Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe lang wachten op testuitslag?

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie allemaal hebben moeten wachten op de uitslag van een coronatest.

Ik heb voor morgen bewust om 08.03u een afspraak gemaakt, omdat ik hoop in de avond nog ergens heen te kunnen. Is dit haalbaar, of heb je de uitslag altijd pas een dag later?

Alvast bedankt! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:41 



 
Profiel   

Celestial schreef
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie allemaal hebben moeten wachten op de uitslag van een coronatest.

Ik heb voor morgen bewust om 08.03u een afspraak gemaakt, omdat ik hoop in de avond nog ergens heen te kunnen. Is dit haalbaar, of heb je de uitslag altijd pas een dag later?

Alvast bedankt! :)

Haal je toch bij de Jumbo een sneltest voor € 2,89 dan weet je het in 15 minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:43 



 
Profiel   

Ik had hem zelf om 17.30, ik was om 09.45 getest.

Mijn vriend echter bij dezelfde teststraat om 11.30 en die had hem pas op de dag erna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:43 



 
Profiel   

Mijn ervaring is een dag later. Heb je het via digi d gedaan? Dat gaat vaak sneller. Maar voor mijn gevoel ook vaak dat misdernacht of zo het gedraaid wordt. Maar allemaal aannames.

Hier in de buurt een snelteststraat van het GGD, ik weet dus wel welke ik kies. Dat wachten is killing

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:44 



 
Profiel   

De uitslag krijg je vaak (minimaal) een dag later, maar je kunt natuurlijk altijd geluk hebben.
Sneltesten worden afgeraden bij klachten omdat ze een hogere kans geven op een vals negatieve uitslag, dus die zou ik overslaan in dit geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:44 



 
Profiel   

Celestial schreef
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie allemaal hebben moeten wachten op de uitslag van een coronatest.

Ik heb voor morgen bewust om 08.03u een afspraak gemaakt, omdat ik hoop in de avond nog ergens heen te kunnen. Is dit haalbaar, of heb je de uitslag altijd pas een dag later?

Alvast bedankt! :)


Reken er maar niet op, middernacht kreeg ik de uitslag steeds terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:46 



 
Profiel   

Dat ligt aan je test. Steeds meer GGD locaties testen met sneltesten. Grote locatie hier ook alleen zorgmedewerkers krijgen dan nog pcr. De uitslag heb je na 1 tot max 4 uur dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:48 



 
Profiel   

Daar is geen pijl op te trekken.

Collega’s van mij stonden toevallig achter elkaar in de teststraat vroeg in de ochtend. De achterste had haar uitslag ‘s middags en degene die vooraan stond pas in de avond.

Heb je zelf geen klachten en je wilt toch een negatieve uitslag dan zou ik zo’n lidl/jumbo test halen wat hierboven al genoemd is.


Laatst bijgewerkt door Lizz op 05-05-21 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:49 



 
Profiel   

xChanelx schreef
De uitslag krijg je vaak (minimaal) een dag later, maar je kunt natuurlijk altijd geluk hebben.
Sneltesten worden afgeraden bij klachten omdat ze een hogere kans geven op een vals negatieve uitslag, dus die zou ik overslaan in dit geval.

GGD test zelf met sneltesten he :) op steeds meer grote locaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:49 



 
Profiel   

Het hangt ervan af wanneer de monsters naar het lab gaan. Als ze vlak nadat het bij jou afgenomen is worden gehaald heb je de uitslag sneller dan wanneer ze net geweest zijn.
Ik ben een keer of 9 getest, ik had ze allen binnen 24u

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:50 



 
Profiel   

Wanneer ik test heb ik over het algemeen de volgende dag uitslag. Een enkele keer laat in de avond van dezelfde dag al uitslag gehad, maar nooit om 18:00 volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:51 



 
Profiel   

Hangt er vanaf, eerste keer was ik om 18:06 getest en had om 03:00 de mail dat de uitslag er was.

Tweede keer had ik om 15:33 de test en dezelfde avond rond 21:00 de mail dat de uitslag er was.

Het kan snel gaan, maar ik hoor ook genoeg verhalen dat het er de volgende dag "pas" is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:52 



 
Profiel   

Ik heb altijd prio test en dan rond 1600 de uitslag dezelfde dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:52 



 
Profiel   

Mijn dochter en ik zijn een tijdje geleden getest, dochter om 9 uur en ik om 10 uur, bij ons kwam de uitslag pas 's nachts rond 2 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:52 



 
Profiel   

Ik heb als zorgmedewerker voorrang, maar duurde alsnog 24 uur, maar dat is alweer even geleden, misschien gaat het nu sneller.
Een nichtje van mij had een vals-positief resultaat bij een zelftest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:53 



 
Profiel   

De ene keer had ik hem met een half uur (uitslag kun je vaak eerder via DigiD zien dan dat je een mail ontvangt) en de laatste keer met een uur. Doe in ieder geval geen zelftest. Die zijn nog steeds niet betrouwbaar genoeg en vaak passen mensen de test niet goed toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:54 



 
Profiel   

Ik had mij vrijdagmiddag laten testen zonder klachten (na 5 dagen quarantaine na terugkomst uit hoogrisico gebied) en kreeg tot mijn verrassing een sneltest en had na 1,5 uur al de uitslag.
Verder alleen commerciele testen gehad, in NL de uitslag net binnen 24 uur, in buitenland vaak nog veel sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:55 



 
Profiel   

Ik ben maar 1 x getest. ‘s Avonds half 8 en de uitslag had ik de andere dag om 4 uur of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:57 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Ik heb als zorgmedewerker voorrang, maar duurde alsnog 24 uur, maar dat is alweer even geleden, misschien gaat het nu sneller.
Een nichtje van mij had een vals-positief resultaat bij een zelftest.

Die geven regulaire testen ook wel eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:57 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Celestial schreef
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie allemaal hebben moeten wachten op de uitslag van een coronatest.

Ik heb voor morgen bewust om 08.03u een afspraak gemaakt, omdat ik hoop in de avond nog ergens heen te kunnen. Is dit haalbaar, of heb je de uitslag altijd pas een dag later?

Alvast bedankt! :)

Haal je toch bij de Jumbo een sneltest voor € 2,89 dan weet je het in 15 minuten.

Ik doe elke dag een sneltest, maar ik wacht uiteraard gewoon netjes mijn PCR test af voordat ik weer uit quarantaine ga... Kwalijke gedachtegang, mijnsinziens!

Iedereen verder bedankt voor de reacties! :) Ik krijg een PCR test, maar dan ga ik er niet vanuit dat ik de uitslag donderdagavond al heb.


Laatst bijgewerkt door Celestial op 05-05-21 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:00 



 
Profiel   

Ik ben in maart getest en had na een uur de uitslag. Ik werk niet in zorg of onderwijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:00 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Celestial schreef
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie allemaal hebben moeten wachten op de uitslag van een coronatest.

Ik heb voor morgen bewust om 08.03u een afspraak gemaakt, omdat ik hoop in de avond nog ergens heen te kunnen. Is dit haalbaar, of heb je de uitslag altijd pas een dag later?

Alvast bedankt! :)

Haal je toch bij de Jumbo een sneltest voor € 2,89 dan weet je het in 15 minuten.

Sneltesten zijn niet betrouwbaar vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:03 



 
Profiel   

De eerste keer had ik m dezelfde dag, de tweede keer midden in de nacht en de derde keer de volgende ochtend. Overigens had ik de laatste keer vals-negatief bij zelftesten, dus daar kan je inderdaad niet goed op af gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:07 



 
Profiel   

Oh ik heb precies hetzelfde probleem; moet morgen ergens zijn om 13:00 en ik hoop van harte dat de uitslag er voor die tijd is. :') Heb me vanmorgen om 09:10 laten testen via de GGD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:07 



 
Profiel   

Castilja schreef
Oh ik heb precies hetzelfde probleem; moet morgen ergens zijn om 13:00 en ik hoop van harte dat de uitslag er voor die tijd is. :') Heb me vanmorgen om 09:10 laten testen via de GGD.

Ik hoor van nagenoeg iedereen dat ze de uitslag wel binnen 24u hebben! Maar ik zal voor je duimen! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 09:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen