Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Laten jullie je wel of niet vaccineren?

 
Profiel   

Laten jullie je wel of niet vaccineren? En waarom?

Als enorme twijfelaar lukt het mij niet om een keuze te maken. Ik zie van beide kanten de voor en nadelen. Vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie kiezen en waarom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:29 



 
Profiel   

Er zijn al een aantal topics over.

Ik heb me laten vaccineren omdat:
- ik al wat ouder ben :o
- de vaccinatiegraad voldoende moet zijn om van alle maatregelen af te komen
- ik graag overal naartoe wil blijven reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:32 



 
Profiel   

[CV] Gevaccineerden op bokt ?!

[CV] Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

[CV] Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

[CV] Het corona vaccin

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:34 



 
Profiel   

Ik ben al gevaccineerd, want ik wil van deze crisis af. Wat Fitzroy zegt. Daarnaast val ik in een kwetsbare groep waardoor ik vaak klachten heb die op corona zouden kunnen wijzen en ik ben dat eindeloze testen wel een beetje zat.

Maar er zijn inderdaad al verschillende topics over een soortgelijk onderwerp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:35 



 
Profiel   

Ja. Omdat:
1. Ik het belangrijk vind dat corona teruggedrongen wordt en dat kan via vaccineren.
2. Ik het belangrijk vind dat de zorg weer 'normaal' functioneert en de ziekenhuizen dus niet vol liggen met corona patiënten.
3. Ik het belangrijk vind dat mijn naasten met een zwakkere gezondheid minder kans hebben om ziek te worden en ik daaraan bijdraag door me te vaccineren.
4. Ik zelf geen corona wil krijgen, ik zie teveel in mijn omgeving dat mensen er heel ziek van worden of lang tobben met restklachten.
5. Ik niet bang ben voor 'rare' gevolgen van het vaccin, heb vertrouwen in de wetenschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:38 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Ja. Omdat:
1. Ik het belangrijk vind dat corona teruggedrongen wordt en dat kan via vaccineren.
2. Ik het belangrijk vind dat de zorg weer 'normaal' functioneert en de ziekenhuizen dus niet vol liggen met corona patiënten.
3. Ik het belangrijk vind dat mijn naasten met een zwakkere gezondheid minder kans hebben om ziek te worden en ik daaraan bijdraag door me te vaccineren.
4. Ik zelf geen corona wil krijgen, ik zie teveel in mijn omgeving dat mensen er heel ziek van worden of lang tobben met restklachten.
5. Ik niet bang ben voor 'rare' gevolgen van het vaccin, heb vertrouwen in de wetenschap.



Dit inderdaad, en daar wil ik aan toevoegen: "omdat ik graag wil dat het normale leven weer kan, dat mijn schoonmoeder in het verzorgingstehuis weer in het restaurant kan eten, ipv alleen op haar kamer en dat ik weer hobbycursussen kan geven".

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:55 



 
Profiel   

Sizzle schreef


Deze topics zijn wat algemener. Een keuze tot vaccineren is persoonlijk en bij iedereen anders. Daar ben ik benieuwd naar. Iedereen die dat beantwoord; bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:55 



 

Majabeestje schreef
Ja. Omdat:
1. Ik het belangrijk vind dat corona teruggedrongen wordt en dat kan via vaccineren.
2. Ik het belangrijk vind dat de zorg weer 'normaal' functioneert en de ziekenhuizen dus niet vol liggen met corona patiënten.
3. Ik het belangrijk vind dat mijn naasten met een zwakkere gezondheid minder kans hebben om ziek te worden en ik daaraan bijdraag door me te vaccineren.
4. Ik zelf geen corona wil krijgen, ik zie teveel in mijn omgeving dat mensen er heel ziek van worden of lang tobben met restklachten.
5. Ik niet bang ben voor 'rare' gevolgen van het vaccin, heb vertrouwen in de wetenschap.


Dit is wel een mooie opsomming, voor mij komt er ook nog bij dat ik mijn vrijheid weer terug wil en weer gewoon wil kunnen reizen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:56 



 
Profiel   

onpaard schreef
Deze topics zijn wat algemener. Een keuze tot vaccineren is persoonlijk en bij iedereen anders. Daar ben ik benieuwd naar. Iedereen die dat beantwoord; bedankt!

Ook in die topics wordt regelmatig gemeld waarom iemand zich wel/niet laat enten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:57 



 
Profiel   

Ik ben wel gevaccineerd omdat:
1 ik in de zorg werk en geen anderen wil besmetten.
2 het risico lager is dat ik nog een besmetting doormaak.
3 het vaccin als positieve bijwerking mij mogelijk kon helpen bij herstellen van de nog aanwezige covid-klachten (wat dus gelukkig ook gebeurd is, ben weer bijna de oude van voor de besmetting)
4 het vaccin het meeste nut heeft als de vaccinatiegraad hoog is en ik graag mijn steentje daarbij aandraag.
5. Ik nu makkelijk ergens naar toe kan straks, als er een vaccinatiedocument is.
6 en omdat ik tot de risicogroep behoor en de 1e x redelijk geluk heb gehad met een lichte besmetting, had veel beroerder af kunnen lopen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:57 



 
Profiel   

Ja! Ik laat me vaccineren. Eind juni een afspraak staan!

Wat zijn voor jou nadelen aan een vaccinatie? Behalve dat het een beetje zeer doet zijn er voor mij eigenlijk geen nadelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:01 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk weinig reden om mij wel te laten vaccineren. Ik ben namelijk 25, gezond en heb het niet nodig voor een reis/vakantie. Ik heb geen mensen in de risicogroep in mijn directe omgeving en ben ook niet heel bang om er ziek van te worden.

Ik doe het wel, en dat doe ik omdat ik er van overtuigd ben dat een zo hoog mogelijk vaccinatiegraad er voor gaat zorgen dat wij zo snel mogelijk weer normaal mogen leven. Want de lockdown beïnvloedt mijn leven echt enorm. Ik wil dit niet nog een winter, dat trek ik gewoon niet.

Flux schreef
Wat zijn voor jou nadelen aan een vaccinatie? Behalve dat het een beetje zeer doet zijn er voor mij eigenlijk geen nadelen :)

Dat is dus echt niet waar. Je kan echt wel een flinke periode flink ziek worden van de bijwerkingen. Ook is het niet uit te sluiten dat je er ernstigere bijwerkingen van krijgt. Dat kan je namelijk ook krijgen van andere soorten medicatie, zoals anticonceptie bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:01 



 
Profiel   

Nee. Omdat ik weinig vertrouwen heb in dit vaccin qua langetermijneffecten en omdat ik van het vaccin waarschijnlijk zieker zal zijn dan van corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:03 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels ook volledig gevaccineerd. Ik vond het best een moeilijke keuze, maar ik werk in de zorg en wil net als fannetje anderen niet in gevaar brengen door hun al aanwezige ziekte(s).
Buiten dat hadden mijn vriend en ik de afgelopen weken allebei Corona. Hij is hondsberoerd geweest (terwijl hij nooit ziek is en doorgaans een goede weerstand heeft), ik was alleen een beetje verkouden. Dat was het mij wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:05 



 
Profiel   

Het feit dat en hoe alle cijfers de laatste weken enorm zijn teruggelopen lijkt mij voldoende reden om je te laten vaccineren. Het werkt. Waarom zou je daar niet aan meewerken. Iedereen wil hier toch van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:05 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ik heb eigenlijk weinig reden om mij wel te laten vaccineren. Ik ben namelijk 25, gezond en heb het niet nodig voor een reis/vakantie. Ik heb geen mensen in de risicogroep in mijn directe omgeving en ben ook niet heel bang om er ziek van te worden.

Ik doe het wel, en dat doe ik omdat ik er van overtuigd ben dat een zo hoog mogelijk vaccinatiegraad er voor gaat zorgen dat wij zo snel mogelijk weer normaal mogen leven. Want de lockdown beïnvloedt mijn leven echt enorm. Ik wil dit niet nog een winter, dat trek ik gewoon niet.

Flux schreef
Wat zijn voor jou nadelen aan een vaccinatie? Behalve dat het een beetje zeer doet zijn er voor mij eigenlijk geen nadelen :)

Dat is dus echt niet waar. Je kan echt wel een flinke periode flink ziek worden van de bijwerkingen. Ook is het niet uit te sluiten dat je er ernstigere bijwerkingen van krijgt. Dat kan je namelijk ook krijgen van andere soorten medicatie, zoals anticonceptie bijvoorbeeld.



Ho ho, lees wat er staat MalindeRooz ;) Voor MIJ zijn er niet meer nadelen dan de pijn van het prikje. Dat ik er ziek van kan worden vind ik geen nadeel om te besluiten het niet te doen. Ik ben echter wel een pieperd dus die pijn vind ik wel een nadeel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:06 



 
Profiel   

Bloodymary schreef
Het feit dat en hoe alle cijfers de laatste weken enorm zijn teruggelopen lijkt mij voldoende reden om je te laten vaccineren. Het werkt. Waarom zou je daar niet aan meewerken. Iedereen wil hier toch van af.


Dit is naar mijn mening wel heel kort door de bocht. Ja, het werkt, voor nu. Maar niemand weet hoe lang het vaccin zijn werking behoudt. En verder is daar überhaupt nog maar weinig over bekend, de lange termijn effecten/beperkingen. Ik ben gevaccineerd hoor, daar niet van, maar zo zwart wit als jij het nu schetst is het mijns inziens niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:10 



 
Profiel   

Ja. Niet omdat ik dat vaccin nodig denk te hebben of het helemaal vertrouw, maar omdat ik op vakantie en naar evenementen wil zonder telkens een test te moeten doen. Goede redenen? Nee, en zou hem liever ook niet halen eigenlijk, maar ik wil ook niet het risico lopen om leuke dingen te moeten annuleren als een test toch opeens positief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:12 



 

Renee1991 schreef
Bloodymary schreef
Het feit dat en hoe alle cijfers de laatste weken enorm zijn teruggelopen lijkt mij voldoende reden om je te laten vaccineren. Het werkt. Waarom zou je daar niet aan meewerken. Iedereen wil hier toch van af.


Dit is naar mijn mening wel heel kort door de bocht. Ja, het werkt, voor nu. Maar niemand weet hoe lang het vaccin zijn werking behoudt. En verder is daar überhaupt nog maar weinig over bekend, de lange termijn effecten/beperkingen. Ik ben gevaccineerd hoor, daar niet van, maar zo zwart wit als jij het nu schetst is het mijns inziens niet.


Idd, ik ben ontzettend benieuwd hoe het najaar gaat zijn :j Ik hoop ook dat er snel een beslissing wordt genomen over het vervolg van vaccineren, wie wel/niet een derde prik enz. Ik zou het persoonlijk een prettig idee vinden dat alle 50 plussers bijvoorbeeld weer een prik krijgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:12 



 
Profiel   

Flux schreef
Wat zijn voor jou nadelen aan een vaccinatie?


Nadelen vaccinatie;

Geen idee wat de gevolgen op lange termijn zijn. Kans dat je geen of minder antistoffen aanmaakt op mutatie als je gevaccineerd bent?

Werkingsduur van vaccin onduidelijk
Werking bij mutaties onduidelijk

Heb ik het wel nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:13 



 
Profiel   

In eerste instantie wilde ik mij niet laten vaccineren. Heb het wel gedaan, niet zozeer voor mezelf, maar wel voor mijn chronische zieke zus met nauwelijks werkend immuunsysteem, voor mijn ouders die op leeftijd zijn en om zo hopelijk te helpen weer wat meer lucht in de maatschappij te krijgen voor de 'normale' dingen.

Heb woensdag mijn vaccin gehad en op een zere bovenarm na, nergens last van gehad. Om mij heen maar heel weinig gehoord over nare bijwerkingen, vooral pfizer lijkt er wat dat betreft goed uit te komen. Maar lees voor de grap de bijsluiter van iets 'onschuldigs' als paracetamol.. En mijn zus heeft medicatie waarbij er een kans van 1 op 1000 is dat je hartfalen krijgt, maar ja, kwaliteit van leven is met dit risico nog steeds vele malen hoger dan zonder deze medicijnen te nemen.

Wat mij betreft blijven we ons wel gewoon aan de 1,5 meter afstand tot vreemden houden, vooral in winkels en op straat bevalt me dat prima. En ook in de sportschool zei ik al dat ze gewoon elke klant die komt sport bij het aanmelden een fles schoonmaakmiddel moeten blijven meegeven. Houdt de boel veel frisser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:15 



 
Profiel   

onpaard schreef
Als enorme twijfelaar lukt het mij niet om een keuze te maken. Ik zie van beide kanten de voor en nadelen. Vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie kiezen en waarom.


Waar zit voor jou de grootste twijfel? :)

Ik laat me wel vaccineren; de eerste zit er al in, gelukkig zonder bijwerkingen. Er zijn al een aantal goede punten genoemd, maar mijn persoonlijke extra waardoor ik het sowieso gelijk zeker wist: Vanwege mijn astma vind ik de gedachte aan covid vervelend; de keren dat ik gewone griep heb gehad was ik daarna maanden buiten adem. Van de griepprik heb ik nog nooit bijwerkingen gehad, dus ik verwachtte dat ook niet bij de Covid-vaccinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:23 



 
Profiel   

Een stukje angst dat er op lange termijn toch nadelen aan de vaccinatie zitten. Ik heb een gezond lichaam, is het nodig?

Aan de andere kant zie ik ook voldoende voordelen hoor;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:27 



 
Profiel   

Ik ga me ook laten vaccineren, hoop morgen een afspraak te kunnen maken, precies om onderstaande redenen. Je hoort toch ook steeds vaker dat mensen longCOVID krijgen na een infectie het het SARS-CoV-2, ook na milde infectie. Dat is iets wat ik liever wil voorkomen.
Heb ook een vriendin met een immuundeficiëntie, mijn moeder slikt immunosuppressiva en mijn vader heeft sws een slechte gezondheid, dus om hen extra te beschermen wil ik me laten vaccineren. Heb ook gewoon vertrouwen in het vaccin en in de wetenschap :)

Majabeestje schreef
Ja. Omdat:
1. Ik het belangrijk vind dat corona teruggedrongen wordt en dat kan via vaccineren.
2. Ik het belangrijk vind dat de zorg weer 'normaal' functioneert en de ziekenhuizen dus niet vol liggen met corona patiënten.
3. Ik het belangrijk vind dat mijn naasten met een zwakkere gezondheid minder kans hebben om ziek te worden en ik daaraan bijdraag door me te vaccineren.
4. Ik zelf geen corona wil krijgen, ik zie teveel in mijn omgeving dat mensen er heel ziek van worden of lang tobben met restklachten.
5. Ik niet bang ben voor 'rare' gevolgen van het vaccin, heb vertrouwen in de wetenschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:30 



 
Profiel   

Ja, ik kom met van de vaccinatielocatie. Ik sluit me bij alle hierboven genoemde redenen aan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen