Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 81  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Laten jullie je wel of niet vaccineren?

 
Profiel   

JMJ schreef
Sizzle schreef
Het was een gecontrolleerd experiment in phase 1-3.



Al die mensen zijn dus zonder hun medeweten onderworpen aan een medisch experiment, waarbij de farmaceut ook nog eens geen enkele aansprakelijkheid wil accepteren.


Welnee.


En er zijn afspraken over aansprakelijkheid, die er op neerkomen dat wij dit met ons allen dragen. (Haast was geboden en ivm de sowieso hoge kosten is besloten dat bij ellende wij allemaal de economische aansprakelijkheid dragen.)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:54 



 
Profiel   

Ik ga me toch wel laten vaccineren. Meer om praktische aard, ik ben me om aan het scholen naar de kinderopvang en moet daar stage lopen. Ben bang dat het straks niet meer mag als je niet gevaccineerd bent en hoop dan niet 2x per week hoeven te testen. Eigenlijk tegen mijn principes, maar van principes kun je niet eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:25 



 
Profiel   

JMJ schreef
Sizzle schreef
Het was een gecontrolleerd experiment in phase 1-3.
Nu niet meer ook al zulken data uiteraard nog lang gebruikt worden voor meer post-market onderzoek.

Ik kan me nog een ietwat te enthausiaste uitlaten van AZ in de media herinneren waarbij het hoofd van het onderzoek in feite zei: zoooo cool, we hebben nog geen idee wat dit gaat doen op zo‘n grote populatie. Terechte opmerking maar niet perse iets om te uiten aan het bredere publiek _O-


Al die mensen zijn dus zonder hun medeweten onderworpen aan een medisch experiment, waarbij de farmaceut ook nog eens geen enkele aansprakelijkheid wil accepteren.

oliebol en er nog niet eens voor betaald ook! Of wel want voorkomt dat ik op ic beland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 10:59 



 
Profiel   

Mazida schreef
Ik ga me toch wel laten vaccineren. Meer om praktische aard, ik ben me om aan het scholen naar de kinderopvang en moet daar stage lopen. Ben bang dat het straks niet meer mag als je niet gevaccineerd bent en hoop dan niet 2x per week hoeven te testen. Eigenlijk tegen mijn principes, maar van principes kun je niet eten.


Ik werk ook in de kinderopvang en je werk kan en mag je nooit verplichten om te vaccineren! En de zelftesten zijn allemaal op vrijwillige basis. In mijn team van 15 pedagogisch medewerkers hebben er geloof ik 2 die de zelftesten genomen hebben en van de rest liggen ze op kantoor in een kast haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:01 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Mazida schreef
Ik ga me toch wel laten vaccineren. Meer om praktische aard, ik ben me om aan het scholen naar de kinderopvang en moet daar stage lopen. Ben bang dat het straks niet meer mag als je niet gevaccineerd bent en hoop dan niet 2x per week hoeven te testen. Eigenlijk tegen mijn principes, maar van principes kun je niet eten.


Ik werk ook in de kinderopvang en je werk kan en mag je nooit verplichten om te vaccineren! En de zelftesten zijn allemaal op vrijwillige basis. In mijn team van 15 pedagogisch medewerkers hebben er geloof ik 2 die de zelftesten genomen hebben en van de rest liggen ze op kantoor in een kast haha.


Is het niet zo dat je werkgever je er eigenlijk niet eens naar mag vragen?

Edit: zelf maar even opgezocht.
Maar idd... een werkgever mag er officieel niet naar vragen.
En ze mogen je zeker niet verplichten om een vaccinatie te nemen!

Check: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccineren

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:19 



 
Profiel   

genja schreef
storrum schreef


Ja dat vind ik ook wel eigenlijk... voor de supermarkt en andere winkels hoef je toch ook niet te testen?


Dat vind ik dus niet . Dat je niet wilt laten testen of vaccineren prima maar dan ook de gevolgen dat je ergens geweigerd kan worden .
Je komt wel in iemand eigendom zwart wit gezegd en de eigenaar mag van mij zelf bepalen wat voor regels er zijn ivm Corona de ondernemers hebben er tenslotte zwaar zat onder geleden


Euhm nee een winkeleigenaar heeft dat recht echt niet om mensen te weigeren op basis van medische info die hij/zij nog niet eens mag vragen.

Iemand weigeren in je winkel op basis van een niet verplichte vaccinatie is echt wel discriminatie. Als ik dat tegenkom vecht ik zoiets sowieso aan uit principe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:08 



 
Profiel   

Ik snap inderdaad niet waarom een werkgever niet aan personeel dat zich ziekmeld mag vragen wat hij dan heeft, maar wrl mag vragen of je een prik hebt gehad 8)7

En dat geldt voor de winkelier natuurlijk nog meer. Het zijn privezaken, gaat niemand wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:16 



 
Profiel   

Iemand die een privezaak heeft, zoals een winkel of horecazaak mag zeker een test of vaccinatie of negatief getest bewijs vragen, ook toegang tot grote evenementen mogen dat doen. Alles wat openbaar gebied is niet zoals een gemeentehuis. Een werkgever mag vragen wat er aan de hand is wanneer je ziek bent maar je bent alleen aan de bedrijfsarts verplicht antwoord te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:23 



 
Profiel   

bigone schreef
Iemand die een privezaak heeft, zoals een winkel of horecazaak mag zeker een test of vaccinatie of negatief getest bewijs vragen, ook toegang tot grote evenementen mogen dat doen. Alles wat openbaar gebied is niet zoals een gemeentehuis. Een werkgever mag vragen wat er aan de hand is wanneer je ziek bent maar je bent alleen aan de bedrijfsarts verplicht antwoord te geven.


Nee dat mag je niet.

https://www.unizo.be/mag-je-je-werkneme ... vloer-komt

https://www.gegevensbeschermingsautorit ... -werkvloer

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:48 



 
Profiel   

Dan zet ik het verkeerd neer, ze mogen bezoekers een bewijs van non covid vragen. Personeel niet maar een eigenaar zorgt er zo ook voor dat zijn personeel veilig kan werken. Wanneer de bezoekers geen Corona hebben loopt zijn personeel in ieder geval op het werk geen risico .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:14 



 
Profiel   

Waar staat dat dat mag? Ik vind het nergens terug.

Edit: zie mijn tweede link, je mag bezoekers zelfs niet verplichten tot het invullen van een vragenlijst rond covid symptomen. Zou me dan heel straf lijken als je wel testen mag eisen.


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 19-06-21 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:16 



 
Profiel   

Verschil tussen NL en België denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:19 



 
Profiel   

Ik vind wel dat alle vaccinaties vrijwillig moeten zijn. Maar wel is het mogelijk dat dan soms toegang geweigerd mag worden. Wat vinden jullie bijv. van het al lang bestaande feit dat sommige landen reizigers zonder gele-koorts vaccinatie niet toelaten,of dat je met een niet tegen influenza gevaccineerd paard niet aan wedstrijden mag deelnemen?Dat vindt iedereen normaal toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:22 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Waar staat dat dat mag? Ik vind het nergens terug.

Edit: zie mijn tweede link, je mag bezoekers zelfs niet verplichten tot het invullen van een vragenlijst rond covid symptomen. Zou me dan heel straf lijken als je wel testen mag eisen.

Die tweede link is een jaar oud. En van België, daarom kan het nog wel zo zijn maar er was geen vaccin of iets anders dan testen


Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-06-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:27 



 
Profiel   

Nee laat me niet vaccineren.
Berichtgeving over het vaccin is allemaal zo tegenstrijdig.
Wacht nog wel mooi een paar jaar.
Zien we dan wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:27 



 
Profiel   

Dat blijf ik een bijzonder fenomeen vinden. Iedereen vindt het heel normaal om zich te laten vaccineren tegen gele koorts en Hep B/C (en weet ik veel wat) omdat ze naar de tropen willen. Dat dat verplicht is én gecontroleerd wordt is geen probleem, maar als het op eens je eigen land is waar je je gele boekje moet laten zien als je naar een museum, evenement of restaurant wilt, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:28 



 
Profiel   

loriene schreef
Nee laat me niet vaccineren.
Berichtgeving over het vaccin is allemaal zo tegenstrijdig.
Wacht nog wel mooi een paar jaar.
Zien we dan wel weer.

Misschien heb je mazzel en flink Corona gehad waardoor je ook immuun bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:29 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik vind wel dat alle vaccinaties vrijwillig moeten zijn. Maar wel is het mogelijk dat dan soms toegang geweigerd mag worden. Wat vinden jullie bijv. van het al lang bestaande feit dat sommige landen reizigers zonder gele-koorts vaccinatie niet toelaten,of dat je met een niet tegen influenza gevaccineerd paard niet aan wedstrijden mag deelnemen?Dat vindt iedereen normaal toch?


Ik vraag mij eigenlijk af of echt alle inwoners van de ' gele - koorts- landen ' zelf gevaccineerd zijn hiertegen ?
Gewoon oprechte vraag want ik ga niet naar die landen, dus ik heb echt geen idee.

Wat influenza betreft, ik heb meer dan 35 jaar wedstrijd gereden en nooit is er mij naar enig vaccinatiebewijs van de paarden gevraagd. Echt nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:34 



 
Profiel   

Op kampioenschappen worden in principe de paspoorten en vaak ook de chipnummers gecheckt . Dus ook of de vaccinatie gegevens kloppen. Elk jaar weer worden er mensen gediskwalificeerd wanneer paspoort niet in orde is en negen van de tien keer gaat het om vaccinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:37 



 
Profiel   

Serieus ? Ik ben het nooit tegengekomen. Niet in binnenland nationaal maar ook niet in het buitenland.
En het is nu toch niet zo lang geleden want zo oud ben ik nu ook weer niet denk ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:42 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Serieus ? Ik ben het nooit tegengekomen. Niet in binnenland nationaal maar ook niet in het buitenland.
En het is nu toch niet zo lang geleden want zo oud ben ik nu ook weer niet denk ik :')

Maar het is wel verplicht. Best mogelijk dat er niet altijd gecontroleerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:48 



 
Profiel   

In de 19de eeuw woedde er een pokkenepidemie.Er was toen ook een vaccin beschikbaar maar veel mensen vertrouwden dat niet.De toenmalige Paus Pius IX startte toen een inentingscampagne .Degenen die zich (kostenloos) lieten inenten kregen een klein geldbedrag (2 Pauli-Taler) als premie.Gelukkig zijn de pokken inmiddels vrijwel uitgestorven.Ik (geb. 1953) ben er nog wel tegen geent.Een jongere kennis van me uit India heeft nog wel een heel pokdalig gezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 14:03 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Dat blijf ik een bijzonder fenomeen vinden. Iedereen vindt het heel normaal om zich te laten vaccineren tegen gele koorts en Hep B/C (en weet ik veel wat) omdat ze naar de tropen willen. Dat dat verplicht is én gecontroleerd wordt is geen probleem, maar als het op eens je eigen land is waar je je gele boekje moet laten zien als je naar een museum, evenement of restaurant wilt, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.


Ik moest laatst gevaccineerd worden tegen tetanus (meningsverschil met de poes), maar daar heb ik me ook geen seconde afgevraagd van welk merk het vaccin was en of er lange termijngevolgen kunnen zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat het bij de reizigersvaccinaties anders gaat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 14:15 



 
Profiel   

Zerena schreef
Jij zegt dat het bewezen veilig is.
Weten ze dan al wat het op lange termijn doet?


Ik vind dit een zeer verontrustend artikel + video, Dr. Robert Malone, maker van mRNA-vaccintechnologie, vertelt dat de lipidenanodeeltjes van het COVID-vaccin - die het lichaam vertellen het spike-eiwit te produceren - de injectieplaats verlaten en zich ophopen in organen en weefsels.

https://childrenshealthdefense.org/defe ... e-ovaries/

Het is de moeite waard om de video te bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 14:43 



 
Profiel   

anjali schreef
Gelukkig zijn de pokken inmiddels vrijwel uitgestorven.

Niet vrijwel. Het virus komt helemaal niet meer in het wild voor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 14:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 81 [ 2002 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 81  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen