Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Redenen om je wél te laten vaccineren.

 
Profiel   

Struisvogels staan sowieso boven de grond :j
maar blijkbaar is het een geniale grap die ik volledig mis :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:06 



 
Profiel   

Cer schreef
Struisvogels staan sowieso boven de grond :j

Dat weet je niet.. je kan ze alleen zien als ze boven de grond zijn; dus mss zitten ze wel een tijd van hun leven onder de grond. :+ :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:09 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Dank je.
Maar toch gaan ´ze´ op de negeerlijst van menig piepkuiken hier _O-

Of je wat aan de bewuste wijsheid hebt is ieders keuze. Ik geef eerlijk toe dat ik ook vaker niet dan wel iets kan met jouw wijsheid. (en ja, er zitten momenten tussen dat ik je hele interessante visies zie delen maar lang niet altijd. Dat weet je denk ik ook wel. Maar die momenten dat je wel dingen zegt waar ik iets mee kan zijn het waard om je niet op de negeerlijst te zetten.)
Máár dat IK met jouw visie in míjn leven op dit moment vaak niet veel kan, zegt niets over jouw waarde binnen de maatschappij. Dat zegt enkel iets over de fase en richting van mijn leven in verhouding tot dat van jou.
Ik ben er van overtuigd dat jij voor heel veel mensen heel waardevol bent. En IMO mag daar niet aan voor bij gegaan worden met uitspraken als "nu houd je een probleem in stand van zwakkere ouderen die we voor de rest van hun leven moeten blijven beschermen."
Er zijn meer sterktes en nuttige kwaliteiten dan enkel fysieke jeugdigheid en kracht. Die vergaat bij iedereen. Wijsheid en ervaring is een blijvend goed dat doorheen generaties doorgegeven kan worden en daarmee iets dat IMO het waard is om te beschermen.

Dat iemand met zo'n visie als die van Blussem in de zorg werkt vind ik dan weer wél angstaanjagend.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-06-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:09 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Elin_ schreef
Maar ben oprecht benieuwd wat dan de chantage was? Ben benieuwd wie of wat en in welke mate er dan dwang was


Je kan niet met openbaar vervoer, niet naar clubs, niet naar zeg motorraces zonder certificaat.

Wat je daar ook van vindt* mbt algemeen belang, het is en blijft vrijheidsbeperking; chantage met een discutibel doel, geaccepteerd door de banggemaakte meerderheid.
Ik heb me daardoor laten vaccineren en woon op een berg in het hart van andalucía; kun je nagaan :roll:

Nu maar hopen dat we daar weer vanaf raken. Ondertussen lopen ook jullie daar wel met een mobiel id bewijs via dat certiificaat.

* Bigone en JdR vinden het +:)+ dat mensen zo gedwongen worden. Ik vind het schandalig want het maakt voor de gevaccineerden niets uit. Is weer net als religie: Vanuit de hogere moraal van de gelovigen mag een niet gelovige niet geloven:
- Humanist; waarschijnlijk bestaat god niet.
- Golovige; god bestaat.
Het eerste laat idereen vrij; hetw tweede treedt de rechten van de eerste.

Helaas ziet de meerderheid van de bevolking dit soort fundamentele verschillen niet en .... hoppa; ´democratie´ maakt dat rechten getreden worden.


Wat een onzin. Met een test kun je die kant ook op. En niemand weet wat het over 3 jaar is. Of er dan genoeg groepsimmuniteit is met de mensen die wel willen vaccineren en daar geen issue van maken (die bestaan er ook) zodat de rest ook niet meer nodig is.

Jij maakt de keuze nog altijd zelf en draait de boel dan om, zodat je het in je eigen realiteit kan goedpraten met "chantage".

Misschien moet je wat mensen op je berg uitnodigen ter gezelschap. Vervreem je iets minder van de wereld, zodat je niet meer in de spiegel gesprekken met jezelf hebt om je gelijk aan je andere ik goed te praten :')
Nee alle gekheid op een stokje. Je standpunt en voorbeelden komen op mij over alsof je er net je eigen draai aangeeft om je eigen argumenten te ondersteunen.

Zelf ben ik niet gelovig, maar van beide kanten is wat te zeggen. Hoe jij hem inzet is namelijk lang niet altijd zo.
Anderen zeggen namelijk God bestaat niet terwijl een gelovige ook benoemd ik "geloof" dat God bestaat. Een woordje maakt al wat meer nuance.

De wereld is niet zo zwart wit als jij hier graag neerzet *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:12 



 
Profiel   

Brainless schreef
Cer schreef
Struisvogels staan sowieso boven de grond :j

Dat weet je niet.. je kan ze alleen zien als ze boven de grond zijn; dus mss zitten ze wel een tijd van hun leven onder de grond. :+ :j


-O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:14 



 
Profiel   

Bonna schreef
In het geval van Covid-19 is het heel bewust voor gekozen om de schade aan ouderen te willen beperken, maar dat 'ten koste' te laten gaan van vrijheden van andere(jongeren). Een andere keus had kunnen zijn om te zeggen dat het 'verlies' van die ouderen wel genomen had kunnen worden. Ik denk dat pas over een tijd echt duidelijk is of de afweging die gemaakt is de 'juiste' is geweest. Hoewel ik geen moeite heb met de keuzes die gemaakt zijn, denk ik wel dat in de keuze tussen 'leven' voor 1 groep of 'kwaliteit van leven' voor een andere groep we vaak voor de 1e optie kiezen.


Die snap ik niet, waarom gaan de regels te koste jongeren en niet van ouderen?
Bij mijn weten waren er geen regels waarbij gezegd werd dat jongeren iets niet mochten en ouderen wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:15 



 
Profiel   

Kinke schreef
Bonna schreef
In het geval van Covid-19 is het heel bewust voor gekozen om de schade aan ouderen te willen beperken, maar dat 'ten koste' te laten gaan van vrijheden van andere(jongeren). Een andere keus had kunnen zijn om te zeggen dat het 'verlies' van die ouderen wel genomen had kunnen worden. Ik denk dat pas over een tijd echt duidelijk is of de afweging die gemaakt is de 'juiste' is geweest. Hoewel ik geen moeite heb met de keuzes die gemaakt zijn, denk ik wel dat in de keuze tussen 'leven' voor 1 groep of 'kwaliteit van leven' voor een andere groep we vaak voor de 1e optie kiezen.


Die snap ik niet, waarom gaan de regels te koste jongeren en niet van ouderen?
Bij mijn weten waren er geen regels waarbij gezegd werd dat jongeren iets niet mochten en ouderen wel?

Dit. Iedereen zat in hetzelfde schuitje. De oudjes mochten ook niet naar de oh zo gezellige bingo. De jongeren mochten niet naar de zuipkeet.

Ja, ik ben zelf 32, ik mis opeens 1,5 jaar in mijn date-leven etc. Maar als dat alles is. En het is nog even doorbijten totdat alles weer kan. Het hoeft nu ook niet allemaal van mij al open omdat de meesten al geënt zijn. Ik wacht liever totdat iedereen zijn kans heeft gehad om te prikken, dan allemaal weer los. We zijn al bij 1995 met afspraken maken. Dus volgende week zijn we hopelijk al bij 2002. Dan heeft iedereen die 18+ is in de afspraak kunnen maken. Tel daar 4 weken bij op voor minimaal de eerste prik. Beetje uitloop.. Kunnen we 1 augustus weer vrij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:22 



 
Profiel   

@Jolliegirl: Langetermijngevolgen bij de vaccinatie zijn echt heel onwaarschijnlijk (dat weten ze door de werking van vaccins + kijkend naar oudere vaccins) :j. Vaccins zijn ook goed getest (deze des te meer) dus er komt wat dat betreft geen troep in je lichaam.

Bonna schreef
Blossom drukt het een beetje onhandig uit misschien, maar helaas werkt eigenlijk al het beleid dat we ergens op voeren wel zo: Het is een afweging van schade/of baten voor een bepaalde groep t.o.v. de schade/baten voor een andere groep.

In het geval van Covid-19 is het heel bewust voor gekozen om de schade aan ouderen te willen beperken, maar dat 'ten koste' te laten gaan van vrijheden van andere(jongeren). Een andere keus had kunnen zijn om te zeggen dat het 'verlies' van die ouderen wel genomen had kunnen worden. Ik denk dat pas over een tijd echt duidelijk is of de afweging die gemaakt is de 'juiste' is geweest. Hoewel ik geen moeite heb met de keuzes die gemaakt zijn, denk ik wel dat in de keuze tussen 'leven' voor 1 groep of 'kwaliteit van leven' voor een andere groep we vaak voor de 1e optie kiezen.

Ik denk echter ook dat vaccinaties juist kunnen bijdragen om 'the best of both worlds' te kunnen krijgen. Ik vind de (negatieve)consequenties van vaccinaties en het risico daarop namelijk verwaarloosbaar, terwijl het er wel voor zorgt dat zowel 'leven' als 'kwaliteit van leven' voor een hele hoop anderen er op vooruit gaan als er een goede vaccinatiegraad gehaald wordt


Oké, we laten COVID-19 razen... en dan?
Ouderen en zwakkeren worden massaal ziek > worden massaal in de ziekenhuizen opgenomen > ziekenhuis overvol, moet triage gaan invoeren > men moet gaan kiezen en normale zorg kan ook niet meer fatsoenlijk doorgaan (bijv: je sterft door een autoongeluk omdat je niet snel genoeg terecht kan in het ziekenhuis > bedrijven kunnen niet goed meer lopen want er is veel uitval onder medewerkers

Dat laat al helemaal buiten beschouwing hoeveel mutaties er dan zouden voorkomen. Nu, met pakweg de hele wereld die maatregelen neemt, zijn er al diverse mutaties. Als iedereen het virus zijn gang liet gaan met ontzettend veel besmettingen tot gevolg, wie zegt dat er dan geen mutatie zou komen die ook vreselijk gevaarlijk is voor jongeren? Voor kinderen? Ik bedoel, er zijn al vermoedens dat de britse versie jongeren 'harder' zou kunnen raken.

En dat vind je een beter idee dan tijdelijk de vrijheid ietwat inperken voor iedereen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:31 



 
Profiel   

Volgens mij is dit offtopic? maar ik weet het niet zeker want er loopt nu van alles door elkaar :')

maar, wat ik heb begrepen van mensen die ongeveer hetzelfde vonden is dat je die mensen dus niet in de ziekenhuizen opneemt... Die laat je ergens (hopelijk goed verzorgd, maar dat hoorde ik dan verder niet) rustig sterven..

De mutaties zouden dan ook weer op hun beurt mensen targetten en de mensen die dat overleven die gaan door :j

Een andere variant is om de ouderen en de risico mensen binnen te houden totdat alles 'overgewaaid' is.
Maar goed, dat is allemaal achteraf, want voorlopig zijn de meeste ouderen gevaccineerd (misschien allemaal?) en moeten ze met dit scenario verder.. "Wat als" heeft niet zo heel veel zin meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:39 



 
Profiel   

Als je covid19 wilt laten razen, is eigenlijk de enige manier om niet buiten covid19 om enorm veel slachtoffers te maken een negatieve pcr-test te verlangen van mensen die in het ziekenhuis terechtkomen. Je krijgt dan dus met covid19 geen ziekenhuishulp en dan komt de ifr waarschijnlijk uit op ongeveer 2% (kijkend naar de hoeveelheid mensen die nu op de verpleegafdelingen en ic's terecht komen en dit nu overleven). De kans is behoorlijk dat allerlei zorgmedewerkers het weigeren van zorg bieden niet trekken en dat we daar dan toch ook flink uitval krijgen, maar het komt waarschijnlijk wel het dichtstbij de zorg door laten draaien en dus zo min mogelijk slachtoffers veroorzaken als we covid19 vrij laten.

Een besmetting met covid19 geeft ook voor mensen die niet in het ziekenhuis terecht komen (of dood gaan) een serieus risico. Niet vanwege dat ze een aantal weken ziek zijn en eventueel thuis aan het zuurstof moeten, maar vanwege de restklachten die ontstaan. De voetballer die nu een hartaanval heeft gehad blijkt zowel geen vaccinatie als geen corona te hebben gehad, maar de voetballers die wel corona hebben gehad (dus de besmetting, niet de vaccinatie) staan extra onder hartcontrole vanwege de sterk vergrootte kans op een ontstoken hartspier. Het gaat hier juist vaak om lichte ziekteverschijnselen tijdens de initiele besmetting.
Ook als je verder kijkt naar mensen met restschade of restklachten (long covid), zegt de zwaarte van het initiële ziekteverloop niet heel veel over de uiteindelijke kans op restschade. Ook de leeftijd doet er niet veel toe. De kans dat je dood gaat of in het ziekenhuis beland is misschien klein, maar de kans op long covid is dat niet.

Kinderen (tot 18 jaar) lijken zelfs gevoeliger te zijn voor long covid dan volwassenen. Zowel de kortere long covid (4 weken tot 6 maanden na de besmetting) als de langetermijn long covid (vanaf 6 maanden, veelal met nauwelijks verder herstel). Kinderen moeten dan nogal eens alles opgeven, niet alleen sporten en met vrienden afspreken, maar ook met regelmaat een gedeelte of alle school, omdat het te belastend is naast long covid.

Vaccineren doe je dus ook op jonge(re) leeftijd voor jezelf (en niet alleen voor anderen/ouderen). Om jezelf tegen de minimaal 10% kans dat je een aantal maanden ziek bent te beschermen en tegen de minimaal 1% kans dat je langdurig en met weinig verder herstel arbeidsbelemmerende restklachten overhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:45 



 
Profiel   

Ik ben even benieuwd hoor Mizora, waar heb je die 1% vandaan? Kon die nergens terugvinden :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:54 



 
Profiel   

Ik denk dat Mizora bedoelt dat de 10 % mensen met restklachten daar 1 % van langdurig uit de running is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 13:00 



 
Profiel   

Nee, 10% van de 10%, dus 1% van de totale besmettingen. Ik ga straks op zoek of ik de bronnen weer kan vinden. Het gaat in Nederland dus straks om zo'n 17.000 tot 35.000 mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 13:03 



 
Profiel   

Even voor de goede orde: ik zeg niet dat we COVID-19 maar moe(s)ten laten razen. Ik probeerde alleen te duiden wat blossom zei. Ik vind ook niet dat vrijheid inperken een slechte keuze was. Ik denk wel dat sommige groepen daar meer last van hebben gehad dan andere groepen, al waren de maatregelen voor iedereen hetzelfde. Als vergelijking: iedereen mag nog maar 100 op de snelweg. de consequenties daarvan zijn alleen wel anders voor iemand die 40.000km per jaar over de snelweg tuft, dan iemand die alleen sporadisch een stukje meepakt. Daarmee zeg ik trouwens niet dat dat erg is!

En verder is het denk ik inderdaad best off-topic. Om alle redenen die al genoemd zijn vind ik het alleen maar goed dat er vaccins zijn én dat mensen(inclusief ikzelf) zich laten vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:22 



 
Profiel   

ik werd 50 vorig jaar....nou ben ik al een oldtimer en dan moet ik ook sinds die tijd me houden aan alle anti-corona regels ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:26 



 
Profiel   

Bonna schreef
En verder is het denk ik inderdaad best off-topic.


...en ik gaf keurig binnen onderwerp aan waarom ik wél gevaccineerd ben ;)

Vervolgens kudde struisvogels er off topic op gesprongen _O- _O-

Dat terwijl *D l ik toch een oude (daarom wijze) man op een berg ben *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:37 



 
Profiel   

Huertecilla die ik voor het eerst hoor, die ziet wat een vrijheidsbeperking eigenlijk plaats vind. orwell is niet eens zo verkeerd om voor sommigen nog eens te lezen.
Ieder mens die geboren is heeft recht om gratis en zonder hinder te kunnen ademen, te kunnen bewegen waarheen deze wil. Daarvoor heeft hij geen test nodig, of een mondkapje of een spuitje.

Jullie denken dat door de inenting jullie zgn. vrijheid weer terug krijgen. En jippieee als kindjes zo blij, want de terrasjes zijn weer open. Weer een beetje "vrijheid" terug. Oh maar de cijfers gaan omhoog, nee toch er is een variant onder weg. We gaan weer terug in de lockdown. Want deze vaccinatie werkt niet bij deze vorm. En zo kan de overheid spelen met jullie vermeende vrijheid.

Reden om te vaccineren de getallen gaan omlaag. Reden om straks weer snel te laten vaccineren is, dat de
mutaties niet voor deze vaccinaties gelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:41 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
...en ik gaf keurig binnen onderwerp aan waarom ik wél gevaccineerd ben ;)
Vervolgens kudde struisvogels er off topic op gesprongen _O- _O-
Dat terwijl *D l ik toch een oude (daarom wijze) man op een berg ben *D


Ik vroeg jou hoe je, in het kader van wel vaccineren door chantage, gechanteerd kan worden als je het ergens mee eens bent :j

En in theorie is 2 misschien al een kudde, dus dan heb je wel een kudde.. (maar het geeft wel wat te denken over andere aantallen die genoemd worden..)

Citaat
Jullie denken dat door de inenting jullie zgn. vrijheid weer terug krijgen.

"Jullie" >;)

Citaat
En zo kan de overheid spelen met jullie vermeende vrijheid.
en wat ga jij in die tussentijd doen dan? Ergens naartoe verhuizen waar geen overheid is?

Citaat
Reden om straks weer snel te laten vaccineren is, dat de mutaties niet voor deze vaccinaties gelden.
Is dat zo? Ik dacht dat ze dat nog niet wisten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:44 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Bonna schreef
En verder is het denk ik inderdaad best off-topic.


...en ik gaf keurig binnen onderwerp aan waarom ik wél gevaccineerd ben ;)

Vervolgens kudde struisvogels er off topic op gesprongen _O- _O-

Dat terwijl *D l ik toch een oude (daarom wijze) man op een berg ben *D


:r Mag ik een emmer?

De bericht toon zit net op een nare onder de gordel manier met een grijns op het gezicht gebracht. Als in het broertje dat je net onder tafel een schop geeft en waarbij je wanneer je iets terug doet en moeders zegt er wat van zegt "maar ik? Ik heb niks gedaan"

Het is iig fijn dat je zo kunt leven. Lijkt me heerlijk om enkel in je zelf en eigen beleving te geloven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:45 



 
Profiel   

Ik heb zojuist mijn vaccinatie ingepland. Ik heb zelf het virus gehad en ben er bijna 2 weken van ziek geweest. Ik ben altijd gezond geweest en het feit dat ik als gezonde jonge meid toch gewoon 2 weken ziek ben geweest van COVID maakt dat ik met smart heb gewacht op het vaccin.
Ik kies er dus voor omdat ik zelf heb meegemaakt wat het kan doen met een gezond persoon en hoe meedogenloos dit virus eigenlijk is en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als iemand door mij, doordat ik het virus overdraag aan een ander, er ziek van wordt of eraan overlijdt.

Ik ben wel doodsbang voor vaccinaties, maar dat weerhoudt mij er niet van om dit prikje te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:05 



 
Profiel   

Taartjee hoe heb je het dan gekregen? En wie hebben het tegelijk met jouw gekregen? Dit vraag ik omdat dit voor jou de reden is om je te vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:22 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Taartjee hoe heb je het dan gekregen? En wie hebben het tegelijk met jouw gekregen? Dit vraag ik omdat dit voor jou de reden is om je te vaccineren.


Ik heb het van mijn vader gekregen (ik woon nog thuis) en hij heeft het zeer waarschijnlijk op een condoleance gekregen van een echtpaar wat aan COVID is overleden. Mijn vader is er 3 weken ziek van geweest. Hij was voor de besmetting ook gewoon heel vitaal en gezond. Mijn vader heeft er wel wat langer last van gehad dan ik na afloop.
Ik zelf heb gelukkig niemand anders besmet, maar ik had het mezelf wel echt kwalijk genomen als anderen door mij besmet zouden zijn geraakt als ik me niet had laten testen toen ik een neusverkoudheid kreeg toen mijn vader zijn positieve uitslag kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:38 



 
Profiel   

Wat een top topic! Ik heb gisteren mijn tweede vaccinatie gehad en meer last van mijn hooikoorts dan van de prik :+ Heb trouwens Pfizer gehad, keurig geregeld allemaal.

In alle eerlijkheid heb ik niet alle berichten gelezen, maar misschien heeft iemand iets aan mijn mening!

Er zijn verschillende redenen waarom ik mij heb laten vaccineren;
- Mijn 87 jarige oma woont bij ons en ik heb nog een even oude oma om de hoek, ik zou graag weer zonder zorgen langs willen kunnen!
- Ik heb zelf astma en was toch ook bang om het virus te krijgen
- Ik wil graag de mensen om mij heen beschermen
- Ik vertrouw erop dat de overheid/medici/ontwikkelaars/het RIVM het beste met mij voor hebben
- Ik wil graag weer vrij kunnen reizen, en daar als het toch meer hutjemutje is in de stad niet bang hoeven zijn dat ik besmet raak/daar op de IC kom te liggen

Als je een vraag/opmerking/interessant feitje hebt hoor ik dat natuurlijk ook graag! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:41 



 
Profiel   

Ik heb meteen een afspraak gemaakt toen mijn jaar (1991) aan de beurt was, en mijn eerste prik staat gepland voor volgende wek donderdag. En ik ben super blij dat ik eindelijk aan de beurt ben :)

Ja, ik kan niet ontkennen dat ik ook weleens heb gedacht aan de mogelijke risico's van vaccineren. Het blijft toch een beetje een sprong in het diepe. Maar dat is nu juist datgene wat voor mij duidelijk maakte waarom ik wel wil vaccineren. De angst/zorgen omtrent het vaccineren zijn ingegeven door het onbekende. Een sprong in het diepe is eng omdat je niet precies weet hoe het afloopt en je moet vertrouwen op een goede uitkomst. Het is onduidelijk of er risico's zijn aan het vaccineren, ook al is er heel veel betrouwbaar onderzoek gedaan en hier is niets verontrustends uit gekomen. Het is echter veel en veel waarschijnlijker dat je negatieve gevolgen ondervindt van Covid dan van de vaccinatie, dat staat gewoon vast. Het lijkt dat voor veel mensen het risico echter minder zwaar voelt wanneer je weet welke complicaties je kan verwachten, zoals het geval is bij Covid, vs het onbekende.

Ik neem zo vaak bewust de keuze om iets ongezonds/gevaarlijks te doen. Iedereen die (weleens) alcohol drinkt, (weleens) rookt of de auto instapt doet hetzelfde. We zijn echter gewend aan deze gevaren, dus voelen ze minder zwaar en nemen we het besluit een bepaald risico te nemen. Dit Covid vaccin is veeeeeel minder gevaarlijk dan alledrie de dingen die ik net heb genoemd. Het risico is op geen enkele manier te vergelijken met elkaar.

Dus wat is het je waard? Ik wil graag een vaccinatie zodat ik weer alle dingen kan doen waar ik gelukkig van wordt, zodat ik weer kan leven. Een leven waarin ik constant risico's neem. Het leven is helaas niet zonde risico!

Ik denk dat iedereen dezelfde afweging moet maken. Je kan geen risicovrij leven leiden. Wat is echt belangrijk in je leven? Het beschermen van je ouders/vrienden/belangrijke mensen in je leven? Leven in een samenleving waarin mensen vrij zijn om elkaar te knuffelen wanneer ze verdrietig zijn zonder bang te zijn ze een levensbedreigend virus te geven? Te kunnen reizen en de wereld zien?

Ik vind dat de hele vaccinatie discussie veel te veel gaat over welk gevaar je loopt, en niet over wat je er voor terug krijgt. En dat zou denk ik ook de overweging moeten zijn van mensen die twijfelen. Laat je absoluut niet beinvloeden door de anti-vaxxers, want dit soort complotdenken is zo oud als de mensheid zelve, en sorry maar deze mensen zijn niet intelligent. Klaar. En nu kunnen de anti-vaxxers allerlei tegenargumenten verzinnen. Feit blijft: jullie zijn bang, en angst is een slechte raadgever. Het is beter om te accepteren dat je bang bent en het gevoel te voelen, dan het te rationaliseren met slechte argumenten, drogreden, stromannen en allerlei andere logical fallacies die ik heb langs zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:45 



 
Profiel   

Twist1991 schreef
Ik heb meteen een afspraak gemaakt toen mijn jaar (1991) aan de beurt was, en mijn eerste prik staat gepland voor volgende wek donderdag. En ik ben super blij dat ik eindelijk aan de beurt ben :)

Ja, ik kan niet ontkennen dat ik ook weleens heb gedacht aan de mogelijke risico's van vaccineren. Het blijft toch een beetje een sprong in het diepe. Maar dat is nu juist datgene wat voor mij duidelijk maakte waarom ik wel wil vaccineren. De angst/zorgen omtrent het vaccineren zijn ingegeven door het onbekende. Een sprong in het diepe is eng omdat je niet precies weet hoe het afloopt en je moet vertrouwen op een goede uitkomst. Het is onduidelijk of er risico's zijn aan het vaccineren, ook al is er heel veel betrouwbaar onderzoek gedaan en hier is niets verontrustends uit gekomen. Het is echter veel en veel waarschijnlijker dat je negatieve gevolgen ondervindt van Covid dan van de vaccinatie, dat staat gewoon vast. Het lijkt dat voor veel mensen het risico echter minder zwaar voelt wanneer je weet welke complicaties je kan verwachten, zoals het geval is bij Covid, vs het onbekende.

Ik neem zo vaak bewust de keuze om iets ongezonds/gevaarlijks te doen. Iedereen die (weleens) alcohol drinkt, (weleens) rookt of de auto instapt doet hetzelfde. We zijn echter gewend aan deze gevaren, dus voelen ze minder zwaar en nemen we het besluit een bepaald risico te nemen. Dit Covid vaccin is veeeeeel minder gevaarlijk dan alledrie de dingen die ik net heb genoemd. Het risico is op geen enkele manier te vergelijken met elkaar.

Dus wat is het je waard? Ik wil graag een vaccinatie zodat ik weer alle dingen kan doen waar ik gelukkig van wordt, zodat ik weer kan leven. Een leven waarin ik constant risico's neem. Het leven is helaas niet zonde risico!

Ik denk dat iedereen dezelfde afweging moet maken. Je kan geen risicovrij leven leiden. Wat is echt belangrijk in je leven? Het beschermen van je ouders/vrienden/belangrijke mensen in je leven? Leven in een samenleving waarin mensen vrij zijn om elkaar te knuffelen wanneer ze verdrietig zijn zonder bang te zijn ze een levensbedreigend virus te geven? Te kunnen reizen en de wereld zien?

Ik vind dat de hele vaccinatie discussie veel te veel gaat over welk gevaar je loopt, en niet over wat je er voor terug krijgt. En dat zou denk ik ook de overweging moeten zijn van mensen die twijfelen. Laat je absoluut niet beinvloeden door de anti-vaxxers, want dit soort complotdenken is zo oud als de mensheid zelve, en sorry maar deze mensen zijn niet intelligent. Klaar. En nu kunnen de anti-vaxxers allerlei tegenargumenten verzinnen. Feit blijft: jullie zijn bang, en angst is een slechte raadgever. Het is beter om te accepteren dat je bang bent en het gevoel te voelen, dan het te rationaliseren met slechte argumenten, drogreden, stromannen en allerlei andere logical fallacies die ik heb langs zien komen.

Het is net of ik mijn dochter hoor praten, top!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 16 [ 384 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen