Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:01

Hond erop uitgezocht :D alleen maar koetsie koetsie , heerlijk na al die rouwdouwers die strikt opgevoed moesten worden.
Maar wel gevaccineerd!

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 15:56

Ibbel schreef:
Ik had dacht ik al geschreven: "raar eigenlijk, op zo'n paardenforum, waar iedereen roept dat je duidelijk en consequent moet zijn", maar nu bedenk ik opeens, oh nee, de paarden van tegenwoordig worden ook allemaal zo koetsiekoetsie behandeld, met alle problemen van dien }>


Dat ligt er ook aan wat voor paarden en honden je hebt, ik heb gelukkig koetsiekoetsie dieren :P Nou ja, meestal dan haha.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:55

nps schreef:
Shadow0 schreef:
Dat is inderdaad niet zo moeilijk. Meestal gaat het dan ook om niet willen, of in elk geval om niet belangrijk vinden.
Soms omdat men zich gewoon niet te duidelijk vast wil leggen, want dat is het grote nadeel van helder en eenvoudig taalgebruik: dat je het niet zomaar kunt veranderen in iets anders. [...]


Totaal onwaar. Er zijn heel veel initiatieven om duidelijker te communiceren bij de overheid (en de algehele dienstverlening te verbeteren), is absoluut geen kwestie van onwil. Da praktijk is weerbarstiger dan de wil. Waar haal je deze wijsheden vandaan?


Ik wil hier nog even op terugkomen, want er is een heel interview met Ron Fresen geplaatst in de Volkskrant. Dat verwijst weer naar een boek en dat boek heb ik niet gelezen, maar in het interview staat in elk geval dit:

Citaat:
In je boek schrijf je dat je in 2015 op een van Rutte’s wekelijkse persconferenties naar aanleiding van het ‘Wir schaffen das’ van Angela Merkel vraagt: ‘Zijn vluchtelingen welkom in Nederland?’, waarop hij expres een volstrekt onbegrijpelijk antwoord geeft. Toen je hem later vroeg waarom hij op een eenvoudige vraag zo’n onmogelijk antwoord gaf, antwoordde hij: ‘Heel simpel, dan weet ik zeker dat jullie dit niet uitzenden.’ Is die trukendoos van politici om geen antwoord te hoeven geven op de vraag niet frustrerend?
‘Zeker, dat is soms gekmakend. Het heeft er ook mee te maken dat er inmiddels meer voorlichters, woordvoerders en spindoctors rondlopen op het Binnenhof dan journalisten. Dus alles is voorbereid. En dat maakt het soms ingewikkeld, want als journalist heb je niet dat hele apparaat achter je.’
Over Hugo de Jonge schrijf je: ‘We maakten op de redactie ooit de grap dat we hem de eerste vraag stellen, dan koffie halen, om na negen minuten terug te komen en te zeggen: ‘Bedankt voor dit gesprek, goed weekend.’
‘Ja, als je hem de ruimte geeft, draait hij zijn voorbereide riedel af. Er is een tijd geweest dat we dachten: hij geeft geen antwoord, dus zenden we het niet uit. Nu kiezen we er vaker voor om te laten zien dat een politicus geen antwoord geeft.’
https://www.volkskrant.nl/mensen/politi ... ~b360872d/ (voor abonnees)


Dus: onze minister-president en de minister die het afgelopen het anderhalf jaar veelvuldig op het podium heeft gestaan voor persconferenties gebruiken de tactiek van ingewikkelde antwoorden expres. Er zijn ook goede initiatieven, er is ook goede wil op allerlei plekken, maar soms is het dus echt nadrukkelijk onwil. Een gerichte strategie om je niet vast te hoeven leggen op begrijpelijke taal.

Citaat:
Onderzoekers zijn geen communicatie experts. En dat is maar goed ook, dat is heel hun taak niet. Ik weet inmiddels al lang niet zo verstandig is om zoveel te communiceren als overheid.


Dit is een raar uitgangspunt. Onze overheid is voor ons en van ons, hoezo zouden die dingen in het geheim moeten doen? Het gebrek aan openheid en controleerbaarheid (of eigenlijk meer: het welbewust saboteren van openheid en controleerbaarheid) heeft bijvoorbeeld een hele grote rol gespeeld bij het in de armoede en vernieling helpen van de 30.000 (!) ouders die van toeslagfraude beschuldigd werden.

Verstandig is om de overheid juist wel in openheid te laten handelen, met goede onderbouwing en controleerbaar. Dat geeft kwaliteit van bestuur en bescherming aan ons allemaal. Met dingen weghouden, onduidelijke antwoorden geven zodat niemand snapt wat je zegt en het altijd op meerdere manieren uit te leggen is, kun je het misschien wel even uithouden, maar de schade aan onze samenleving is enorm.

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:13

Shadow0 schreef:
Dus: onze minister-president en de minister die het afgelopen het anderhalf jaar veelvuldig op het podium heeft gestaan voor persconferenties gebruiken de tactiek van ingewikkelde antwoorden expres. Er zijn ook goede initiatieven, er is ook goede wil op allerlei plekken, maar soms is het dus echt nadrukkelijk onwil. Een gerichte strategie om je niet vast te hoeven leggen op begrijpelijke taal.


Inderdaad, ik onder andere voor een overheidsonderdeel wat zich zich bezighoudt met betere overheidsdienstverlening- en communicatie. Er wordt daar wel degelijk heel veel tijd en moeite in gestoken, en daaruit blijkt ook hoe lastig het is dingen voor iedereen begrijpelijk te maken. Ik vond uit de persconferenties juist heel erg blijken dat de overheid enorm hun best heeft gedaan om begrijpelijk te communiceren.

Shadow0 schreef:
Citaat:
Onderzoekers zijn geen communicatie experts. En dat is maar goed ook, dat is heel hun taak niet. Ik weet inmiddels al lang niet zo verstandig is om zoveel te communiceren als overheid.


Dit is een raar uitgangspunt. Onze overheid is voor ons en van ons, hoezo zouden die dingen in het geheim moeten doen? Het gebrek aan openheid en controleerbaarheid (of eigenlijk meer: het welbewust saboteren van openheid en controleerbaarheid) heeft bijvoorbeeld een hele grote rol gespeeld bij het in de armoede en vernieling helpen van de 30.000 (!) ouders die van toeslagfraude beschuldigd werden.]Verstandig is om de overheid juist wel in openheid te laten handelen, met goede onderbouwing en controleerbaar. Dat geeft kwaliteit van bestuur en bescherming aan ons allemaal. Met dingen weghouden, onduidelijke antwoorden geven zodat niemand snapt wat je zegt en het altijd op meerdere manieren uit te leggen is, kun je het misschien wel even uithouden, maar de schade aan onze samenleving is enorm.


Nou nou nou, dit klinkt wel heel populistisch. Enorme schade aan de samenleving? Er kunnen dingen beter, absoluut. Qua openheid heb je echt een punt, andere landen doen dit ook veel beter en Rutte is er erg slecht in. Ik moet ook denken aan dat stukje van Lubach over WOB verzoeken: https://www.youtube.com/watch?v=yFYxBhMiQWw . Maar er zit een verschil tussen bewust geheim houden of niet alles willen communiceren of er gewoon niet zo goed in zijn. En daarnaast - één van de voorwaarden voor een goed functionerende democratie is een goed geschoolde en betrokken bevolking. Als je echter het gemiddelde niveau op internet en facebook bekijkt maar ook hoe de data die de overheid communiceert soms wordt misbruikt om een punt te maken weet ik soms niet of het wel zo verstandig is alles altijd te communiceren (wat iets anders is dan verbegen!). Daar komt mijnt twijfel vandaan. Sommige informatie lijkt te complex om goed begrepen te (willen) worden en mensen moeten het ook wel willen.

Weet niet of deze discussie hier nou helemaal nog thuishoort, al is ie wel interessant :)

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:22

Trotse Trouw lezer meldt zich met enige citaten uit de column van Esther van Fenema, in het dagelijks leven psychiater.
"Samen tegen corona, gek genoeg bleek dat vooral afstand houden te betekenen.
Echt samen leven vraagt om groepsbegrippen als solidariteit en rechtvaardigheid, vergeten groenten uit de sixties.
Corona toonde messcherp aan dat bepaalde groepen in de samenleving worden gediscrimineerd. Dat je extra de pineut bent bij anderstaligheid, laaggeletterdheid en een lage sociaaleconomische status.
Minister De Jonge mompelde laatst na een bezoek op de IC 'dat sommigen er niet hadden hoeven liggen'.
Daar heeft hij gelijk in.
Niet omdat ze zich hadden moeten laten vaccineren, maar omdat de overheid heeft nagelaten om de belangen van kwetsbare groepen te behartigen.
Dat is namelijk wat solidariteit is."

Zo is het, toevallig, ook nog eens een keer, zeiden we in de sixties.
(De titel van een programma dat satirisch de vinger op de zere plek legde. Een beetje als Lubach deed.)

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:53

Ik was gister in de stad. Ik zag dat de eetgelegenheden vol zaten. Gezellig hutje mutje. Zo is het toch logisch dat het aantal besmettingen erg toeneemt?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:56

Tja, bijna 800 mensen in het ziekenhuis, laatste drie dagen fiks aan het stijgen na een toename van besmettingen een aantal weken geleden. Waar hebben we dat eerder gezien.

Enigste voordeel is immuniteit na besmetting mochten ze er al uitkomen.
De nadelen zijn te veel om op te noemen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:00

imaudy schreef:
Ik was gister in de stad. Ik zag dat de eetgelegenheden vol zaten. Gezellig hutje mutje. Zo is het toch logisch dat het aantal besmettingen erg toeneemt?

Ik denk dat het qua besmettingen in de horeca nog wel meevalt.
Ik zie in het ov veel mensen met een kapje alleen over de mond. Dan kan je net zo goed zonder reizen

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:09

bigone schreef:
Tja, bijna 800 mensen in het ziekenhuis, laatste drie dagen fiks aan het stijgen na een toename van besmettingen een aantal weken geleden. Waar hebben we dat eerder gezien.

Enigste voordeel is immuniteit na besmetting mochten ze er al uitkomen.
De nadelen zijn te veel om op te noemen.

“Mochten ze er al uitkomen” :') het is niet dat 99,9% van de mensen dood neervalt na een besmetting hè

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:03

996981 schreef:
bigone schreef:
Tja, bijna 800 mensen in het ziekenhuis, laatste drie dagen fiks aan het stijgen na een toename van besmettingen een aantal weken geleden. Waar hebben we dat eerder gezien.

Enigste voordeel is immuniteit na besmetting mochten ze er al uitkomen.
De nadelen zijn te veel om op te noemen.

“Mochten ze er al uitkomen” :') het is niet dat 99,9% van de mensen dood neervalt na een besmetting hè


Hadden we in ieder geval geen probleem meer met de 1,5 meter :')

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:17

purny schreef:
imaudy schreef:
Ik was gister in de stad. Ik zag dat de eetgelegenheden vol zaten. Gezellig hutje mutje. Zo is het toch logisch dat het aantal besmettingen erg toeneemt?

Ik denk dat het qua besmettingen in de horeca nog wel meevalt.
Ik zie in het ov veel mensen met een kapje alleen over de mond. Dan kan je net zo goed zonder reizen


Ik weet dat nog niet. Met 3 mensen aan zo'n minitafeltje en dat keer 20...
Op een terrasje vind ik wat anders, maar daar is meestal ook meer ruimte.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:48

996981 schreef:
bigone schreef:
Tja, bijna 800 mensen in het ziekenhuis, laatste drie dagen fiks aan het stijgen na een toename van besmettingen een aantal weken geleden. Waar hebben we dat eerder gezien.

Enigste voordeel is immuniteit na besmetting mochten ze er al uitkomen.
De nadelen zijn te veel om op te noemen.

“Mochten ze er al uitkomen” :') het is niet dat 99,9% van de mensen dood neervalt na een besmetting hè


Bigone heeft het denk ik over het ziekenhuis. Op de IC is de kans op overlijden 30%. Op de normale ziekenhuisafdeling 12%. Dat vind ik toch best hoge getallen.

Bovendien hebben ongevaccineerden gemiddeld 33 keer zo hoog risico om op de ic terecht te komen. En dan hebben we het nog niet eens over long-COVID…

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:25

nps schreef:
Ik vond uit de persconferenties juist heel erg blijken dat de overheid enorm hun best heeft gedaan om begrijpelijk te communiceren.


Maar het gaat dus niet alleen om de persconferenties. Het gaat om het geheel. Daaruit blijkt juist dat men alleen maar aandacht geeft aan begrijpelijk communiceren als het helpt om een goed imago te creeren (namelijk een positieve reactie op de persconferentie) maar niet in het daadwerkelijk geven van goede informatie in de tijd erna. Men kan het wel: dat blijkt uit de persconferenties. Men wil het niet, dat blijkt als de regels daarna nog altijd tegenstrijdig zijn en voor meerdere uitleggen vatbaar.

Citaat:
Nou nou nou, dit klinkt wel heel populistisch. Enorme schade aan de samenleving?


Ja, enorme schade aan de samenleving. Er zijn 70.000 (!!) kinderen benadeeld door de toeslagenaffaire, en al die kinderen hebben onnodig een flinke klap gehad en veel meer leed en armoede meegemaakt dan nodig was. Die situatie kon zo enorm uit de hand lopen doordat er heel stelselmatig iedere keer is gekozen om informatie achter te houden, vragen niet te beantwoorden, signalen weg te moffelen, rapporten bij te snijden, rechstbescherming te ontzeggen...
Er is heel duidelijk gelogen, veelvuldig. Er was niet de intentie om eerlijk te communiceren, of de situatie op te lossen, of anderen toegang te geven tot de informatie.

Ik vind dat alleen al enorme schade, want niet alleen hebben al die kinderen onnodig leed meegemaakt, ze hebben ook nadrukkelijk geleerd dat de overheid niet betrouwbaar is. Dat brengt nog veel meer schade toe dan als het alleen om vergissingen ging.

En dan hebben we het nog niet gehad over Groningen, of over de problemen in het onderwijs, of de personeelstekorten in de zorg en de lange wachtlijsten voor mensen met ernstige psychische problemen.
Kijk je nog verder dan is er bijvoorbeeld ook veel aan de hand in het afschaffen van allerlei publieke voorzieningen (ziekenhuizen in de buurt, bibliotheken, dorpsscholen, openbaar vervoer van buitengebieden. Zie https://www.groene.nl/artikel/hoe-den-h ... d-verdween ) En de afbraak van rechtsbescherming.

En op bijna alle gebieden gaan de problemen de komende jaren groter worden: van veel dingen merk je pas na een tijdje wat het betekent. Maar wat we kwijtraken is niet zomaar meer opgebouwd.

Citaat:
Er kunnen dingen beter, absoluut. Qua openheid heb je echt een punt, andere landen doen dit ook veel beter en Rutte is er erg slecht in. Ik moet ook denken aan dat stukje van Lubach over WOB verzoeken: https://www.youtube.com/watch?v=yFYxBhMiQWw . Maar er zit een verschil tussen bewust geheim houden of niet alles willen communiceren of er gewoon niet zo goed in zijn.


Ja. Er is een groot verschil bewust geheim houden en er niet zo goed in zijn. Daarom is het des te belangrijker hoe opzettelijk het juist is van Rutte. Hoe dit niet een foutje is, of het handiger geweest was als... Juist omdat het zoveel uitmaakt is het ook belangrijk om te beseffen dat het wel expres gedaan kan worden en ook expres gedaan wordt.

En dat zullen ze jou vast niet vertellen. Jij kunt gewoon je best doen om dat wat jij krijgt zo goed mogelijk en zo begrijpelijk mogelijk uit te leggen. Maar tegelijkertijd kan men prima kiezen in welke dingen er goed uitgelegd worden, en welke vooral nadrukkelijk niet.

Citaat:
Als je echter het gemiddelde niveau op internet en facebook bekijkt maar ook hoe de data die de overheid communiceert soms wordt misbruikt om een punt te maken weet ik soms niet of het wel zo verstandig is alles altijd te communiceren (wat iets anders is dan verbegen!). Daar komt mijnt twijfel vandaan. Sommige informatie lijkt te complex om goed begrepen te (willen) worden en mensen moeten het ook wel willen.


Ja, die dingen komen voor (en qua kwade wil is Facebook weer een categorie op zichzelf) maar als je daarop reageert door dingen uit het zicht te houden maak je jezelf alleen maar kwetsbaarder voor de problemen. Daar kun je op korte termijn wel even mee wegkomen, maar op langere termijn bevestigt het vooral dat je inderdaad niet open handelt, informatie niet zo goed mogelijk deelt. En dat geeft alleen maar meer ruimte voor wantrouwen en afwijzing.
Dat kun je echt alleen maar doorbreken door stug door te gaan met wel-integer handelen, wel goed besturen en wel goed en open blijven communiceren.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:33

Shadow: ik wordt echt blij als ik jouw berichten lees, je kan verbanden leggen en ziet oorzaak en gevolg op de langere termijn. Ik ben het helemaal met je eens, alleen volledige openheid en transparantie geeft vertrouwen.

Imandra: In Belgie lijkt het toch een ander beeld nu te zijn op de IC's: https://www.gva.be/cnt/dmf20211105_9714 ... jltUutUN_o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:39

Elisa2 schreef:
Shadow: ik wordt echt blij als ik jouw berichten lees, je kan verbanden leggen en ziet oorzaak en gevolg op de langere termijn. Ik ben het helemaal met je eens, alleen volledige openheid en transparantie geeft vertrouwen.

Imandra: In Belgie lijkt het toch een ander beeld nu te zijn op de IC's: https://www.gva.be/cnt/dmf20211105_9714 ... jltUutUN_o

Maar het is lastig om te zeggen dat de vaccins helemaal niks doen. Je weet niet hoeveel mensen er op de IC zouden liggen zonder maatregelen en zonder vaccin. Dat is namelijk nog nooit gebeurd. Er zijn altijd OF maatregelen of vaccinaties geweest.

Daarbij heeft Antwerpen een relatief lage vaccinatiegraad (68% geloof ik, tegenover 80% in heel Vlaanderen). Misschien dat dat ook meespeelde bij de grote verspreiding in die regio.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:26

Waar het mij om gaat in het artikel is dat er dus grotendeels gevaccineerden op de IC liggen in dit ziekenhuis en niet de ongevaccineerden. Ik denk niet dat het zo zwart/wit is dat de vaccins helemaal niks doen, of dat een vaccin een heilige graal is. Het geeft wel een ander beeld wbt de IC's dan nu in Nederland geschetst wordt.

*edit* aangepast voor de slecht lezende mensen.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 07-11-21 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:34

Ja het is lastig te achterhalen hoe het precies zit. Maar als je naar plekken kijkt met lage vaccinatiegraad zoals delen van de US en Oost-Europa dan zie je weer een heel ander beeld.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:37

Ja daarom, het is heel lastig met al deze tegenstrijdige berichten.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:39

Als je ook kijkt hoeveel mensen er vorig jaar in de ziekenhuizen en de IC's lagen en dat afzet met de draconische maatregelen voor iedereen dan werkt vaccineren wel degelijk.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:48

Elisa2 schreef:
Waar het mij om gaat in het artikel is dat er dus grotendeels gevaccineerden op de IC liggen en niet de ongevaccineerden. Ik denk niet dat het zo zwart/wit is dat de vaccins helemaal niks doen, of dat een vaccin een heilige graal is. Het geeft wel een ander beeld wbt de IC's dan nu in Nederland geschetst wordt.


Begrijp jij het verschil tussen absolute getallen en relatieve aantallen eigenlijk wel?

200 gevaccineerde IC-patienten op 11 miljoen gevaccineerden is toch echt een heel veel lager risico dan 200 ongevaccineerde IC-patienten op 1 miljoen ongevaccineerden. Ook al zijn beide aantallen IC-patienten hetzelfde.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:49

Kun jij begrijpend lezen? want dat schrijf ik helemaal niet...daarnaast ben ik wel een beetje klaar met die persoonlijke aanvallen van bepaalde bokkers.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:59

Vaccin is geen heilige graal , maar wel de manier om te zorgen dat we er doorheen komen. Andere optie wil ik niet eens aan denken want die hebben we nog niet gehad in Nederland namelijk een totale lockdown bvb zoals in Australië. En dan ook een echte , mensen die een jaar in het buitenland moesten blijven want ze konden Australië niet in, vijf maanden opgesloten in je huis. Maar het heeft daar wel gewerkt, dik 80 % gevaccineerd in waarbij de meesten zeggen ( die ik ken) nooit weer dan die prikken maar.
Ook een manier.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:00

Ik kan prima begrijpend lezen, en ik begrijp uit wat ik lees dat er iedere keer weer andere drogredenen worden aangevoerd om maar niet te hoeven vaccineren.
Zeg nou gewoon dat je niet durft, maar kom niet met kulargumenten.
Niemand beweert dat vaccineren de holy grail is, geen enkele farmaceut heeft een vaccin dat 100% berscherming geeft en dat weet iedereen. Ieder vaccin geeft wel een hoge bescherming tegen ziekenhuisopname en IC-opname, en de behandelcijfers/opnameaantallen in alle landen geven dat ook keurig aan.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:02

Er is nog een andere optie: Nicaragua. Een dictator die Corona ontkent, de cijfers manipuleert en het virus rond laat gaan. Wie tegen 'm in gaat en niet eerder al aan Corona doodgaat wordt tegen de muur gezet. Ook een manier.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:04

Waarom zou ik drogredenen aanvoeren, ik heb al eerder gezegd dat ik me niet laat vaccineren vanwege medische redenen. Ik hoef me daar verder voor niemand voor te verantwoorden.

Dat je zelf zo'n artikel een drogreden noemt zegt genoeg over hoe selectief je zelf leest en kijkt. Ik ben genuanceerd en kritisch maar sta er zeker niet zwart/ wit in wat veel mensen maar niet lijken te kunnen begrijpen want dan valt er niets meer te wijzen. Oftewel, ik ben niet "voor" en niet "tegen".