Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:45

Sjeeeeses echt ... :roll:

Wat was het onderwerp van dit topic ookalweer...? :')

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:48

Cer schreef:
Sjeeeeses echt ... :roll:

Wat was het onderwerp van dit topic ookalweer...? :')


Tja, ik zei al, stuur maar een PB. :D

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:51

On-topic, wanneer kan ik me laten vaccineren met Pfizer? Ben wel weer toe aan een vaccinatie :+

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 07:58

Fitzroy schreef:
On-topic, wanneer kan ik me laten vaccineren met Pfizer? Ben wel weer toe aan een vaccinatie :+

Ik krijg een derde :D
Wil wel delen hoor..

Denk dat alles ook een generatie verschil is
Ouderen zijn wat duidelijker in het geschreven woord..

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:04

Ik neem ook straks gewoon een 3e vaccin, indien ik ervoor in aanmerking kom.
Eerst volgende week mijn griepprik halen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:07

Electra63 schreef:
Ik neem ook straks gewoon een 3e vaccin, indien ik ervoor in aanmerking kom.
Eerst volgende week mijn griepprik halen.

Die ook nog en de streptococcen dus ben soort van speldenkussen

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:26

Electra63 schreef:
Mijn doel? Sinds wanneer moet je een doel hebben om je mening te geven ?
Het is Bokt, een forum waar mensen met elkaar in discussie gaan over bepaalde onderwerpen.
Niets meer en niets minder.

Ik ben niet gemaakt positief of blij.
Het interesseert mij geen ruk wat jij of Imaudy van mijn communicatie vindt.

Maar als een bokker, waar ik persoonlijk nooit een negatieve ervaring mee heb gehad, mij "aanvalt", dan vind ik dat grappig en zeker als je er een analyse op los laat en mij dan arrogant noem :D

Dat Ravelli speciaal moet melden, dat zij in overleg met modjes, mij onder de Foei hebt staan? Vind ik grappig, dat je dat speciaal moet vermelden.
In plaats van gewoon antwoord te geven of juist te negeren.
Maar dat jij en Imaudy dan bijvallen? Ik ken jullie niet eens.

Wat sarcastisch betreft, JIJ komt hier een analyse geven over mij, lijkt me een beetje arrogant. Alleen op basis van een paar berichten? Knap +:)+
Met een ondertoon dat ik vast een leuk mens ben enz.
Ik noem dat "steken onder water" of schijnheilig.
Ik ben meer van open en eerlijk en direct.
Dat jij daar moeite mee heb, kan ik verder niets aan doen.


:+ Sure. Ik laat een heel deel voor wat het is, gezien ik tegen een muur praat
Al zal ik toelichten wat ik met mijn open vraag bedoelde (waar je alsnog op hapt of zowat hakt :=)

Je spreekt zelf uit dat er mensen zijn die af en toe wat fake nieuws droppen en weer gaan, maar eigenlijk zeg je nu zelf ook dat je niks anders doet dan je mening verkondigen (op een wat mij betreft bijzondere manier. Al noem je het zelf eerlijk en direct. Ach meningen verschillen)
Maar bijvoorbeeld IMANDRA meer een doel lijkt te hebben van onwaarheden en twijfels wegnemen, waardoor de insteek al veranderd. En je dus een stuk meer bereikt dan enkel je mening verkondigen.

Ik kwam en kom hier soms met twijfels. En daardoor heb ik deels hier best wat dingen opgestoken waar ik eventueel weer andere twijfelaars weer wat kan vertellen. :)

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:54

Echwel , pneumokokken op advies arts? Of zelf aangevraagd want zo oud ben je nog niet .

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:56

Ik ben 60 en advies longarts
Dus ertussen gewurmd..

Moet nu alleen 3 weken stoppen met reumamedicatie

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:58

Echwel schreef:
Ik ben 60 en advies longarts
Dus ertussen gewurmd..

Moet nu alleen 3 weken stoppen met reumamedicatie

Spannend.

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:03

Electra63 schreef:
Snel ?
Ik noem soms iets onzin, als dit ook echt duidelijk een fakebericht of een trol-bericht is. Dat noem ik niet de les lezen, maar kort en duidelijk.

Iemand die roept dat 5G in het vaccin zit of dat op 15 oktober de gevaccineerden massaal dood neer vallen. Dat noem ik onzin.
Na 385000 van dit soort onzin-berichten, heb ik geen geduld om daar nog een zinnige reactie op te geven.

Maar laat mij maar zien, dat ik op een normaal (genuanceerd) bericht van een bokker met een andere mening, reageer met een ruk-bericht.

Ik vind het echt bijzonder grappig, dat Bokkers waar ik nooit een discussie mee heb gehad, die mij persoonlijk nooit verder opvallen, mijn berichten na trekken en dan mijn communicatie ruk noemen :D

En mij de les komen lezen, omdat ik op vacantie ga ? Conform de regels?
Klinkt een beetje afgunstig. :+
Ga je prikkie halen of laat je testen, kan je ook weer (bijna) alles doen. :D

Ik heb net even mijn eigen berichten gecheckt. ;)
Sinds 1 oktober heb ik 2 x een bericht onzin genoemd.
:D En dat wordt dan snel genoemd, :D

Bokkers worden steeds gevoeliger.


Het is niet afgunstig dat je op vakantie bent geweest. Ook zonder die code zie je mij niet in een restaurant eten (wel afhaal op rustige tijden) Voor corona minstens een keer per week, nu nog helemaak niet geweest. Voor mij heeft die code tot nu toe geen invloed.
Electra, je bent niet vogelvrij omdat je gevaccineerd bent. Na een tijdje kan het minder werken en je kunt ook 2 keer corona krijgen. Er zijn tenslotte ook meerdere varianten.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:18

'Vogelvrij' is een wat aparte term.

Oma was vroegah dol op 'Therry de Slingeraar' - en die meneer was 'vogelvrij verklaard', een straf die officieel niet meer bestaat
(maar wel degelijk nog veel wordt toegepast)
je bent ontdaan van je mensenrechten, iedereen mag met jou doen wat hem/ haar goeddunkt zonder straf - inclusief bestelen, martelen of vermoorden.


'Als een vogel zo vrij om te kiezen' is veel leuker.


Met vaccinatie ben je 'soort van' als een vogel zo vrij.
Sommigen zonder vaccinatie klagen over vogelvrij verklaard zijn.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-10-21 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:19

Niemand beweert dat je vogelvrij bent als je bent gevaccineerd. Maar de simpele waarheid is nu eenmaal dat als íedereen gevaccineerd zou zijn die dat medisch gezien aankan, het virus domweg flink ingeperkt zou worden. Kijk naar hoe weinig mazelen nog voorkomt. Ik heb het gewoon gehad als kind, toen bestond het vaccin nog niet. Iederéén kreeg het in mijn jeugd als kind. En het is niet zo dat er bosjes klasgenootjes doodgegaan zijn toen ik de mazelen had, tóch is er een vaccin ontwikkeld en zou Nederland allang mazelenvrij zijn als de bible belt ook zou vaccineren. Dáár gaat het om.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:31

Elin_ schreef:
Electra63 schreef:
Mijn doel? Sinds wanneer moet je een doel hebben om je mening te geven ?
Het is Bokt, een forum waar mensen met elkaar in discussie gaan over bepaalde onderwerpen.
Niets meer en niets minder.

Ik ben niet gemaakt positief of blij.
Het interesseert mij geen ruk wat jij of Imaudy van mijn communicatie vindt.

Maar als een bokker, waar ik persoonlijk nooit een negatieve ervaring mee heb gehad, mij "aanvalt", dan vind ik dat grappig en zeker als je er een analyse op los laat en mij dan arrogant noem :D

Dat Ravelli speciaal moet melden, dat zij in overleg met modjes, mij onder de Foei hebt staan? Vind ik grappig, dat je dat speciaal moet vermelden.
In plaats van gewoon antwoord te geven of juist te negeren.
Maar dat jij en Imaudy dan bijvallen? Ik ken jullie niet eens.

Wat sarcastisch betreft, JIJ komt hier een analyse geven over mij, lijkt me een beetje arrogant. Alleen op basis van een paar berichten? Knap +:)+
Met een ondertoon dat ik vast een leuk mens ben enz.
Ik noem dat "steken onder water" of schijnheilig.
Ik ben meer van open en eerlijk en direct.
Dat jij daar moeite mee heb, kan ik verder niets aan doen.


:+ Sure. Ik laat een heel deel voor wat het is, gezien ik tegen een muur praat
Al zal ik toelichten wat ik met mijn open vraag bedoelde (waar je alsnog op hapt of zowat hakt :=)

Je spreekt zelf uit dat er mensen zijn die af en toe wat fake nieuws droppen en weer gaan, maar eigenlijk zeg je nu zelf ook dat je niks anders doet dan je mening verkondigen (op een wat mij betreft bijzondere manier. Al noem je het zelf eerlijk en direct. Ach meningen verschillen)
Maar bijvoorbeeld IMANDRA meer een doel lijkt te hebben van onwaarheden en twijfels wegnemen, waardoor de insteek al veranderd. En je dus een stuk meer bereikt dan enkel je mening verkondigen.

Ik kwam en kom hier soms met twijfels. En daardoor heb ik deels hier best wat dingen opgestoken waar ik eventueel weer andere twijfelaars weer wat kan vertellen. :)



Ik wacht nog steeds op voorbeelden, waar IK ruk (jouw woorden) op gereageerd heb?
Waar een bokker gewoon een vraag stelt of een mening verkondigt, waar ik ruk op gereageerd heb ?

Dat ik vaak kort reageer dat klopt, maar niet ruk.
Ik zit op mijn telefoon en kan moeilijk hele epistels met allerlei quotes en linkjes plaatsen.
Ik heb daar ook geen zin in, Imandra kan dat veel beter.

@Imaudy,
Ik wacht ook nog op jouw voorbeelden?

Iemand beschuldigen, zonder bewijzen, vind ik dan weer ruk :D

Maar om het topic niet verder te vervuilen, mag het ook via PB

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:38

imaudy schreef:
Electra63 schreef:
Snel ?
Ik noem soms iets onzin, als dit ook echt duidelijk een fakebericht of een trol-bericht is. Dat noem ik niet de les lezen, maar kort en duidelijk.

Iemand die roept dat 5G in het vaccin zit of dat op 15 oktober de gevaccineerden massaal dood neer vallen. Dat noem ik onzin.
Na 385000 van dit soort onzin-berichten, heb ik geen geduld om daar nog een zinnige reactie op te geven.

Maar laat mij maar zien, dat ik op een normaal (genuanceerd) bericht van een bokker met een andere mening, reageer met een ruk-bericht.

Ik vind het echt bijzonder grappig, dat Bokkers waar ik nooit een discussie mee heb gehad, die mij persoonlijk nooit verder opvallen, mijn berichten na trekken en dan mijn communicatie ruk noemen :D

En mij de les komen lezen, omdat ik op vacantie ga ? Conform de regels?
Klinkt een beetje afgunstig. :+
Ga je prikkie halen of laat je testen, kan je ook weer (bijna) alles doen. :D

Ik heb net even mijn eigen berichten gecheckt. ;)
Sinds 1 oktober heb ik 2 x een bericht onzin genoemd.
:D En dat wordt dan snel genoemd, :D

Bokkers worden steeds gevoeliger.


Het is niet afgunstig dat je op vakantie bent geweest. Ook zonder die code zie je mij niet in een restaurant eten (wel afhaal op rustige tijden) Voor corona minstens een keer per week, nu nog helemaak niet geweest. Voor mij heeft die code tot nu toe geen invloed.
Electra, je bent niet vogelvrij omdat je gevaccineerd bent. Na een tijdje kan het minder werken en je kunt ook 2 keer corona krijgen. Er zijn tenslotte ook meerdere varianten.


Ik denk dat ik vogelvrij ben, omdat ik op vacantie ben geweest? Aparte conclusie trek jij :D
Ik ben getest, ondanks vaccin en geen klachten, voordat ik het vliegtuig stapte. Net als de rest van mijn gezin.

In Griekenland buiten in restaurants gegeten en heel de dag buiten ?

Ik werk thuis voor 95%.

Ga naar stal op rustige tijden, daar is vaak niemand.

Ik heb geen klachten en ben gevaccineerd en ga soms naar restaurants.

War is daar precies onverantwoordelijk aan ?

De economie moet ook weer gaan draaien, doordat ik gevaccineerd ben, kan ik daar aan bijdragen.

Dat jij daar moeite mee hebt, is jouw probleem.
Ik hou me aan alle adviezen.

Verder heb je geen voorbeelden gegeven, ik ga er daarom vanuit, dat je die niet hebt.

Je komt dus eigenlijk ruzie zoeken ?

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:47

Electra63 schreef:
Verder heb je geen voorbeelden gegeven, ik ga er daarom vanuit, dat je die niet hebt.

Je komt dus eigenlijk ruzie zoeken ?


Nee, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn, is dit gewoon de volgende stap. Niet op reageren dus.
Mag trouwens ook niet van 'bokt', op de man spelen.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:52

Ibbel schreef:
Electra63 schreef:
Verder heb je geen voorbeelden gegeven, ik ga er daarom vanuit, dat je die niet hebt.

Je komt dus eigenlijk ruzie zoeken ?


Nee, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn, is dit gewoon de volgende stap. Niet op reageren dus.
Mag trouwens ook niet van 'bokt', op de man spelen.



Dat weet ik.

Maar als ik aangevallen word door 2 bokkers die ik helemaal niet ken, dan wil ik graag een antwoord.
Wat algemene beschuldigingen, maar geen concrete voorbeelden?

Het zal wel een groepje anti-vaccers zijn, die hun frustraties willen uiten, denk ik dan maar.

Van mij mag het zeker via PB, heb ik al 2 x aangegeven, maar ze blijven reageren.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:53

Ibbel schreef:
Electra63 schreef:
Verder heb je geen voorbeelden gegeven, ik ga er daarom vanuit, dat je die niet hebt.

Je komt dus eigenlijk ruzie zoeken ?


Nee, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn, is dit gewoon de volgende stap. Niet op reageren dus.
Mag trouwens ook niet van 'bokt', op de man spelen.



Of de foei knop die overigens prima werkt *\o/*

Voorbeelden moeten dan ook wel gelezen worden en niet afgedaan als "analyse" wat weer arrogant gevonden wordt. Gezien er daarnaast op een normale open vraag ook niet gereageerd wordt, maar wederom aangevallen/ verdedigend. :)

Maargoed verder ontopic


Edit: toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 20-10-21 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:54

Wie moet ik in het vervolg quoten zodat je het tóch kan lezen? ~~}> :P

Doe niet zo kinderachtig joh, het is maar internet.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:56

Dat niet geven van die voorbeelden is echt zo irritant... schei er dan gewoon over uit... doe een lesje communicatie ofzo...
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-10-21 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10479
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:56

Echwel schreef:
Electra63 schreef:
Ik neem ook straks gewoon een 3e vaccin, indien ik ervoor in aanmerking kom.
Eerst volgende week mijn griepprik halen.

Die ook nog en de streptococcen dus ben soort van speldenkussen


Goed voor je immuunsysteem om regelmatig even geprikkeld te worden. (denk ik) :j

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:10

Dat zeg ik net generatiekloof, merk toch vaak dat jongere mensen niet tegen direct zijn kunnen

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:13

De jongere generaties hebben er enorm last van dat de cursus 'omgaan met teleurstellingen' iedere keer wordt uitgesteld, heb ik het gevoel. Alles moet maar mogen en kunnen, en als er een keer iets niet kan of mag is de wereld te klein.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:15

Ibbel schreef:
De jongere generaties hebben er enorm last van dat de cursus 'omgaan met teleurstellingen' iedere keer wordt uitgesteld, heb ik het gevoel. Alles moet maar mogen en kunnen, en als er een keer iets niet kan of mag is de wereld te klein.

Klopt, ik kom ook erg direct uit de hoek, ben daarvoor al paar keer op de vingers getikt, maar verdom het om anders te worden dan ik ben.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:16

Opoe en opoe over 'de jeugd van tegenwoordig' :)) :+

Maar ik begrijp je helemaal, ik ben ook van de directe aanpak. Werkt bij paarden en honden ook het beste, dus waarom met mensen niet?