Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 36 [ 890 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

 
Profiel   

nynke55 schreef
Echt? Waarom?

Tja dat kan je ook stellen over andere privacy lekken toch? Waarom is het erg dat namen, achternamen etc. Gelekt worden.
Toch gebeurd het.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:07 



 
Profiel   

In het vaccinatie paspoort van Knollie staat ook met welk spul het dier werd ingeënt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:28 



 
Profiel   

Omdat er een enorme handel is in personendata om uiteenlopende redenen.
Als je bijv. een app waar mensen gegevens achterlaten maakt dan kun je die voor goed geld verkopen zodra je een bepaalde kritische hoeveelheid hebt gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:31 



 
Profiel   

Oke, maar dat geld toch voor alles? Waarom is het dan niet erg dat er staat dat je gevaccineerd bent, of getest, of ziek geweest, maar wel met welk vaccin je gevaccineerd bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:42 



 
Profiel   

AZ wordt op veel plekken gezien als inferieur. Dus ja kan me wel voorstellen dat het problemen op zou kunnen leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:47 



 
Profiel   

Ik weet niet of dat zo is. In de volksmond misschien wel, maar bij de instanties is volgens mij wel bekend dat er niks mis is met de werkzaamheid van het vaccin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 12:50 



 
Profiel   

nynke55 schreef
Oke, maar dat geld toch voor alles? Waarom is het dan niet erg dat er staat dat je gevaccineerd bent, of getest, of ziek geweest, maar wel met welk vaccin je gevaccineerd bent?


Misschien is dat voor jou onbelangrijk.
Ik vind het ook onbelangrijk als het enkel op een papiertje staat, maar ik wil dat niet ergens op een server die wereldwijd door iedere Harry uitgelezen wordt, dat is medische data.
Nee, ik geloof niet in veilig.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 24-05-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:04 



 
Profiel   

Ik denk eerder aan de niet-door-de-ema goedgekeurde Russische en Chinese vaccins.

Eventueel az in de VS ivm niet goedgekeurd door de fda, maar dat verwacht ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:04 



 
Profiel   

nynke55 schreef
Oke, maar dat geld toch voor alles? Waarom is het dan niet erg dat er staat dat je gevaccineerd bent, of getest, of ziek geweest, maar wel met welk vaccin je gevaccineerd bent?

Ik vind om die reden dus ook gek dat ik dat zal moeten tonen online. Voor mij geldt dat een papiertje dus ook wel anders ligt. Ook omdat ik dus ervaring heb met een lek in een digitaal dossier.

Testen doe ik omdat ik niet kan thuiswerken dus zal ik wel moeten bewijzen dat ik geen Corona heb zodat ik anderen niet ziek kan maken. Dat vind ik wat anders. Mijn werkgever vraagt ook niet om een bewijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:05 



 
Profiel   

We halen nu 2 dingen door elkaar, of er nu wel of niet een app moet komen dat is 1. De kwestie waar ik op doel is waarom we het niet erg vinden dat op de app komt dat we gevaccineerd/getest/ziek zijn, maar wel met welk vaccin. Want daar valt die privacyadvocaat over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:45 



 
Profiel   

Ik denk dat je de vraag anders moet stellen, wat voegt het toe dat iemand anders die informatie over jou heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:04 



 
Profiel   

SusanH schreef
AZ wordt op veel plekken gezien als inferieur. Dus ja kan me wel voorstellen dat het problemen op zou kunnen leveren.

dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man: straks mag jij overal heen en ik word tegengehouden omdat ik het "Aldi-vaccin" heb gehad :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:25 



 
Profiel   

Snap al die beren op de weg ook niet maar ja, ik vind al heel lang dat wanneer je zo op je privacy staat je het internet links moet laten liggen en ook geen DigiD enz moet gebruiken, alles kan gekraakt worden. En ook geen mobiel met internet gebruiken, duikt in de la voor de Nokia koelkast uit de prehistorie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:28 



 
Profiel   

Morrie schreef
SusanH schreef
AZ wordt op veel plekken gezien als inferieur. Dus ja kan me wel voorstellen dat het problemen op zou kunnen leveren.

dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man: straks mag jij overal heen en ik word tegengehouden omdat ik het "Aldi-vaccin" heb gehad :(

Sorry maar dit is.l.lkoek
Halve wereld is er mee geënt.

Denk eerder omdat Jansen maar 1 prik van nodig


Oh ja die heeft zelfde bijwerking als AZ

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:35 



 
Profiel   

Morrie schreef
SusanH schreef
AZ wordt op veel plekken gezien als inferieur. Dus ja kan me wel voorstellen dat het problemen op zou kunnen leveren.

dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man: straks mag jij overal heen en ik word tegengehouden omdat ik het "Aldi-vaccin" heb gehad :(


Mag hopen dat het grappig bedoeld was............. Zoniet dan zeg ik lees je eens goed in voordat je
begint met gekkigheid als Aldi vaccin.


Laatst bijgewerkt door CharleyT op 24-05-21 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 16:01 



 
Profiel   

Er is niets mis met de effectiviteit van Astra Zeneca of Janssen. Wie dat nog steeds denkt, is gewoon niet goed geïnformeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 16:05 



 
Profiel   

SusanH schreef
Het is om andere reden een wassen neus. Het gaat via een app. In NL is het alvast zo dat de overheid en ICT niet bepaald een gelukkig huwelijk is. Daarnaast, ik kan ook wapperen met de mobiel van een ander. Wie kan checken of het mijn mobiel is die ik voor houd?

En dan nog een leuke, de GGD loopt weken achter met invoeren/bijhouden van de gegevens nu. Stel je wil op vakantie in juli en bent in juni geprikt voor de 2e keer. Moet je maar hopen tegen de tijd dat je wil gaan, het ook goed in het systeem en dus de app staat.


Ik verwacht dat zij wel meer gegevens te zien krijgen dan alleen een 'akkoord'. Dus bij een grenscontrole bijvoorbeeld: dat ze ook zien bij wie die groene code hoort en dat kunnen ze dan controleren aan de hand van je identiteitsbewijs.

Wat het tweede punt betreft: als je je bij de GGD hebt laten vaccineren dan staat het er meteen in. Als je een huisarts hebt die zijn werk doet ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:55 



 
Profiel   

bigone schreef
Snap al die beren op de weg ook niet maar ja, ik vind al heel lang dat wanneer je zo op je privacy staat je het internet links moet laten liggen en ook geen DigiD enz moet gebruiken, alles kan gekraakt worden. En ook geen mobiel met internet gebruiken, duikt in de la voor de Nokia koelkast uit de prehistorie.


Maar dan nog, wat is de toegevoegde waarde van al die info in het paspoort? En als er geen toegevoegde waarde is, waarom zou je het er dan in zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 20:59 



 
Profiel   

Niets en dat zullen ze snel genoeg door hebben. Volgens de wet op privacy mag het niet eens dus eerst maar eens afwachten. Aan de andere kant, wanneer je een papieren vaccinatiebewijs laat zien staat daar ook het soort vaccin op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:03 



 
Profiel   

Er is inderdaad sprake van het weren van niet EMA goedgekeurde vaccins, maar dat kun je internationaal echt niet maken, dan krijgen ze serieus ruzie. Hoe zien ze het voor zich als je heel ingeent zaken Rusland en Azie tot quarantaine en testen gaan verplichten >;)

Ik las net dat rokers mogenlijk minder goed op het vaccin reageren (minder antistoffen) dan niet-rokers.
Laten we dat ook gelijk maar in het paspoort opnemen. Booster niet op tijd -> minpunten, etc.

Nee, ik ben geen Wapp, ik krijg deze week mijn prik.
Maar ik vind dit gebeuren met oprekken van grenzen echt niet tof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:04 



 
Profiel   

Heb het info nummer gebeld. GGD en rivm hebben wel info over wie wanneer positief getest is, en natuurlijk wie geënt is. Volgens degene die ik sprak moet het allemaal goed in de app komen te staan, of het boekje als je de app niet kan of wil gebruiken. Zou dus goed moeten komen tzt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:02 



 
Profiel   

Op het moment zijn nep boekjes met vaccinatiebewijs blijkbaar al te koop voor 100 euro. In Duitsland inmiddels al meermaal opgedoken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 19:26 



 
Profiel   

Dat is fake van die passen en die zouden op telegram voor 150,00 aangeboden worden. Iemand probeert het wel, maar geloof me daar reageert niemand op. Wanneer iemand kiest om zich niet te laten inenten, geloof me dat het laatste wat degene wil is daar heen te gaan waar de maskerdragers en ingeënten heen gaan. Voor een vliegticket heb je geen vaccinatie nodig, zelfs niet naar China. Maar zoals gezegd ik zou er niets tegen hebben wanneer de ingeenten gewoon meer zouden mogen. Er zijn genoeg concerten waar ingeenten en niet ingeenten welkom zijn, met of zonder masker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 20:12 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Dat is fake van die passen en die zouden op telegram voor 150,00 aangeboden worden. Iemand probeert het wel, maar geloof me daar reageert niemand op. Wanneer iemand kiest om zich niet te laten inenten, geloof me dat het laatste wat degene wil is daar heen te gaan waar de maskerdragers en ingeënten heen gaan. Voor een vliegticket heb je geen vaccinatie nodig, zelfs niet naar China. Maar zoals gezegd ik zou er niets tegen hebben wanneer de ingeenten gewoon meer zouden mogen. Er zijn genoeg concerten waar ingeenten en niet ingeenten welkom zijn, met of zonder masker.



Sinds wanneer zijn er concerten dan?
En waar in Nederland of Europa?
In Nederland ligt alles stil in de theaters of concertpodia?

Ik weet wel dat er DJ's zijn die naar Taiwan zijn geweest, maar dat was meer een uitzondering, dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 20:18 



 
Profiel   

kuch.

Waarom zou een ongevaccineerde bang zijn om naar de vakantiebestemming van gevaccineerden te gaan :')

Die concerten zijn er vooralsnog niet, althans, niet legale.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 36 [ 890 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen