Misinformatie rondom COVID-19

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:19

Dinopino schreef:
Er wordt regelmatig gesproken over het feit, dat enkel inenten ervoor gaat zorgen dat het virus gaat verdwijnen. Bij die teksten zie ik jullie die aanname ook niet verbeteren. Je zegt dus dat degene die ingeënt is minder ernstig verloop heeft, dan iemand die niet ingeënt zijn. Dus inenten doe je voor jezelf en niet voor een ander.
...
Wat mijn punt is: Zeggen dat je je laat inenten om andere te beschermen is gewoon niet correct.

Je gaat even voorbij aan de rest van wat er geschreven is?
Ingeënte mensen hebben minder kans om zelf besmet te raken, en dus om zelf een besmettingsbron voor anderen te worden.
Daarbij scheiden ze, als ze toch besmet zijn, veel minder virus uit, waardoor de kans nog eens wordt verkleind dat ze iemand besmetten.

Kun jij mij uitleggen waarom het dan incorrect zou zijn dat je anderen beschermt door je te laten vaccineren?

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:26

bigone schreef:
Misschien zelf het hele bericht goed lezen dat je deelt, vooral dit belangrijke stukje.
Nu kom je eens met een bron, zeer zeldzaam en lees je het zelf niet:

Hinweis: In Gibraltar wurden beispielsweise auch spanische Pendler geimpft. Die ausgewiesene Impfquote von 100% – berechnet als Quotient aus der im Land durchgeführten Impfungen und der Gesamtzahl aller Einwohner – ist somit nicht gleichbedeutend mit einem vollständigen Impfschutz aller Einwohner.

Omdat mijn Duits echt bijzonder slecht is heb ik hem door google translate gehaald, hier is het resultaat (mogelijk ook fijn voor mensen die net als ik niks kunnen met Duitse tekst, scheelt zoekwerk)

Opmerking: In Gibraltar zijn bijvoorbeeld ook Spaanse forenzen gevaccineerd. De gerapporteerde vaccinatiegraad van 100% – berekend als een quotiënt van de vaccinaties die in het land worden uitgevoerd en het totale aantal inwoners – is daarom niet synoniem met een volledige vaccinatiebescherming van alle inwoners.

De rest ga ik maar niet op in, onder het motto do not feed the troll.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:40

Daarnaast kloppen de getallen ook niet, met 33k inwoners heb je meer dan de 39k getoonde prikken nodig om de gehele bevolking te vaccineren, als tenminste niet iedereen met Jansen geprikt is, waarvan bekend is dat deze de minste bescherming tegen de Delta variant biedt.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:43

Dan wil ik graag dat wetenschappelijke rapport peer--reviewd nog wat, wel eens zien. Hoeveel virus heb je nodig om besmet te worden? Heb je mindere agressieve virusdeeltjes? En blijft nog steeds het feit dat in Gibraltar de mensen zoveel mogelijk ingeënt zijn, maar toch de cijfers omhoog gaan.
Dat zou eigenlijk betekenen, dat wanneer je je volledig laat inenten, je sowieso nooit veilig bent, want ben je wel ingeënt tegen de nieuwe variant van het Griekse alfabet. En is het virusdeeltje wat je bij jou meld verzwakt of juist heel sterk. Wat krijg je dan voor een absurde maatschappij.

Jullie verspreiden naar mijn mening misinformatie, met de kwalijke gevolgen van mensen die amper onder andere durven te komen. Jullie zijn zo zeker van de rapporten die jullie lezen. Onder het mom wij kunnen dat lezen en begrijpen prima de onlogische cijfers.

In Berlijn met meer dan een miljoen mensen bij elkaar zonder mondkapje, zonder de 1 of 1,5 meter afstand. Waarom zijn daar dan niet miljoenen besmettingen bijgekomen. Waarom zijn zoveel mensen absoluut niet bang voor dit virus. Zijn die mensen allemaal dom. Geloven jullie werkelijk dat de mensen die zich nog steeds niet laten inenten, en waar steeds meer druk op komt te staan, dat die dat enkel uit egoisme, gelijkwillen hebben of domheit doen? Denk je werkelijk dat het enkel complotdenkers zijn, die zich niet laten inenten, en die in hun leven niets beters te doen hebben dan onzin te lezen. Er zijn toch ook bij jullie kennissen die zich niet laten inenten. Denk je werkelijk dat ik zo dom ben om te begrijpen hoe belangrijk voor jullie het gevecht tegen deze virus is. Velen hebben hun kinderen van school gehaald en ook hun baan verloren. Denk je dat ze dat doen om stoer te willen zijn?

Waarom zou ik me nog melden. Misschien uit een sociaal gevoel omdat ieder mens belangrijk is. Het gaat om vrijheid, medemenselijkheid en democratie. En niet om mensen in angst te houden, met getallen van een pcr test, die zijn geldigheid aan het eind van het jaar verliest. Jullie creeren met jullie waarheid een angstmaatschappij. Dat is naar mijn mening een veel ergere misinformatie.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:45

:wave:

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:56

Oomens je doet een bewering en kunt die niet onderbouwen? En kan niet anders dan weggaan. Daarmee maak je je opmerking niet als geloofwaardig.

Getallen die niet kloppen vind ik een interessante uitspraak. Misschien bedoel je eigenlijk wat anders te zeggen. Dus wanneer iedereen in Nederland tig keer geprikt is, met ik weet niet wat voor stoffen allemaal, en op dat moment is er geen nieuwe virus, dan zou volgens jou niemand meer besmet kunnen worden. Wanneer,in de nabije toekomst zie je dat gebeuren? En ga je zolang in lockdown en quarantaine en maskertjes dragen enz. Wanneer mag je dan van jezelf weer onbezorgd leven?

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:06

Tja , grote woorden van iemand die niet vaccineert, geen mondkapje draagt en dan predikt dat het om sociaal gevoel , medemenselijkheid enz gaat, doet onze opper wappie Willem Engel ook maar ondertussen.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:26

Dinopino schreef:
Getallen die niet kloppen vind ik een interessante uitspraak. Misschien bedoel je eigenlijk wat anders te zeggen. Dus wanneer iedereen in Nederland tig keer geprikt is, met ik weet niet wat voor stoffen allemaal, en op dat moment is er geen nieuwe virus, dan zou volgens jou niemand meer besmet kunnen worden. Wanneer,in de nabije toekomst zie je dat gebeuren? En ga je zolang in lockdown en quarantaine en maskertjes dragen enz. Wanneer mag je dan van jezelf weer onbezorgd leven?


Nee, ik zeg dat 33.000 x 2 = 76.000 en geen 39.000.

Overigens heb ik inmiddels een Engelstalige site gevonden waar het duidelijker staat aangegeven, er zijn wel ruim 76.000 prikken gezet, en 39.000 volledig gevaccineerden (dit aantal is hoger dan het inwonersaantal ivm Spaanse forenzen die in Gribraltar zijn gevaccineerd).

Daarnaast heb ik nergens gezegd dat je als volledig gevaccineerde niet besmet kan raken. Wel is het zo dat je met één prik beter beschermd bent dan zonder prik en met twee prikken beter dan met één prik. Het risico op besmetting wordt echter nooit 0, hoe vaak je ook prikt.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:29

verootjoo schreef:
Immuniteit is niet gegarandeerd. De vaccins werken niet voor 100%.
As iedereen gevaccineerd zou zijn, zal het langzaam uitdoven, maar niet ineens plots ophouden.

En hoezo 100% gevaccineerd? Ze hebben daar geen baby’s/kinderen/zwakkeren die niet gevaccineerd kunnen worden of mensen die het niet willen?


En waarschijnlijk ook toeristen, doorgaand verkeer als vrachtauto's en zakenmensen die reizen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:30

Dinopino schreef:
Dus wanneer iedereen in Nederland tig keer geprikt is, met ik weet niet wat voor stoffen allemaal, en op dat moment is er geen nieuwe virus, dan zou volgens jou niemand meer besmet kunnen worden.

Je zegt weer dingen die er niet staan.
Ten eerste ging het niet over 'iedereen tig keer geprikt'. Voor zover ik weet zijn er ook nog geen grootschalige data over wat vele keren vaccineren voor effect heeft.

Ten tweede blijf je weer ten onrechte in absolute termen als 'iedereen', 'niemand', 'altijd' of 'nooit' praten.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:45

die tekst was voor mylittlejoy. Op een of andere manier dacht ik aan jou een andere vraag gesteld te hebben? Maar je wuifde, dus denk ik niet dat je je verhaal gaat onderbouwen, met bewijzen van agressieve virusdeeltjes en minder agressievevirusdeeltjes.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:09

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet.

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:10

Kijk, IK heb heel de dag niks te doen. Lig op de bank na een bezoekje aan de kaakchirurg. Maar dat kan toch niet voor iedereen gelden? _O-

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:12

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald ivm reactie op eerder leeggehaald bericht.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:13

rien10 schreef:
Kijk, IK heb heel de dag niks te doen. Lig op de bank na een bezoekje aan de kaakchirurg. Maar dat kan toch niet voor iedereen gelden? _O-



Ik werk thuis, heel de dag met cijfers en excel-sheets :D , dus af en toe als ontspanning kijk ik op Bokt ;)

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:14

Electra63 schreef:
rien10 schreef:
Kijk, IK heb heel de dag niks te doen. Lig op de bank na een bezoekje aan de kaakchirurg. Maar dat kan toch niet voor iedereen gelden? _O-



Ik werk thuis, heel de dag met cijfers en excel-sheets :D , dus af en toe als ontspanning kijk ik op Bokt ;)

Ha ha. Herkenbaar, precies mijn situatie. Maar ik bedoel jou niet hoor.
Als ik de zoveelste boekhouding van de dag open ga ik ook vaak even op Bokt.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:33

Aangezien het niet wordt, ontkent dat het toch wel degelijk een misinformatie is, dat wanneer je je inent helpt de besmettingsgraad voor anderen te verminderen en enkel jezelf beschermt en niet de rest van de wereld zou ik het dan ook meer dan logisch vinden dat hier dan op gemodereerd wordt.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:36

Maar dat is helemaal niet zo? Het is geen misinformatie? :?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:39

En op echte misinformatie wordt ook niet gemodereerd dus neem aan op info die wel klopt ook niet :')

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:41

Het IS geen misinformatie, vaccineren zorgt voor minder infecties (vrijwel iedereen krijgt géén Covid meer), het kleine percentage volledig gevaccineerden dat wél Covid krijgt scheidt veel minder virusdeeltjes uit en besmet dus minder mensen. Minder mensen met Covid die minder anderen besmetten zorgt voor een uitdoven van de pandemie, zodat diegenen die niet gevaccineerd zijn en full blown Covid krijgen (al dan niet van een gevaccineerd persoon, maar vrijwel altijd van een ander niet-gevaccineerd persoon) in ieder geval een bed in het ziekenhuis hebben.

Het is ECHT geen hogere wiskunde en al 1000 x uitgelegd.

En ten tweede: er wordt niet op inhoud gemodereerd Dino, anders werden jouw posts hierover wel verwijderd.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:50

Ik begrijp niet helemaal goed hoe covid ervoor kan zorgen dat je obesitas krijgt, of reflux, of een soort van PDS? Deze 'lasting impacts' lijken me nogal algemeen. Het zijn ontzettend vaak voorkomende issues, dus hoe weten ze nu dat dat een lasting impact is van corona? Op die manier kun je alles wel op covid schuiven lijkt me?

Afbeelding

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Misinformatie rondom COVID-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:06

Matheno hier vind je informatie over het syndroom van Tietze. https://www.fysiotherapievijverlaan.nl/ ... van-tietze Dit is een van de dingen die kunnen blijven hangen bij ex COVID patiënten. Het ademhalingsstelsel is zo zwaar overbelast geweest dat er secundaire aandoeningen ontstaan.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:07

Dinopino schreef:
Aangezien het niet wordt, ontkent dat het toch wel degelijk een misinformatie is, dat wanneer je je inent helpt de besmettingsgraad voor anderen te verminderen en enkel jezelf beschermt en niet de rest van de wereld zou ik het dan ook meer dan logisch vinden dat hier dan op gemodereerd wordt.

Wacht, wat? Vraag je er nu zelf om om weg gecensureerd te worden? En je bent nog wel zo tegen censuur in de (sociale)media. Maar het kan makkelijk hoor, gewoon geen berichten meer posten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:16

Matheno schreef:
Ik begrijp niet helemaal goed hoe covid ervoor kan zorgen dat je obesitas krijgt, of reflux, of een soort van PDS? Deze 'lasting impacts' lijken me nogal algemeen. Het zijn ontzettend vaak voorkomende issues, dus hoe weten ze nu dat dat een lasting impact is van corona? Op die manier kun je alles wel op covid schuiven lijkt me?

[ Afbeelding ]


Die zijn idd wel erg algemeen. Veel van deze punten passen bij complicaties na IC opname of zijn ook post-virale complicaties.

Er staat hier wel bij dat deze complicaties ook kunnen ontstaan na milde covid. Ik heb daar zelf nog geen onderzoeken van gelezen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:21

Ibbel kan je me van dat voor jou een feit is, een onderzoek van geven. Dit vroeg ik ook al eerder?