Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

De zin & onzin van diverse maatregelen, binnen en buitenland

 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Oh en dat ik wel op een terras mag maar niet naar de uni is mijn grootste bron van ergernis.

Je leert dan ook veel meer op een terras dan op de univ :D .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:14 



 
Profiel   

996981 schreef
EvaC schreef
De meest fantastische "maatregel" vind ik toch wel de negatieve uitslag bij het overgaan van landsgrenzen. En in het speciaal die naar Frankrijk :')

Mijn vriend reist voor zijn werk heel veel en ondergaat daarom met regelmaat een test om de grenzen over te mogen. Ergens in maart dit jaar moest hij naar Frankrijk met een collega, beiden hebben we internet afgestruind om te vinden of daar een negatieve test voor overlegd moest worden. Dit stond nergens aangegeven, dus zonder test richting Frankrijk. Bij de grens aangekomen werden ze staande gehouden en bleek er toch een negatieve uitslag nodig te zijn, die hadden ze dus niet. Dat gaf niks, als ze even hun adressen doorgaven kregen ze een boete thuisgestuurd en mochten ze gewoon de grens over. _O- Het maakte ze daar kennelijk helemaal niet uit of je wel of geen corona hebt, als je maar betaald. Boete was helaas wel wat hoger dan de prijs van een test, maar dat is helaas niet anders.

Verder wordt er niet/nauwelijks op gecontroleerd aan de grenzen. Duitsland, Zweden en België kom je gewoon binnen zonder dat er gecontroleerd wordt.

Om dan nog maar niet te spreken op welke schaal er met die uitslagen gefraudeerd wordt, wat ik ergens ook nog wel kan begrijpen vanwege de kosten. Een commerciële test met reisdocument kost ons €107,- per keer.

Die kosten draagt de werkgever van je vriend hoop ik? Of is hij zelfstandig ondernemer? :)


Ja, dat laatste :) Dus daarom de trips maar teruggebracht naar hoogstens 1 keer per 2 maanden. Want elke keer dat stokje in je neus is ook niet echt feest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:17 



 
Profiel   

Ninx schreef
IMANDRA schreef
Maar is het feit "we gaan sowieso een keer dood" een reden om meer mensen dan eerder en in principe onnodig (want we hebben de kennis om dit te voorkomen) dood te laten gaan?


Dat zou je zeggen...
Maar als we die kennis hebben, waarom benutten we deze dan niet?

We kennen de grote veroorzakers van hart- & vaatziekten en sterfte & sommige kankersoorten, en toch staan we dit toe.
De levens die deze aandoeningen opeisen zijn in westerse landen een heel stuk hoger, en bovendien ook nog eens een extra risicofactor voor een virus.

M.a.w.: wanneer het onze intentie zou zijn met kennis een teveel aan mensen onnodig te laten doodgaan, waarom ademen we dan zoveel vervuilde lucht van zware industrie, teveel verkeer en overdreven veel veeteelt in? Waarom is ons water verontreinigd? Waarom zit ons voedsel vol met suiker en verslavende toevoegingen?
Omdat we het laten gebeuren..... lang leve het neo-liberalisme!


Zo zie je maar.... een sluipmoordenaar die veel meer levens opeist kan zijn gang gaan, en een virus dat 24/7 breed uitgemeten wordt is opeens de enige reeële dreiging....


Wie zegt dat we die kennis niet benutten? Dat het niet ala minute gebeurt wil niet zeggen dat er niet hard aan gewerkt wordt d.m.v. regels, wetten en innovaties. Zo ook vervuilde lucht etc, verbeteringen qua voedsel. Daar wordt stapje voor stapje steeds meer aan gedaan. Dus deze 'sluipmoordenaars' kunnen niet hun gang gaan (en eisen ook niet deze hoeveelheid slachtoffers in deze korte tijd op). Met Corona kúnnen we echter niet wachten omdat wachten zoals Cer zegt een flinke druk op de ziekenhuiszorg geeft. We moeten nú handelen, dus dat heeft betekent dat we soms maatregelen invoeren die niet 100% uitgetest zijn, of misschien wat scheef lijken ten opzichte van andere maatregelen. Maar dat komt omdat maatwerk op zulke korte termijn en voor zo veel mensen niet haalbaar is/was. Dat is niet direct van toepassing op de dingen die jij noemt.
Wat jij doet in deze is dus appels met peren vergelijken, omdat het geheel andere situaties zijn. Dat er aan die situaties iets moet gebeuren staat buiten kijf, maar de tijdsspanne en druk is compleet anders.

Overigens zijn een aantal statements die je maakt niet juist. We hebben geen verslavende toevoegingen (niet in de zin van alcohol, drugs, roken etc) en dat je met een 'correct functionerend immuunsysteem' corona zou kunnen weerstaan klopt niet. Ook als jong, super gezond iemand kan je flinke gevolgen ervaren van COVID, dat is het gevaarlijke eraan. Dus laten we vooral niet blijven roepen dat een gezond immuunsysteem de fix-all is in deze.

Nogmaals: er zijn vast maatregelen die lastig met elkaar te rijmen zijn. Maar er wordt gekeken naar o.a. de druk op de ziekenhuizen en de besmettingscijfers, wat soms betekent dat twee gelijkwaardige situaties niet allebei toegestaan kunnen worden omdat én-én teveel druk en/of besmettingen zou geven. Dan moet je als regering keuzes maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:20 



 
Profiel   

EvaC schreef
Mijn vriend reist voor zijn werk heel veel en ondergaat daarom met regelmaat een test om de grenzen over te mogen. Ergens in maart dit jaar moest hij naar Frankrijk met een collega, beiden hebben we internet afgestruind om te vinden of daar een negatieve test voor overlegd moest worden. Dit stond nergens aangegeven, dus zonder test richting Frankrijk.


Nochtans makkelijk te vinden :
google -> covid france :
2.2. Health control measures
Entering Metropolitan France from a European Area country is subject to the presentation of the negative result of an “RT-PCR COVID” virological screening test conducted less than 72 hours before departure. This obligation applies to all means of travel (arrival by road, rail, air or sea).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:26 



 
Profiel   

EvaC schreef
Verder wordt er niet/nauwelijks op gecontroleerd aan de grenzen. Duitsland, Zweden en België kom je gewoon binnen zonder dat er gecontroleerd wordt.


De Zwitserse douane wil ook niet controlleren, dat hebben ze heel duidelijk laten weten. Ik heb sinds covid nog nooit zo weinig controlle gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:29 



 
Profiel   

EvaC schreef
De meest fantastische "maatregel" vind ik toch wel de negatieve uitslag bij het overgaan van landsgrenzen. En in het speciaal die naar Frankrijk :')

Mijn vriend reist voor zijn werk heel veel en ondergaat daarom met regelmaat een test om de grenzen over te mogen. Ergens in maart dit jaar moest hij naar Frankrijk met een collega, beiden hebben we internet afgestruind om te vinden of daar een negatieve test voor overlegd moest worden. Dit stond nergens aangegeven, dus zonder test richting Frankrijk. Bij de grens aangekomen werden ze staande gehouden en bleek er toch een negatieve uitslag nodig te zijn, die hadden ze dus niet. Dat gaf niks, als ze even hun adressen doorgaven kregen ze een boete thuisgestuurd en mochten ze gewoon de grens over. _O- Het maakte ze daar kennelijk helemaal niet uit of je wel of geen corona hebt, als je maar betaald. Boete was helaas wel wat hoger dan de prijs van een test, maar dat is helaas niet anders.

Verder wordt er niet/nauwelijks op gecontroleerd aan de grenzen. Duitsland, Zweden en België kom je gewoon binnen zonder dat er gecontroleerd wordt.

Om dan nog maar niet te spreken op welke schaal er met die uitslagen gefraudeerd wordt, wat ik ergens ook nog wel kan begrijpen vanwege de kosten. Een commerciële test met reisdocument kost ons €107,- per keer.


Afgelopen 2 maanden geregeld de grens over geweest met Duitsland ben ik 1 keer aangehouden door de grenspolitie. Hebben ze alleen m'n auto doorzocht, en ik mocht verder. Ik weet niet wat ik erger vind, dat ik steeds een test moet doen en vrijwel niet gecontroleerd wordt, of dat ik een test moet doen en áls ik dan aangehouden word dat er gewoon niet naar gevraagd wordt :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:32 



 
Profiel   

Dat (prof)voetbal wel mag doorgaan, waarbij 22 verwende miljonairs achter een balletje aanrennen en daarbij tegen elkaar opbotsen, soms op de vuist gaan, elkaar bespugen of zelfs elkaar bijten als t even tegenzit.
Maar dat een groepsles of een groepsrit paardrijden (met zeg, maximaal 8 combinaties) niet door mag gaan terwijl je daarbij altijd anderhalve meter afstand van elkaar houdt (en anders zorgen sommige paarden er wel voor dat die afstand gewaarborgd wordt!).
Hetzelfde kan gezegd worden voor fietsen in groepsverband natuurlijk. En ook zwemmen in een bad met chloor is heel veilig gebleken. En wat dacht je van tennis met 2 man elk aan de andere kant van de baan?
Het wordt toch eens tijd om regels per individuele sport te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 15:39 



 
Profiel   

mairead schreef
Dat (prof)voetbal wel mag doorgaan, waarbij 22 verwende miljonairs achter een balletje aanrennen en daarbij tegen elkaar opbotsen, soms op de vuist gaan, elkaar bespugen of zelfs elkaar bijten als t even tegenzit.
Maar dat een groepsles of een groepsrit paardrijden (met zeg, maximaal 8 combinaties) niet door mag gaan terwijl je daarbij altijd anderhalve meter afstand van elkaar houdt (en anders zorgen sommige paarden er wel voor dat die afstand gewaarborgd wordt!).
Hetzelfde kan gezegd worden voor fietsen in groepsverband natuurlijk. En ook zwemmen in een bad met chloor is heel veilig gebleken. En wat dacht je van tennis met 2 man elk aan de andere kant van de baan?
Het wordt toch eens tijd om regels per individuele sport te maken!

Nee joh, dan is het helemaal niet te doen... Als bestuur van een dorpshuis is het nu al een hele puzzel. Eigenlijk moet je van iedere activiteit zeggen wat het is: sport (binnen of buiten), cultuur, gericht op kwetsbare ouderen... Want voor alles gelden weer andere regels en wij zijn verantwoordelijk voor de naleving ervan (als vrijwilligers). Echt bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:06 



 
Profiel   

Ik begrijp niet dat de mondkapjesplicht er nog steeds is terwijl ze de druk van de zorg af willen houden. Hoe denk je dat het gaat als het straks 35 graden is en mensen nog steeds zo’n benauwd ding op hun smoel hebben. Kun je overal mensen oprapen omdat ze van hun graatje gaan.

Daarnaast begrijp ik ook niet waarom er zo langzaam gevaccineerd wordt. Kijk is naar Engeland daar zijn ze iedereen boven de 18 al aan het prikken.
Het wordt tijd dat ze de boel weer opengooien. Want je mag wel naar het buitenland gaan waar je ook maar wilt, maar in eigen land naar de club is een no go.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:52 



 
Profiel   

Zo idioot snel is de UK al niet meer hoor. Ze hebben meer eerste prikken gezet maar in totaal valt het wel mee. Verder zijn wel meer landen nu open vanaf 16 jaar, die werken gewoon niet met leeftijden.
In Europa gaat het aardig gelijk op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 18:00 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Nochtans makkelijk te vinden :
google -> covid france :
2.2. Health control measures
Entering Metropolitan France from a European Area country is subject to the presentation of the negative result of an “RT-PCR COVID” virological screening test conducted less than 72 hours before departure. This obligation applies to all means of travel (arrival by road, rail, air or sea).


Klopt, nu wel. Rond die tijd begonnen veel landen net met die regel en voor Frankrijk was het toen nog echt niet te vinden. Laten we zeggen dat ik internet er nu echt niet meer voor nodig heb om het te weten. :')


Sizzle schreef
De Zwitserse douane wil ook niet controlleren, dat hebben ze heel duidelijk laten weten. Ik heb sinds covid nog nooit zo weinig controlle gezien.


Dat is tenminste duidelijk. Maar Zwitserland staat toch sowieso heel anders in de hele pandemie dan de rest van de Europese landen? Voordeel is natuurlijk wel dat zij niet in de EU zitten en dus makkelijker hun grenzen zouden kunnen sluiten voor andere landen.

LunarEclipse schreef
Afgelopen 2 maanden geregeld de grens over geweest met Duitsland ben ik 1 keer aangehouden door de grenspolitie. Hebben ze alleen m'n auto doorzocht, en ik mocht verder. Ik weet niet wat ik erger vind, dat ik steeds een test moet doen en vrijwel niet gecontroleerd wordt, of dat ik een test moet doen en áls ik dan aangehouden word dat er gewoon niet naar gevraagd wordt :+ .


Nou, dat inderdaad. Kan je niet zo'n gratis test doen dan? Wij steken hier op de A1 de grens over en dan staat er aangegeven dat je ergens vlakbij ook gratis een test kan doen. Aan de andere kant: wat als ze wel daadwerkelijk elke bestuurder gaan controleren? Dan worden de opstoppingen gigantisch :')

Sowieso vraag ik me af of je aan de grens geweigerd mag worden als je geen test hebt. Naar mijn weten heb je binnen de EU-landen vrij verkeer van personen en mag je de grens dus altijd oversteken. Tenzij je natuurlijk echt wat ernstigs hebt uitgevreten en op de vlucht bent :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 10:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen