Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 106 [ 2642 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 106  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

 
Profiel   

Voor de mensen die menen dat de wereld te vol is.... zojuist op het nieuws dat antibiotica niet meer gaat werken binnenkort en dat dat veel levens gaat kosten.. Nou, wordt dat ook nog geregeld :j

(maar ik denk dat mensen die niet willen vaccineren, ook geen antibiotica gebruiken?)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:17 



 
Profiel   

Flauw Cer.
Niet dat ik anti-vac ben maar preventie en behandeling zijn niet hetzelfde.
Ik ga niet naar landen waar ik preventief anti-malaria dingen moet slikken maar zou me uiteraard wel laten behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:20 



 
Profiel   

Ik twijfel nog steeds.
De huisarts heeft tegen zijn assistente(beste vriendin van mijn moeder) gezegd dat hij een vaccinatie niet zou adviseren als je verder gezond bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:21 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Flauw Cer.
Niet dat ik anti-vac ben maar preventie en behandeling zijn niet hetzelfde.
Ik ga niet naar landen waar ik preventief anti-malaria dingen moet slikken maar zou me uiteraard wel laten behandelen.

Hoezo nou weer flauw?
Er waren hier een aantal mensen die vonden dat de wereld te vol was, en dat de pandemie uit moest razen... Of niet?

Als je dan meent dat er teveel mensen zijn, dan komt dit wel weer goed uit, of niet?
Plus daarnaaast vraag ik me af of mensen die echt menen dat de mensheid wel wat minder kan, zelf wel dingen ondernemen om langer te leven.
En mensen die menen dat er allerlei troep in medicijnen zit (die mensen heb je) of die wel of geen antibiotica nemen.
Ik bedoel daar niks flauws mee, het was gewoon een opmerking met daaraan een vraag... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:33 



 
Profiel   

Ik vind zelf de wereld ook te vol.
Alle ellende is terug te schrijven op het aantal mensen.

Ik ben dus niet van de huidige mensen maar aan hun lot over te laten, wel ben ik voorstander van het aantal mensen dat nog gaat komen te minderen.
Dus geen groeiende populatie meer.
Daar mogen van mij de regeringsleiders wel eens over debatteren als het hebben over milieu enz.

Wel denk ik dat nog wel een keer een ziekte komt die veel harder inkomt.
Nu konden we met 1,5 meter best veel voorkomen.
Maar als er eens een ziekte is die makkelijk 500 meter overbrugt?
Niet alleen de voornamelijk oudere dood , maar iedereen die even wat minder weerstand heeft?
En we hebben niets geleerd van covid-19.
En ja ik denk dat de aarde wel een keer wat doet tegen de over populatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:39 



 
Profiel   

Het is gewoon nooit zo zwart-wit en dat slaat een discussie aardig dood.
Er zijn genoeg mensen die wel een antibiotica zouden nemen maar geen chemotherapie of een donor orgaan.
Een kind laten sterven aan een ontstoken nagelriem of bij wijze van spreke een zwaar demente persoon niet meer dwangvoeren is gewoon niet op 1 hoop te schuiven.

Een van de lockdown demonstranten met veel media aandacht bij ons heeft zelf ook in coma op de IC gelegen met covid. Toch staat hij nog steeds achter zijn standpunten omdat hij vind dat het risico op sterven nou eenmaal bij het leven hoort. Dat wil niet zeggen dat hij dus ook automatisch niet behandeld wil worden of de inenting zou weigeren.

Ik heb geen enkele reden om zo iemand te veroordelen eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:41 



 
Profiel   

Ik veroordeel niemand... ik stel een vraag.
Maar dit slaat voor mij de discussie inderdaad wel een beetje dood :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:50 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Ik twijfel nog steeds.
De huisarts heeft tegen zijn assistente(beste vriendin van mijn moeder) gezegd dat hij een vaccinatie niet zou adviseren als je verder gezond bent.

Weet je misschien ook waarom, Zonnebloem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:53 



 
Profiel   

Cer schreef
Voor de mensen die menen dat de wereld te vol is.... zojuist op het nieuws dat antibiotica niet meer gaat werken binnenkort en dat dat veel levens gaat kosten.. Nou, wordt dat ook nog geregeld :j

(maar ik denk dat mensen die niet willen vaccineren, ook geen antibiotica gebruiken?)

Dit slaat nergens op Cer. Maar ik hev bij deze een sarcastische rotoomerking ingeslikt. ;)
Ik laat me niet inenten met een voor mij onrelevant vaccin. Daarnaast zie ik dit virus als een noodroep van moeder aarde.

Een antibiotica kuur bij ern blaasonsteking is wél relevant! Daar ligt het verschil voor mij. En reken er maar op dat ik dan ook nog ga proberen te achterhalen hoe ik eraan kwam, want ik zie die blaasontsteking als een waarschuwing van mijn lichaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:09 



 
Profiel   

Palmera schreef
Cer schreef
Voor de mensen die menen dat de wereld te vol is.... zojuist op het nieuws dat antibiotica niet meer gaat werken binnenkort en dat dat veel levens gaat kosten.. Nou, wordt dat ook nog geregeld :j

(maar ik denk dat mensen die niet willen vaccineren, ook geen antibiotica gebruiken?)

Dit slaat nergens op Cer. Maar ik hev bij deze een sarcastische rotoomerking ingeslikt. ;)
Ik laat me niet inenten met een voor mij onrelevant vaccin. Daarnaast zie ik dit virus als een noodroep van moeder aarde.

Een antibiotica kuur bij ern blaasonsteking is wél relevant! Daar ligt het verschil voor mij. En reken er maar op dat ik dan ook nog ga proberen te achterhalen hoe ik eraan kwam, want ik zie die blaasontsteking als een waarschuwing van mijn lichaam.


Ik vraag gewoon hoe mensen die menen dat de wereld te vol is, staan tegenover het bericht dat antibioticia niet meer gaan werken binnenkort.
Men had het aan zichzelf te danken, deze pandemie.
Dat is met antibiotica net zo, door teveel gebruiken treedt er resistentie op. Ik vind dat méér menselijk handelen (een soort eigen schuld) dan het covid virus wat maar zn gang moest gaan...

Bijdehand doen is niet mn bedoeling (hoewel, als iemand meent dat het prima is dat een groot deel van de bevolking overlijdt, dan lees je het maar zoals je wilt :j )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:15 



 
Profiel   

Ohw, en als de antibiotica niet meer werkt (nou zit er bij mij gemiddeld 8 jaar tussen mijn kuren) dan is dat maar zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:17 



 
Profiel   

Cer schreef
Voor de mensen die menen dat de wereld te vol is.... zojuist op het nieuws dat antibiotica niet meer gaat werken binnenkort en dat dat veel levens gaat kosten.. Nou, wordt dat ook nog geregeld :j

(maar ik denk dat mensen die niet willen vaccineren, ook geen antibiotica gebruiken?)


https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-prijs-van-het-goedkope-medicijn

En zie hier een mooi voorbeeld van waar dat dan vandaan komt, tadaaa....de medicijnfabriek zelf. Iets om over na te denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:50 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik vraag gewoon hoe mensen die menen dat de wereld te vol is, staan tegenover het bericht dat antibioticia niet meer gaan werken binnenkort.
Men had het aan zichzelf te danken, deze pandemie.
Dat is met antibiotica net zo, door teveel gebruiken treedt er resistentie op. Ik vind dat méér menselijk handelen (een soort eigen schuld) dan het covid virus wat maar zn gang moest gaan...

Bijdehand doen is niet mn bedoeling (hoewel, als iemand meent dat het prima is dat een groot deel van de bevolking overlijdt, dan lees je het maar zoals je wilt :j )

Ik was 1 van die mensen, maar ik meen niet dat de wereld te vol is, en ik vind het ook niet prima wanneer een groot deel van de bevolking overlijdt.
Ik ben bang dat dit virus gekomen is omdat de aarde te vol is /de natuur ons uitkotst/we een disbalans hebben veroorzaakt.

Ik denk niet dat ik God ben en ik heb er niks mee te maken en niks over te zeggen.
Wanneer ik zeg dat we het misschien beter uit hadden kunnen laten razen is dat omdat ik denk dat wanneer het zo door gaat er toch iets anders onze kant op gestuurd wordt wat misschien veel erger is en/of waar nog veel meer mensen aan zouden komen te overlijden.

Dat verhaal van de antibiotica verbaasd me dan ook niks, maar ik ben daar niet blij mee ofzo, ik heb namelijk op geen enkele wijze het gevoel dat ik onaantastbaar ben.

Ik heb me dus, zelfs met mijn ideeën hierover, laten vaccineren. Ik wil ook niet dood. Nu dan hopen dat het volgende enge dinges na mijn levensduur komt, maar wat David Attenborough voorspelde gaat het, als we zo doorgaan, ongeveer vanaf over 10 jaar al flink mis, en ik geloof niet dat we ook maar iets gaan veranderen. Ja over 10 jaar wanneer we het mis zien gaan maar dan is het te laat.

Ik denk dus dat de natuur rustig achteruit kan gaan zitten wanneer ze van ons af wil, we doen het zelf wel, daar hebben we helemaal geen virus of bacterie voor nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:00 



 
Profiel   

Als antibiotica niet meer werkt, dan werkt het niet meer. Pech gehad.
Genoeg mensen op de wereld hebben sowieso geen toegang tot basismedicatie, dat is al een privelege van het westen.
Een deel van de mensen in India met covid is niet aan covid gestorven maar aan een schimmel welke in principe met een simpel en goedkoop medicijn te behandelen is, echter niet beschikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:01 



 
Profiel   

De medicijnfabriek zelf?
Wat ik zoal lees is het een probleem van financien.... Geen geld om nieuw te ontwikkelen..
Maar goed, dit gaat niet over een weg uit de Covid crisis zonder vaccineren.

Citaat
Ik denk dus dat de natuur rustig achteruit kan gaan zitten wanneer ze van ons af wil, we doen het zelf wel, daar hebben we helemaal geen virus of bacterie voor nodig
dat denk ik ook. Ik denk dat de mens dit uiteindelijk niet gaat winnen...
Maarrrrrr, tot die tijd zou ik het wel fijn vinden als ik een zo lang en leuk mogelijk leven leid, dus vandaar idd wel dit vaccin genomen :j

Citaat
Een deel van de mensen in India met covid is niet aan covid gestorven maar aan een schimmel welke in principe met een simpel en goedkoop medicijn te behandelen is, echter niet beschikbaar
Ik vind dat erg :j
Ik las ook de quote dat het weigeren van het vaccin een rich man's privilige is... Dat er mensen zijn die er een spreekwoordelijke moord voor zouden doen om niet ziek te worden. En graag een vaccin zouden krijgen waar wij hier onze neus voor ophalen... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:08 



 
Profiel   

Nou ja, 1 voordeel van de lockdowns wereldwijd is dan wel dat de natuur adem heeft kunnen halen :D

En punt is, niemand wil dood, een mens heeft nu eenmaal van zichzelf een enorme leefdrang, dus niemand zal zich erbij neerleggen "dan wordt ik maar ziek en ga ik maar dood", mensen willen gered worden, dus de druk op de zorg zou veel te groot worden, waarbij dan ook mensen dood gaan die normaal prima behandeld kunnen worden want ja, ziekenhuizen liggen overvol met corona patienten.

Overigens zijn mijn ouders beide in de 80 en genieten elke dag van het leven, die willen niet dood en het laatste wat ze accepteren is dood gaan aan een virus, dus hebben ze in quarantaine geleefd tot de eerste vaccinatie, gewoon... omdat ze best weten dat ze eens dood gaan, maar ze lopen voorlopig nog liever achter de kist aan, als dat ze erin liggen... En ik denk zomaar, dat het gros zo denkt,,

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:09 



 
Profiel   

Cer schreef
De medicijnfabriek zelf?
Wat ik zoal lees is het een probleem van financien.... Geen geld om nieuw te ontwikkelen..


En dus gaat als het echt mis gaat met de antibiotica scenario 'covid' in werking. Alle hens aan dek, alle geld dat er is vrijmaken en aan de slag.

(Laatste nieuws dat ik hoorde over antibioticaontwikkeling is van een jaar of 5 geleden - dat er gekeken werd naar wat bijen produceren. Schijnt een hele nieuwe klasse antibiotica te kunnen worden, maar ik heb er recent niets meer over gehoord, dus geen idee wat de stand van zaken is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:12 



 
Profiel   

Het is een beetje controversieel maar we produceren onze eigen antibiotica, onze urine is heel effectief als antibiotica, maar daar halen de meeste mensen hun neus voor op en vinden ze vies. Misschien dat wanneer chemische antibiotica niet meer werkt dat die gewoonte weer terug komt. En propolis heeft inderdaad ook een sterke anti bacteriële werking

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:15 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Ik twijfel nog steeds.
De huisarts heeft tegen zijn assistente(beste vriendin van mijn moeder) gezegd dat hij een vaccinatie niet zou adviseren als je verder gezond bent.

Dat dus net als bij griep vaccinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 11:24 



 
Profiel   

keona schreef
Zonnebloem92 schreef
Ik twijfel nog steeds.
De huisarts heeft tegen zijn assistente(beste vriendin van mijn moeder) gezegd dat hij een vaccinatie niet zou adviseren als je verder gezond bent.

Dat dus net als bij griep vaccinatie

Echter hebben huisartsen niet echt deskundigheid over de precieze werking van MRNA vaccins.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 11:26 



 
Profiel   

Ik wil nog even inhaken op de mensen die zich niet laten enten omdat ze vinden dat ze zelf gezond zijn en een goed immuunsysteem hebben en daarom niet bang hoeven te zijn voor Covid. Dit klopt, maar juist deze mensen hoeven ook niet bang te zijn voor eventuele bijwerkingen van de vaccinatie en zouden eerder juist gemotiveerd kunnen zijn om zich te laten vaccineren. Voor een ander. Er zijn mensen met zwakke immunsystemen die niet ge-ent kunnen worden maar waarbij Covid zeer waarschijnlijk een ernstig verloop kan hebben, daarnaast zijn er de baby's en jonge kinderen die je eigenlijk ook liever niet wilt vaccineren.
Wanneer we met z'n alleen een vaccinatiegraad weten te bereiken waarbij (even uit mijn hoofd) zo'n 70% van de mensen ge-ent zijn dan kunnen we dit virus weldegelijk weg krijgen. Daarnaast geldt altijd, hoe minder mensen nog besmet worden en ziek worden hoe minder vaak het virus zich nog kan delen, met iedere keer een kans op een ernstigere variant. Lijkt me niet dat je met je goede gezondheid uiteindelijk verantwoordelijk wilt zijn voor de nieuwste variant of de dood van iemand met een immuun-aandoening die daar heel goed oud mee had kunnen worden.

Dus juist wanneer je gezond bent lijkt dat mij de beste reden om je wel te laten vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:07 



 
Profiel   

Niet geheel ontopic maar bij het inmiddels blijkbaar ingeburgerde gebruik van het woord „enten“ zie ik toch nog mensen voor me met extra armen enzo. Daar zou ik ook tegen zijn :P

(Niet specifiek gericht op een bepaalde post, maar het maakt af en toe kortsluiting)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:24 



 
Profiel   

Ik vind de wereld ook te vol.
De bevolkingsdichtheid te hoog.
De bevolkingsgroei te groot.

Sterker nog, ik denk dat dat de onderliggende reden is voor ongeveer 90% van álle mondiale problematiek...


Maar wel erg duidelijk ook vóór vaccinatie.

Ik snap niet zo goed waarom niet (willen/kunnen) vaccineren gekoppeld zou moeten zijn aan vinden dat de wereld te vol is?

-


Meer on topic, corona de wereld uit zonder vaccinaties:

Kansloos. Maar dat is het mét vaccinaties ook.
Corona (of in ieder geval de hele groep coronsvirrusen) krijg je de wereld niet uit.

De wereldwijde pandemie ten gevolge van sars-cov-2 zal wel ooit eindigen.
Zowel met als zonder vaccins.

Ik voor mij denk alleen dat de schade, als in verdriet, pijn, gezondheidsproblemen, economische problemen door overlijdens en veel langdurig zieken etcetera (veel) groter zal zijn zónder vaccinaties dan mét.


Maar de pandemie komt hoe dan ook ooit tot een eind, omdat dat eigenlijk altijd het verloop is bij pandemieën.

Er zullen ook weer nieuwe ontstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:52 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Ik snap niet zo goed waarom niet (willen/kunnen) vaccineren gekoppeld zou moeten zijn aan vinden dat de wereld te vol is?

Omdat dat door een aantal letterlijk op die manier geschreven is, namelijk "de wereld is al te vol, de mens is arrogant, ik wil het het vaccin niet, ik vind het niet nodig, mensen die dit niet overleven zijn niet 'fit' genoeg om te overleven en door iedereen te vaccineren houden we de overbevolking in stand: niet vaccineren en deze pandemie laten uitrazen" Dan staat het niet willen vaccineren gelijk aan vinden dat de wereld te vol is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:58 



 
Profiel   

Cer schreef
Omdat dat door een aantal letterlijk op die manier geschreven is, namelijk "de wereld is al te vol, de mens is arrogant, ik wil het het vaccin niet, ik vind het niet nodig, mensen die dit niet overleven zijn niet 'fit' genoeg om te overleven en door iedereen te vaccineren houden we de overbevolking in stand: niet vaccineren en deze pandemie laten uitrazen" Dan staat het niet willen vaccineren gelijk aan vinden dat de wereld te vol is.



Het dikgedrukte vind ik ook.

De mensheid als geheel, voor het tweede statement. Dat gaat niet voor ieder individueel mens op.


Ik zie de oplossing alleen niet in het nu door een ziekte/virus laten decimeren van de mensheid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 106 [ 2642 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 106  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen