Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:06

Ik denk dat 'de mens' sowieso lastig te definieren is. Want het zijn vooralsnog individuen (of een groepje individuen) die bepaalde beslissingen nemen die niet heel gunstig zijn voor het globale welzijn..
"de mens is arrogant" is te generaliserend..

Wat bedoel je met "dat gaat niet voor ieder individueel mens op"?

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:21

Dat ik de mens als geheel vaak vrij arrogant vind, maar dat ik veel fijne individuele mensen ken die ik niet als zodanig zou benoemen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:31

irmaz schreef:
Ik wil nog even inhaken op de mensen die zich niet laten enten omdat ze vinden dat ze zelf gezond zijn en een goed immuunsysteem hebben en daarom niet bang hoeven te zijn voor Covid. Dit klopt, maar juist deze mensen hoeven ook niet bang te zijn voor eventuele bijwerkingen van de vaccinatie en zouden eerder juist gemotiveerd kunnen zijn om zich te laten vaccineren. Voor een ander. Er zijn mensen met zwakke immunsystemen die niet ge-ent kunnen worden maar waarbij Covid zeer waarschijnlijk een ernstig verloop kan hebben, daarnaast zijn er de baby's en jonge kinderen die je eigenlijk ook liever niet wilt vaccineren.
Wanneer we met z'n alleen een vaccinatiegraad weten te bereiken waarbij (even uit mijn hoofd) zo'n 70% van de mensen ge-ent zijn dan kunnen we dit virus weldegelijk weg krijgen. Daarnaast geldt altijd, hoe minder mensen nog besmet worden en ziek worden hoe minder vaak het virus zich nog kan delen, met iedere keer een kans op een ernstigere variant. Lijkt me niet dat je met je goede gezondheid uiteindelijk verantwoordelijk wilt zijn voor de nieuwste variant of de dood van iemand met een immuun-aandoening die daar heel goed oud mee had kunnen worden.

Dus juist wanneer je gezond bent lijkt dat mij de beste reden om je wel te laten vaccineren.

Nee. Als ik mij zou enten doe ik dat voor mezelf. Mijn lijf.
Een ander is het me niet waard.

BigOne
Berichten: 38235
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:46

Een bekende schrijfster vind niet vaccineren het praatje van The white privileged met op elke hoek van de straat een ziekenhuis.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:59

bigone schreef:
Een bekende schrijfster vind niet vaccineren het praatje van The white privileged met op elke hoek van de straat een ziekenhuis.

Ik heb m op de vorige pagina idd ook al genoemd, hetzij iets anders: "
Citaat:
Ik las ook de quote dat het weigeren van het vaccin een rich man's privilige is... "

(want niet iedere 'white' heeft een ziekenhuis op de hoek van de straat ;-) )

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:32

bigone schreef:
Een bekende schrijfster vind niet vaccineren het praatje van The white privileged met op elke hoek van de straat een ziekenhuis.

Dat mag zij uiteraard vinden. Daarom vind ik vaccineren ook iets persoonlijks. Doe het voor jezelf, om welke reden dan ook.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:50

Palmera schreef:
irmaz schreef:
Ik wil nog even inhaken op de mensen die zich niet laten enten omdat ze vinden dat ze zelf gezond zijn en een goed immuunsysteem hebben en daarom niet bang hoeven te zijn voor Covid. Dit klopt, maar juist deze mensen hoeven ook niet bang te zijn voor eventuele bijwerkingen van de vaccinatie en zouden eerder juist gemotiveerd kunnen zijn om zich te laten vaccineren. Voor een ander. Er zijn mensen met zwakke immunsystemen die niet ge-ent kunnen worden maar waarbij Covid zeer waarschijnlijk een ernstig verloop kan hebben, daarnaast zijn er de baby's en jonge kinderen die je eigenlijk ook liever niet wilt vaccineren.
Wanneer we met z'n alleen een vaccinatiegraad weten te bereiken waarbij (even uit mijn hoofd) zo'n 70% van de mensen ge-ent zijn dan kunnen we dit virus weldegelijk weg krijgen. Daarnaast geldt altijd, hoe minder mensen nog besmet worden en ziek worden hoe minder vaak het virus zich nog kan delen, met iedere keer een kans op een ernstigere variant. Lijkt me niet dat je met je goede gezondheid uiteindelijk verantwoordelijk wilt zijn voor de nieuwste variant of de dood van iemand met een immuun-aandoening die daar heel goed oud mee had kunnen worden.

Dus juist wanneer je gezond bent lijkt dat mij de beste reden om je wel te laten vaccineren.

Nee. Als ik mij zou enten doe ik dat voor mezelf. Mijn lijf.
Een ander is het me niet waard.


Dit dus!
Ik ga ook geen risico's lopen met mijn gezondheid door vreemde stoffen in mijn lichaam te laten spuiten, omdat een ander niet gevaccineerd mag worden.
Als het allemaal zo veilig is, dan kunnen die mensen zich ook gewoon zelf laten vaccineren.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:41

JMJ schreef:
Palmera schreef:
Nee. Als ik mij zou enten doe ik dat voor mezelf. Mijn lijf.
Een ander is het me niet waard.


Dit dus!
Ik ga ook geen risico's lopen met mijn gezondheid door vreemde stoffen in mijn lichaam te laten spuiten, omdat een ander niet gevaccineerd mag worden.
Als het allemaal zo veilig is, dan kunnen die mensen zich ook gewoon zelf laten vaccineren.


Dit is natuurlijk ook een dooddoener, vind je niet? Pinda's zijn voor de meeste mensen super veilig. Alleen voor een kleine groep niet die er dodelijk allergisch voor is. Idem voor andere stoffen en producten. Dat sommige mensen de vaccinatie niet kunnen of mogen krijgen heeft er niets mee van doen van hoe veilig zoiets is.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:45

IMANDRA schreef:
JMJ schreef:
Dit dus!
Ik ga ook geen risico's lopen met mijn gezondheid door vreemde stoffen in mijn lichaam te laten spuiten, omdat een ander niet gevaccineerd mag worden.
Als het allemaal zo veilig is, dan kunnen die mensen zich ook gewoon zelf laten vaccineren.


Dit is natuurlijk ook een dooddoener, vind je niet? Pinda's zijn voor de meeste mensen super veilig. Alleen voor een kleine groep niet die er dodelijk allergisch voor is. Idem voor andere stoffen en producten. Dat sommige mensen de vaccinatie niet kunnen of mogen krijgen heeft er niets mee van doen van hoe veilig zoiets is.


Misschien ben ik ook wel dodelijk allergisch voor het vaccin, ik heb niet de behoeft omdat uit te gaan proberen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:46

JMJ schreef:
IMANDRA schreef:
Dit is natuurlijk ook een dooddoener, vind je niet? Pinda's zijn voor de meeste mensen super veilig. Alleen voor een kleine groep niet die er dodelijk allergisch voor is. Idem voor andere stoffen en producten. Dat sommige mensen de vaccinatie niet kunnen of mogen krijgen heeft er niets mee van doen van hoe veilig zoiets is.


Misschien ben ik ook wel dodelijk allergisch voor het vaccin, ik heb niet de behoeft omdat uit te gaan proberen.


Eet je dan ook nooit ander voedsel? Gebruik je nooit nieuwe lichaamsverzorging, verf, kleding etc?

Als je je jeugdvaccinaties gewoon zonder problemen hebt gehad is de kans dat je allergisch bent ergens voor, volgens mij vrij klein. Bovendien kunnen ze dan meteen ingrijpen.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:56

IMANDRA schreef:
JMJ schreef:
Misschien ben ik ook wel dodelijk allergisch voor het vaccin, ik heb niet de behoefte omdat uit te gaan proberen.


Eet je dan ook nooit ander voedsel? Gebruik je nooit nieuwe lichaamsverzorging, verf, kleding etc?

Als je je jeugdvaccinaties gewoon zonder problemen hebt gehad is de kans dat je allergisch bent ergens voor, volgens mij vrij klein. Bovendien kunnen ze dan meteen ingrijpen.


Je spijsverteringskanaal en huid vormen een prima barrière tegen ongewenste stoffen, itt tot stoffen die geïnjecteerd worden.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:03

JMJ schreef:
IMANDRA schreef:
Eet je dan ook nooit ander voedsel? Gebruik je nooit nieuwe lichaamsverzorging, verf, kleding etc?

Als je je jeugdvaccinaties gewoon zonder problemen hebt gehad is de kans dat je allergisch bent ergens voor, volgens mij vrij klein. Bovendien kunnen ze dan meteen ingrijpen.


Je spijsverteringskanaal en huid vormen een prima barrière tegen ongewenste stoffen, itt tot stoffen die geïnjecteerd worden.


Die prima barrière is niet zo prima in het geval van een allergische reactie, waar het nu over gaat. Dus nogmaals: Eet je dan ook nooit ander voedsel etc. als je bang bent voor een allergische reactie?

Qua vaccins is de kans dat je allergisch bent overigens ongeveer 1 op een miljoen. En de ongewenste stoffen die geinjecteerd worden, daarom zijn er ook zulke grote proeven geweest met de vaccins. Ze zijn gewoon bewezen veilig, bijwerkingen zijn (zeer) zeldzaam.

mysa

Berichten: 10469
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:55

Afgezien daarvan, je spijsverteringskanaal en huid vormen voor een enorme hoeveelheid schadelijke stoffen absoluut geen barrière..

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:22

Citaat:
Je spijsverteringskanaal en huid vormen een prima barrière tegen ongewenste stoffen, itt tot stoffen die geïnjecteerd worden.



Dat is idd de bedoeling van Moeder Natuur, die barrièrefunctie.
En dat passeer je met een injectie.

Dat maakt in mijn ogen het vaccin tegen een potentiële killer nog geen ongewenste stof.

En een mens kan allergisch zijn voor de gekste dingen, van dierenhaar tot zonlicht aan toe. (Wat voor mij voelt als een wreed soort straf.)

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:44

Geloof mij met een half jaar is dat weer van de baan....

Ik ben geen proef konijn van de staat en zal dat ook nooit en te nimmer worden ook.
Er is veel te weinig over dat vaccin het is zo op de markt gekomen en wordt in elk menselijk lichaam gespoten, tot nu toe zijn er onder de corona gevallen meer opnames in zkh als mensen zonder vaccinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:48

XFiemoX schreef:
Geloof mij met een half jaar is dat weer van de baan....

Ik ben geen proef konijn van de staat en zal dat ook nooit en te nimmer worden ook.
Er is veel te weinig over dat vaccin het is zo op de markt gekomen en wordt in elk menselijk lichaam gespoten, tot nu toe zijn er onder de corona gevallen meer opnames in zkh als mensen zonder vaccinatie.


Je bedoeld er liggen meer ongevaccineerden dan gevaccineerden in het ziekenhuis bedoel je?

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 00:11

Ja dat klopt inderdaad heb het zelf gevolgd van het nieuws


Mindim schreef:
XFiemoX schreef:
Geloof mij met een half jaar is dat weer van de baan....

Ik ben geen proef konijn van de staat en zal dat ook nooit en te nimmer worden ook.
Er is veel te weinig over dat vaccin het is zo op de markt gekomen en wordt in elk menselijk lichaam gespoten, tot nu toe zijn er onder de corona gevallen meer opnames in zkh als mensen zonder vaccinatie.


Je bedoeld er liggen meer ongevaccineerden dan gevaccineerden in het ziekenhuis bedoel je?

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 07:26

XFiemoX schreef:
Ja dat klopt inderdaad heb het zelf gevolgd van het nieuws


Mindim schreef:
Je bedoeld er liggen meer ongevaccineerden dan gevaccineerden in het ziekenhuis bedoel je?


Wat wil je nou zeggen dan? Dat je liever in het ziekenhuis belandt dan een vaccin neemt?

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 07:35

Suzanne dat vind ik ook zo’n slecht antwoord.
Net alsof je maar twee keuzes hebt, of op de IC of vaccineren. Je hebt ook nog een natuurlijk afweer systeem. Ja die werken vaak genoeg ook blijkbaar goed. Dus nee we krijgen corona niet weg met vaccineren. Want ook zulke mensen komen op de IC of raken besmet. Misschien minder maar dan toch ook nog.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 07:39

XFiemoX schreef:
Ja dat klopt inderdaad heb het zelf gevolgd van het nieuws


Weet niet welk nieuws je volgt maar dat klopt niet.

En er is veel bekend over het vaccin.

En ja, Corona kan uitdoven dmv vaccineren. Niet weg nee, maar wel behapbaar.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 07:50

Janinevv schreef:
Suzanne dat vind ik ook zo’n slecht antwoord.
Net alsof je maar twee keuzes hebt, of op de IC of vaccineren. Je hebt ook nog een natuurlijk afweer systeem. Ja die werken vaak genoeg ook blijkbaar goed. Dus nee we krijgen corona niet weg met vaccineren. Want ook zulke mensen komen op de IC of raken besmet. Misschien minder maar dan toch ook nog.

Misschien minder..... Laat dat nu net de hele intentie zijn en iets wat je met wiskunde gewoon berekenen kan. En wat blijkt? Als iedereen zou vaccineren is er geen grote druk op de zorg meer en kan er veel meer.

Maar nee een groep mensen in ons land vind het volstrekt onnodig hier aan bij te dragen dus we gaan weer een winter in waarbij er weer een lockdown boven ons hoofd kan hangen. Het eerste EU land is alweer in lockdown zelfs.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:28

Spenk schreef:
Janinevv schreef:
Suzanne dat vind ik ook zo’n slecht antwoord.
Net alsof je maar twee keuzes hebt, of op de IC of vaccineren. Je hebt ook nog een natuurlijk afweer systeem. Ja die werken vaak genoeg ook blijkbaar goed. Dus nee we krijgen corona niet weg met vaccineren. Want ook zulke mensen komen op de IC of raken besmet. Misschien minder maar dan toch ook nog.

Misschien minder..... Laat dat nu net de hele intentie zijn en iets wat je met wiskunde gewoon berekenen kan. En wat blijkt? Als iedereen zou vaccineren is er geen grote druk op de zorg meer en kan er veel meer.

Maar nee een groep mensen in ons land vind het volstrekt onnodig hier aan bij te dragen dus we gaan weer een winter in waarbij er weer een lockdown boven ons hoofd kan hangen. Het eerste EU land is alweer in lockdown zelfs.



Maar er is een groot gedeelte van Nederland en van de wereld gevaccineerd. Als het vaccin zo goed zou werken zou de druk niet zo snel terug mogen komen op de zorg.

En nee die delta variant en andere zou een vaccin dan ook moeten remmen.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:30

Maar ook een groot deel nog niet en dat is het probleem. In het ziekenhuis ligt voornamelijk ongevaccineerden. Waren die gevaccineerd was de druk er niet nee

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:33

Maar waarom dan gevaccineerden die ook besmet kunnen zijn gewoon weer overal makkelijk heen laten gaan zonder test ?

Ik ben sowieso tegen testen maar bedoel maar.
Misschien toch meer investeren in de algehele zorg?

En corona drukte in Zwolle ? Nee geboorte golf

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:36

Janinevv schreef:
Maar waarom dan gevaccineerden die ook besmet kunnen zijn gewoon weer overal makkelijk heen laten gaan zonder test ?

Ik ben sowieso tegen testen maar bedoel maar.
Misschien toch meer investeren in de algehele zorg?

En corona drukte in Zwolle ? Nee geboorte golf

Steek maar je kop in het zand? Ben je gaan kijken in Zwolle?

Ik ken wel mensen die er werken en je mag je schamen dat je durft te zeggen daar geen corona drukte is. Bah!