Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:17

Dat je dan wel gaat is gewoon asociaal.
Wil je geen vaccinatie bewijs tonen blijf je dus gewoon thuis in eigen land. Dat je daardoor druk zou voelen is ook een argument voor niks.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:28

lenaa_tje schreef:
Dat laatste vind ik een gekke opmerking Janneke wat heeft in quarantaine gaan dan nog voor zin.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen.
Ik schreef "En diezelfde spirituele tradities houden ook erg van de waarheid onder ogen zien : bij corona is "op afstand blijven als je ziek bent" onvoldoende."

Citaat:
Dan snap ik dat mensen ineens een semi vaccinatie plicht voelen.

Ik vond het mijn zedelijke plicht om mij te laten prikken bij de eerste gelegenheid die mij geboden werd.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:31

Dinopino schreef:
Oomnes ik zou zeggen stap in je auto en kijk gewoon, waar naar je paspoort of test wordt gevraagd.
Wanneer je bang bent eventuele "regels" te overtreden dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
Het is jouw eigen instelling die bepaald wat je doet en welke regels je opvolgt. Gaf het hier enkel aan, dat het hebben van een vaccinatiepaspoort niet de reden moet zijn om je te laten inenten om naar het buitenland te mogen gaan.

Ik vroeg niet bij welke landen het lúkt om zonder het genoemde binnen te komen. Sinds Schengen zijn er geen vaste controles meer aan de binnengrenzen, dus je komt vast een heel eind. Dat wil niet zeggen dat het is toegestaan.

Verder begrijp ik niet goed wat je bedoelt met die aanhalingstekens rond "regels". Betekent dat dat je ze stom vindt? Dan betaal je vast ook "belasting" en ga je gebukt onder een "maximumsnelheid"?

Ik vroeg in mijn vorige bericht waar het kan én mag.
Daarop heb ik nog geen antwoord gekregen.

Zonder op de bal te willen spelen, wil ik toch opmerken dat dat bewust niet antwoorden op vragen van anderen iets is wat je vaker doet, en wat jouw manier van discussiëren niet fijner maakt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:37

@janneke2 sorry verkeerd begrepen!
Hier ook gevaccineerd met 1 prik maar niet omdat ik verplichting voel omdat ik anders niet op reis mag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:44

Pandora2 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit hele vaccinatiepaspoortgebeuren een beetje een wassen neus is en de handel in valse paspoorten weelderig gaat tieren :+

Als je ziet hoeveel mensen er nu al met een vals covid-attest vanop Zaventem proberen te vertrekken :wow:
En dat zijn dan nog maar enkel degenen die ze eruit gepikt hebben. Ik wil niet weten hoeveel het er in werkelijkheid zijn :=


Het is om andere reden een wassen neus. Het gaat via een app. In NL is het alvast zo dat de overheid en ICT niet bepaald een gelukkig huwelijk is. Daarnaast, ik kan ook wapperen met de mobiel van een ander. Wie kan checken of het mijn mobiel is die ik voor houd?

En dan nog een leuke, de GGD loopt weken achter met invoeren/bijhouden van de gegevens nu. Stel je wil op vakantie in juli en bent in juni geprikt voor de 2e keer. Moet je maar hopen tegen de tijd dat je wil gaan, het ook goed in het systeem en dus de app staat.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:52

Ik las ergens dat het met een app en met een papieren versie zou zijn. Althans dat europese paspoort dan toch.
Wel zo fijn, want er zijn nog genoeg mensen ( waaronder ik :D ) die geen slimme telefoon hebben.
Kom je niet ver met die apps natuurlijk :')

Plus inderdaad wat je zegt ... ict en de overheid :x
Hier in BE laatst ook nog een grote cyberaanval op Belnet...niks werkte nog :+

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:31

Pandora2 schreef:
Wel zo fijn, want er zijn nog genoeg mensen ( waaronder ik :D ) die geen slimme telefoon hebben.
Kom je niet ver met die apps natuurlijk :')


Waarom is dat fijn?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:35

Oomnes ik heb je geantwoord. Waar het volgens de regels mag kun je toch op internet kijken. Wanneer je dat heel belangrijk vind.

Wanneer je er anders in staat kun je eigenlijk bijna overal inkomen. Het is zoals ik het zeg je eigen instelling
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 24-05-21 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:37

En die instelling daar hebben mensen nogal wat moeite mee.

C'est tout.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:01

nps schreef:
Pandora2 schreef:
Wel zo fijn, want er zijn nog genoeg mensen ( waaronder ik :D ) die geen slimme telefoon hebben.
Kom je niet ver met die apps natuurlijk :')


Waarom is dat fijn?


Omdat er dus mensen zijn die geen slimme telefoon hebben en het dus wel zo fijn is dat er ook een papieren versie is.
Dat schreef ik toch :)*
Je moet dan wel mijn hele bericht quoten ;)

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:07

Vrienden van ons ware in Italie toen ineens het reisadvies veranderde. Ze vroegen toen lokaal waar ze de ineens verplichte test konden doen, dat kon niet in de buurt maar ze kregen tegen betaling wel gewoon het certificaat _O-

Ik zie in het verplichten enkel meer aanleiding dat mensen nog creatiever gaan worden. Daarom hoeft die hele schijnveiligheid van mij echt niet.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:09

:D
De zwarte markt was dus al voorbereid :')

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:53

Maar even serieus. Ja er zal vast een poging worden gedaan voor vervalsen. Maar denken jullie nu werkelijk dat dat heel veel gaat gebeuren? Dat de gemiddelde Piet en Corry’s daar zo aan kunnen komen? Ik betwijfel het hoor. Althans, ik betwijfel het als er wel enigszins bescherming wordt toegevoegd aan het bewijs en/of de app (waar ik wel vanuit ga, in tegenstelling tot “gewoon een papiertje printen”) gezien er nu al genoeg over vervalsen wordt gesproken terwijl het er nog niet eens is.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:58

Ja, ik denk het wel.
De covid attesten die je nu nodig hebt om te reizen, zijn al heel vaak vervalst.
Dus waarom zou het met die paspoorten anders zijn.

Oftewel...ik geloof niet meer in de goedheid van de gemiddelde Pietjes en Corry's.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:01

Pandora2 schreef:
Ja, ik denk het wel.
De covid attesten die je nu nodig hebt om te reizen, zijn al heel vaak vervalst.
Dus waarom zou het met die paspoorten anders zijn.

Oftewel...ik geloof niet meer in de goedheid van de gemiddelde Pietjes en Corry's.


Hmm ik denk dat er nog wel een verschil kan zitten tussen een (wellicht) snel opgezet COVID attest en een officieel Corona paspoort waar veel over gediscussieerd, over na gedacht en gedebatteerd wordt door heel Europa, denk je niet? Ik zou het idioot vinden als ze na al die discussie gaan voor een printbaar papiertje wat door de gemiddelde Pietjes en Corry’s te vervalsen is….
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 24-05-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:02

Pandora2 schreef:
Ja, ik denk het wel.
De covid attesten die je nu nodig hebt om te reizen, zijn al heel vaak vervalst.
Dus waarom zou het met die paspoorten anders zijn.

Oftewel...ik geloof niet meer in de goedheid van de gemiddelde Pietjes en Corry's.

Hoezo, heel vaak vervalst? Heb je daar een link van?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:23

Met vervalst bedoel ik valse covid attesten uiteraard.
Maar dat komt op hetzelfde neer volgens mij :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:24

IMANDRA schreef:
Pandora2 schreef:
Ja, ik denk het wel.
De covid attesten die je nu nodig hebt om te reizen, zijn al heel vaak vervalst.
Dus waarom zou het met die paspoorten anders zijn.

Oftewel...ik geloof niet meer in de goedheid van de gemiddelde Pietjes en Corry's.


Hmm ik denk dat er nog wel een verschil kan zitten tussen een (wellicht) snel opgezet COVID attest en een officieel Corona paspoort waar veel over gediscussieerd, over na gedacht en gedebatteerd wordt door heel Europa, denk je niet? Ik zou het idioot vinden als ze na al die discussie gaan voor een printbaar papiertje wat door de gemiddelde Pietjes en Corry’s te vervalsen is….


Maar dat europees paspoort moet ook best snel opgezet worden. Binnen een maand is het al eind juni :P

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:26

Deze zomer willen alle landen gewoon weer lekker toeristen ontvangen met zo weinig mogelijk gezeur. Als het aantal besmettingen laag genoeg is, dan is het reisverbod of een verplichting van een paspoort er als eerste af. Dit paspoort is echt maar een tijdelijk iets. Wellicht dat er een aantal landen zijn, waar ze corona nog niet onder controle kunnen krijgen, die de verplichting voor een paspoort zullen houden. Maar dit paspoort is verder echt iets tijdelijks.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:29

Dinopino schreef:
Oomnes ik heb je geantwoord. Waar het volgens de regels mag kun je toch op internet kijken. Wanneer je dat heel belangrijk vind.

"Als je de regels heel belangrijk vindt, dan kun je vast ook ergens opzoeken waar je 130 mag rijden. Ik heb daar niet zoveel mee en kijk gewoon of er in het dorp een flitskast staat voor de basisschool, want ik ben niet van plan mij aan opgelegde regels te houden als ik eronderuit kan komen.
Als ze vanwege mijn gedrag dan ineens wél gaan controleren en handhaven, dan roep ik tegen die tijd wel moord en brand omdat we in een politiestaat leven in deze dictatuur."

Was getekend, iemand met jouw levenshouding.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:40

Pandora2 schreef:
IMANDRA schreef:

Hmm ik denk dat er nog wel een verschil kan zitten tussen een (wellicht) snel opgezet COVID attest en een officieel Corona paspoort waar veel over gediscussieerd, over na gedacht en gedebatteerd wordt door heel Europa, denk je niet? Ik zou het idioot vinden als ze na al die discussie gaan voor een printbaar papiertje wat door de gemiddelde Pietjes en Corry’s te vervalsen is….


Maar dat europees paspoort moet ook best snel opgezet worden. Binnen een maand is het al eind juni :P


Ja maar er is toch al geruime tijd discussie over. Dan neem ik aan dat het topic ‘vervalsen’ ook wel ergens naar voren is gekomen.

Ik geloof zo dat vervalsen straks wel kan, maar dat de gemiddelde Nederlander hier de moeite niet voor doet om een vervalsing te maken of aan te schaffen en/of dit niet kan. Op die manier kan je dmv een paspoort al een groot aantal mogelijk ongeënte mensen ertussenuit pikken wat het risico al flink verlaagd. Een gegarandeerde 100% efficacy is denk ik niet nodig.

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:48

Je verwacht het niet :D

Het coronapaspoort toont meer medische gegevens dan Nederland in eerste instantie wilde, meldt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) aan Trouw. Zo kan een buitenlandse reisbeambte zien welk vaccin iemand heeft gehad, hoeveel doses en wanneer. Ook is zichtbaar of je ziek bent geweest, negatief getest of gevaccineerd. “Ik ben verbaasd dat zichtbaar is om welk vaccin het gaat, omdat zulke medische gegevens erg gevoelig liggen”, zegt privacyadvocaat Jurriaan Jansen van Norton Rose Fulbright over de kwestie. “Het is mij niet duidelijk waarom het type vaccin zichtbaar moet zijn.”

https://www.trouw.nl/binnenland/ministe ... ~b290acb5/

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:00

Ik zie het probleem niet? Ik kan me voorstellen dat het gevoelig ligt of je gevaccineerd bent of niet, maar om moeilijk te doen over welk vaccin?

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:01

nynke55 schreef:
Ik zie het probleem niet? Ik kan me voorstellen dat het gevoelig ligt of je gevaccineerd bent of niet, maar om moeilijk te doen over welk vaccin?


Voor dat soort informatie hebben mensen heel veel geld over ;)
En dan gaan dat dat soort dingen gescant worden op apparaten un vage oorden waarvan niemand weet of ze gevalideerd zijn.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:03

Echt? Waarom?