Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Redenen om je wél te laten vaccineren.

 
Profiel   

Hopelijk is dit het laatste vaccinatie topic wat geopend zal worden op bokt. In vrijwel alle vaccinatietopics is het een gegil van jewelste van de voors en tegens van vaccineren, beide kampen met de hakken steeds dieper in het zand. Ik merk dat er steeds minder ruimte komt voor mensen die wél willen vaccineren. Daarom heb ik dit, hopelijk allerlaatste, topic aangemaakt. Dit topic is voor mensen die nog twijfelen om te vaccineren en graag (gegronde!) redenen willen horen om het wel te doen. Deze mensen wil ik ook vooral uitnodigen om hun vragen hier te stellen, zodat mensen die wél vaccineren met een gegronde reden daarop antwoord kunnen geven. Ik wil de mensen die niet laten vaccineren heel duidelijk vragen hier weg te blijven. Niet omdat ik het persoonlijk met jullie oneens zou zijn, maar omdat er op bokt al zoveel topics zijn waar de zogenaamde 'antivaxxers' schreeuwen om een plekje zonder 'pro-vaxxers', dat ik graag (zonder schreeuwen) nu hetzelfde vraag voor pro-vaxxers.

Ik ben zo vrij geweest om een ongelooflijk waardevolle post van IMANDRA uit een ander topic hier te quoten. Ook quote ik mezelf daaronder, met (wetenschappelijk onderbouwde) redenen om een onderzoek - waaruit misschien blijkt dat de vaccinatie negatieve gevolgen heeft - met een korrel zout te nemen.

Ik hoop dat mensen die twijfelen en graag gegronde redenen horen om zich wél te laten vaccineren, hier hun ei kwijt kunnen én weer op kunnen halen.

Het doel van dit topic is NIET om heel bokt pro-vaxx te krijgen, het doel is om mensen gegronde informatie te geven waarom vaccinatie wél wenselijk is. Wat mensen daarna met deze informatie doen, dat is aan hen. Hier gaan we:

[CV] [Q&A] Misinformatie rondom COVID-19


En mijn bijdrage over een aangehaald onderzoek:

VuurVleugels schreef
niet belangrijk schreef
Hier gaat hij ook de prullenbak in, om meerdere redenen:

- Ik ben 29 en zie de noodzaak niet, de risico’s van het vaccin zijn voor mij groter dan corona. Dus dan maak ik liever zelf antistoffen tegen corona en en draag ik zo bij aan de groepsimmuniteit
- Het wordt door je strot geduwd en je wordt gewoon gemanipuleerd
- Ook zonder vaccin kun je straks gewoon reizen en dingen ondernemen want het aantal besmettingen neemt af en de maatregelen worden soepeler
- Ik maak me zorgen over de langetermijn effecten, zo las ik dit en of het nu waar is of niet, het brengt me aan het twijfelen en ik vertrouw de boel gewoon niet
- Ik heb geen zin om elk jaar zo’n prik te nemen
- Ik vind dat we het afgelopen jaar worden geregeerd door angst en dat is een slechte raadgever

Mijn oma is overigens wel gevaccineerd en daar ben ik blij om. Sowieso vind ik dat iedereen in een risicogroep gevaccineerd moet worden en ik vind het goed dat er zo’n grote vaccinatiebereidheid is. Maar ik vind dat je het wel in perspectief moet zien. De kans dat ik doodziek word van corona is zo’n 1 op 5000, de kans dat ik borstkanker krijg is 1 op 7. Dus nee, ik voel me absoluut niet comfortabel bij een vaccin waarvan de langetermijnrisico’s nog niet inzichtelijk zijn.

Oh en ik gok dat mensen weten dat ze niet ziek worden van corona omdat ze het al hebben gehad :)*


Een aantal dingen omtrent het artikel wat je aanhaalt, puur en alleen om de verspreiding van (mogelijk) onjuiste informatie tegen te gaan:

- Het artikel is niet peer-reviewed. Dit houdt in dat het niet door andere wetenschappers, én door het wetenschappelijke tijdschrift waarin het moet worden gepubliceerd, is nagekeken op betrouwbaarheid en validiteit. Dit wil niet zeggen dat het dus per definitie onwaar is, maar de bron die je aanhaalt én het artikel zelf vermelden dat er geen conclusies mogen worden getrokken op basis van het artikel, zoals ook onderin de pagina te lezen is:

[ [url=m/ubdw6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

- De groepsgrootte van participanten in de studie is bizar klein (16). Op de miljoenen mensen in Nederland, zeggen deze resultaten eigenlijk heel weinig tot niks.

- Een groot deel van de participanten in de studie doorliep tegelijkertijd nog een andere studie naar BCG, zoals wordt vermeld: "A high percentage (56.3%) of individuals had been vaccinated with BCG in the past 12 months due to the fact that many participants participated in parallel in a BCG-trial." Dit is geen ideale situatie voor een studie, omdat participanten eigenlijk een 'neutrale' basis moeten vormen. Onderzoekers willen altijd puur en alleen datgene wat zij ontwikkelen/ontdekken onderzoeken. Hier kun je dus geen inmenging van mogelijke andere factoren bij gebruiken, want die brengen de validiteit van je onderzoek in gevaar (want, wordt dit resultaat door de onderzoeker veroorzaakt of door die andere factor?). Op Covid-antilichamen werd wel geselecteerd: "One individual was removed from the dataset after detecting high concentrations of antibodies against SARS-CoV-2 N-antigen at baseline." Dus waarom daar wel, en bij die BCG prik niet?

- Er is in het artikel niks te vinden over betrouwbare, statistische conclusies. Er staat alleen maar "Data is available upon request". Niks over (mate van) correlaties, betrouwbaarheid, validiteit. Het is opvallend dat dit er niet in staat, omdat dit eigenlijk gewoon direct te controleren moet zijn en bij vrijwel alle wetenschappelijke artikelen aanwezig is. Het geeft een overhaaste indruk.

Dit zijn allemaal elementen waardoor ik dit artikel met een hele grote korrel zout neem. Vooral de groepsgrootte en de BCG vaccinaties maken dat deze studie eigenlijk heel weinig tot niks zegt.

Ik post dit niet om een vaccinatie door je strot te duwen. Ik post dit om nuance en (wetenschappelijke) helderheid aan te brengen.


Wees respectvol, wees aardig, en vooral... Wees welkom!



Laatst bijgewerkt door Giolli op 14-06-21 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek de quote verwijderd en link naar topic geplaatst

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:14 



 
Profiel   

Goed bezig jij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:15 



 
Profiel   

Mooie heldere uitleg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:27 



 
Profiel   

Behalve alle wetenschappelijke argumenten, noem ik mede als reden dat me laten vaccineren mijn bijdrage is om van de maatregelen af te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:42 



 
Profiel   

En jij denkt dat hier niet off topic word gegaan als dat in alle andere topics ook toegestaan is :')

Waarom wel, omdat ik bij de ic heb gezien hoeveel verdriet en angst het geeft, dat daar ook gezonde jonge mensen lagen zonder onderliggend lijden.
Niet alleen 70 plus of alleen maar zieke mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:46 



 
Profiel   

Qua onvruchtbaarheid, er was wel een aanwijzing voor verminderde vruchtbaarheid van in elk geval sperma na besmetting met corona. Was dat onderzoek over of corona ook een soa was. Als je nog kinderen wil is vaccineren dan een stuk verstandiger dan de gok wagen en het virus krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:48 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En jij denkt dat hier niet off topic word gegaan als dat in alle andere topics ook toegestaan is :')

Waarom wel, omdat ik bij de ic heb gezien hoeveel verdriet en angst het geeft, dat daar ook gezonde jonge mensen lagen zonder onderliggend lijden.
Niet alleen 70 plus of alleen maar zieke mensen.


Ik denk niks, ik hoop het. Maar jij was een van de mensen die stelde dat de post van IMANDRA het best in een eigen topic geplaatst kon worden, dus hier zijn we. Fingers crossed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:49 



 
Profiel   

Ik hoop het ook, maar dan wel wederzijds. :j
Wat zou dat een fijn bokt geven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 09:51 



 
Profiel   

Mooie overzichtelijke post!

Ik heb mij wel laten inenten. Waarom: Ik ben dan wel jong en gezond, maar ik ben wel ontzettend bang voor long-covid. ik heb het in mijn omgeving verschillende keren al gezien en het is ontzettend heftig. Ik sport graag (gemiddeld 8 uur per week) en als ik dat niet mee zou kunnen...


Daarnaast telt ook het maatschappelijk belang én de wil om te reizen mee.

@Tamary: Heb jij daar toevallig een bron van? ik vind het namelijk wel een interessant onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:00 



 
Profiel   

Ik heb drie hoogbejaarde grootouders die uiteraard zelf al gevaccineerd zijn maar desondanks nog wel tot de risicogroep behoren. En met name mijn grootvader van vaders kant staat al vaak genoeg uit de dood op. Zelf ben ik gezond. Maar als kind had ik bronchitis. En mijn luchtwegen zijn altijd mijn zwakke plek geweest. En ik wil ook weer naar mijn opleiding, de manege, de supermarkt en gewoon over straat zonder na te denken of ik wel een mondkapje bij me heb en me voortdurend te ergeren aan de anderhalve meter regel en de mensen die zich er niet aan houden. Bovendien vind ik vaccineren een goede manier om de bevolking te beschermen tegen ziektes. Het is ook een bewezen effectieve methode. en die vaccins zijn maanden lang zeer grondig getest op veiligheid en effectiviteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:02 



 
Profiel   

Mooi topic!

Ik vaccineer inderdaad wel. Sterker nog: ik ga mijn eerste zo ophalen. Waarom wel? Ik ben heel erg onder de indruk van wat corona in mijn omgeving heeft gedaan. Ik heb meerdere personen die in de risicogroep vallen in mijn directe omgeving en daarbij heb ik aan de andere kant ook mensen in mijn omgeving die het allemaal niet zo nauw nemen met de maatregelen. Enerzijds dus om anderen te beschermen en anderzijds om mezelf te beschermen tegen die laatst genoemde groep.

Ik kijk er naar uit om me straks zonder allerlei twijfel/ angst / risico-afwegingen weer in het dagelijks leven te kunnen mengen. Tuurlijk blijft voorzichtigheid (vooral de eerste tijd) geboden maar ik hoop toch dat de vaccinatie mij helpt om voor mij de scherpe randjes eraf te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:13 



 
Profiel   

Hihi beetje dubbel zo, had ook al een topic aangemaakt. Wel met een ander doel, dus oh well :))

Ik denk dat het redelijk duidelijk is waarom ik wél vaccineer zo _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:17 



 
Profiel   

Zeker.
Werkzaam in de spoedzorg, ik ben de tel kwijt hoeveel mensen ik met acute verslechtering naar de ic heb zien vertrekken (ook mijn eigen leeftijd) en hopelijk kan ik zo meehelpen om een einde te maken aan deze ellendige tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:38 



 
Profiel   

Ik heb me laten vaccineren vanwege sociale druk en overheidschantage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:46 



 
Profiel   

Ik ben al gevaccineerd, zie ook totaal geen reden waarom ik het niet zou doen.
Ik ben ook voor alle andere dingen geënt vroeger, die vaccins zijn niet voor niets ontwikkeld :)

Dus ik ben helemaal pro vaccinatie, vind het ook terecht dat gevaccineerde mensen wel gewoon mogen reizen. :j
Ik merk ook dat de vaccinaties bij mensen rust geeft, mijn schoonouders waren echt heel erg bezorgd over Corona en durfden nergens meer naar toe te gaan. Nu ze gevaccineerd zijn, durven ze langzaamaan weer wat meer.

29 jaar hier trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:46 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Hihi beetje dubbel zo, had ook al een topic aangemaakt. Wel met een ander doel, dus oh well :))

Ik denk dat het redelijk duidelijk is waarom ik wél vaccineer zo _O-


Goh, zou je het niet íets verder kunnen verduidelijken? ;)

Mijn redenen om me wél te laten vaccineren zijn:
- vaccineren de meest effectieve manier lijkt te zijn uit deze pandemie te komen
- ik heel graag wil dat de maatregelen versoepeld kunnen worden en op termijn zelfs verdwijnen
- ik heel graag wil dat ook kwetsbare mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (om bijvoorbeeld medische redenen) mee kunnen blijven doen
- ik er niet voor verantwoordelijk voor wil zijn anderen ziek te maken
- ik heel graag heel mijn familie wil zien en knuffelen zonder erover na te denken
- ik nog nooit op welke manier dan ook ook maar enig nadelig effect van een vaccin heb gehad. Ik heb alle vaccins vroegah gehad, ik heb er nog een berg extra gehad omdat ik ooit naar Afrika ben geweest. Ik heb er toen geen moment stil bij gestaan, me totaal geen zorgen gemaakt over wat er wel is in zou kunnen zitten.

AmyII schreef
Ik kijk er naar uit om me straks zonder allerlei twijfel/ angst / risico-afwegingen weer in het dagelijks leven te kunnen mengen. Tuurlijk blijft voorzichtigheid (vooral de eerste tijd) geboden maar ik hoop toch dat de vaccinatie mij helpt om voor mij de scherpe randjes eraf te halen.


Mooi verwoord, dit dus. Gewoon naar een verjaardag gaan zonder erover na te denken. Mijn ouders hebben het vreselijk moeilijk gehad met afstand houden vorig jaar, het deed ze zoveel verdriet. Ik kijk er echt naar uit om ze gewoon weer een knuffel te kunnen geven zonder erover na te hoeven denken (het was tot nu toe iedere keer afwegen tussen je ouders vreselijk veel verdriet doen of ze toch te knuffelen. Ik heb het laatste gekozen maar ik vond het een vreselijke afweging).

@Vuurvleugels - dank voor het topic, @imandra - nogmaals dank voor je superfijne, uitgebreide post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:48 



 
Profiel   

Ik vind het niet terecht dat ze onderscheid willen gaan maken in gevaccineerden en ongevaccineerden wat betreft reizen en uitjes en dat soort dingen.
Vaccineren is namelijk niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Niet iedereen kan gevaccineerd worden.
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Ik vind het niet eerlijk dat mensen zoals hij dan straks bijna niks meer mogen, of alleen door een stok in hun strot te krijgen. Ik vind dat niet oke.

Ik laat me overigens wel vaccineren. Puur omdat ik klaar ben met de maatregelen. De druk om die prik te halen ligt hoog en het boeit mij niet een prik meer of minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:58 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Ik heb me laten vaccineren vanwege sociale druk en overheidschantage.

Daar ben ik helemaal voor mocht het nodig zijn om zoveel mogelijk mensen te kunnen vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:02 



 
Profiel   

Aanvankelijk was ik ietwat huiverig voor de vaccinatie, maar dat was ergens vorig jaar toen er nog alleen maar sprake was van een vaccinatie, en het niet duidelijk was op welke termijn die beschikbaar zou komen. Naarmate de tijd verstreek en er meer informatie beschikbaar kwam nam mijn twijfel af en ja, ik ben gevaccineerd. Ik heb de eerste Pfizer gehad en krijg zaterdag de tweede. Mijn man krijgt woensdag zijn tweede, en hopelijk krijgt onze dochter ook snel haar oproep. Ze is zestien, maar valt wel in een risicogroep.
Mijn reden om wél te vaccineren is een hele egoistische.... ik wil nog niet dood.
Ik heb oa diabetes, te hoge bloeddruk, fibro en ietwat overgewicht, dus zou als ik Corona zou krijgen, grote kans maken om iig in het zkh terecht te komen, misschien wel op de ic. Mijn lichaam reageert heftiger op sommige zaken dan anderen, en ik wil dat risico dan ook niet nemen. Nu zit ik in een gedeeltelijke thuisisolatie, ga hoogstens één keer per week echt boodschappen doen, zie mijn familie en vrienden alleen online, en mis het heel erg om spontaan ff naar stal te gaan om te paardknuffen.
Daarnaast zijn het minder besmettelijk zijn en dus ook meewerken aan een uitweg uit deze maatregelen heel belangrijk, maar ik geef grif toe dat ik het echt voornamelijk voor mezelf en mijn gezin heb gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:04 



 
Profiel   

Eretria schreef
Ik vind het niet terecht dat ze onderscheid willen gaan maken in gevaccineerden en ongevaccineerden wat betreft reizen en uitjes en dat soort dingen.
Vaccineren is namelijk niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Niet iedereen kan gevaccineerd worden.
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Ik vind het niet eerlijk dat mensen zoals hij dan straks bijna niks meer mogen, of alleen door een stok in hun strot te krijgen. Ik vind dat niet oke.

Ik laat me overigens wel vaccineren. Puur omdat ik klaar ben met de maatregelen. De druk om die prik te halen ligt hoog en het boeit mij niet een prik meer of minder.

Maar als jouw vader kan overlijden van de vaccinatie dan betekent dit dat hij ook kan overlijden aan Corona. En die kans is veel hoger dan bij het virus. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zijn arts hem Prfizer of Moderna afgeraden heeft. AZ en Jansen begrijp ik. Of is het zijn eigen angst?

Volgens mij mag jouw vader gewoon overal naartoe mits hij getest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:06 



 
Profiel   

Eretria schreef
Ik vind het niet terecht dat ze onderscheid willen gaan maken in gevaccineerden en ongevaccineerden wat betreft reizen en uitjes en dat soort dingen.
Vaccineren is namelijk niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Niet iedereen kan gevaccineerd worden.
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Ik vind het niet eerlijk dat mensen zoals hij dan straks bijna niks meer mogen, of alleen door een stok in hun strot te krijgen. Ik vind dat niet oke.

Ik laat me overigens wel vaccineren. Puur omdat ik klaar ben met de maatregelen. De druk om die prik te halen ligt hoog en het boeit mij niet een prik meer of minder.


Hoezo mag hij bijna niks meer? Hij kan zich laten testen, en als de vaccinatiegraad hoog genoeg is is het al helemaal een non issue - dan kan iedereen gewoon gaan en staan waar hij of zij wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:14 



 
Profiel   

Eretria schreef
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Met welke medicatie mag je niet geprikt worden?
Mijn vader slikt/prikt alles wat los en vast zit (heeft mega hart/vaat problemen en is al meerdere keren geopereerd aan hart en vaten).
Hij mocht zonder problemen wel geënt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:19 



 
Profiel   

Eretria schreef
Ik vind het niet terecht dat ze onderscheid willen gaan maken in gevaccineerden en ongevaccineerden wat betreft reizen en uitjes en dat soort dingen.
Vaccineren is namelijk niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Niet iedereen kan gevaccineerd worden.
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Ik vind het niet eerlijk dat mensen zoals hij dan straks bijna niks meer mogen, of alleen door een stok in hun strot te krijgen. Ik vind dat niet oke.

Ik laat me overigens wel vaccineren. Puur omdat ik klaar ben met de maatregelen. De druk om die prik te halen ligt hoog en het boeit mij niet een prik meer of minder.

En juist voor dit soort mensen is een hoge vaccinatiegraad zo belangrijk, zodat ze dus niet die stok in de strot krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:24 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Eretria schreef
Ik vind het niet terecht dat ze onderscheid willen gaan maken in gevaccineerden en ongevaccineerden wat betreft reizen en uitjes en dat soort dingen.
Vaccineren is namelijk niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Niet iedereen kan gevaccineerd worden.
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Ik vind het niet eerlijk dat mensen zoals hij dan straks bijna niks meer mogen, of alleen door een stok in hun strot te krijgen. Ik vind dat niet oke.

Ik laat me overigens wel vaccineren. Puur omdat ik klaar ben met de maatregelen. De druk om die prik te halen ligt hoog en het boeit mij niet een prik meer of minder.

Maar als jouw vader kan overlijden van de vaccinatie dan betekent dit dat hij ook kan overlijden aan Corona. En die kans is veel hoger dan bij het virus. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zijn arts hem Prfizer of Moderna afgeraden heeft. AZ en Jansen begrijp ik. Of is het zijn eigen angst?

Volgens mij mag jouw vader gewoon overal naartoe mits hij getest is.


Iedereen kan doodgaan aan vanalles. Moest het zo zijn dat wij allemaal al corona hebben gehad inclusief mijn vader, hadden allemaal alleen maar een kuchje.


nps schreef
Eretria schreef
Ik vind het niet terecht dat ze onderscheid willen gaan maken in gevaccineerden en ongevaccineerden wat betreft reizen en uitjes en dat soort dingen.
Vaccineren is namelijk niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Niet iedereen kan gevaccineerd worden.
Mijn vader bijvoorbeeld kan niet gevaccineerd worden wegens de medicatie die hij krijgt vanwege hartproblemen. Een vaccinatie betekent voor hem dat de kans groot is dat hij overlijd. Net als dat stoppen met zijn medicatie om de vaccinatie te kunnen nemen, ook tot overlijden zal leiden.

Ik vind het niet eerlijk dat mensen zoals hij dan straks bijna niks meer mogen, of alleen door een stok in hun strot te krijgen. Ik vind dat niet oke.

Ik laat me overigens wel vaccineren. Puur omdat ik klaar ben met de maatregelen. De druk om die prik te halen ligt hoog en het boeit mij niet een prik meer of minder.


Hoezo mag hij bijna niks meer? Hij kan zich laten testen, en als de vaccinatiegraad hoog genoeg is is het al helemaal een non issue - dan kan iedereen gewoon gaan en staan waar hij of zij wil.


Het is niet oke als iedereen zich moet laten testen als je ergens heen wilt. Dat is achterlijk. Dat is met de griep niet zo, met ebola niet, niks niet. En corona wel? Corona is er al heel lang en gaat nooit meer weg. Dan maar voor altijd blijven testen?

Ik laat mij nooit meer testen. Puur omdat ik de paniek niet begrijp. Mensen worden knettergek gemaakt. De IC is altijd al druk niet alleen met corona. Iedereen gaat een keer dood. Dan liever als we gewoon ons leven hebben kunnen leven, en niet als bange kluizenaars die nooit meer ergens heen mogen (of alleen door een stok in je strot te moeten). Tuurlijk kan corona op sommige mensen een grote impact hebben, maar dat kan griep evengoed, en aan een longontsteking kun je ook sterven..

Ik hoop dat het enten voor die mensen die dat willen en kunnen genoeg is. En dat de mensen die het niet willen/kunnen gewoon net zo vrij mogen leven zoals voor deze hele gekkigheid.

Voor de mensen die het willen weten: mijn vader slikt ik weet niet hoeveel soorten bloedverdunners en loopt ook bij de trombose dienst. Daarnaast slikt hij nog meer medicatie maar ik weet niet precies waar elk pilletje voor is. Hij slikt 12 verschillende soorten per dag. De prik is hem sterk afgeraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:41 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Huertecilla schreef
Ik heb me laten vaccineren vanwege sociale druk en overheidschantage.

Daar ben ik helemaal voor mocht het nodig zijn om zoveel mogelijk mensen te kunnen vaccineren.

Beide geteMd. Probeer eenmalig deze discussie hier eens weg te laten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen