Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Redenen om je wél te laten vaccineren.

 
Profiel   

Ik vind jouw vergelijking met autorijden wel een hele goeie. Je kunt namelijk nog zo'n goede chauffeur zijn, je bent wel afhankelijk van het overige verkeer. Oftewel: je kunt nog zo gezond zijn en leven, als iemand bij jouw in de buurt besmet is, kan ook jij er ziek van worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:09 



 
Profiel   

nynke55 schreef
Ik vind jouw vergelijking met autorijden wel een hele goeie. Je kunt namelijk nog zo'n goede chauffeur zijn, je bent wel afhankelijk van het overige verkeer. Oftewel: je kunt nog zo gezond zijn en leven, als iemand bij jouw in de buurt besmet is, kan ook jij er ziek van worden.


Ja dat is een goeie! En we vragen ook dat iedereen die achter het stuur stapt zijn of haar rijbewijs heeft zodat andere deelnemers aan het verkeer geen onnodig risico lopen. Hierin worden wordt op dezelfde manier onze persoonlijke vrijheid beperkt, zodat het welzijn van de samenleving als geheel beschermd wordt. Ik vind het altijd wonderbaarlijk hoe mensen spreken over onze vrijheid die wordt afgepakt, alsof er niet al heel veel dingen zijn die we niet mogen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:17 



 
Profiel   

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik kan zeggen dat het echt een verademing is om te lezen!
Ik ben absoluut vóór vaccineren. Dat was ik al meteen, toen de vaccins nog niet klaar waren. Mijn broertje doet veel onderzoek naar vaccins, heeft een vaccin tegen zika ontwikkeld en is daar op gepromoveerd. Hij heeft de vector waarmee het Janssen vaccin gemaakt wordt jaren geleden gemaakt. Hij heeft jaren onderzoek gedaan naar een hiv vaccin, helaas is een wat lastiger virus om een vaccin tegen te maken, maar door al dat onderzoeken, weet hij ontzettend veel over vaccins en virussen. Dus ik heb me laten voorlichten door hem. Ern ben ik ook nooit bang geweest om het vaccin te nemen.

Daarnaast revalideren covid-patiënten bij mij en zie ik dus uit de eerste hand wat de effecten kunnen zijn van dit virus. Ik kan je zeggen dat dit écht erg kan zijn. Mensen zijn soms maanden niet in staat om enigszins te functioneren, en als ze al kunnen werken, dan zijn ze gesloopt, constant.
Geef mij dan maar liever dat vaccin!

Ik vind het wél lastig dat er zoveel meningen gaande zijn rondom covid, de maatregelen en wel of niet vaccineren. De emoties lopen hier enorm bij op en kan ruzies veroorzaken. Ik durf niet goed mijn mening te geven want ik wil die discussies niet.

Dus fijn om te lezen dat er meer mensen toch wel enigszins hetzelfde denken als ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:18 



 
Profiel   

Ik heb me laten vaccineren maar wel met tegenstrijdige gedachten. Bij mijn eerste enting was ik toch gewoon heel trots op NL dat dit zo allemaal geregeld is. Al die mensen die voor ons klaar staan. Je kan mopperen over de trage start (wat voor mij nog steeds onbegrijpelijk is) maar het liep als een speer.

voor argumenten
- we moeten iets, want zoals het het afgelopen jaar gegaan is, is ook niet goed
- met mijn leeftijd (50+) zal lange termijn ook allemaal wel meevallen
- ik val volgens de geleerden in een risico groep.

tegen argumenten
- we hebben echt nog geen idee wat het op lange termijn doet. Er zijn wel eerder dingen voorgeschreven die achteraf toch best wel grote gevolgen hadden.
- wat is er nodig aan herhaalfrequentie
- er wordt niet gekeken naar evt. eerdere besmettingen en dus antistoffen (ik denk dat ik heel vroeg in eerste golf al besmetting heb opgelopen maar toen werd daar nog helemaal niet zo sterk op gelet en liep men nog gewoon door). Dit had ik natuurlijk ook zelf kunnen laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:15 



 
Profiel   

Wbt dat langetermijneffect, dat weten we inderdaad niet.
Maar er zijn gevaarlijke stoffen waar we het wél van weten en die mensen alsnog willens en wetens in/ aan hun lichaam blijven stoppen. Nicotine, alcohol, drugs, zonnebanken, vet eten, bergen suiker, allerhande fillers en implantaten, etc. En die mensen durven dan een vaccin dat jaren lang ontwikkeld is door professionals gif te noemen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:30 



 
Profiel   

Tja dat snap ik Mars, maar ik heb van dichtbij iemand meegemaakt die na de baarmoederhalskankerprik niet meer normaal kon functioneren en dan ook volledig door de medische wereld in de steek gelaten wordt.

Zelf heb ik in mijn tienerjaren ook een behandeling gehad waar men na een paar jaar achter kwam dat dit onvruchtbaarheid en kanker kon veroorzaken. De uitslag van dat en meerdere vervolgonderzoeken had ik gemist, er is dan ook niet iemand van het ziekenhuis die dan actief contact gaat opnemen.

En dat meegemaakt hebben dan denk je daar denk ik net iets langer over na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:35 



 
Profiel   

Dat zijn inderdaad nare dingen om mee te maken en terecht dat je er dan langer over nadenkt.

Wat voor mij meespeelt is dat wetenschappers in dit geval niet vanaf 0 hebben hoeven beginnen. Het COVID-19 virus is verwant aan andere coronavirussen zoals SARS (2002) en MERS(2012). Heb er veel over gelezen en ik durfde het daarom prima aan. Ik vertrouw op de wetenschap en de uitleg die gegeven wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:43 



 
Profiel   

Dat argument was voor mij ook doorslaggevend, Mars. Het is niet helemaal nieuw ontwikkeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:30 



 
Profiel   

Ik heb vanmiddag mijn 1e vaccinatie gehad! Ik ben niet zo'n grote held als het op naalden aankomt - moest in de ochtend ook nog naar de tandarts om een gaatje te laten vullen en daar lag ik ook al te zweten in de stoel toen het tijd was voor de verdoving - maar ik voelde het nauwelijks! Ik schrok even toen ik de naald voelde maar het was meer alsof iemand me in mijn arm kneep.

Ik heb nu een beetje last van een lamme arm, een beetje zoals spierpijn. Maar dit heb ik altijd bij vaccinaties. Ik heb 5 jaar geleden een hele rits vaccinaties laten zetten omdat ik 3 maanden naar Ghana ging (wel 5 tegelijk!) en toen voelde ik me veel beroerder dan nu. Het was ook allemaal super goed geregeld op de vaccinatie locatie en de medewerkers waren allemaal heel erg sympathiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:36 



 
Profiel   

Dit lijkt me wel een goede reden: https://rdcu.be/cnmzh

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:43 



 
Profiel   

Nou dat zou zeker goed nieuws zijn, en inderdaad een goede reden om te vaccineren! Ik ging er al vanuit dat ik over een half jaar een booster moest hebben, maar dat zou dan niet nodig zijn. (Ben inmiddels volledig gevaccineerd met Pfizer) Er staat nog wel veel 'misschien' en 'mogelijk' in de tekst, zou mooi zijn als het inderdaad zo blijkt te zijn. En dan is het natuurlijk ook nog hopen dat er geen al te gekke varianten van het virus ontstaan. Wat juist weer een reden is om veel te vaccineren om dat te voorkomen, maar dan moeten mensen daar wel toe bereid zijn natuurlijk. En dat zijn er op dit moment nog niet genoeg vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 19:38 



 
Profiel   

Net mijn Janssen vaccinatie gehaald.
Beetje last van mijn bovenarm, verder nog geen klachten.
Ben allang blij dat ik nu beschermd ben en niet in Augustus voor een tweede prik hoef, we zijn dan precies bezig met een ponykamp leiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 19:47 



 
Profiel   

Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:53 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.


Met Pfizer schijnt dat niet nodig te zijn, dus nee. Maar, als de gezondheidsraad het nodig acht dan laat ik me met alle liefde opnieuw prikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:56 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.

Ik lees inderdaad dat de kans groot lijkt dat dat met Pfizer niet hoeft.. maar als dat zou moeten, zou ik het wel doen ja :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:59 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.

Ik moet eerst in juli nog mijn tweede prik halen. Daarna wacht ik af wat de vervolgstappen zijn. (vermoed weer achteraan in de rij, want er zijn mensen die al veel eerder geprikt zijn natuurlijk ;) ).

Als een derde prik niet nodig is dan ga ik hem ook niet halen. (ik heb pfizer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:59 



 
Profiel   

Huidige mRNA vaccins beschermen in ieder geval voldoende tegen delta.
AZ is bij mijn weten al een op delta aangepast vaccin aan het maken.
En de mRNA vaccins zijn sowieso relatief makkelijk aan te passen mocht er een variant opduiken die wél het huidige vaccin weet te omzeilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:01 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Huidige mRNA vaccins beschermen in ieder geval voldoende tegen delta.
AZ is bij mijn weten al een op delta aangepast vaccin aan het maken.
En de mRNA vaccins zijn sowieso relatief makkelijk aan te passen mocht er een variant opduiken die wél het huidige vaccin weet te omzeilen.


Ik verwacht eigenlijk dat de kans groter is dat de overheid iedereen met AZ een derde prik met Pfizer geeft :j. De mix schijnt veelbelovend te zijn, en Pfizer heeft het tromboseverhaal niet natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:10 



 
Profiel   

Dat zou inderdaad ook nog wel eens het geval kunnen zijn, ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:13 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Dinopino schreef
Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.


Met Pfizer schijnt dat niet nodig te zijn, dus nee. Maar, als de gezondheidsraad het nodig acht dan laat ik me met alle liefde opnieuw prikken.

Moderna is ook ok.
Ik hoop dat onze groepsimmuniteit de niet-gevaccineerden beschermd komende herfst en winter anders liggen ze alsnog met Delta en dan ben je echt niet blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:43 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
IMANDRA schreef
Met Pfizer schijnt dat niet nodig te zijn, dus nee. Maar, als de gezondheidsraad het nodig acht dan laat ik me met alle liefde opnieuw prikken.

Moderna is ook ok.
Ik hoop dat onze groepsimmuniteit de niet-gevaccineerden beschermd komende herfst en winter anders liggen ze alsnog met Delta en dan ben je echt niet blij.


Ik zou heel graag willen zeggen 'hun probleem' maar dat is niet eerlijk naar de zorg én naar de mensen die vanwege medische redenen echt niet kunnen vaccineren. Naar hoor, hoe de acties van sommigen anderen kunnen treffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:06 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.

Uit onderzoek blijkt dat Pfizer Moderna en Astrazenica waarschijnlijk veel langer werken dan gedacht .
Maar komen ze met een booster dan haal ik hem, dit keer volledig voor mijzelf.
De mensen die op basis van spookverhalen elke keer overslaan zoeken het dan maar uit.
Vuurvleugels, voor de weigeraars is het maar een griepje toch ? Die paar procent die toch in het ziekenhuis belanden , echt eigen schuld. In Engeland kunnen ze goed de golf van Delta variant aan in de zorg ondanks de 25000 besmettingen, per dag nu ipv in twee weken.


Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-06-21 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:08 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Gaan jullie je dan ook weer opnieuw vaccineren in de herfst. Want de kans is groot dat dan Delta of een andere variant de kop op gaat steken.


Sure, als blijkt dat het nodig is heb ik daar geen enkele moeite mee. Ik verwacht wel dat we als gehele bevolking meer immuniteit hebben opgebouwd tegen die tijd, danwel door Corona te hebben gehad danwel door gevaccineerd te zijn. Ik hoop dus dat de effecten minder heftig zijn voor de zorg.

De eerste schattingen over hoe lang het vaccin beschermd zijn hoopgevend (zie bericht janderegelaar). De komende tijd zal dit onderzocht verder onderzocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:10 



 
Profiel   

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat fijn om te lezen dat er ook mensen zijn met dezelfde mening over vaccineren.
Over heel social media zie/lees ik alleen maar de anti-vaxers, prima, moet iedereen zelf weten maar je hoeft niet onder ieder bericht over corona je zin door te drijven :=

Waarom ik mij laat vaccineren? Omdat ik van mening ben dat we alleen zo van Corona af komen, zelfde als alle andere ziektes van vroeger die door vaccinaties er niet meer zijn.

Ik heb gisteren m'n eerste prik gehaald, wel echt pijn aan m'n arm nu maar verder geen bijwerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:24 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels ook besloten om mijn 13-jarige dochter te laten vaccineren. Dit wil ze zelf ook graag, goed over gepraat, goed artikel over evt bijwerkingen gelezen, en we gaan ervoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen