Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

Redenen om je wél te laten vaccineren.

 
Profiel   

Marizi schreef
Citaat
Het maakt echt niet uit of er een luchtbel in die naald zit. De spuit is in je spier, daar zitten geen grote aderen en al helemaal geen slagader. Als je hier lucht in wilt spuiten om schade te veroorzaken dan moet er echt wel een hele spuit lucht in. En dan nog denk ik dat er niets gebeurd.

En het slechtste wat je als behandelaar kunt doen is meegaan in iemand zijn angsten. Dan geef je die angsten kans om zich verder te ontwikkelen.


Ook niet in meegaan, maar juist weerleggen! Het brein van iemand met een paniekstoornis is een grote fantast en verhalenverteller! Die kan ieder doomscenario aanhalen, waar menig mens niet eens over nadenkt! Jij zegt nu dat het niet uitmaakt of een IM injectie wel een luchtbel zou bevatten, voor mij is dat dus juist zinnige info.

Statistisch gezien weet ik wel dat de kans groter is dat ik crash met de auto naar de locatie toe, dan dat een angstscenario voor de spuit uitkomt. Echter, met dit soort angst voelt de kans dat het totaal mis gaat als 50/50. Het gaat mis of niet, iets gebeurd of gebeurd niet. Niet rationeel, maar gevoelsmatig wel heel echt. Moet je zo willen leven? Nee, natuurlijk niet! Daarom heb ik er ook hulp voor… maar het is een lang proces.

Nee ook niet weerleggen, ik heb hier toevallig een training in gehad. Als je gaat weerleggen dan moet je steeds een stapje verder met weerleggen. Dus dat kan maar tot op zekere hoogte.

Je zou er meer aan hebben om uit te vinden waar de angststoornis vandaan komt. En ik weet dat ik makkelijk praten heb hoor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:06 



 
Profiel   

Ik begrijp wat je bedoeld, mijn brein is indd geneigd om er steeds weer wat nieuws bij te halen wat dan ook weer ontkracht moet worden, maar weten hoe iets werkt of gaat en werkelijk begrijpen waarom de kans ergens op heel klein is helpt me soms wel! Als ammunitie tegen de irrationele, onlogische gedachte zeg maar!

Ik heb hulp gelukkig en ben erg gemotiveerd om met mijn angst te leren dealen. En… het goede nieuws!!! Ik ben vandaag geweest! I did it! De eerste zit erin. De mensen daar hebben me fantastisch geholpen en opgevangen. Zeer geduldig en begripvol. Ik kon meteen geprikt worden in een ligkamer (wel gewoon gezeten omdat ik verder niet bang ben voor flauwvallen of de naald an sich). Mijn vriend mocht mee en ik mocht in het hokje blijven de tijd uitzitten en de arts kwam steeds langs om even te kletsen. 6 september staat nummer 2 gepland!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:55 



 
Profiel   

Super! Fijn dat het zo goed gegaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:55 



 
Profiel   

Wat goed Marizi, super dapper van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 17:24 



 
Profiel   

Marizi schreef
Ik begrijp wat je bedoeld, mijn brein is indd geneigd om er steeds weer wat nieuws bij te halen wat dan ook weer ontkracht moet worden, maar weten hoe iets werkt of gaat en werkelijk begrijpen waarom de kans ergens op heel klein is helpt me soms wel! Als ammunitie tegen de irrationele, onlogische gedachte zeg maar!

Ik heb hulp gelukkig en ben erg gemotiveerd om met mijn angst te leren dealen. En… het goede nieuws!!! Ik ben vandaag geweest! I did it! De eerste zit erin. De mensen daar hebben me fantastisch geholpen en opgevangen. Zeer geduldig en begripvol. Ik kon meteen geprikt worden in een ligkamer (wel gewoon gezeten omdat ik verder niet bang ben voor flauwvallen of de naald an sich). Mijn vriend mocht mee en ik mocht in het hokje blijven de tijd uitzitten en de arts kwam steeds langs om even te kletsen. 6 september staat nummer 2 gepland!

Ik ken je niet maar ben wel trots op je! En weet je wat het mooie is? Het laat zien dat jij sterker kunt zijn dan jouw angsten! Daar zou ik mijn voordeel mee doen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:02 



 
Profiel   

Wat goed zeg! Wat hierboven ook al gezegd wordt, je doet het toch maar en dat vind ik heel knap! En dat is echt een grote stap waar je trots op mag zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:13 



 
Profiel   

Yeaaaah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 18:53 



 
Profiel   

Ah, lieve woorden! Dank jullie wel <3 :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:24 



 
Profiel   

Goedzo! En je leeft nog :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 19:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen