Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 36 [ 890 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

 
Profiel   

IMANDRA schreef
kuch.

Waarom zou een ongevaccineerde bang zijn om naar de vakantiebestemming van gevaccineerden te gaan :')


Omdat dan je menstruatiecyclus van de wapper gaat... duh :roll:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 20:54 



 
Profiel   

Omdat de 5G chip op vakantie de neiging heeft ongevaccineerden uit te kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 21:07 



 
Profiel   

Wauw wat zijn jullie triest in opmerkingen.

Concerten zijn er wel degelijk.
Noem een songfestival.
In Engeland houden ze ook al concertjes etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 09:44 



 
Profiel   

Daks schreef
Wauw wat zijn jullie triest in opmerkingen.

Concerten zijn er wel degelijk.
Noem een songfestival.
In Engeland houden ze ook al concertjes etc.


Concerten waar geen vaccinatie ofwel negatieve test voor nodig is? Want daar gaat het over.
En Dinopino is nogal een troll, is in het verleden gebleken. Dat is de reden voor de soms wat flauwe reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 09:49 



 
Profiel   

Nee dinopino is geen troll maar iemand die haar eigen visie heeft. Wellicht niet jullie visie maar geeft jullie daardoor geen reden zo kinderachtig te doen want dat is het eenmaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 10:14 



 
Profiel   

Daks schreef
Nee dinopino is geen troll maar iemand die haar eigen visie heeft. Wellicht niet jullie visie maar geeft jullie daardoor geen reden zo kinderachtig te doen want dat is het eenmaal


Denk dat vrijwel niemand moeite heeft met praten met iemand met een andere visie. Het is de manier waarop ze communiceert en het gesprek aangaat die mensen flink tegen de haren in strijkt, niet per se wát ze communiceert. Dus ja, troll. Als je dan op een trollende en imo kinderachtige manier blijft reageren, tja, dan krijg je dat soort reacties terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 10:21 



 
Profiel   

Bij het songfestival werd iedereen getest. Alle deelnemers en medewerkers zaten in hele strenge bubbels en mochten die week niemand anders ontmoeten buiten de bubbel van het songfestival en moesten mondkapjes dragen.

Dat is niet het type concert dat bedoeld werd, waar je ongevaccineerd, ongetest en zonder mondkapje mag komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 11:11 



 
Profiel   

Dino heeft het niet over pcr test. Over vaccin wel en daarom zijn er wel degelijk concerten waar gevaccineerde en ongevaccineerde bij elkaar lopen. Al dan niet met muilkorf.
Oh en welke bubbel? Varen in Amsterdam als buitenlandse deelnemer?


Imandra dat iemand sociaal anders is dan iemand anders maakt diegene geen troll. Sommige vinden het lastiger om zich goed uit te drukken op papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 11:31 



 
Profiel   

Daks schreef
Imandra dat iemand sociaal anders is dan iemand anders maakt diegene geen troll. Sommige vinden het lastiger om zich goed uit te drukken op papier.


Dat zou ook helemaal niet erg zijn.

Alleen onwaarheden verkondigen die anderen weerleggen en vervolgens niet meer reageren op vragen/opmerkingen en een paar pagina's later dit weer herhalen, geeft niet echt aan dat je constructief erin staat.

Daarnaast ook nog in meerdere topics, tja dan is het niet gek dat iemand troll in de mond neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 11:48 



 
Profiel   

Zullen we wel normale begrippen gebruiken? Als je gelijk al over 'muilkorven' begint is dat niet zo prettig voor de algehele discussie.

Daks, natuurlijk en er zijn ook een aantal bokkers die sociaal minder handig zijn. Dat kan je meestal wel opmerken als ze het zelf al niet aangeven. Dino is echt apart, zie reactie van Sakura, dat is wel gebleken in vorige discussies. Maar het is vast makkelijker me aan te vallen op het labelen van Dino als trol ipv met Dino een oprecht gesprek te gaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 11:50 



 
Profiel   

Ik vind de meesten hier nog netjes. Er zijn stukken effectievere manieren om iemand weg te pesten of de mond te snoeren, en die worden nog altijd niet ingezet.
Dat is overigens volledig op het conto te schrijven van de mods, die hebben besloten dat er best getrold mag worden door steeds dezelfde mensen, zolang daar door de rest maar niet persoonlijk op wordt gereageerd. Dat schijnt ervoor te zorgen dat de sfeer beter blijft.

Overigens, @Daks: als iemand zich niet in geschreven woord kan uitdrukken, dan is een geschreven medium zoals een forum misschien niet de plaats waar diegene zou moeten zijn, denk je niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:00 



 
Profiel   

Trollen heeft natuurlijk niks met voor of tegen een vaccinatiepaspoort zijn te maken. Trollen is een vorm van gedrag die daar helemaal los van staat. In dit geval suggestieve opmerkingen maken of vragen stellen en verder niet meer reageren. Dat heeft niks te maken met de mening die iemand heeft, dat heeft niks te maken met het niveau van communiceren. Dat is gewoon een poging tot het uitlokken van rellen en dat wordt trollen genoemd. En verder wat Oomens zegt, trollen is hier toegestaan, erop reageren dan weer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:14 



 
Profiel   

Waarom uitlokken tot rellen. Ook dino is vrij zijn of haar mening en haar feiten te uiten net als iemand anders.
Het is maar net waar de info vandaan komt of jij het een feit vind of niet.

Maar het valt mij al vaker op in corona gerelateerde topics dat je allemaal dezelfde mening moet hebben. Wijk je daar van af of geloof je niet alles wat "de overheid" zegt dan ben je een wappie een gevaar en dan spoor je niet.
Vervolgens moet iedereen zijn of haar negatieve plasje over die persoon doen en en dan voelt iedereen zich weer goed.

Gek hè dat die mensen dan selectief gaan reageren. Actie geeft reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:59 



 
Profiel   

Daks schreef
Waarom uitlokken tot rellen. Ook dino is vrij zijn of haar mening en haar feiten te uiten net als iemand anders.
Het is maar net waar de info vandaan komt of jij het een feit vind of niet.

Maar het valt mij al vaker op in corona gerelateerde topics dat je allemaal dezelfde mening moet hebben. Wijk je daar van af of geloof je niet alles wat "de overheid" zegt dan ben je een wappie een gevaar en dan spoor je niet.
Vervolgens moet iedereen zijn of haar negatieve plasje over die persoon doen en en dan voelt iedereen zich weer goed.

Gek hè dat die mensen dan selectief gaan reageren. Actie geeft reactie


Er hebben veel mensen moeite gedaan om inhoudelijk en uitgebreid op Dinopino's vragen en reacties in te gaan. Toen begon het selectief of zelfs niet reageren al. Dus ja, actie geeft inderdaad reactie. Maar niet hoe jij die nu opvat.

Je hoeft helemaal niet dezelfde mening te hebben. Er zijn ook zat interessante discussies geweest tussen mensen met een andere zienswijze, waar gewoon wederzijds respect en begrip bij kwam kijken. Maar als er getrollt wordt door iemand elke keer als diegene haar kop weer opsteekt, tja, dan ben je dat wederzijds respect ten opzichte van specifiek die persoon snel kwijt.

Als je bepaalde dingen geloofd dan is er geen sprake van 'niet sporen' maar gewoon gemisinformeerd zijn. En daar is in principe niks mis mee, maar als zo iemand hier een vraag stelt dan wordt er meestal op een nette manier daarop gereageerd. Het is een andere situatie als iemand hier heel stellig statements neerdumpt, blijft schreeuwen en selectief reageren en vervolgens weer onder de steen kruipt tot de volgende keer dat ze zin heeft om te rellen.

Echt, misschien moet je het topic maar eens wat verder teruglezen (of de andere topics bekijken waarin madam heeft gereageerd), dan snap je misschien waarom er nu zo flauw wordt gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 14:07 



 
Profiel   

Het is 1 juli in veel landen verplicht om de grens over te komen.
Ze noemen het groen certificaat.
Er zijn drie mogelijkheden om het te krijgen:
1 je bent volledig gevaccineerd (dus alletwee de prikken)
2 je bent negatief getest
3 je hebt voldoende antistoffen aan te tonen (je hebt covid al doorlopen).

Het is dus NIET zo dat je het alleen kunt krijgen als je gevaccineerd bent. Als je tegen de vaccinatie bent, of er bang voor, kun je ook gewoon zo´n certificaat krijgen. Er is dus geen sprake van discriminatie en in de gaten houden van wie wel of niet gevaccineerd is als je daar in geloofd.
Er zitten ook GEEN andere (gezondheids) gegevens aan vast.

Je hebt het ook niet overal nodig, maar voornamelijk om een land in te komen en bij grote evenementen.
Het bevordert snellere doorgang omdat men niet zoveel te checken heeft want zowel op de app als op de papieren uitvoering staat een QR code die dus snel te lezen.

Nog steeds zo´n zware tegenstand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 16:14 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe het zit met de terugvlucht als je nog een keer moet testen.
Gaat dan een willekeurig land ook kunnen toegrijpen op jouw data? Of krijg je dan gewoon nog steeds een papiertje?

Op dit moment mag ik zonder bewijs van wat dan ook naar Duitsland reizen vanuit mijn kanton omdat we niet meer op de risicolijst staan. Als dat dan ineens na de invoer van de app wel weer moet puur omdat ze het nou eenmaal willen testen dan vind ik dat onder idioterie vallen en dan ga ik voorlopig gewoon niet reizen.

Onder geen enkel beding ga ik ergens mijn code scannen bij kroegen en kappers zoals nu in Oostenrijk het geval is.

Overigens kan de Zwitserse app vanaf vandaag gebruikt worden (nee, ik heb hem (nog) niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 16:25 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Het is 1 juli in veel landen verplicht om de grens over te komen.
Ze noemen het groen certificaat.
Er zijn drie mogelijkheden om het te krijgen:
1 je bent volledig gevaccineerd (dus alletwee de prikken)
2 je bent negatief getest
3 je hebt voldoende antistoffen aan te tonen (je hebt covid al doorlopen).

Het is dus NIET zo dat je het alleen kunt krijgen als je gevaccineerd bent. Als je tegen de vaccinatie bent, of er bang voor, kun je ook gewoon zo´n certificaat krijgen. Er is dus geen sprake van discriminatie en in de gaten houden van wie wel of niet gevaccineerd is als je daar in geloofd.
Er zitten ook GEEN andere (gezondheids) gegevens aan vast.

Je hebt het ook niet overal nodig, maar voornamelijk om een land in te komen en bij grote evenementen.
Het bevordert snellere doorgang omdat men niet zoveel te checken heeft want zowel op de app als op de papieren uitvoering staat een QR code die dus snel te lezen.

Nog steeds zo´n zware tegenstand?


Lijkt me superhandig. Vooral als het Europees geregeld is en niet elk land zijn eigen versie heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 16:45 



 
Profiel   

Ik zal blij zijn, ik moest gisteren testen, omdat ik nog geen bewijs heb dat ik en Corona en 1 vaccin heb gehad.
Geef mij maar een app of paspoort, heel wat makkelijker.
Ze weten alles: ik moest gisteren routeplanner gebruiken en ik had Flitsmeister aan, het was betaald parkeren d.m.v. P-app en daarnaast hebben we wat gegeten en dat gepind.
M.a.w. ze weten alles van je, als ze willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 17:38 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Ik heb de moderatoropmerking uit de openingspost van dit topic gehaald. Waarom dit is kun je lezen in deze post van Hanmar:
Hanmar @ [FZ] Uitzondering regels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 21:14 



 
Profiel   

Ik lees net op nu.nl dat Frankrijk het gele boekje accepteert.
Dat is mooi, dan hoef ik geen app om wijn te gaan kopen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:12 



 
Profiel   

Klopt, maar dit is wel enkel voor de tijd tot er een officieel vaccinatiepaspoort is begreep ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:18 



 
Profiel   

Vayo schreef
Klopt, maar dit is wel enkel voor de tijd tot er een officieel vaccinatiepaspoort is begreep ik.


Dat kan in Frankrijk nog wel eens behoorlijk lang duren O:)
We zien wel.
Nu nog hopen dat de EU de Zwitserse bewijzen accepteerd sinds we recent tot 3e wereldland geworden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:24 



 
Profiel   

Omdat de app sinds vandaag in de lucht is met vaccinatiebewijzen hier even een skupje. :+ Ik ben heel benieuwd of het allemaal gaat werken. Zelf heb ik één prik gekregen ivm besmetting eerder, maar ik lees nu al berichten van lotgenoten dat die geen vaccinatiebewijs uit die app krijgen met de enkele prik. -O- Vanaf 1 juli zou je het hersteldbewijs ook moeten kunnen binnenhalen via de app, dus wellicht dat het dan wel goed geregeld is. Zit iemand anders hier in hetzelfde schuitje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:30 



 
Profiel   

mylittlejoy schreef
Omdat de app sinds vandaag in de lucht is met vaccinatiebewijzen hier even een skupje. :+ Ik ben heel benieuwd of het allemaal gaat werken. Zelf heb ik één prik gekregen ivm besmetting eerder, maar ik lees nu al berichten van lotgenoten dat die geen vaccinatiebewijs uit die app krijgen met de enkele prik. -O- Vanaf 1 juli zou je het hersteldbewijs ook moeten kunnen binnenhalen via de app, dus wellicht dat het dan wel goed geregeld is. Zit iemand anders hier in hetzelfde schuitje?


Ja ik. Bij mij geeft de app trouwens alleen nog aan dat ik een test bewijs op kan halen of een test afspraak kan maken. Dus dat is ook niet in orde. Ik ben benieuwd of het snel goed gaat komen. Ik verwachtte hier al problemen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 13:02 



 
Profiel   

Ergens wilde ik wachten want ik heb pas 1 vaccinatie gehad en ik heb het nog niet nodig. maar ik open de app, log in met DigiD, 2 klikken en de eerste vaccinatie staat er netjes in :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 13:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 36 [ 890 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen