Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 28 [ 699 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

 
Profiel   

Babootje schreef
Een contradictio in terminis.
De lockdown en de mondmaskermaatregelen hebben niets geholpen. De meesten mensen hebben zich thuis besmet.
En waar houden mensen geen afstand en dragen ze geen mondmaskers? Juist, thuis.


Huh een lockdown toch wel?

Anders waren de besmettingen op veel meer ander plekken geweest?

Ik herinner me nog iets van dat koor. Samen zingen en heel veel besmettingen en overleden mensen, een superspread. Als koren hadden mogen blijven zingen, kerken open waren gebleven, dan zouden de besmettingen juist veel hoger zijn geweest.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:44 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Babootje schreef
Een contradictio in terminis.
De lockdown en de mondmaskermaatregelen hebben niets geholpen. De meesten mensen hebben zich thuis besmet.
En waar houden mensen geen afstand en dragen ze geen mondmaskers? Juist, thuis.


Huh een lockdown toch wel?

Anders waren de besmettingen op veel meer ander plekken geweest?

Ik herinner me nog iets van dat koor. Samen zingen en heel veel besmettingen en overleden mensen, een superspread. Als koren hadden mogen blijven zingen, kerken open waren gebleven, dan zouden de besmettingen juist veel hoger zijn geweest.



Precies, ging over een koor in Heerde, helft van het koor is inmiddels overleden en de andere helft is dood ziek geweest. Er heeft toch echt op veel plekken een ware veldslag plaats gevonden. Ik zit al heel wat jaren in de zorg,maar zo extreem veel mensen overleden hebben we nog nooit meegemaakt. Vreselijk, iedereen die dat ontkent of nog niet inziet is echt koekoek in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:58 



 
Profiel   

Citaat
De Britten maken zich ernstig zorgen nu het aantal besmettingen toch weer hard stijgt, ondanks dat het overgrote deel al gevaccineerd is. Veel mensen doen nu echt alsof het vaccin zaligmakend is. Ook zonder vaccin was het aantal dat heel erg ziek wordt maar klein, de rest kreeg milde of geen klachten.

En dat mensen het vaccin willen boeit me niet, ieder zijn ding. Maar doe niet alsof je de 10.000.000 hebt gewonnen. Of gooien die mensen eventuele andere medicijnen die ze gebruiken ook te pas en onpas overal op tafel??

Omdat we het woordgebruik van de vreselijke meneer die ooit 'als 45ste in het Witte Huis woonde', gebruikt men tegenwoordig Griekse letters.
De Britse variant, die al besmettelijker was dan de klassieke variant, heet nu Alfa.
Uit India komt nu Delta.

En reken er maar op dat we het hele alfabet gaan gebruiken.

Logischerwijze is Delta besmettelijker dan Alfa, zo gaat dat nu eenmaal. (Een minder besmettelijk type sterft makkelijk uit.)

En nu maar hopen dat het seizoenseffect de Britten gaat redden.
Toen Alfa op zijn hoogste punt was, gold zo ongeveer het zwarte scenario.


Mizora schreef
20% van de Britten zijn nu gedeeltelijk gevaccineerd en 40% is volledig gevaccineerd. Dat betekent dus ook dat 40% niet is gevaccineerd.

Van degene die door de Indiase variant in het ziekenhuis belanden is 75% niet gevaccineerd, 22% is 1x gevaccineerd en slechts 3% is volledig gevaccineerd. Daarnaast komt slechts 1% van de geregistreerde gevallen in het ziekenhuis terecht, terwijl dit in Nederland 3 tot 4% is geweest tijdens de epidemie en het daar niet veel anders was.


Het merendeel is dus niet volledig beschermd.
Er komen flink wat mensen met Delta in het ziekenhuis.
En zorgt er op die manier voor, dat noodzakelijke zorg, voor kankerpatiënten en noem maar op spaak loopt.

Wat dat betreft ben Ik niet zo van 'ieder zijn ding'. (Tenzij antivaxxers ook bij hoge noodzaak buiten het ziekenhuis zouden blijven, maar zo doen wij dat - overigens terecht - niet.)
Dus ik snap wel dat mensen druk ervaren.


Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-06-21 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:43 



 
Profiel   

Janneke2, je hebt toch hoop ik het bericht voor de mijne ook gelezen, waar dit een reactie op was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:47 



 
Profiel   

Wat de cijfers van het Verenigd Koninkrijk extra sprekend maakt in mijn ogen, is het feit dat ook daar de ouderen eerst zijn gevaccineerd. 90% van 60+'ers zijn volledig gevaccineerd (en nog eens zo'n 5% heeft 1 prik gehad) en 75% van de 30+'ers heeft in ieder geval 1 vaccinatie gehad. Zelfs met dit verhoogde leeftijdsrisico in de volledige-vaccinatiegroep heeft de groep die niet gevaccineerd (die dus grotendeels uit jongeren bestaat en even groot is als de groep volledig gevaccineerden) is 25x meer kans om in het ziekenhuis te belanden.

Geen vaccinatie maakt niet per se dat je zeer ziek wordt, een flink deel komt er toch zonder ernstige ziekte (3-4% kans op opname), ernstige restschade (10% tot een half jaar, 1% langdurig) of dood (0.65% over de gehele populatie). Maar de kans dat je ernstig ziek wordt is na een volledige vaccinatie wel vele malen kleiner. Met de huidige cijfers lijkt dit 25x te zijn, maar gecorrigeerd voor leeftijd kan dit verschil nog rustig vertienvoudigen (dus 250x) in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:01 



 
Profiel   

nynke55 schreef
Janneke2, je hebt toch hoop ik het bericht voor de mijne ook gelezen, waar dit een reactie op was?


Het spijt me Nynke, :o verkeerd en te snel gelezen.

Sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:05 



 
Profiel   

Geen probleem, kan gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:17 



 
Profiel   

Misschien moet iedereen eens gewoon respecteren dat iedereen zijn eigen keuzes maakt. Niemand weet waarom diegene deze keuze maakt. Ik wil heel graag andere in hun waarde laten ook al is hun keuze niet de mijne. Niemand moet zich hiervoor verantwoorden. Maar ook in dit toppic kan dat niet echt. Hier zijn sowieso bepaalde mensen die nogal bevoordeelt zijn naar iets wat hun niet bekend is of niet hun ding is.
Dat doet me altijd herinneren waarom ik weinig meer op bokt zit.
Veel plezier nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 21:35 



 
Profiel   

jesito schreef
Jaja de varianten, denk dat we er op deze manier nooit vanaf komen.

Bigone, precies een jaar geleden waren de cijfers ook drastisch gedaald en toen was er nog geen spuit gezet.


Tuurlijk zakken de cijfers, dat is iedere zomer {:} heeft nog niet zoveel met entingen te maken... een eventueel positief resultaat van het enten gaan we pas komende winter zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 22:23 



 
Profiel   

Esperanza schreef
jesito schreef
Jaja de varianten, denk dat we er op deze manier nooit vanaf komen.

Bigone, precies een jaar geleden waren de cijfers ook drastisch gedaald en toen was er nog geen spuit gezet.


Tuurlijk zakken de cijfers, dat is iedere zomer {:} heeft nog niet zoveel met entingen te maken... een eventueel positief resultaat van het enten gaan we pas komende winter zien.


Hoe verklaar je de flinke daling in gemiddelde leeftijd in de ziekenhuizen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 22:40 



 
Profiel   

jesito schreef
Misschien moet iedereen eens gewoon respecteren dat iedereen zijn eigen keuzes maakt. Niemand weet waarom diegene deze keuze maakt. Ik wil heel graag andere in hun waarde laten ook al is hun keuze niet de mijne. Niemand moet zich hiervoor verantwoorden. Maar ook in dit toppic kan dat niet echt. Hier zijn sowieso bepaalde mensen die nogal bevoordeelt zijn naar iets wat hun niet bekend is of niet hun ding is.
Dat doet me altijd herinneren waarom ik weinig meer op bokt zit.
Veel plezier nog.


Het is niet dat ik je keuze niet respecteer, maar je zet hier iets neer wat niet geheel klopt en daarmee het vaccineren als onzin bestempeld. Daar reageer ik op, niet op jouw keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:01 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Hoe verklaar je de flinke daling in gemiddelde leeftijd in de ziekenhuizen dan?


Ik heb het idee dat het echt vele malen harder daalt, ook de besmettingen, dan vorig jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:37 



 
Profiel   

Tiggs schreef
IMANDRA schreef
Hoe verklaar je de flinke daling in gemiddelde leeftijd in de ziekenhuizen dan?


Ik heb het idee dat het echt vele malen harder daalt, ook de besmettingen, dan vorig jaar?


Vorig jaar werd er veel minder getest, dus de piek was in feite veel hoger dan gemeten, dat vertekent het beeld wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:45 



 
Profiel   

En iedere vergelijking 'gaat mank', ik hoop dat we in Nederland een seizoenseffect hebben (en dus rust tot september)
maar we hebben sinds de jaarwisseling te maken met mutatie Alfa ('Britse variant') die besmettelijker is dan wat de piek in voorjaar '20 veroorzaakte.

Engeland hoopt nu mutatie Delta in toom te kunnen houden, en er komen nog meer mutaties langs.
Voor Delta geldt dat de vaccins goed werken. (Voor de volgende mutaties is het afwachten.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 10:18 



 
Profiel   

@Sclimpre, oh ja! Helemaal niet meer over nagedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:29 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Esperanza schreef

Tuurlijk zakken de cijfers, dat is iedere zomer {:} heeft nog niet zoveel met entingen te maken... een eventueel positief resultaat van het enten gaan we pas komende winter zien.


Hoe verklaar je de flinke daling in gemiddelde leeftijd in de ziekenhuizen dan?


Die vraag zou ik graag terug willen stellen. Hoe verklaar jij dat vorig jaar de 40+ers niet op de IC kwamen?

Zelf heb ik uit tweede hand (dus waardeloze bron, maar gezien mijn eigen ervaringen met ziekenhuiszorg vorig jaar geloof ik het wel) vernomen dat iemand met corona (in de 40) te horen kreeg dat ze het thuis maar uit moest zieken. Doodsbenauwd maar opgenomen werd ze niet. Dit jaar was er meer ruimte en dus werden die mensen wel opgenomen.

Ik ben geen pro vaxxer, geen anti vaxxer maar wel anti berichten zonder context.

Zo geloof ik persoonlijk ook niet dat de oversterfte 100% veroorzaakt wordt door corona. Mijn eigen vader heeft vorig jaar kantje boord gelegen omdat geen arts m wilde zien en ons serieus nam want corona dus geen tijd/plek. Als hij als "extra" persoon overleden zou zijn was dat inderdaad als gevolg van corona, maar dat is totaal iets anders dan door corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:50 



 
Profiel   

En hoe is die ruimte er gekomen? Juist.... Doordat de ouderen gevaccineerd zijn en dus niet meer zo ziek worden dat ze opgenomen hoeven te worden (of helemaal niet meer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:52 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
En hoe is die ruimte er gekomen? Juist.... Doordat de ouderen gevaccineerd zijn en dus niet meer zo ziek worden dat ze opgenomen hoeven te worden (of helemaal niet meer).

Dat ontken ik ook niet. Alleen dat gaat dus om de afwezigheid van andere groepen, niet om de aanwezigheid van de ene groep. Die groep had er vorig jaar ook willen liggen. De daling van de gemiddelde leeftijd is een gevolg van vaccineren, het feit dat de 40ers er nu liggen maakt de vergelijking met vorig jaar scheef.

Het valt gewoon niet te ontkennen dat vorig jaar zonder enig vaccin in de zomer de ziekenhuizen zo goed als leeg waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:56 



 
Profiel   

Douce schreef
Blue_Eyes schreef
En hoe is die ruimte er gekomen? Juist.... Doordat de ouderen gevaccineerd zijn en dus niet meer zo ziek worden dat ze opgenomen hoeven te worden (of helemaal niet meer).

Dat ontken ik ook niet. Alleen dat gaat dus om de afwezigheid van andere groepen, niet om de aanwezigheid van de ene groep. Die groep had er vorig jaar ook willen liggen. De daling van de gemiddelde leeftijd is een gevolg van vaccineren, het feit dat de 40ers er nu liggen maakt de vergelijking met vorig jaar scheef.

Het valt gewoon niet te ontkennen dat vorig jaar zonder enig vaccin in de zomer de ziekenhuizen zo goed als leeg waren.


Vorig jaar hadden we te maken met een relatief 'brave' variant van corona, teninste als je het vergelijkt met de varianten die nu rondgaan. Vorig jaar waren vooral oudere en zwakkere mensen getroffen en de jongere bevolking was relatief gespaard.
De huidige varianten treffen een grotere groep mensen, maar het verschil is dat nu een groot gedeelte het kwetsbaarste deel van de bevolking al gevaccineerd is. Dus de huidige ziekenhuispopulatie verschuift naar het jongere deel van de bevolking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:49 



 
Profiel   

En daar komt bij dat de meeste 30 tot 50 jarigen niet aan de beademing komen maar wel zuurstof krijgen. Zij verdwijnen ook veel eerder weer uit het ziekenhuis dan de mensen die beademd worden dus het verloop is veel groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:45 



 
Profiel   

Begrijp me goed, ik ben zeker geen antivaxxer, ik denk dat het zeker goed is om alle kwetsbare mensen in te enten en iedereen die wil. Ook overvolle ziekenhuizen vind ik niet gewenst, tuurlijk niet.

Er zijn naar mijn idee meer factoren die meespelen in de daling in ziekenhuizen en het aantal positieve testen, en dat is echt niet alleen het vaccineren. Het is ook een normale seizoenscurve, verschillende varianten van het virus, meer of minder testen, andere behandelingen en zo zijn er veel factoren die spelen.

Een lockdocwn in de vorm van dat niet iedereen overal heen reist en Corona weer mee terugneemt dat was zeker goed. Maar gaat gewoon niet voor eeuwig. Geloof me dit virus is voorlopig de wereld nog niet uit. En het stukmaken van de economie kan (mijns inziens) nooit de bedoeling zijn. Het heeft zoveel nadelige gevolgen gehad. (faillissementen, stress bij kleine ondernemers die niets vergoed krijgen, en dan nog maar van achterstanden van kinderen en de toename van huiselijk geweld te zwijgen.

De meeste besmettingen waren thuis, niet omdat mensen geen mondkapjes droegen thuis, maar omdat ze niet oppassen en toch nog meerdere mensen op een dag, meerdere dagen achter elkaar gingen zien. En dan niet met een afstand of lekker buiten. Geen eigenverantwoording dan?

Spreek mensen meer aan op hun eigen verantwoording. Dus niet restaurants (waar men op afstand zitten kan) sluiten. Weet je, ieder land in Europa deed andere dingen. In het ene land mocht je wel op vakantie, het andere land niet. De ene wel mondkapjes, de andere niet. En het resultaat is overal hetzelfde geweest. De golf kwam toch wel. En dan is enten niet iets om je helemaal blind op te staren, enige nuancering is gewenst.

Niet alle mensen die zich niet willen laten enten roken, zuipen, zitten vol met tattoos en geloven complottheorieën. Ik ben gezond, eet gezond, heb geen overgewicht en doe er alles aan om mijn immuunsysteem sterk te houden. Als je nu zonder symptomen Corona hebt gehad, antistoffen genoeg hebt gehad enz, dan zie ik de reden van een enting niet in. En ook niet bij jonge kinderen die het prima doormaken.

En ja er is ook oversterfte doordat Coronapatienten 'in de weg liggen' en er geen plek is voor andere zieken, die met snellere hulp minder ziek waren geweest of niet waren gestorven. En dat vind ik ook erg. Maar nooit een oproep aan mensen; "luister, we hebben echt geen plek meer in de ziekenhuizen dus zorg dat je niet besmet raakt". Eet gezond, zorg goed voor jezelf, enz. Sportscholen dicht, Coronakilo's, het is zelfs een woord geworden. Als je nu weet dat Corona er harder inhakt als je zwaarder bent.... Dan is het vanuit de overheid toch raar dat het sporten buiten niet mocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:34 



 
Profiel   

Doodsbenauwd is ook deze golf niet per se een reden om opgenomen te worden. De zuurstofsaturatie moet behoorlijk laag zijn om dat te worden en best een heel aantal jongere slachtoffers hebben deze ronde thuis zuurstof gekregen en werden dagelijks opgevolgd door het ziekenhuis, maar zijn niet opgenomen geweest en zijn dus ook niet in de ziekenhuiscijfers opgenomen. Zij vallen voor de officiële cijfers nog gewoon onder besmettingen met milde klachten. Daarnaast is een groep vervroegd naar huis gestuurd met zuurstof.

Ik kan het artikel dat ik eigenlijk zocht niet terugvinden, maar er komt in dit artikel wel een interessant gegeven voorbij qua kosten:
https://www.nursing.nl/monitoring-en-zu ... n-prettig/

Citaat
De verkorte ligduur is door de onderzoekers berekend op 616 dagen in totaal, en levert zorgverzekeraars een kostenbesparing op van zo’n 184.400 euro. Omdat het ziekenhuis bijna 40.000 euro extra kosten moest maken, ligt de winst volgens de onderzoekers vooral in het ontlasten van de ziekenhuiszorg en de positieve ervaringen van patiënten.


Er staat hier dus dat ziekenhuisopname op een verpleegafdeling vanwege covid19 zo'n 300 euro per dag kost als het gaat om een patiënt behandelen met zuurstof, thuis behandelen met zuurstof kost zo'n 64 euro per dag. Daarvan afgeleid hebben alleen de opnames op de verpleegafdelingen nu al zo'n 140 miljoen euro gekost (56730 patiënten die gemiddeld 8.2 dagen liggen), los van een eventuele startkostenpost (het gaat in dit bericht immers om mensen die vervroegd naar huis zijn gestuurd met zuurstof). Nu is dit uiteraard een heel beperkte berekening, maar toch wel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:42 



 
Profiel   

Esperanza schreef
Begrijp me goed, ik ben zeker geen antivaxxer, ik denk dat het zeker goed is om alle kwetsbare mensen in te enten en iedereen die wil. Ook overvolle ziekenhuizen vind ik niet gewenst, tuurlijk niet.

Er zijn naar mijn idee meer factoren die meespelen in de daling in ziekenhuizen en het aantal positieve testen, en dat is echt niet alleen het vaccineren. Het is ook een normale seizoenscurve, verschillende varianten van het virus, meer of minder testen, andere behandelingen en zo zijn er veel factoren die spelen.

Een lockdocwn in de vorm van dat niet iedereen overal heen reist en Corona weer mee terugneemt dat was zeker goed. Maar gaat gewoon niet voor eeuwig. Geloof me dit virus is voorlopig de wereld nog niet uit. En het stukmaken van de economie kan (mijns inziens) nooit de bedoeling zijn. Het heeft zoveel nadelige gevolgen gehad. (faillissementen, stress bij kleine ondernemers die niets vergoed krijgen, en dan nog maar van achterstanden van kinderen en de toename van huiselijk geweld te zwijgen.

De meeste besmettingen waren thuis, niet omdat mensen geen mondkapjes droegen thuis, maar omdat ze niet oppassen en toch nog meerdere mensen op een dag, meerdere dagen achter elkaar gingen zien. En dan niet met een afstand of lekker buiten. Geen eigenverantwoording dan?

Spreek mensen meer aan op hun eigen verantwoording. Dus niet restaurants (waar men op afstand zitten kan) sluiten. Weet je, ieder land in Europa deed andere dingen. In het ene land mocht je wel op vakantie, het andere land niet. De ene wel mondkapjes, de andere niet. En het resultaat is overal hetzelfde geweest. De golf kwam toch wel. En dan is enten niet iets om je helemaal blind op te staren, enige nuancering is gewenst.

Niet alle mensen die zich niet willen laten enten roken, zuipen, zitten vol met tattoos en geloven complottheorieën. Ik ben gezond, eet gezond, heb geen overgewicht en doe er alles aan om mijn immuunsysteem sterk te houden. Als je nu zonder symptomen Corona hebt gehad, antistoffen genoeg hebt gehad enz, dan zie ik de reden van een enting niet in. En ook niet bij jonge kinderen die het prima doormaken.

En ja er is ook oversterfte doordat Coronapatienten 'in de weg liggen' en er geen plek is voor andere zieken, die met snellere hulp minder ziek waren geweest of niet waren gestorven. En dat vind ik ook erg. Maar nooit een oproep aan mensen; "luister, we hebben echt geen plek meer in de ziekenhuizen dus zorg dat je niet besmet raakt". Eet gezond, zorg goed voor jezelf, enz. Sportscholen dicht, Coronakilo's, het is zelfs een woord geworden. Als je nu weet dat Corona er harder inhakt als je zwaarder bent.... Dan is het vanuit de overheid toch raar dat het sporten buiten niet mocht?


Dank je, hier kan ik me 100% in vinden. Ik had het niet zo goed kunnen verwoorden.

Mijn man heeft in oktober corona gehad en nee dat is niet leuk en door zijn korte adem ook heftig. Dus ik weet echt wel waar ik over praat. Ondertussen stond ik op mijn werk tussen alle nationaliteiten. Met een beetje bloed kunnen ze controleren of je de antistoffen hebt, dat is iets waar ik me in zou kunnen vinden. Maar als je iets alternatiefs aandraagt wordt je meteen als wappie of hippie versleten. En als ik mensen om me heen vraag waarom ze gaan vaccineren is nog steeds het hoofdantwoord: Omdat ze anders nergens naartoe mogen. Ondertussen wordt het mondkapje nog steeds niet afgeschaft en wordt bij evenementen toch nog een staafje in je giechel geport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 16:39 



 
Profiel   

Wat zijn jouw alternatieven dan? Dus ipv vaccineren ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 16:51 



 
Profiel   

Wat hebben die nationaliteiten ermee te maken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 28 [ 699 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen