment aan wat voor entingsboekje had gedacht.
Na een hele woordenwisseling is hij bijna huilend naar de uitgang gerend... ;(

Gelukkig is hij toen alsnog meegenomen, maar vaccinatiepaspoorten hebben dus ook een nadeel.

Volgens mij begrijp ik deze niet. Juist mét een vaccinatiepaspoort zou deze man toch zijn vaccinatiestatus kunnen bewijzen? Dan is dat toch een voordeel?
Zonder dat paspoort moet hij dus voor alles à la minute een negatief testresultaat tevoorschijn kunnen toveren, en dat is onder meer in dit soort spoedsituaties erg onhandig.


Klopt, maar een bejaarde man die gebeld wordt dat hij met spoed naar het ziekenhuis moet omdat zijn vrouw is opgenomen denkt dus niet aan een paspoort of app.
We gaan uit van "normale" situaties, bijv een concert of een vakantie, dan is een app of paspoort heel gemakkelijk. Maar in geval van een spoedgeval en iemand die bejaard is, en in een taal wat hij niet goed beheerst, werkt het dus niet altijd even handig.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:33

oomens schreef:
pinto_1 schreef:
Gisteren hier in Duitsland in het ziekenhuis geweest om iemand te bezoeken. Helaas, ik moest aangemeld zijn (was ik niet) en een negatieve testuitslag hebben (had ik ook niet) of volledig ge-ent zijn (ben op de helft).
Met veel moeite kreeg ik ter plekke een test, en terwijl ik zat te wachten op de uitslag kwam een hoogbejaarde man binnen. Die in gebrek Duits (hij was nederlands) riep dat zijn vrouw met de ambulance was opgehaald en hij naar haar toe wilde. Hij had geen negatieve test (uiteraard), maar zei wel gelijk dat hij al 2x was ge-ent. Of hij daar bewijs van kon aanleveren...
Meneer was totaal in paniek om zijn vrouw, ik denk echt niet dat hij van het bestaan van een app wist of dat hij op dat moment aan wat voor entingsboekje had gedacht.
Na een hele woordenwisseling is hij bijna huilend naar de uitgang gerend... ;(

Gelukkig is hij toen alsnog meegenomen, maar vaccinatiepaspoorten hebben dus ook een nadeel.

Volgens mij begrijp ik deze niet. Juist mét een vaccinatiepaspoort zou deze man toch zijn vaccinatiestatus kunnen bewijzen? Dan is dat toch een voordeel?
Zonder dat paspoort moet hij dus voor alles à la minute een negatief testresultaat tevoorschijn kunnen toveren, en dat is onder meer in dit soort spoedsituaties erg onhandig.


Gewoon het feit dat ze zo streng zijn met óf een negatieve testuitslag óf vaccinatiepaspoort, ook bij wellicht een levensbedreigende situatie van de partner. Gewoon doorgeslagen inderdaad en onmenselijk.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:39

Ze hadden hem bij twijfel ook gewoon een medisch masker kunnen geven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:01

Inderdaad. En daarnaast nemen ze zijn vrouw (huisgenoot) sowieso mee zonder dat ze waarschijnlijk direct weten of ze getest of gevaccineerd is. Dan maakt het weinig uit dat de partner (en huisgenoot) van ook meegaat naar diezelfde ruimte.