Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 106 [ 2642 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 106  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

 
Profiel   

Helaas is mijn vraag weggehaald uit een ander topic, vandaar dat ik hem hier nu opnieuw stel. Ik hoop dat er mensen zijn die, ondanks de vele respectloze discussies die ik her en der zie ontstaan, de moeite willen nemen om antwoord te geven. :) Ik veroordeel niet-gevaccineerden zeker niet, ik ben vooral benieuwd naar hun redenaties.

Hoe denken de mensen die zich (om niet-medische redenen) niet laten vaccineren dat we van Corona af zouden komen als iedereen die keuze zou maken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:12 



 
Profiel   

Heel simpel: niet.
Maar ook met vaccineren komen we niet van Corona af :)
Mensen worden alleen minder (dodelijk) ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:15 



 
Profiel   

JLLN_ schreef
Heel simpel: niet.
Maar ook met vaccineren komen we niet van Corona af :)
Mensen worden alleen minder (dodelijk) ziek.

Je hebt gelijk, ik heb mijn vraag niet handig verwoord.

Ik bedoel: hoe komen we uit deze pandemie als we ons niet laten vaccineren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:18 



 
Profiel   

Biologisch-theoretisch kan er hetzelfde gebeuren als met de Spaanse Griep 100 jaar geleden: geleidelijk ontstaat er een zekere basisimmuniteit (mensen ontwikkelen die tegen alle virussen wel min of meer), de zwakkeren die die basisimmuniteit niet (kunnen) opbouwen overlijden en het virus wordt (mogelijk) geleidelijk minder agressief. Kost 2-3 jaar, weten we vanuit de Spaanse Griep, en een hele hoop doden.

In die tijd kon men niet anders dan de epidemie z'n gang maar laten gaan (mondkapjes waren toen trouwens óók één van de gebruikte methodes om besmetting tegen te gaan). Het is een mogelijkheid die heel veel kost. Aan economische ellende en aan menselijke ellende.
Dat is een keuze die nu niet voor de hand ligt (hoewel het ook oa Bolsonaro's idee was/is)

Andere scenario is dat het virus nóg agressiever wordt als we niets doen. Hoe in dat geval 'afwachten' werkt is anyone's guess.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-06-21 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:19 



 
Profiel   

Volgens mij is daar maar 1 antwoord op :D door groeps-immuniteit door het doormaken van corona.
Dus iedereen ziek laten worden, accepteren dat de zkh het tijdelijk niet aankunnen, massagraven nodig zijn en je tijdelijk ook kan sterven door een blindedarmontsteking en een ontstoken muggenbult.
Over een jaar hebben we dan weer onze wereld terug, met een stuk minder mensen en een hoop dierbaren die gestorven zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:20 



 
Profiel   

Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren en jarenlange opbouwing van immuniteit, maar eer zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem en het creëren van groepsimuniteit vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven. Tuurlijk vindt ik het ook heftig dat ziekenhuizen het niet aankunnen wegens de vele patiënten (elk jaar al zo geweest tijdens het griepseizoen maar iets wat nu pas door de media in het licht wordt gezet) maar dit is iets waar de overheid wat aan moet doen. Meer personeel opleiden en meer capaciteit creëren. Na al bijna 2 jaar verder met corona kan ik duidelijk stellen dat hun prioriteiten ergens anders liggen en zij liever massa mensen vaccineren met een vaccin waar 0,0 over bekend is en het corona niet weghaalt.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 06-06-21 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:21 



 
Profiel   

Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:22 



 
Profiel   

Kristy1998x schreef
Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren maar er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.


Ehm, nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:23 



 
Profiel   

Fact check: corona is géén aftakking van influenza.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:23 



 
Profiel   

Kristy1998x schreef
Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren maar er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem en het creëren van groepsimuniteit vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven. Tuurlijk vindt ik het ook heftig dat ziekenhuizen het niet aankunnen wegens de vele patiënten (elk jaar al zo geweest tijdens het griepseizoen maar iets wat nu pas door de media in het licht wordt gezet) maar dit is iets waar de overheid wat aan moet doen. Meer personeel opleiden en meer capaciteit creëren. Na al bijna 2 jaar verder met corona kan ik duidelijk stellen dat hun prioriteiten ergens anders liggen en zij liever massa mensen vaccineren met een vaccin waar 0,0 over bekend is en het corona niet weghaalt.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.


Volledig mee eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:25 



 
Profiel   

Kristy1998x schreef
Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren maar er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik pik er even drie dingen uit.

"Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren."

Mijn vraag is inderdaad wat ongunstig geformuleerd, sorry daarvoor. Ik bedoel dus hoe we uit de pandemie gaan komen.

"er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen"

Dus dan accepteer je daarmee dat mensen met een minder immuumsysteem 'pech hebben'? Dat is overigens prima, ik probeer het alleen te begrijpen.

"Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven."

Dit is wel achterhaald, toch? Met vaccinatie is de kans bewezen (veel) kleiner dat je besmet raakt en sterft. Heb je misschien een onderzoek als mijn informatie inderdaad niet klopt?

Ibbel, ook jij bedankt over je stukje over de Spaanse griep! Interessant, ik ga er eens wat over opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:28 



 
Profiel   

Palmera schreef
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.

Heel helder en dit kan ik ergens ook wel begrijpen, ja. Dankjewel!

Lijkt me wel lastig om dan ergens een grens te stellen, of ben je principieel tegen medische zorg waarbij levens gered of verlengd worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:30 



 

secricible schreef
Kristy1998x schreef
Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren maar er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.


Ehm, nee.


Op bijna alles ehm, nee :D
De goedgekeurde vaccins zitten ook niet meer in de testfase, hebben alle stadia doorlopen en sars is bij mijn weten geen vertakking van influenza.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:32 



 

Palmera schreef
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.


Ben je dan uberhaupt tegen het in leven houden van mensen bij ernstige ziekten, zoals kanker, hart en vaatziekten en dergelijke?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:35 



 
Profiel   

Celestial schreef
"Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven."

Dit is wel achterhaald, toch? Met vaccinatie is de kans bewezen (veel) kleiner dat je besmet raakt en sterft. Heb je misschien een onderzoek als mijn informatie inderdaad niet klopt?


Ze zegt volgens mij dat het kan, verder niets over kansen en percentages. En dat klopt toch nog, of kan iemand dat 100% weerleggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:35 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Celestial schreef
"Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven."

Dit is wel achterhaald, toch? Met vaccinatie is de kans bewezen (veel) kleiner dat je besmet raakt en sterft. Heb je misschien een onderzoek als mijn informatie inderdaad niet klopt?


Ze zegt volgens mij dat het kan, verder niets over kansen en percentages. En dat klopt toch nog, of kan iemand dat 100% weerleggen?

Nee, daar heb je (naar mijn weten) gelijk in. Het was meer de toon waarop het gesteld werd, waardoor ik de indruk kreeg dat het allemaal niet zo veel uit zou maken voor de bestemming/kans op sterven of je je wel of niet laat vaccineren. Dat is naar mijn weten wel echt onjuist. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:38 



 
Profiel   

Celestial schreef
Kristy1998x schreef
Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren maar er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik pik er even drie dingen uit.

"Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren."

Mijn vraag is inderdaad wat ongunstig geformuleerd, sorry daarvoor. Ik bedoel dus hoe we uit de pandemie gaan komen.

"er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen"

Dus dan accepteer je daarmee dat mensen met een minder immuumsysteem 'pech hebben'? Dat is overigens prima, ik probeer het alleen te begrijpen.

"Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven."

Dit is wel achterhaald, toch? Met vaccinatie is de kans bewezen (veel) kleiner dat je besmet raakt en sterft. Heb je misschien een onderzoek als mijn informatie inderdaad niet klopt?

Ibbel, ook jij bedankt over je stukje over de Spaanse griep! Interessant, ik ga er eens wat over opzoeken.

Dankje voor de uitleg.
Ik begrijp je vraag wat beter nu je hem anders formuleert!

In mijn ogen komen we enkel van deze pandemie af door alles open te gooien, groepsimuniteit op te bouwen en de natuur zijn gang laten gaan. Hierin zit ook meteen een van je bovenstaande vragen in beantwoord namelijk; "het accepteren dat mensen met een minder immuunsysteem pech hebben". Mijn antwoord daarop is ja, dit accepteer ik. Niet omdat ik geen respect heb voor anderen maar omdat mensen met een zwakker immuunsysteem (waaronder meerderen in mijn omgeving) aan een flinke griep of iets anders wat zei onder de leden zullen krijgen ook flink ziek kunnen worden of kunnen sterven. Niet alleen door corona. Het is iets wat blijft, waar wij mee moeten leren leven en moeten accepteren dat er veel mensen door zullen overlijden, iets wat voorheen al jaarlijks gebeurde tijdens het griepseizoen maar amper onder de media aandacht kwam. In vergelijking met voorgaande jaren hun griepsterfte cijfers voegt corona een klein deel toe en is het niet zo extreem groot als dat het gemaakt en verteld word.

En na afgelopen jaar lijkt het mij ook wel duidelijk dat alle getroffen maatregelen geen effect hebben als het griepseizoen eenmaal is aangebroken aangezien de cijfers dan nogsteeds omhoog gaan. Tevens is meer testen ook meer besmettingen maar niet elke besmetting geeft het weer aan een ander door en zo verder. Je laatste vraagstelling over de kans dat je minder snel besmet raakt of zal overlijden na een vaccinatie zal ik je via PB nader uitleggen inclusief enkele goed betrouwbare bronnen.


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 06-06-21 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:40 



 
Profiel   

Pfizer geeft 95% effectiviteit, de 5% die wel ziek wordt, wordt niet ernstig ziek en overlijden na complete vaccinatie is (nog) niet voorgekomen bij mijn weten (geen publicaties over te vinden). Kans op ziekte na AZ of Janssen is groter, maar opnieuw geeft dat alleen milde ziekte en zijn er geen overlijdens gemeld.

Tenzij je met een Chinees vaccin bent gevaccineerd, want daar is de werkzaamheid niet denderend van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:41 



 
Profiel   

Kristy1998x schreef
Je laatste vraagstelling over de kans dat je minder snel besmet raakt of zal overlijden na een vaccinatie zal ik je via PB nader uitleggen inclusief enkele goed betrouwbare bronnen.


Doe even openbaar, er zullen er vast meer zijn die dit graag willen weten, inclusief ikzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:42 



 
Profiel   

Palmera schreef
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.


Hard maar waar!! Het is de natuur die zichzelf herstelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:44 



 
Profiel   

Mindim schreef
Op bijna alles ehm, nee :D
De goedgekeurde vaccins zitten ook niet meer in de testfase, hebben alle stadia doorlopen en sars is bij mijn weten geen vertakking van influenza.

Een testfase duurt minimaal een x aantal jaar dus er is niet correct en uitgebreid genoeg getest om te kunnen stellen dat een vaccin is goedgekeurd. Niet mogelijk in zo'n korte tijdsperiode waarin meerdere bijwerkingen al gemeld zijn. De griep en corona staan wel degelijk aan elkaar verbonden. Een vertakking houd niet direct in dat het afkomstig moet zijn van.


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 06-06-21 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:48 



 
Profiel   

Mindim schreef
Ben je dan uberhaupt tegen het in leven houden van mensen bij ernstige ziekten, zoals kanker, hart en vaatziekten en dergelijke?

Nee. Degelijke ziekten zijn geen pandemie.
Die treffen iemand die daar in meer of mindere mate zelf de hand in heeft gehad. Het individueel kan daarin zelf beslissen hoever hij wil gaan, hoewel ik mijn wenkbrauwen optrek bij de zoveelste levensverlengende behandeling van iemand van 86 die al hardstikke seniel is.

Deze pandemie verspreid zo gemakkelijk omdat we met teveel zijn. Treft heel natuurlijk de zwakken het hardst. Dat hadden ze moeten laten razen en de wereld was een betere plek geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:48 



 
Profiel   

Palmera schreef
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden

Nou, heel misschien omdat mensen niet hun dierbaren willen verliezen aan een potentieel heel erg nare ziekte, als er manieren zijn om dat te voorkomen, of althans om het risico te verkleinen?

De cynische riedel over de mens die de wereld verpest, overbevolking en opschonen kennen we onderhand wel. Dat is al heel snel vooral een gemakkelijk excuus om onder het mom van après nous le déluge gewoon, lang leve de lol in het hier en nu, lekker geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen, 'want dat heeft toch geen zin'.
Je zou ook kunnen stellen dat we als mensheid een juist heel stuk actiever aan de slag moeten met het verminderen van de druk op het milieu, en met het remmen van de bevolkingsgroei, om het voor de generaties na ons een beetje leefbaar te houden. Omdat we dat aan die generaties verplicht zijn.
Waar een wil is, is een weg. Hoe moeilijk die weg ook is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:49 



 
Profiel   

Pandemieën zijn zo oud als de mensheid. Erg leuk om even te zoeken op pandemie en historie.

In het verleden waren er geen vaccins en toch is elke pandemie ook ooit weer geëindigd. Dat zal dus ook zonder vaccinatie met deze pandemie gebeuren. Maar het zal (veel) langer duren en ook tegen een grote kostprijs aan mensenlevens zoals hierboven al wordt aangegeven.

Erg leuk trouwens om te zoeken op de Spaanse griep en de overeenkomsten te lezen met nu. Er waren toen ook complottheorieën. En de tweede golf heeft veel meer slachtoffers geëist dan de tweede omdat mensen de maatregelen zat waren.


Laatst bijgewerkt door Roodvos op 06-06-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:50 



 
Profiel   

secricible schreef
Volgens mij is daar maar 1 antwoord op :D door groeps-immuniteit door het doormaken van corona.
Dus iedereen ziek laten worden, accepteren dat de zkh het tijdelijk niet aankunnen, massagraven nodig zijn en je tijdelijk ook kan sterven door een blindedarmontsteking en een ontstoken muggenbult.
Over een jaar hebben we dan weer onze wereld terug, met een stuk minder mensen en een hoop dierbaren die gestorven zijn.


Ik begrijp je reactie, maar wel erg kort door de bocht.
De zorg is zo doorontwikkeld dat ‘accepteren dat de zkh het tijdelijk niet aan kunnen’ , iets wat je wilt voorkomen. En ja,in een zkh willen ze je beter maken, daar zijn ze voor.
Mensen thuis laten ziek zijn, zonder onnodig lijden, zie ik wel als realistisch.

Ik denk dat het merendeel van ons weleens eens een pijnstiller gebruikt, dan gaan we daar ook mee stoppen, uit de schappen halen. Weet je, we doeken de drogisten op. Etc. Cynisch bedoeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 106 [ 2642 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 106  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen