Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 16:07

Ik open dit topic voor een vriendin van me die helaas veel te ver van mij af woont om haar echt bij te staan.Ze is een bokker. Zij zelf is keihard voor zichzelf en zit een beetje met een innerlijke strijd. Dus ik heb voorgesteld om dit topic te openen zodat ze voor zichzelf kan bepalen of ze hier wat mee doet zonder verdere druk.

De vriendin in kwestie woont alleen. Heeft helaas geen ouders meer en de familie waar ze normaal op kan terug vallen is momenteel niet in het land. Vriendinnen in de omgeving heeft ze niet echt. Ze staat er dus alleen voor. Dit is een vrij recente situatie waardoor ze dus ook nog volop in de aanpassingsperiode zit en ze dus sowieso met heel veel onzekerheden kampt.

Nu wil ze graag haar vaccin gaan halen máár ze heeft eerder best een heftige reactie gehad op een vaccin en is nu dus een beetje bang. Wat als ze thuis komt en ze krijgt koorts of andere symptomen waarvoor menig mens gewoon graag een beetje steun zou willen?

Zou ik dichter bij wonen (we wonen helaas 3.5 uur uit elkaar) dan zou ik zonder enige twijfel gewoon naar haar toe gaan als ze zich ziek zou voelen maar met mijn eigen beperkingen is dat gewoon niet haalbaar. Het beste wat ik voor nu kon bedenken om haar te helpen was om haar de kans te geven om op deze manier voor zichzelf te beslissen of ze lief genoeg voor zichzelf kan zijn (dat vindt ze moeilijk.) om die hulp van iemand te vragen. 

Voor nu is dit topic dus puur om te polsen hoe bokkers er tegenover zouden staan om iemand in deze situatie te ondersteunen?

Het kan zijn dat ze nergens last van heeft en dat ze helemaal geen hulp nodig heeft. Maar zouden bokkers die in de buurt van iemand in haar situatie wonen bereid zijn om, in geval van koorts of zich niet lekker voelen, een paar dagen "paraat" te staan voor zo iemand?
Niet dat je daar moet overnachten, maar als ze ziek is even helpen met bv een soepje brengen of gewoon bereikbaar te zijn "in geval van nood" zodat ze wat meer gemoedsrust heeft?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:11

Ja hoor, dat zou ik met liefde en plezier doen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:11

Waar woont ze? Ik vind het geen probleem om iemand te ondersteunen mocht dat nodig zijn. Het enige nadeel voor mij is dat ik OV afhankelijk ben. Ik woon in Amersfoort :)

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:14

Ja hoor, geen probleem voor mij.
Onder het motto "een goede buur is beter dan een verre vriend".

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:15

Haar locatie is wel key hier. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 16:18

Ik ben met haar in overleg. :D Ze is nog aan het verwerken dat zo snel zoveel mensen het geen enkel probleem zouden vinden geloof ik. :D Ze vindt het doodeng en moeilijk om hulp te vragen ondanks dat ze dat type is dat die altijd met veel liefde geeft. :(:)
De bokker in kwestie woont in Friesland.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:20

Dat is niet te doen voor mij, anders had ik het graag gedaan!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:21

Is helaas wat te ver :( Ik durf er op te wedden dat er zich vast wel een behulpzame bokker meld :D

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:22

Ik woon in de Noordoostpolder. Indien de bokker in kwestie omgeving Lemmer / Gaasterland woont dan is dat prima te doen voor mij.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 14-06-21 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Berichten: 2589
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:22

Ik woon helaas niet in de buurt van friesland maar had anders best haar kunnen bijstaan.
Hopelijk is er een andere bokker die in de buurt woont, vast wel. Bokt is goed in dit soort dingen.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:22

ik denk dat heel veel mensen met liefde een helpende hand zouden toesteken. Zou het zelf ook doen, de praktische zaken helpen oplossen. Denk aan boodschappen, medicatie halen, huisdieren verzorgen en/of uitlaten. Punt voor mij zou wel zijn dat het een beetje in de buurt zou moeten zijn. Lees dat de persoon in kwestie in Friesland woont, weet zeker dat er daar genoeg bokkers zijn die evt bij kunnen en willen springen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:24

Jazeker! Als ze een beetje in de buurt woont en ik ben zelf een beetje fit dan zou ik dat zeker willen doen.
Als je het idee hebt dat we bij elkaar in de buurt wonen (ik zit in Brabant, de kant van de Biesbosch uit) dan wil ik zeker helpen. PB maar als je wilt.

Ook lief van jou trouwens om haar zo een hart onder de riem te steken!

[edit] Sorry, te laat op verzenden gedrukt.
Niet in de buurt helaas. Maar we kunnen wel een kaartje doen ofzo? :) [/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:28

Zou het geen probleem vinden.
Waar in Friesland, ik zit op het drie provincienpunt van Friesland, Drenthe en Overijssel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-21 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:29

Toen wij hier ziek werden en in quarantaine moesten was er 1 buurvrouw die ik dat wel moest vertellen, ik had namelijk iets van haar geleend wat ik even niet terug kon geven. Zij heeft 14 dagen boodschappen voor ons gedaan. Nouja, niet elke dag, want ik maakte slimme lijstjes, maar je snapt het wel. Toen we weer op de been waren en andere buren hoorden dat we ziek waren geweest waren die eigenlijk verontwaardigd dat we geen hulp hadden gevraagd aan hun. Mensen zijn gelukkig vaker bereid om elkaar te helpen dan in de kou te laten staan. Ik hoop dat jouw vriendin dat ook gaat ervaren!!
Woon helaas zelf niet in haar regio.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:31

Wat is dit toch de mega fijne kant van Bokt <3

Ik zit helaas in het midden van het land dus totaal niet in de buurt van Friesland maar ik neem aan dat er zich hier vast iemand meldt die dit wel wilt doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 16:32

Bokker in kwestie is iemand die niet graag op de voorgrond treed (vandaar ook dat ik het op deze manier doe.) maar die echt altijd voor mij klaar staat en mij ook al erg veel geholpen heeft... Als het enigszins haalbaar was ging ik zelf. Maar dit is "the next best thing" dat ik kon bedenken. :)

Ik weet dat het nu nog even vaag is. Ze moet het even verwerken. Zodra ze er klaar voor is geef ik de info die zij vrij wil geven of als ze zelf iemand zou PB'en laat ik weten dat er iemand gevonden is als ze liever niet bekend wil worden. Ik heb erg veel respect en begrip voor haar hieromtrent. Dus ik hoop dat jullie dat ook begrijpen zou er iemand gevonden worden maar de bokker zelf liever niet bekend zijn. :(:)
Ze volgt het topic wel mee dus ze leest jullie reacties en vindt ze hartverwarmend! Het ide alleen al dat zoveel mensen zouden willen helpen doet haar goed.

Wellicht geeft dit topic ook aan zet voor bokkers in een gelijkaardige situatie die niet goed durven vragen naar hulp maar erg veel onrust hebben omdat ze denken dat ze er alleen voor staan. :)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:34

Wat een lief topic.

Maar als iemand hier in de buurt hulp zou vragen zou ik het ook doen.
Is toch heel gewoon :j
En al ken je iemand niet, misschien hou je er daarna wel een leuk contact aan over.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:36

Ik woon niet in de buurt, maar anders had ik het ook met alle liefde gedaan! :j

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:40

Super lief topic, helaas voor mij giga uit de richting anders had ik het wel willen doen.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:41

Daar zou ik geen moment over hoeven twijfelen als ik in Friesland zou wonen, maar ik zit een eind uit de buurt. Hulp vragen is moeilijk, ik snap dat heel goed. Zelf ben ik ook alleen en ik vond het ook best spannend na een eerdere heftige allergische reactie op medicatie. Vast sterkte gewenst met de spanning lieve Bokker, en Ayasha, wat goed dat je haar zo steunt. Hulp is onderweg, dat kan niet missen aan de reacties in dit topic te zien.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:47

Friesland hier en uiteraard bereid om te helpen en mee te denken! :j

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:51

Ik woon niet in de buurt maar wil wel een kaartje sturen om haar succes te wensen.

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:51

Ik zit in zuid-oost Friesland, mocht het hier een beetje in de buurt zijn wil ik wel helpen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:53

Ik woon helaas ook te ver weg anders had ze hier ook wel na de prik mogen logeren.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:53

zeg maar dat ze een gekke muts is Ayasha :D
Tuurlijk zijn er genoeg mensen die willen helpen!