Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:19

truus1957 schreef:
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -patienten

Gommers roept juist op om de opleiding te gaan doen. Soortgelijke berichten heb ik ook al van veel langer geleden gevonden.
Vraag me af wat jouw bron is

Sorry, maar dat is toch wel zijn meest bekende uitspraak van hem.
1 keer google gebruiken en de filmpjes vliegen je om de oren van zijn inmiddels beroemde/beruchte uitspraak.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:22

Sakura789 schreef:
Matheno schreef:
Ja, dat steekt mij een beetje. Inmiddels zijn we 2 jaar verder, maar er is nog geen enkel plan hoe we de zorg beter kunnen inrichten om komende pandemieën op te vangen.


Komt dat misschien omdat we midden in een pandemie zitten en alle zeilen moeten bijzetten om alles in de lucht te houden? Dat is meestal niet het ultieme moment om rustig te gaan brainstormen over toekomstvisies.

Er is nog geen rustig moment geweest om dit soort grote vraagstukken op tafel te leggen in de afgelopen twee jaar. We hebben nu een acuut probleem, het lijkt me handig dat we die eerst aanpakken. Als je huis in brand staat dan ga je ook eerst blussen in plaats van bekenden waar je in de toekomst je brandmelders op gaat hangen.

Ook een snel google rondje levert uren aan materiaal uit vooral de jaren 2012/2015/2018 toen er een zwaar griepjaar was en ernstig gewaarschuwd werd uit alle hoeken dat de bezuinigen en de leegloop van personeel/teruglopen van ic bedden een probleem zou worden in de toekomst. Is precies niets mee gedaan..sterker nog. Het is alleen maar verder achteruit gegaan en de prognose tot 2030 is helemaal om te huilen..

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:24

Sakura789 schreef:
Matheno schreef:
Ja, dat steekt mij een beetje. Inmiddels zijn we 2 jaar verder, maar er is nog geen enkel plan hoe we de zorg beter kunnen inrichten om komende pandemieën op te vangen.


Komt dat misschien omdat we midden in een pandemie zitten en alle zeilen moeten bijzetten om alles in de lucht te houden? Dat is meestal niet het ultieme moment om rustig te gaan brainstormen over toekomstvisies.

Er is nog geen rustig moment geweest om dit soort grote vraagstukken op tafel te leggen in de afgelopen twee jaar. We hebben nu een acuut probleem, het lijkt me handig dat we die eerst aanpakken. Als je huis in brand staat dan ga je ook eerst blussen in plaats van bekenden waar je in de toekomst je brandmelders op gaat hangen.


In 2018 hadden we een grote griepgolf en liep de IC ook al overvol. Na die golf had een goed moment geweest bijvoorbeeld.

Als mijn huis in brand vliegt omdat er electrische bedrading niet goed is, dan laat ik dat meteen maken na de brand. Dan wacht ik natuurlijk niet 2 jaar om vervolgens wéér brand te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 27-10-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:24

Sunnda schreef:
Ook een snel google rondje levert uren aan materiaal uit vooral de jaren 2012/2015/2018 toen er een zwaar griepjaar was en ernstig gewaarschuwd werd uit alle hoeken dat de bezuinigen en de leegloop van personeel/teruglopen van ic bedden een probleem zou worden in de toekomst. Is precies niets mee gedaan..sterker nog. Het is alleen maar verder achteruit gegaan en de prognose tot 2030 is helemaal om te huilen..


Alleen die constatering gaat nu toch het probleem ook niet oplossen?

We hebben nu een acuut probleem, waar twee oplossingen voor zijn vaccineren of contacten dermate verminderen dat er bijna geen kans op overdracht is.

Of mis ik nog iets?

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:30

Sunnda schreef:
truus1957 schreef:
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -patienten

Gommers roept juist op om de opleiding te gaan doen. Soortgelijke berichten heb ik ook al van veel langer geleden gevonden.
Vraag me af wat jouw bron is

Sorry, maar dat is toch wel zijn meest bekende uitspraak van hem.
1 keer google gebruiken en de filmpjes vliegen je om de oren van zijn inmiddels beroemde/beruchte uitspraak.


Heb idd even gegoogeld en het bewuste filmpje gevonden. Hij zegt daarin dat hij niet de oplossing zoekt in het opleiden van extra ic personeel ( filmpje is van een jaar geleden dus wellicht denkt hij er nu anders over ) maar twee tellen later geeft hij wel aan dat er een tekort is aan personeel in de zorg en dat daarvoor wel mensen opgeleid zouden moeten worden

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:46

Er wordt op dit moment ook opgeleid, en die nieuwe mensen kunnen in het ene ziekenhuis nét de uitloop compenseren, en in andere ziekenhuizen is de uitloop/burn-out/ziekteverzuim dermate hoog dat de nieuw opgeleide mensen een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:47

hoeveel mensen zouden we dan op moeten leiden volgens jullie en hoeveel ic bedden moeten we aanhouden?

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:53

janderegelaa schreef:
pien_2010 schreef:
Ik ken genoeg ongevacineerden maar zonder uitzondering zijn ze allemaal heel erg voorzichtig. Dus het is niet zo zwart wit dat je iedereen op de grote hoop kunt gooien als zijnde gevaarlijk.

Nou, die ik ken lopen ongevaccineerd met grote demonstraties mee en gaan met een fake QR code op vakantie.


Dat is dus schandelijk K..!


Maaike_Indy schreef:
Ik heb al eens een poging gedaan in dit topic. Daar werden korte metten mee gemaakt, en hup de vaccinatie werd weer als enigste oplossing aangedragen waarna de discussie pagina's doorging over vaccineren. Dat nodigt mij niet direct meer uit om een bijdrage in dit topic te doen.

Ik hoef echt mijn gelijk niet te halen, en denk ook niet dat mijn ideeën de heilige graal zijn maar de continue mantra van "vaccinatie is de enigste oplossing" en het daardoor volledig offtopic gaan is jammer, vind ik.


OK. On topic. Hoe helpen we covid de wereld uit zonder vaccineren. Ik denk (mening) dat covid een onderdeel van ons bestaan gaat worden. Ik denk (bewezen feit) dat vaccineren op dit moment het beste wapen is.
Als je niet vaccineert om wat voor reden dan ook, zal ik zeggen wat nr 1 doet (woont in NL) die ik ken, nr 2 (is Engelse en woont in Frankrijk).
Nr 1. Zij draagt geen mondkapje → hoeft immers niet in NL, maar zij is super consequent met minimaal 1,5 m afstand houden, geen handen geven, veel wassen en desinfecteren van handen .
Nr 2. Zij draagt overal mondkapjes en in die mondkapjes heeft ze als ze op risico plekken komt iets extra erin met eucalyptus olie. Want dat zou desinfecterend zijn. Zij poetst bij mensen in de gîtes, en ze wacht een uur met naar binnen gaan nadat het huis enorm goed gelucht is, het 1ste uur heeft ze een mondkapje op en ze zet overal potjes neer met etherische eucalyptus olie en op haar schouder heeft ze een mengsel gedruppeld van eucalyptus olie met nog iets (van internet heeft ze dat gehaald want zou desinfecterend zijn).

Beiden testen onmiddellijk bij de geringste keelpijn, snotneus etc. Beiden bij de 1ste klachten die op covid zouden kunnen wijzen, nemen vitamine C tabletten in en dat in hogere doseringen want virussen zouden daar niet van houden. Beiden zijn geen uitgaanstypes dus de QR code, of in Frankrijk de pass sanitair hebben ze vrij weinig mee te maken.

Wat mijn man en ik doen met ongevaccineerden mensen, we ontvangen ze buiten, op verste afstand van mijn man krijgen ze een stoel en als het koud is laten we het gaan want ik wil nu mijn man zijn vaccinatie al geruime tijd geleden is, en hij nog niet de booster heeft gehad, ze niet op korte afstand van hem.

Bij nr 1, in Nederland doen we dat wel, de korte afstand bij aankomst, want is zeer dierbaar iemand, en verder nemen we gelijk minimaal 1,5 meter afstand in acht.

Dus ben je niet gevaccineerd, hou je dan extra streng aan de bekende maatregelen en ben je bewust dat je een hoger risico vormt om drager te worden cq ziek te worden als een niet gevaccineerde (bewezen feit). Dus bescherm de kwetsbare waarmee je in aanraking kunt komen, test onmiddellijk en al die andere bekende zaken.
Ik geloof niet dat je meer kunt doen nl behalve datgene dat je niet wil, nl vaccineren.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:54

Je zou natuurlijk best een systeem kunnen ontwikkelen met 'duo-bedden' en 'duo personeel'. Maw, woorden, bedden die indien ze niet in de zin van IC-bedden nodig zijn als medium care, quarantainebedden-zonder-IC-zorg of andere bedden worden gebruikt. Personeel idem, dubbelgeschoold als IC plus operatiepersoneel (zoals nu omgekeerd operatiepersoneel is ingezet) of wat voor dubbelfunctie dan ook. Leegstand is verspilling, maar 'light' gebruik als crisisgebruik niet nodig is lijkt me nu niet echt een wereldschokkend idee.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:05

Ibbel schreef:
Je zou natuurlijk best een systeem kunnen ontwikkelen met 'duo-bedden' en 'duo personeel'. Maw, woorden, bedden die indien ze niet in de zin van IC-bedden nodig zijn als medium care, quarantainebedden-zonder-IC-zorg of andere bedden worden gebruikt. Personeel idem, dubbelgeschoold als IC plus operatiepersoneel (zoals nu omgekeerd operatiepersoneel is ingezet) of wat voor dubbelfunctie dan ook. Leegstand is verspilling, maar 'light' gebruik als crisisgebruik niet nodig is lijkt me nu niet echt een wereldschokkend idee.


Loop je dan niet tegen het probleem aan dat ze niet up-to-date blijven met de kennis, niet vertrouwd raken met de handelingen die ze moeten uitvoeren? Of je zou die mensen elke week half/half in moeten zetten..?

irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:08

Sakura789 schreef:
Matheno schreef:
Ja, dat steekt mij een beetje. Inmiddels zijn we 2 jaar verder, maar er is nog geen enkel plan hoe we de zorg beter kunnen inrichten om komende pandemieën op te vangen.


Komt dat misschien omdat we midden in een pandemie zitten en alle zeilen moeten bijzetten om alles in de lucht te houden? Dat is meestal niet het ultieme moment om rustig te gaan brainstormen over toekomstvisies.

Er is nog geen rustig moment geweest om dit soort grote vraagstukken op tafel te leggen in de afgelopen twee jaar. We hebben nu een acuut probleem, het lijkt me handig dat we die eerst aanpakken. Als je huis in brand staat dan ga je ook eerst blussen in plaats van bekenden waar je in de toekomst je brandmelders op gaat hangen.

Matheno schreef:
In 2018 hadden we een grote griepgolf en liep de IC ook al overvol. Na die golf had een goed moment geweest bijvoorbeeld.

Als mijn huis in brand vliegt omdat er electrische bedrading niet goed is, dan laat ik dat meteen maken na de brand. Dan wacht ik natuurlijk niet 2 jaar om vervolgens wéér brand te krijgen.


Ga maar vast een electriciën bellen dan, want waarschijnlijk is het ook daar achter in de rij aansluiten.

Wat ik dan weer heel bijzonder vind is dat non-vaxers heel hard roepen dat er IC capaciteit bij moet. Nu vraagt het medisch personeel al een tijdje, jongens help ons een handje door je te laten vaccineren zodat wij een behapbare werkload krijgen. Maar nee, men vindt dat men het recht heeft zich niet te laten vaccineren zodat ziekenhuispersoneel de onwerkbare load houdt.
Wat ik me dan serieus afvraag: wie gaat er nu een beroep kiezen waarbij je op voorhand weet dat je jezelf het apelazerus moet werken en dat dat dan volgens een stel egoïsten nog je eigen schuld is ook 8)7 . Denken de non-vaxers echt dat dat IC-personeel er gaat komen?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:09

Iedereen in de zorg moet regelmatig bijscholen, lijkt me niet echt een probleem. Tijdens de huidige IC-pieken is ook operatiepersoneel en ander personeel vliegenvlug bijgespijkerd/omgeschoold, dus als je zorgt dat er structureel dubbelgeschoold personeel aanwezig is, kun je dat in ieder geval nog sneller doen.
Maar regelmatig rouleren is ook een optie, en misschien houdt dat mensen nog wel meer gemotiveerd omdat er meer afwisseling is.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:12

irmaz schreef:
Ga maar vast een electriciën bellen dan, want waarschijnlijk is het ook daar achter in de rij aansluiten.

Wat ik dan weer heel bijzonder vind is dat non-vaxers heel hard roepen dat er IC capaciteit bij moet. Nu vraagt het medisch personeel al een tijdje, jongens help ons een handje door je te laten vaccineren zodat wij een behapbare werkload krijgen. Maar nee, men vindt dat men het recht heeft zich niet te laten vaccineren zodat ziekenhuispersoneel de onwerkbare load houdt.
Wat ik me dan serieus afvraag: wie gaat er nu een beroep kiezen waarbij je op voorhand weet dat je jezelf het apelazerus moet werken en dat dat dan volgens een stel egoïsten nog je eigen schuld is ook 8)7 . Denken de non-vaxers echt dat dat IC-personeel er gaat komen?


Dat was natuurlijk retorisch bedoeld, maar dat had je vast al wel begrepen.
En niet alleen "non-vaxers" roepen dat hard? Waar komt die bewering vandaan?

Moeten we dan maar acute brandjes blijven blussen en nooit geen lange termijn oplossing gaan bedenken met een alsmaar zieker wordende bevolking en hoogstwaarschijnlijk veel dodelijkere pandemieën in het vooruitzicht?

Citaat:
Wie gaat er nu een beroep kiezen waarbij je op voorhand weet dat je jezelf het apelazerus moet werken en dat dat dan volgens een stel egoïsten nog je eigen schuld is ook


Mwa, veel 'hogere' functies werk je je het 'apelazarus' en heeft het gros van de mensen nog een hekel aan je ook. Toch kiezen mensen hiervoor omdat het meer geld of macht oplevert. Misschien dus een idee om het loon in de zorg te verbeteren.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 27-10-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:13

Ibbel schreef:
Iedereen in de zorg moet regelmatig bijscholen, lijkt me niet echt een probleem. Tijdens de huidige IC-pieken is ook operatiepersoneel en ander personeel vliegenvlug bijgespijkerd/omgeschoold, dus als je zorgt dat er structureel dubbelgeschoold personeel aanwezig is, kun je dat in ieder geval nog sneller doen.
Maar regelmatig rouleren is ook een optie, en misschien houdt dat mensen nog wel meer gemotiveerd omdat er meer afwisseling is.

Dan lijkt me alles zo opgelost en kletsen Gommers en Kuijpers maar wat dus :roll:

irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:17

Matheno schreef:
En niet alleen "non-vaxers" roepen dat hard? Waar komt die bewering vandaan?

Er zat gisteren zo'n persoon bij een praatprogramma te toeteren. En ik lees het hier ook al een aantal keer terug.

Matheno schreef:
Mwa, veel 'hogere' functies werk je je het 'apelazarus' en heeft het gros van de mensen nog een hekel aan je ook. Toch kiezen mensen hiervoor omdat het meer geld of macht oplevert. Misschien dus een idee om het loon in de zorg te verbeteren.

Jij hebt waarschijnlijk geen 'hogere' functie zo te lezen :+ Als je hard moet werken in een hogere functie ben je zo uitgebrand maar meestal hebben je medewerkers dan geen hekel aan je. Als je een 'hogere' functie hebt en mensen hebben een hekel aan je dan voer je over het algemeen weinig uit.

De meeste mensen in de zorg werken met hun hart, die paai je niet met veel geld.
Laatst bijgewerkt door irmaz op 27-10-21 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:18

irmaz schreef:
Dan lijkt me alles zo opgelost en kletsen Gommers en Kuijpers maar wat dus :roll:


Zeg ik dat? Ik filosofeer over hoe je voor de toekomst mogelijk meer IC-capaciteit zou kunnen krijgen zónder dat je leegstand hebt in tijden dat er geen crisis is, als antwoord op de vraag hoe de zorg dan in de toekomst (met die vraag om meer capaciteit) dan eventueel vorm gegeven zou kunnen worden.

Want bij een volgend virus dat opduikt waar in eerste instantie geen behandeling of vaccin voor is, ga je naar alle waarschijnlijkheid weer dezelfde issues krijgen als je toch niet structureel iets gaat doen.
Want Gommers cs geven ook eerlijk aan dat de IC-capaciteit de afgelopen 20 jaar wel tot het minimum is afgeschaald, en dat die minder is dan in andere landen (na rato van inwoners)

irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:24

Ibbel schreef:
irmaz schreef:
Dan lijkt me alles zo opgelost en kletsen Gommers en Kuijpers maar wat dus :roll:


Zeg ik dat? Ik filosofeer over hoe je voor de toekomst mogelijk meer IC-capaciteit zou kunnen krijgen zónder dat je leegstand hebt in tijden dat er geen crisis is, als antwoord op de vraag hoe de zorg dan in de toekomst (met die vraag om meer capaciteit) dan eventueel vorm gegeven zou kunnen worden.

Want bij een volgend virus dat opduikt waar in eerste instantie geen behandeling of vaccin voor is, ga je naar alle waarschijnlijkheid weer dezelfde issues krijgen als je toch niet structureel iets gaat doen.
Want Gommers cs geven ook eerlijk aan dat de IC-capaciteit de afgelopen 20 jaar wel tot het minimum is afgeschaald, en dat die minder is dan in andere landen (na rato van inwoners)

Dan heb ik de bedoeling achter je woorden verkeerd begrepen :)

Ik ben het met je eens dat er best het een en ander aan gedaan kan worden op de langere termijn en dat de IC capaciteit de laatste 20 jaar is uitgehold (of in ieder geval niet mee is gegroeid met het aantal inwoners/patiënten). Maar dat lost het accute probleem niet op. Het accute probleem zorgt er juist voor dat de schaarse mensen die je nog hebt nog sneller afhaken. Mensen moeten het wel willen om op een IC te staan. Rouleren is leuk maar dat gaat alleen als mensen dat zelf willen, anders levert het alleen maar stress op.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:30

Kinke schreef:
hoeveel mensen zouden we dan op moeten leiden volgens jullie en hoeveel ic bedden moeten we aanhouden?


Stel: De corona check app geeft vaak onterecht een rode kruis bij het scannen, terwijl je een geldige QR had moeten hebben. Iedereen weet dan dat er iets moet worden opgelost, maar de technische invulling daarvan kun je beter aan een programmeur overlaten.

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:48

Electra63 schreef:
Maaike_Indy schreef:
Toch wel bijzonder dat dit topic zou moeten gaan over hoe om te gaan met Corona zonder vaccinatie en dat er pagina's vol met berichten staan waarom er toch echt gevaccineerd moet worden. Daar zijn toch massa's andere topics voor?


Kom eens met goede argumenten hoe we dan wel met Corona om moeten gaan, als we niet vaccineren?


Misschien is dit iets? http://www.sciencepublishinggroup.com/j ... 0210703.13

https://www.wochenblick.at/das-ende-der ... en-corona/

100 procent effectief

In 2011 heeft een gezamenlijke studie van de Universiteit van Münster, het Friedrich-Löffler-Instituut in Tübingen en de Charité in Berlijn aangetoond dat “Cystus 052” een “efficiënt antiviraal potentieel” heeft en doeltreffend is tegen adeno-, rhino- en ook Coronavirussen. Sinds vorig jaar is ook de effectiviteit tegen SARS-CoV-2 onderzocht en is een remming van de virale replicatie aangetoond – zonder bijwerkingen. Met de juiste dosering van de werkzame stof zou deze vermenigvuldiging voor 100% kunnen worden gestopt, aldus het rapport. “Tot nu toe is het onduidelijk op welk mechanisme dit effect precies gebaseerd is”, zegt Prof. Jens-Martin Träder van het Universitair Ziekenhuis Schleswig-Holstein, ervan uitgaande “dat het extract het vermogen van het virus om zich aan cellen te hechten remt”. Voor preventief gebruik raadt hij aan het actieve bestanddeel van de plant in te nemen in de vorm van zuigtabletten – driemaal twee tabletten per dag.

Ziekte duur wordt enorm verkort

In een praktijkonderzoek met 125 deelnemers werd geen enkele deelnemer ziek, en dit ondanks het feit dat sommige van de proefpersonen in hetzelfde huishouden woonden met Covid-19 patiënten. “De effectiviteit van het extract “Cystus 052 is vergelijkbaar sterk voor virale en bacteriële pathogenen. Terwijl een virale infectie van de bovenste luchtwegen meestal na tien dagen vanzelf overgaat, gebeurt dit bij het extract “Cystus 052″ al vanaf de derde dag en is het na vijf tot zes dagen al volledig verdwenen”, meldt Prof. Ludwig op naturheilbund.de.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:10

Matheno schreef:
Nederland wordt steeds dikker en zieker, alleen het aantal chronisch zieken is al schrikbarend hoog.


...en gezondere leefstijl?!

Beter dan verplicht vaccineren, maar de medische sector is een industrie. Een ziekenhuis een bedrijf.
Zowel de ongezonde leefwijze als vaccineren zijn KASSA!!

Gezond leven en natuurlijke weerstand zijn -O- voor de sector.

En ziedaar het alternatief voor iedereen blijven vaccineren :)*
Ja, dan blijft er een categorie over waar vaccineren _/-\o_ voor is. Net als de griepprik.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:14

Cer schreef:
Huertecilla schreef:
Nú, met de meerderheid al lang en breed gevaccineerd, natuurlijke weerstand opbouwen en niet eindeloos herhaald vaccineren :)*


Wat doe je dan met de mensen die nu nog in het ziekenhuis en op de IC terecht komen.. de meesten niet gevaccineerd... ?


Ik doe deze gewoon nog een keer.. wat doe je nú dan?

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:16

Met een ongevaccineerd paard mag je niet aan wedstrijden deelnemen. Dat vindt kennelijk iedereen gewoon,of laten jullie je (wedstrijd)paarden ook niet vaccineren?Daar wordt wel op gecontroleerd toch?Ik laat mijn paard vaccineren en ook mezelf tegen ziektes die ernstig (kunnen) zijn.Zoals Covid.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:18

irmaz schreef:
Wat ik dan weer heel bijzonder vind is dat non-vaxers heel hard roepen dat er IC capaciteit bij moet. Nu vraagt het medisch personeel al een tijdje, jongens help ons een handje door je te laten vaccineren zodat wij een behapbare werkload krijgen. Maar nee, men vindt dat men het recht heeft zich niet te laten vaccineren zodat ziekenhuispersoneel de onwerkbare load houdt.
Wat ik me dan serieus afvraag: wie gaat er nu een beroep kiezen waarbij je op voorhand weet dat je jezelf het apelazerus moet werken en dat dat dan volgens een stel egoïsten nog je eigen schuld is ook 8)7 . Denken de non-vaxers echt dat dat IC-personeel er gaat komen?


Als je als zorgpersoneel zo zou denken, zouden ze dat dan ook bij al die mensen die kanker krijgen door roken denken? Alle mensen met obesitas ziekten, diabetus etc. wat ook allemaal voorkomen had kunnen worden door een gezonde levensstijl?

De lonen in de zorg moeten omhoog en de problemen preventief opgelost worden, dit is inderdaad gewoon al heel lang aan de gang en NL krijgt steeds meer mensen maar de zorg capaciteit is niet mee gegroeid.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:20

storrum schreef:
Electra63 schreef:

Kom eens met goede argumenten hoe we dan wel met Corona om moeten gaan, als we niet vaccineren?


Misschien is dit iets? http://www.sciencepublishinggroup.com/j ... 0210703.13

https://www.wochenblick.at/das-ende-der ... en-corona/

100 procent effectief

In 2011 heeft een gezamenlijke studie van de Universiteit van Münster, het Friedrich-Löffler-Instituut in Tübingen en de Charité in Berlijn aangetoond dat “Cystus 052” een “efficiënt antiviraal potentieel” heeft en doeltreffend is tegen adeno-, rhino- en ook Coronavirussen. Sinds vorig jaar is ook de effectiviteit tegen SARS-CoV-2 onderzocht en is een remming van de virale replicatie aangetoond – zonder bijwerkingen. Met de juiste dosering van de werkzame stof zou deze vermenigvuldiging voor 100% kunnen worden gestopt, aldus het rapport. “Tot nu toe is het onduidelijk op welk mechanisme dit effect precies gebaseerd is”, zegt Prof. Jens-Martin Träder van het Universitair Ziekenhuis Schleswig-Holstein, ervan uitgaande “dat het extract het vermogen van het virus om zich aan cellen te hechten remt”. Voor preventief gebruik raadt hij aan het actieve bestanddeel van de plant in te nemen in de vorm van zuigtabletten – driemaal twee tabletten per dag.

Ziekte duur wordt enorm verkort

In een praktijkonderzoek met 125 deelnemers werd geen enkele deelnemer ziek, en dit ondanks het feit dat sommige van de proefpersonen in hetzelfde huishouden woonden met Covid-19 patiënten. “De effectiviteit van het extract “Cystus 052 is vergelijkbaar sterk voor virale en bacteriële pathogenen. Terwijl een virale infectie van de bovenste luchtwegen meestal na tien dagen vanzelf overgaat, gebeurt dit bij het extract “Cystus 052″ al vanaf de derde dag en is het na vijf tot zes dagen al volledig verdwenen”, meldt Prof. Ludwig op naturheilbund.de.


https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-641369/

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:20

Sunnda schreef:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... e-zorg.htm

Als men het probleem bij de bron wil aanpakken..in 2003 was het al duidelijk waar het probleem lag voor de toekomst.namelijk het tekort aan zorgpersoneel.

Maar vorig jaar rond deze tijd zei ene Gommers nog: nee we moeten geen extra mensen opleiden voor de zorg, stel dat die zich gaan vervelen..

Zo belachelijk om dit van Gommers weer uit z’n verband te trekken.
We kunnen ic bedden opschalen naar 5000. Daarvoor zijn er per bed minimaal 3 verpleegkundigen nodig, per 24 uur.
Die bedden staan in een normale situatie dan voor 85 % leeg. Maar het moet wel betaald worden.
Nederland heeft grote stappen gezet om zorg zo efficiënt mogelijk in te richten zodat het betaalbaar blijft, ook met het oog op de grijze golf die er aan zit te komen. De verwachting is dat in de toekomst 1 op de 3 in de zorg moet werken alleen om zorg te kunnen geven.
Dus misschien moeten we helemaal niks doen maar gewoon pandemieën omarmen, scheelt een hoop dor hout. Of nog beter, geef pillen uit, zodra je ergens last van krijgt en je bent boven de 60, slikken klaar , geen overbelasting in de zorg.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-10-21 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt