Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Richtlijnen bezoek Duitsland

 
Profiel   

Ik doe vrijwilligerswerk in Duitsland.
Kom er al weken niet ivm verplichte testen waar ik geen behoefte aan heb.
Nu hoorde ik via via dat je wel naar Duitsland mag als je kunt aantonen dat gevaccineerd bent?! Iemand enig idee of dit klopt? Heb al gezocht op internet maar kan helaas niets vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:22 



 

Ja klopt idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:24 



 
Profiel   

Je moet (voorlopig?) nog een negatieve test bij je hebben.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen
Ze zijn aan het overleggen of ze mensen met een vaccinatie vrijstelling gaan geven; maar dit is er nog niet door.
En ze weten nog niet of dat ook voor niet-Duitsers gaat gelden.
Citaat
Volgens het wetsvoorstel hebben Duitsers die terugkomen uit risicogebieden en die zijn gevaccineerd of van Covid-19 zijn genezen, ook geen negatieve test meer nodig. Ze hoeven dan ook niet meer in quarantaine. Op dit moment is onduidelijk of dit ook geldt voor Nederlanders en mensen uit andere Europese landen die naar Duitsland reizen.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/4 ... ccineerden


Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-05-21 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:28 



 
Profiel   

Bron?

Ik lees toch vooral dat een negatief testbewijs nog wel nodig is:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... tieve-test
https://duitslandinstituut.nl/artikel/4 ... ccineerden

Edit: Brainless was me voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:28 



 

Bron van mij is iemand met Duitse nationaliteit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:35 



 
Profiel   

Zijn er inmiddels wijzigingen om korter dan 12 uur in NRW te komen als nederlander? Gaat om hooguit 3 uurtjes bij de grens van Duitsland. Zie tegenstrijdig berichten namelijk voorbij komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 12:49 



 
Profiel   

ook gevaccineerden moeten nog immers een negatieve testuitslag kunnen tonen. Daar is nog geen uitzondering voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 13:08 



 
Profiel   

Al ben je gevaccineerd je moet evengoed een negatieve test kunnen overleggen.
Zowel als Nederlander als Duitser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 13:11 



 
Profiel   

Bij bezoek aan duitsland laat ik mij gratis testen via grenstesten.nl. Of jou werk er ook onder valt weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 13:25 



 
Profiel   

Hier kunnen we ook net over de grens gratis testen. Bij m’n man op werk zijn ook Duitsers in dienst en die moeten ook twee maal per week testen. Ook gratis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:14 



 
Profiel   

Heel verwarrend.
Vanaf zondag hoef je geen verplichte test meer te doen als je wilt gaan tanken of boodschappen gaat doen in Duitsland < 48 uur verblijft.

Maar doe ik de reiswijzer (ik ga met pony op cursus in juli in Duitsland)
Dan moet ik 10 dagen in quarantaine in zowel Duitsland bij aankomst als in Nederland bij terugkomst.
Ik ga van vrijdag tm zondagmiddag.

Sorry ik ben geënt, heb verder geen contact met andere mensen behalve op afstand en bevind me enkel in de buitenlucht.

Wat een onzin zeg.
Hopelijk zwakken die maatregelen ook nog af. Was niet van plan om in quarantaine te gaan aangezien ik geen menselijk contact heb gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 05:31 



 
Profiel   

Onali schreef
Heel verwarrend.
Vanaf zondag hoef je geen verplichte test meer te doen als je wilt gaan tanken of boodschappen gaat doen in Duitsland < 48 uur verblijft.

Maar doe ik de reiswijzer (ik ga met pony op cursus in juli in Duitsland)
Dan moet ik 10 dagen in quarantaine in zowel Duitsland bij aankomst als in Nederland bij terugkomst.
Ik ga van vrijdag tm zondagmiddag.

Sorry ik ben geënt, heb verder geen contact met andere mensen behalve op afstand en bevind me enkel in de buitenlucht.

Wat een onzin zeg.
Hopelijk zwakken die maatregelen ook nog af. Was niet van plan om in quarantaine te gaan aangezien ik geen menselijk contact heb gehad.


Nee maar je blijft langer dan 48 uur dus de regels lijken me duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 05:43 



 
Profiel   

Als ik het time kan ik precies op de 48 uur zitten en dan zou het in principe niet meer gelden.

Het is echt BS om 10 dagen in Duitsland in quarantaine te gaan zitten zonder menselijk contact en bij thuiskomst weer.
Dat is 20 dagen voor nop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:17 



 
Profiel   

Onali schreef
Als ik het time kan ik precies op de 48 uur zitten en dan zou het in principe niet meer gelden.

Het is echt BS om 10 dagen in Duitsland in quarantaine te gaan zitten zonder menselijk contact en bij thuiskomst weer.
Dat is 20 dagen voor nop.

Binnen 48 uur hoef je dus ook niet in quarantaine . Voor Duitsland dan voor Nederland bestaat die quarantaine ook al als je er nog geen geen dag bent :+ die controleert echt niemand. Maar goed die regel bestaat al tijden. Ook toen mensen nog boodschappen daar deden, hield toen ook niemand zich aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 06:45 



 
Profiel   

Je hoeft niet in Quarantaine in Duitsland als je een Sneltest doet in DE, deze kan je op heel veel plaatsen doen in DE, gratis. Je moet de test binnen 48 uur na aankomst doen.

Als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in Quarantaine in DE.

Deze regels zijn tot 30 juni 2021 van kracht, daarna kunnen ze weer wijzigen.

Quarantaine in NL is nog steeds een dringend advies en niet wettelijk verplicht. Dit gaat wel veranderen als de nieuwe quarantainewet is vastgesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 07:40 



 
Profiel   

Nu telt het Nederlands rivm plaatje nog niet als vaccinatie bewijs omdat het in het Nederlands is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 07:46 



 
Profiel   

Wat een achterhaalde vakantiewijzer dan van AD.

Reiswijzer: naar welk land kan ik op reis en welke regels gelden er?

https://www.ad.nl/reizen/reiswijzer-naa ... ~a5db7759/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 07:51 



 

Vanaf zondag mag je weer gewoon de grens over zonder eerst te testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 08:16 



 
Profiel   

Delphi2 schreef
Je hoeft niet in Quarantaine in Duitsland als je een Sneltest doet in DE, deze kan je op heel veel plaatsen doen in DE, gratis. Je moet de test binnen 48 uur na aankomst doen.

Als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in Quarantaine in DE.

Deze regels zijn tot 30 juni 2021 van kracht, daarna kunnen ze weer wijzigen.

Quarantaine in NL is nog steeds een dringend advies en niet wettelijk verplicht. Dit gaat wel veranderen als de nieuwe quarantainewet is vastgesteld.

De test is wel alleen gratis als je in Duitsland woont, die is niet voor buitenlanders… Ik moet elke keer bewijs leveren dat ik hier ook daadwerkelijk woon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:44 



 
Profiel   

In Duitsland is de test wel een stuk goedkoper dan in Nederland, op dit moment moet je idd binnen 48u testen, omgeving Winterberg kost het €25,-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:56 



 
Profiel   

Destination schreef
Delphi2 schreef
Je hoeft niet in Quarantaine in Duitsland als je een Sneltest doet in DE, deze kan je op heel veel plaatsen doen in DE, gratis. Je moet de test binnen 48 uur na aankomst doen.

Als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in Quarantaine in DE.

Deze regels zijn tot 30 juni 2021 van kracht, daarna kunnen ze weer wijzigen.

Quarantaine in NL is nog steeds een dringend advies en niet wettelijk verplicht. Dit gaat wel veranderen als de nieuwe quarantainewet is vastgesteld.

De test is wel alleen gratis als je in Duitsland woont, die is niet voor buitenlanders… Ik moet elke keer bewijs leveren dat ik hier ook daadwerkelijk woon.



Hier in de omgeving, Kreis Kleve, is de test gewoon gratis voor iedereen, ook als je niet in DE woont. De eerste 2 weken was dat niet zo. Verschilt misschien per Kreis.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 15:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen