Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 81  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Laten jullie je wel of niet vaccineren?

 
Profiel   

Ibbel schreef
De jongere generaties hebben er enorm last van dat de cursus 'omgaan met teleurstellingen' iedere keer wordt uitgesteld, heb ik het gevoel. Alles moet maar mogen en kunnen, en als er een keer iets niet kan of mag is de wereld te klein.


Hey niet iedereen van de jongere generaties hè :D

Ik denk overigens wel dat dit niet per se negatief is, omdat die mentaliteit natuurlijk ook zo zijn weerslag heeft op andere zaken (seksisme, discriminatie etc). Jongere generaties zijn over het algemeen erg begaan met social issues, meer dan andere generaties. Deels omdat we die vrijheid en de welvarendheid om dat te kunnen doen ook hebben dankzij het ‘voorwerk’ van mensen uit eerdere generaties, natuurlijk.

Maar eens dat het in sommige gevallen wel te ver door wordt getrokken en/of te ver doorslaan ergens in :j

(Sorry beetje off-topic haha)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:21 



 
Profiel   

Komt vooral door social media, de hele dag op die telefoon kijken.
Wij hadden dat idd niet en belden elkaar, dan hoor je intonatie, dus ik bel nog altijd als ik het niet kan appen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:27 



 
Profiel   

Plato vond al dat de jeugd van tegenwoordig er slecht voorstond. Vroeger was alles beter is echt een dooddoener.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:29 



 
Profiel   

Vroeger hadden ze geen vaccins.. een aantal mensen vinden dat echt beter! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:31 



 
Profiel   

"Constantijntje, zalig kijndje
Cherubijntje, van omhoog,
Die de ijdelheden, hier beneden,
Uitlacht met een lodderoog.
Moeder, zei hij, waarom schreit gij?
Waarom greit gij, op mijn lijk?
Boven leef ik, boven zweef ik,
Engeltje van ’t hemelrijk..."

Vroegah was alles beter, toen hadden we Plato en (eeuwen later) Joost van den Vondel.
Bovenstaand gedicht draagt de titel
'Kinder-lijk'.
Een doordenkertje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:38 



 
Profiel   

Je hoort mij niet zeggen dat vroeger alles beter was. Ik heb alleen het gevoel dat veel kinderen tegenwoordig opgevoed worden zonder het woord "nee" te horen. Of ze horen wel "nee", maar dat wordt niet gevolgd door consequenties als ze "ja" doen.
Dat is een persoonlijke observatie, niet gestoeld op welk onderzoek dan ook. Als ik er een reden voor zou willen bedenken, dan zou dat voort kunnen komen uit de jaren 70, toen de ouders van nu werden geboren en de toekomst er rooskleurig uitzag. Meer welvaart, koude oorlog was over, schade van de tweede wereldoorlog was gerepareerd. Ik heb daar ook nog een staartje van meegekregen, maar mijn ouders kenden de ontberingen van de tweede wereldoorlog, waren echt bang voor een derde toen de koude oorlog speelde, dus die waren niet zo zorgeloos.

De sky was de limit, zo zijn díe kinderen opgegroeid, en zo hebben zij hún kinderen opgevoed. Hun kinderen beginnen nu aan hun werkzame leven, ze willen een goede baan met een goed salaris, een betaalbaar huis, en dat moet allemaal aan komen waaien. En zo werkt dat niet. Dus dan krijgt de maatschappij en de overheid de schuld ervan als er iets tegenzit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:42 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ibbel schreef

Nee, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn, is dit gewoon de volgende stap. Niet op reageren dus.
Mag trouwens ook niet van 'bokt', op de man spelen.



Dat weet ik.

Maar als ik aangevallen word door 2 bokkers die ik helemaal niet ken, dan wil ik graag een antwoord.
Wat algemene beschuldigingen, maar geen concrete voorbeelden?

Het zal wel een groepje anti-vaccers zijn, die hun frustraties willen uiten, denk ik dan maar.

Van mij mag het zeker via PB, heb ik al 2 x aangegeven, maar ze blijven reageren.


Dit soort reacties bedoel ik dus.."het zal wel een groepje anti-vaccers zijn"..waar heb ik aangegeven tegen vaccineren te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:50 



 
Profiel   

Mama mag ik een stroopwafel? Nee dat mag niet. X3
Na de 4de keer hier schat een stroopwafel
Omdat het moeilijker is met alle vooroordelen om je kind zich in een toeval te laten gooien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:54 



 
Profiel   

Niet alle ouders zijn zo, ik ben 60 en onze kids lieten zich wel eens gaan in de supermarkt, dan liet ik ze en liep snel door. Werkte prima , een keer en niet weer. Ruzie maken op de achterbank ? Twee kilometer van huis eruit gezet, zie maar hoe je thuis komt. En ook toen genoeg ouders die snel even een zakje snoep gaven om ze in de winkel stil te laten zijn. Dus niet echt een tijdsprobleem maar een probleem van ouders. Toen en nu. Lang niet alle jeugd toen en nu was zo. Het heel eerlijk, de huidige jongeren hebben zeker wat te klagen, geen studiebeurzen, geen woning te vinden en dan de pandemie eroverheen. Ja het hangt van je instelling en opvoeding af maar echt, er zijn tegenwoordig problemen waarvan, hoe graag ze ook zouden willen, nu nog niets aan kunnen veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:01 



 
Profiel   

Maar studiebeurzen in onze tijd was ook niet hoor
Mijn man kreeg een renteloos voorschot en heeft tijdens de studie bij de nachtveiligheids dienst gewerkt om alles te kunnen betalen

En qua huizen ik denk dat er meer gekeken moet worden naar doorstroming
In mijn kring al 6 alleenstaanden in een grote eengezinswoning

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:04 



 
Profiel   

Echwel schreef
En qua huizen ik denk dat er meer gekeken moet worden naar doorstroming
In mijn kring al 6 alleenstaanden in een grote eengezinswoning


Dat zeker. 50% van de huwelijken eindigt in echtscheiding. Al die 1 oudergezinnen moeten apart gaan wonen. En dan heb je nog een best grote groep 30-ers met 'bindingsangst' die ook alleen willen wonen. Tel uit je winst.

Tel daarbij op dat de overheid vindt dat ouderen zo lang mogelijk thuis moeten wonen, terwijl het ook al heel lang afgeschafte idee van 'bejaardenwoning' voor veel oudere mensen (zeker als die ook alleenstaand zijn geworden) helemaal niet zo'n gek idee zou zijn. En dan niet vanaf 65, maar wel bv vanaf 75 of 80 jaar. Komen er ook best weer wat woningen vrij, waarbij je de eveneens uitgeklede thuiszorg ook nog eens beter kunt concentreren (bij die bejaardenwoningen dus) maar geen oneigenlijke druk op verpleegzorg legt.

Dan nog een overheid die kennelijk geen zin heeft om (kunstmatig) de rente te verhogen om de woningmarkt terug te regelen en bingo, de huizenprijzen rijzen de pan uit want lenen is zo goedkoop.

Maar goed, dit is zo langzamerhand wel heel erg off topic :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:11 



 
Profiel   

Wel interessante materie, misschien wel waard om een nieuw topic voor aan te maken?

(want ik vraag me dan bijv. af, die bejaardenwoningen, hoe zie je dat voor je? Lijkt me niet dat je mensen verplicht uit hun huis laat zetten op hun 75e?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:36 



 
Profiel   

Vroeger schreef je je daar gewoon voor in als je 65 werd, net als nu voor een sociale huurwoning. Geen verplichting dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:39 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Wel interessante materie, misschien wel waard om een nieuw topic voor aan te maken?

(want ik vraag me dan bijv. af, die bejaardenwoningen, hoe zie je dat voor je? Lijkt me niet dat je mensen verplicht uit hun huis laat zetten op hun 75e?)

Denk dat bij sociale huurwoningen dat wel zou kunnen, het woord zegt het al sociale....
Dat betekend imo dat je dus sociaal bezig moet zijn..
Hier dus 2 kennissen beiden in een enorm grote eengezinswoning..oom en neefje, je zou ook kunnen vragen samen te gaan wonen.

https://www.sallandwonen.nl/over-ons/ac ... -deelhuus/

dit is een mooi initiatief.

Voor mij als ik alleen zou komen te staan ga ik beslist kleiner wonen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:42 



 
Profiel   

In de jaren 50 moesten mensen verplicht inwoning accepteren. Dus ja, er werd wel eens wat van hogerhand afgedwongen vroeger :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:16 



 
Profiel   

Meer kangoeroe woningen zou ook helpen, heb je gelijk een stukje zorg verzekerd..
Ouders moeten nu veelal oppassen op de kleinkinderen, dan is dit een mooi alternatief, gaat twee kanten op

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:18 



 
Profiel   

We gaan weer ontopic, maar misschien een topic openen hoe de woningmarkt vlot getrokken kan worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:33 



 
Profiel   

imaudy schreef
Electra63 schreef



Dat weet ik.

Maar als ik aangevallen word door 2 bokkers die ik helemaal niet ken, dan wil ik graag een antwoord.
Wat algemene beschuldigingen, maar geen concrete voorbeelden?

Het zal wel een groepje anti-vaccers zijn, die hun frustraties willen uiten, denk ik dan maar.

Van mij mag het zeker via PB, heb ik al 2 x aangegeven, maar ze blijven reageren.


Dit soort reacties bedoel ik dus.."het zal wel een groepje anti-vaccers zijn"..waar heb ik aangegeven tegen vaccineren te zijn?


Nu heb je gelijk, dit was lekker ongenuanceerd van mij en kort door de bocht, dus ruk, om bij jullie woorden te blijven. +:)+

Ik word nl. een beetje geïrriteerd als 2 bokkers mij persoonlijk aanvallen, maar niet met bewijzen komen.

Ik laat me namelijk niet zomaar ten onrechte van iets beschuldigen. :D
Dan ga ik de strijd aan, dat doe ik in het echte leven nl. ook. :D

Ik denk niet eens, dat het een generatieding is. Eerder iets regionaal. Ik ben een Rotterdammer en wij zeggen hoe wij over iets denken, zonder er omheen te draaien of te verbloemen. Als iemand hier een onzin-verhaal dropt, dan zeg ik dat.

Maar in dit geval, denk ik dat jullie ontevreden of boos zijn, omdat je iets niet kan of mag en dat afreageert, zodra je de kans krijgt op iemand.
Ik denk dat ik die druppel ben .. .. ik heb nl. nog nooit met één van julie beiden een (negatieve) discussie gehad, tot nu toe in dit topic.

Ik kan nl. de bokkers waar ik wel eens een negatieve ervaring mee heb, op 1 hand tellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:44 



 
Profiel   

Electra63 schreef
imaudy schreef

Dit soort reacties bedoel ik dus.."het zal wel een groepje anti-vaccers zijn"..waar heb ik aangegeven tegen vaccineren te zijn?


Nu heb je gelijk, dit was lekker ongenuanceerd van mij en kort door de bocht, dus ruk, om bij jullie woorden te blijven. +:)+

Ik word nl. een beetje geïrriteerd als 2 bokkers mij persoonlijk aanvallen, maar niet met bewijzen komen.

Ik laat me namelijk niet zomaar ten onrechte van iets beschuldigen. :D
Dan ga ik de strijd aan, dat doe ik in het echte leven nl. ook. :D

Ik denk niet eens, dat het een generatieding is. Eerder iets regionaal. Ik ben een Rotterdammer en wij zeggen hoe wij over iets denken, zonder er omheen te draaien of te verbloemen. Als iemand hier een onzin-verhaal dropt, dan zeg ik dat.

Maar in dit geval, denk ik dat jullie ontevreden of boos zijn, omdat je iets niet kan of mag en dat afreageert, zodra je de kans krijgt op iemand.
Ik denk dat ik die druppel ben .. .. ik heb nl. nog nooit met één van julie beiden een (negatieve) discussie gehad, tot nu toe in dit topic.

Ik kan nl. de bokkers waar ik wel eens een negatieve ervaring mee heb, op 1 hand tellen.

Je maakt er zoveel meer van dan het is. Ik heb helemaal geen hekel aan jou. Je gooit alleen heel snel met negatieve oneliners. Daarmee zet je een toon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:28 



 
Profiel   

Kunnen jullie er een streep onder zetten, leven en laten leven. Maak het niet onnodig groter dan het is .
iedereen en virtuele zoen weer door met Bokken :):):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:35 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ibbel schreef
Dat is één van de dingen waar ik me echt over verbaas. Dat de overheid/overheden/semi-overheden niet in B1-taal kunnen communiceren.


Dat is inderdaad niet zo moeilijk. Meestal gaat het dan ook om niet willen, of in elk geval om niet belangrijk vinden.
Soms omdat men zich gewoon niet te duidelijk vast wil leggen, want dat is het grote nadeel van helder en eenvoudig taalgebruik: dat je het niet zomaar kunt veranderen in iets anders.

En soms omdat men in zekere mate neerkijkt op de mensen die die eenvoudige taal nodig hebben. Alsof je iets bewijst door 'slim genoeg' te zijn om ingewikkelde taal te snappen, en alsof de mensen die dat door welke omstandigheid dan ook minder kunnen ook minder waard zijn.
(Ik ben deze discussie een paar keer aangegaan met een paar nogal belerende mannen van ergens in de 50, waarbij ik ze vroeg waarom ze niet eenvoudiger schreven, bijvoorbeeld door een passende inleiding en conclusie bij het verhaal te voegen en een klein beetje structuur aan te brengen. Antwoord: omdat ze het belangrijk vonden dat de lezer zelf 'de moeite' deed. Dat was echt een ego-ding.)

Op een aantal plekken komt daar gelukkig wel verandering in.


Pas als iemand iets echt begrijpelijk kan uitleggen, weet hij of zij echt waar 'ie het over heeft.

Maar ik dacht dat het B1verhaal al weer achterhaald was? Of alsnog te moeilijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:04 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Elin_ schreef
En dit is dus exact wat ik bedoelde
_/-\o_ :')

Je vindt iets grappig, maar heb je ergens niet door dat jij exact hetzelfde doet? Continue bij iedereen met een iets andere mening of belangrijker nog .. die jou aanspreekt of waar je iets over oordeelt, maargoed geeft niet. Je zal vast een leuk mens zijn. Je communiceert alleen soms ruk. :D

:j

Tja, ik vind het zeker grappig. :D
Ik ken jou niet, ik zie weleens een berichtje van jou in de Corona-topics, maar heb verder geen mening of oordeel over jou.
Je komt me een beetje gevoelig over. :+
Jij vindt mij ruk communiceren, ik noem het direct en ik zou niet weten, waarom ik niet mijn mening mag geven? :D

Ik zie bokkers hier af en toe een bommetje droppen of nepnieuws plaatsen, daar hoor ik je niet over?
Daar heb je geen moeite mee?
Beetje selectieve verontwaardiging?
Maar waarschijnlijk vindt je dit ook een ruk antwoord? :D

Tja, deal er mee of zet me onder de foei, mij maakt het niet uit.
Ik ken je verder niet en dat wil ik maar zo houden. :D


Elin schreef dat je op de bal speelt, dat is toch juist goed >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:10 



 

Echwel schreef
Ibbel schreef
De jongere generaties hebben er enorm last van dat de cursus 'omgaan met teleurstellingen' iedere keer wordt uitgesteld, heb ik het gevoel. Alles moet maar mogen en kunnen, en als er een keer iets niet kan of mag is de wereld te klein.

Klopt, ik kom ook erg direct uit de hoek, ben daarvoor al paar keer op de vingers getikt, maar verdom het om anders te worden dan ik ben.

Precies dat Ibbel!

Hier ook erg direct en menig mens kan daar tegenwoordig niet meer tegen, alles moet met een hoop geaai en het liefst nog bedekt worden met de mantel der liefde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:25 



 
Profiel   

Ik had dacht ik al geschreven: "raar eigenlijk, op zo'n paardenforum, waar iedereen roept dat je duidelijk en consequent moet zijn", maar nu bedenk ik opeens, oh nee, de paarden van tegenwoordig worden ook allemaal zo koetsiekoetsie behandeld, met alle problemen van dien }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:09 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik had dacht ik al geschreven: "raar eigenlijk, op zo'n paardenforum, waar iedereen roept dat je duidelijk en consequent moet zijn", maar nu bedenk ik opeens, oh nee, de paarden van tegenwoordig worden ook allemaal zo koetsiekoetsie behandeld, met alle problemen van dien }>

Vergeet de honden niet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 81  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen