Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De "Weigeraars"

 
Profiel   

Wie wil zich nog meer niet laten vaccineren en ervaart druk van pro-vaccers om dat wél te laten doen?

Ik wil mijn liever niet laten vaccineren en ik merk dat pro-vaccers, óf willen weten waarom ik mij niet wil laten vaccineren, en als ik dat dan uitleg, dat ze dan tegenargumenten willen geven om mij over te halen mij wel te laten vaccineren, dus ik leg het niet meer uit, óf ze willen mij overtuigen dat vaccineren heel goed is en dat iedereen dat zou moeten doen, op wat voor manier dan ook.
Ook zijn er mensen die de argumenten om je niet te laten vaccineren belangrijk vinden, dat je in hun ogen een goede reden moet hebben om je niet te willen laten vaccineren. Dus bijvoorbeeld op medische grond is oké in hun ogen, maar als ik een 'viruswappie' zou zijn, dan mag dat niet? Ik vind de reden niet belangrijk, het is mijn keuze, wat de reden daar ook van is.

Ze komen met allerlei argumenten, maar als ik met een tegenargument kom, moet dat meteen weerlegd worden.

Waarom moeten de pro-vaccers, voor mijn gevoel, zo doordrammen? Het is toch eigen keus? Ik vind "weigeraar" eigenlijk ook een totaal verkeerd wordt, ik kies er voor om niet op de uitnodiging om een afspraak te maken in te gaan, dat vind ik wat anders dan weigeren.

Zijn er meer mensen die hetzelfde drukkende gevoel hebben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 23:44 



 
Profiel   

Ik vind dat je iedereen in eigen waarde moet laten. Wil je je niet laten vaccineren, prima. Wil je het wel, is ook prima. Nederland is verdeeld dus twee kampen. Voor en tegen. Laat jeje vaccineren dan ben je een schaap. Doe je het niet dan ben je een wappie. Hoor veel complot theorieën. Word er af en toe echt kots misselijk van :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 23:56 



 
Profiel   

Ja. Ik heb respect voor ieders mening, maar ga geen discussies meer aan, het is niet mijn taak om anderen te overtuigen. Na meer dan een jaar voel ik me wat de engelsen "numb" noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 23:59 



 

Het probleem met je niet laten vaccineren is dat jij maar één iemand bent, maar als 8 miljoen "één iemanden" besluiten om zich niet te laten vaccineren onder het mom van "ik ben maar één persoon," heeft die hele vaccinatiecampagne geen nut. Dat is waar mensen een beetje bang voor zijn als ze horen van iemand dat ze zich niet willen laten vaccineren.

Ik laat me deze ronde sowieso wel volledig vaccineren omdat ik wil dat we zo snel mogelijk weer het normale leven kunnen oppakken (en ik ook weer toekomstplannen kan maken, want die staan nu grotendeels in de ijskast), maar ik ga er ook geen jaarlijks terugkerend feestje van maken. :=

KootMiraDrum schreef
Ja. Ik heb respect voor ieders mening, maar ga geen discussies meer aan, het is niet mijn taak om anderen te overtuigen. Na meer dan een jaar voel ik me wat de engelsen "numb" noemen.
Ook wel 'afgestompt' aan deze kant van de Noordzee. :P Ik denk dat veel mensen daar wel in meer of mindere mate last van hebben, op verschillende vlakken, niet alleen op dat van vaccinaties.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-21 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:02 



 
Profiel   

Een aantal vrienden van mij willen zich ook liever niet laten vaccineren. Ik vraag wel altijd waarom omdat ik daar benieuwd naar ben. Ik laat de ander wel gewoon in zijn waarde maar ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:03 



 
Profiel   

hannalover schreef
Ik vind dat je iedereen in eigen waarde moet laten. Wil je je niet laten vaccineren, prima. Wil je het wel, is ook prima. Nederland is verdeeld dus twee kampen. Voor en tegen. Laat jeje vaccineren dan ben je een schaap. Doe je het niet dan ben je een wappie. Hoor veel complot theorieën. Word er af en toe echt kots misselijk van :r

Precies dit... En dat is zo verschrikkelijk jammer -O- Dat maakt de kloof tussen de twee groepen alleen maar groter.

Ik laat mij waarschijnlijk wel vaccineren. Een vriendin van mij laat zich absoluut niet vaccineren. We weten het van elkaar. We zijn het ook absoluut niet met elkaar eens. We gaan de discussie niet aan en laten elkaar in de waarde. En verrassing, we zijn nog even goede vrienden als 2 jaar geleden! Het kan ;)


Wat ik wel lastig vindt, en dat zie ik in beide groepen, dat men hun mening vormt na allemaal onjuiste informatie. Of dat ze vinden dat de zus van de buurman, die bekend staat om de bizarre ideologieën, een betrouwbare bron van informatie is. Daar ga ik wel op in. Puur omdat ik wil dat mensen hun mening vormen op basis van de werkelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:06 



 

Ik twijfel nog een beetje maar neig naar wel vaccineren. Ik merk dat ik zowel door mensen die zich wel willen laten als mensen die zich niet willen laten vaccineren behoorlijk overspoeld word met argumenten om hun mening te volgen. Beide hebben er overigens regelmatig argumenten tussen zitten die nergens op slaan.
Ik ben de discussies ook een beetje moe en neig nu naar wel vaccineren omdat ik hoop dat je dan eerder geen mondkapje meer hoeft te dragen, ik ben het zat om steeds uitgescholden te worden of de trein/bus uitgeknikkerd te worden omdat ik geen mondkapje kan dragen en daarom een faceshield gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:10 



 
Profiel   

Het is denk ik niet gek dat je in discussie komt hierover toch? En zo lang dat netjes gebeurd, is dat ook prima. En als je geen zin hebt om te discussiëren, dan kun je dat ook zeggen.

Maar het blijft wel dat het voor Nederland beter is als iedereen zich laat vaccineren. Gelukkig zien de meesten dat, maar juist vanwege het gezamenlijke belang van vacinneren, is het aangaan van discussie met mensen niet willen vaccineren een logisch gevolg.
En niet om vervelend te zijn, maar ik vind het dus ergens ook wel goed dat die druk wordt gegeven tegen mensen die niet willen (zolang het geen dwang wordt), juist vanwege het collectieve belang. Misschien dat voor sommigen toch net dat argument komt dat ze over de streep trekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:12 



 
Profiel   

Ik laat me niet vaccineren en ik geef alleen uitleg als ik daar zin in heb, als ik merk dat ik iemand voor me heb die me wil overtuigen dan geef ik geen argumenten. Míjn lijf, ik bepaal, niemand anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:13 



 
Profiel   

Ik ga mij zeker niet laten vaccineren, om verschillende redenen. Ten eerste: het gaat om een virus met dezelfde cijfers als de griep (die zomaar magisch ineens niet meer bestaat, hoe kan dat nou??), waarom zou ik me daarvoor laten vaccineren? En ten tweede is het vaccin naar mijn mening lang niet genoeg getest. Er zijn al veel gevallen bekend waar het niet goed gegaan is, en wat de gevolgen op lange termijn zijn is al helemaal niet bekend. Plus dat het niet eens een normaal vaccin is, maar een RNA vaccin, waar nog weer andere risico's aan zitten. En ik laat me ook niet chanteren door die bedriegers in Den Haag.. Maar degenen die zich wel willen laten vaccineren moeten dat helemaal zelf weten, ik zeg alleen: doe eerst zelf onderzoek naar wat je in je laat spuiten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:16 



 
Profiel   

Eens TS. Ik vind dat ieder die zich wil laten enten voor mijn part honderd prikken gaat halen. Maar laat mij met rust. Maar dat schijnt te moeilijk te zijn.

Mkango: het probleem is als er 8 miljoen mensen zich niet laten enten. Klopt, dan valt het idee weg. Moeten die 8 miljoen dan anderen boven hun eigen lichaam en vrije wil stellen? Nee!
Ik laat mij niet enten omdat het voor mij niet relevant is. Als het voor jou wel relevant is ga je je gang maar. Maar ik ben nooit verantwoordelijk voor andermans gezondheid.

Ik ben vrijdag gebeld voor een afspraak, ik viel bijna van mijn stoel en heb de vriendelijke dame aan de telefoon gezegd dat ik me wel meld mocht mijn relevantiekader ooit veranderen.
En nu, na dit her en der verteld te hebben, zijn er heel veel mensen boos op me. Nou, dag dan maar allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:17 



 
Profiel   

Texas02 schreef
Ik ga mij zeker niet laten vaccineren, om verschillende redenen. Ten eerste: het gaat om een virus met dezelfde cijfers als de griep (die zomaar magisch ineens niet meer bestaat, hoe kan dat nou??), waarom zou ik me daarvoor laten vaccineren? En ten tweede is het vaccin naar mijn mening lang niet genoeg getest. Er zijn al veel gevallen bekend waar het niet goed gegaan is, en wat de gevolgen op lange termijn zijn is al helemaal niet bekend. Plus dat het niet eens een normaal vaccin is, maar een RNA vaccin, waar nog weer andere risico's aan zitten. En ik laat me ook niet chanteren door die bedriegers in Den Haag.. Maar degenen die zich wel willen laten vaccineren moeten dat helemaal zelf weten, ik zeg alleen: doe eerst zelf onderzoek naar wat je in je laat spuiten..

En jij bent dus het prototype viruswappie. Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Prima als iemand geen vaccinatie wil maar jij baseert jouw beslissing uitsluitend op sensatieverhalen die in de media gebracht zijn terwijl als je het gaat opzoeken het gewoon niet waar is. En alle echt wetenschappelijke artikelen zijn gewoon een leugen voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:22 



 
Profiel   

Nee, ik heb zelf opgezocht wat waar is en wat niet. Heb jij al zelf onderzoek gedaan naar wat klopt en wat niet dan? Of geloof je alles wat in het nieuws en door de overheid gezegd wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:25 



 

Palmera schreef
Eens TS. Ik vind dat ieder die zich wil laten enten voor mijn part honderd prikken gaat halen. Maar laat mij met rust. Maar dat schijnt te moeilijk te zijn.

Mkango: het probleem is als er 8 miljoen mensen zich niet laten enten. Klopt, dan valt het idee weg. Moeten die 8 miljoen dan anderen boven hun eigen lichaam en vrije wil stellen? Nee!
Ik laat mij niet enten omdat het voor mij niet relevant is. Als het voor jou wel relevant is ga je je gang maar. Maar ik ben nooit verantwoordelijk voor andermans gezondheid.

Ik ben vrijdag gebeld voor een afspraak, ik viel bijna van mijn stoel en heb de vriendelijke dame aan de telefoon gezegd dat ik me wel meld mocht mijn relevantiekader ooit veranderen.
En nu, na dit her en der verteld te hebben, zijn er heel veel mensen boos op me. Nou, dag dan maar allemaal.
Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, wil je? :') Ik begrijp niet waarom je zo tegen mij uit je panty springt — ik geef een antwoord op de vraag uit de OP mét een heel simpel feit. Wat jij daarmee doet is aan jou, maar je hoeft niet zo’n agressieve toon tegen mij aan te slaan over een neutraal geformuleerd bericht. :evaw:


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-21 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:34 



 
Profiel   

@janderegelaa: Ik heb enkele jaren meegedraaid in wetenschappelijk onderzoek, ook nauw verwant aan biologische testen en kan zeggen dat er idd veel wetenschappelijke resultaten eigelijk echt niet kloppen bij die biologische testen. De druk om te publiceren is groot en de factoren die inwerken op biologisch materiaal is soms heel moeilijk voorspelbaar. Ik heb artikels van mijn collega’s gezien met prachtig aansluitend bewijsmateriaal in mooie tijdschriften, goed wetende dat er minstens evenveel resultaten zijn gedeleted en nooit getoond omdat dat wel eens een heel andere wending zou geven (lees: onvoorspelbaar en verband weg) :o
Dus ja, wetenschappelijke onderzoeken op biologisch materiaal zou ik steeds een paar keer lezen en met een korreltje zout durven nemen tenzij meerdere onafhankelijke studiegroepen dit resultaat bekomen. Niet alleen voor corona trouwens, alle onderzoeken op biologisch materiaal in het algemeen.

@TS: ik laat mij ook absoluut niet vaccineren. Om de reden dat de gevolgen op lange termijn mijn onduidelijk zijn + dat ik met mijn persoonlijk profiel (25 zonder medische problemen) zeer waarschijnlijk zieker ben dan dat vaccin dan van corona.
Voor oudere mensen of risicopatienten zou ik het wel echt aanraden.

Mijn beste vriendin is dan weer heel erg pro vaccinatie om de reden dat ze terug naar festivals wil. Tsja, ga maar zonder mij dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:35 



 
Profiel   

Maar, Janderegelaar, waarom moet er een bepaalde reden zijn die o.a voor jou acceptabel is?
Als iemand nou gelooft dat rood groen is en op grond daarvan geen inenting wil is dat toch ook oké? Ik snap gewoon niet dat er persé een "goede" reden moet zijn. Baas in eigen lijf, iedere reden moet goed genoeg zijn.

Daarnaast, het aantal mensen die zich laat enten zodat "ik geen corona meer kan krijgen" is groot!
En dat is ook onzin, je kunt het nog steeds krijgen. De gevolgen zijn wellicht minder, maar het niet krijgen is zeker niet aan de orde! Net zo foutief geïnformeerd, maar daar hoor je niemand over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:37 



 
Profiel   

Mkango schreef
Palmera schreef
Eens TS. Ik vind dat ieder die zich wil laten enten voor mijn part honderd prikken gaat halen. Maar laat mij met rust. Maar dat schijnt te moeilijk te zijn.

Mkango: het probleem is als er 8 miljoen mensen zich niet laten enten. Klopt, dan valt het idee weg. Moeten die 8 miljoen dan anderen boven hun eigen lichaam en vrije wil stellen? Nee!
Ik laat mij niet enten omdat het voor mij niet relevant is. Als het voor jou wel relevant is ga je je gang maar. Maar ik ben nooit verantwoordelijk voor andermans gezondheid.

Ik ben vrijdag gebeld voor een afspraak, ik viel bijna van mijn stoel en heb de vriendelijke dame aan de telefoon gezegd dat ik me wel meld mocht mijn relevantiekader ooit veranderen.
En nu, na dit her en der verteld te hebben, zijn er heel veel mensen boos op me. Nou, dag dan maar allemaal.
Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, wil je? :') Ik begrijp niet waarom je zo tegen mij uit je panty springt — ik geef een antwoord op de vraag uit de OP mét een heel simpel feit. Wat jij daarmee doet is aan jou, maar je hoeft niet zo’n agressieve toon tegen mij aan te slaan over een neutraal geformuleerd bericht. :evaw:

Jij noemde toch die 8 miljoen? :)
Niet mijn hele post slaat op jou, hè.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:38 



 

Palmera schreef
Jij noemde toch die 8 miljoen? :)
Niet mijn hele post slaat op jou, hè.
Ter illustratie bij een antwoord op een vraag uit de OP, namelijk waarom de pro-vaxxers er zo op gebrand zijn om zoveel mogelijk mensen zich ook te laten vaccineren, dus de vraag “moeten die 8 miljoen mensen dan maar hun vrije wil opgeven?” is totaal irrelevant, want dat impliceer ik nergens, en dat valt voor mij onder woorden in de mond leggen. Ik persoonlijk vind er niets van als mensen zich niet laten vaccineren, ik heb daar geen sterke mening over, behalve dat mensen moeten doen waar zij zich goed bij voelen. Maar dat het succes van de vaccinatiecampgne staat of valt met de vaccinatiegraad, is gewoon een feit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:52 



 
Profiel   

Wow, Mkgango je vat mijn eerste post zó verkeerd op. Ik ga hier niet meer op in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 00:56 



 
Profiel   

Palmera schreef
Maar, Janderegelaar, waarom moet er een bepaalde reden zijn die o.a voor jou acceptabel is?
Als iemand nou gelooft dat rood groen is en op grond daarvan geen inenting wil is dat toch ook oké? Ik snap gewoon niet dat er persé een "goede" reden moet zijn. Baas in eigen lijf, iedere reden moet goed genoeg zijn.

Daarnaast, het aantal mensen die zich laat enten zodat "ik geen corona meer kan krijgen" is groot!
En dat is ook onzin, je kunt het nog steeds krijgen. De gevolgen zijn wellicht minder, maar het niet krijgen is zeker niet aan de orde! Net zo foutief geïnformeerd, maar daar hoor je niemand over.

Er hoeft geen reden te zijn die voor mij acceptabel is. Er moet een reden zijn die klopt.

En dat je het nog wel kunt krijgen alleen in veel mindere mate is wél gecommuniceerd. Dit is dus precies wat ik bedoel met een uitspraak die niet klopt.

Waarom het zo belangrijk is dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden is omdat mutaties dan de minste kans krijgen. Niets meer en niets minder. Daarom is het Covax programma zo belangrijk zodat arme landen ook vaccins krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 01:20 



 
Profiel   

We weten de langetermijneffecten niet, dat is wel een dingetje. Na de mexicaanse griepvaccinatie kregen sommigen narcolepsie.
Ik hoef geen antwoord :o , maar ben je al gevaccineerd Jandergelaa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 01:31 



 
Profiel   

Ik weet het nog niet, maar heb wat problemen met mn medicatie, dus ben even voorzichtig. Kom weinig van eigen terrein af, dus de kans dat ik iemand besmet zou klein zijn.

Bijwerkingen zijn er altijd, bij elk medicijn. Ik spuit biologicals en dan lees je ook 1 op de 10. 1 op de 100 en 1 op de 1000. Als er massaal gevaccineerd wordt, is het logisch dat er ook een aantal mensen tegelijk bijwerkingen krijgen.

Wel vind ik dat daar te makkelijk over gedacht wordt. Ik had dus erge bijwerkingen en ook al zijn die bekend, proberen artsen het toch weg te wuiven en nemen ze bijwerkingen maar matig serieus. En dan ben ik misschien die ene op de 10, 100 of 1000, maar voor mij is het wel heel vervelend. Loop nu al maanden te sukkelen daardoor.

Deze vaccinaties konden snel ontwikkelt worden, omdat er al veel bekend is en dat geloof ik ook wel. Maar of je alles kan uitsluiten voor de toekomst en wat dit doet op de lange termijn, vind ik nog wel net iets te vaag.
Zoals ik heb gelezen verdwijnt deze weer uit je bloed en helpt het alleen om de weerstand tegen corona op te bouwen, zodat je niet op de ic zou belanden.

Ondanks wat ik schrijf over bijwerkingen, ben ik wel verbaasd dat veel mensen zich daar nu wel druk om maken. Artsen schrijven medicijnen voor die ook vele bijwerkingen kennen en dat slikt men vaak klakkeloos.

Buiten dit, denk ik niet dat vaccineren echt de oplossing is. Misschien wel deels, maar corona was/is er al en zal niet volledig verdwijnen denk ik. Je kan de oorzaak maar moeilijk aanpakken en voor we het weten is er weer wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 01:48 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Texas02 schreef
Ik ga mij zeker niet laten vaccineren, om verschillende redenen. Ten eerste: het gaat om een virus met dezelfde cijfers als de griep (die zomaar magisch ineens niet meer bestaat, hoe kan dat nou??), waarom zou ik me daarvoor laten vaccineren? En ten tweede is het vaccin naar mijn mening lang niet genoeg getest. Er zijn al veel gevallen bekend waar het niet goed gegaan is, en wat de gevolgen op lange termijn zijn is al helemaal niet bekend. Plus dat het niet eens een normaal vaccin is, maar een RNA vaccin, waar nog weer andere risico's aan zitten. En ik laat me ook niet chanteren door die bedriegers in Den Haag.. Maar degenen die zich wel willen laten vaccineren moeten dat helemaal zelf weten, ik zeg alleen: doe eerst zelf onderzoek naar wat je in je laat spuiten..

En jij bent dus het prototype viruswappie. Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Prima als iemand geen vaccinatie wil maar jij baseert jouw beslissing uitsluitend op sensatieverhalen die in de media gebracht zijn terwijl als je het gaat opzoeken het gewoon niet waar is. En alle echt wetenschappelijke artikelen zijn gewoon een leugen voor jullie.

Ik vind het nogal wat om iemand voor wappie uit te maken omdat diegene andere ideeen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 07:04 



 
Profiel   

ehm het is toch beide kanten op?

de mensen die zich niet willen laten vaccineren en je doet het wel knallen ook heel je facebook vol als je er opzet dat je je prik gehaald heb.

misschien moeten we beide eens gaan accepteren van elkaar dat je niet altijd iemand zijn mening kan veranderen en elkaar moeten accepteren zo als we zijn.

ow en ik heb ook een uitnodiging maar wacht even, ben zwanger en twijfel nu te veel


Laatst bijgewerkt door pinkie87 op 01-06-21 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 07:09 



 
Profiel   

Texas01 is anders wel het prototype van een wappie :+
Vul de bingokaart maar in:
‘Bedriegers in Den Haag’
‘Hetzelfde als de griep’
‘Doe zelf onderzoek’
‘Veel gevallen waar het misgegaan is bij vaccineren’

Sorry, maar dan heb je de feiten niet helemaal helder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 07:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen