Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:00

Wat een ontzettend lief topic!

Een beetje een dooddoener deze, maar; ik zit niet heel erg in de juiste richting (volgend mij 2 uur rijden) en ik heb een nogal ingewikkelde persoonlijke situatie maar anders had ik graag geholpen.

Mooi dat je met dit topic eventuele anderen ook uitnodigt om, indien hulp nodig is, deze te vragen. Wat dat betreft: als mijn privé het toelaat ben ik best bereid iemand anders, die meer in mijn richting zit, te ondersteunen als dit nodig is.

Tot slot: lieve anonieme bokker, ik hoop dat je de hulp kan vinden die je zoekt :*

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:04

Hier ook niet in de buurt, maar tip van flip:
Er zijn apps en sites waarmee iedereen kan aangeven wanneer ze een maaltijd kunnen brengen zodat je op die manier overzicht houdt.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:15

Hier omgeving E10, en omgeving Dokkum ook geen probleem!

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:17

Heb even contact met een kennis opgenomen, zit niet op bokt en heeft wel tijd, wanneer de nood aan de man is dan springt ze in de auto en gaat ze heen zegt ze.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:58

Wat een ontzettend lief topic! Ik woon niet in de buurt maar anders had ik zeker willen helpen.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:10

Mits in de buurt had ik hier ook wel open voor gestaan om te ondersteunen waar je kan. Is er niet een algemeen hulpvragen topic vraag ik me nu af voor dit soort dingen? Heel mooi initiatief!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:14

Misschien al genoemd. Maar kan ze niet naar jou toe komen? Bij jou logeren en bij jou in de buurt het vaccin krijgen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:21

Helaas, Friesland is voor mij niet te doen qua reistijd ;(

Mochten er Bokkers in de prov. Groningen zijn die hulp of ondersteuning nodig hebben bij, of na, het enten: ik sta jullie graag bij :) Enige “maar” die ik heb: de locatie moet op loopafstand van een treinstation zijn ivm wagenziekte… of het moet te rijden zijn vanaf mijn woonplaats (via pb) met een 45km auto (daar word ik op de een of andere manier niet misselijk in)

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:48

Woon ook in Friesland en wil best helpen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:49

Zoals ik het momenteel begrepen heb, wil ze even afwachten alvorens ze iemand PB't, woensdag krijgt ze haar prik en ze wil liever niemand lastig vallen als dat niet nodig is. Maar ze vindt het wel ontzettend lief dat zoveel bokkers haar willen helpen in geval van! Dat geeft haar al meer rust. :j Dus wat dat betreft hebben jullie haar al allemaal een beetje geholpen! :+: Ze krijgt overigens maar 1 prik omdat ze al een keer besmet geweest is met Corona. Ik vermoed dat dat ook mee speelt met de angst. :(:) Toen heeft ze zich behoorlijk ellendig gevoeld en stond ze er grotendeels alleen voor. :(:) Dus het ide dat ze op een aantal bokkers kan terug vallen die hier gereageerd hebben dat ze in de buurt wonen geeft haar al veel rust! :)

bedankt daar voor! Dit is wat mij betreft de echte "typisch bokt". Dat vermogen om op zo'n korte tijd samen te komen om iemand te helpen die jullie helemaal niet kennen gewoon omdat het kan. :+:

Ik hoop dat als er iemand in haar situatie zit die hulp nodig zou hebben dat die door een topic als dit ook durft om hulp te vragen. :j Niemand hoort er alleen voor te staan, ongeacht de situatie. :)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:06

Misschien stelt het haar ook gerust dat de kans dat ze er echt zodanig niet lekker van wordt, dat je hulp nodig zal hebben, gelukkig vrij klein is :). Wellicht een dagje wat grieperig, maar dan gewoon lekker met een dekentje op de bank en even een blikje soep opwarmen met een broodje. Mocht het nodig zijn een paracetamol.

Hopelijk heeft ze er helemaal geen last van of is wellicht alleen haar arm wat gevoelig :))

Denk vooral proberen (wat misschien in dit geval wat makkelijk gezegd is) om je vooraf niet al te druk te maken/scenarios te bedenken, want ons lichaam wil dan juist 'daar nog wel eens naar gaan luisteren'.

En anders staan er zo te lezen een hoop bokkers klaar!

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:15

Ik zou ook met alle liefde willen helpen in zo'n geval.

Maar je hebt ook zoiets als thuiszorg. Die kan je bellen en kan je regelen dat zij langskomen.
Er zijn meerdere instanties met mensen die ervoor zijn opgeleid die kunnen helpen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:16

Het gaat er vooral even om dat ze wat geruster thuis zit denk ik. Het kan heel eng zijn om alleen ziek thuis te zijn. Maar zo te zien staan er al veel mensen paraat! Na mijn vaccinatie van DTP had ik 40 graden koorts, toen heb ik ook vrienden gebeld, ik vond het echt eng.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:24

Wat ben je toch een schat van een mens dat je dit doet voor die bokker!

Had ik dichterbij gewoond had ik graag willen helpen, maar Twente-Friesland is ook ruim 1,5-2 uur rijden.

Ik duim vooral dat ze weinig last heeft van de vaccinatie!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:27

Wat betreft die angst voor de prik omdat je het al hebt gehad, dat was ook mijn angst! Vooral de 'corona hoofdpijn' hoop ik nooit meer mee te hoeven maken, dus ik had er echt stress voor.
Op een pijnlijke bovenarm na, heb ik gelukkig nergens last van gehad. En natuurlijk zegt dat niet per se iets over een ander, maar misschien helpt een klein succesverhaal toch weer een beetje ter geruststelling. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 23:28

Sheran schreef:
Het gaat er vooral even om dat ze wat geruster thuis zit denk ik. Het kan heel eng zijn om alleen ziek thuis te zijn. Maar zo te zien staan er al veel mensen paraat! Na mijn vaccinatie van DTP had ik 40 graden koorts, toen heb ik ook vrienden gebeld, ik vond het echt eng.

Dít! :)
Ik zelf zit te ver weg om echt veel te betekenen voor haar in praktijk. Ze mag me natuurlijk dag en nacht sturen en dat wet ze. Maar in praktijk heb je natuurlijk weinig aan iemand die niet daadwerkelijk naar je toe kan komen als je toch beroerd zou zijn en bv iets van de apotheker nodig hebt maar je te beroerd bent om zelf te gaan halen. Het feit dat ze nu een aantal mensen binnen bereik heeft die met liefde steun en hulp willen bieden helpt haar al enorm! Ik zelf kan me ook enorm druk maken als ik het gevoel heb dat ik "alleen" ga zijn met iets dat ik eng vind. Gewoon de wetenschap dat je iemand kan bereiken in geval van is al een enorme hulp vaak. En ik had er alle vertrouwen in dat de bokkers haar dat zouden kunnen bieden. :+:

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:34

Ik wil ook best bijspringen als het nodig is en in de buurt is. :)
Ik woon in de omgeving van Gaasterland.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 23:33

Zo! Het is even druk geweest door verschillende omstandigheden. Ik kan inmiddels melden dat mijn vriendin haar vaccin gehad heeft. Ik heb haar gestalkt om zeker te zijn dat ze het zou zeggen wanneer ze zich niet top voelde. Ik heb zelfs gedreigd dat ik in geval van nood één van jullie haar adres zou sturen of ze het nu wilde of niet. _O- (Ze kent me overigens goed genoeg om daar mee te kunnen lachen. :)) )
Maar alles is gelukkig goed verlopen! Ze heeft pijn gehad in haar arm en zich erg moe en slap gevoeld, maar geen koorts... Kreeg op een gegeven moment een apje met "chocola maakt alles beter" waaruit ik, nadat ik dat natuurlijk bevestigde, kon concluderen dat ze zich al wat beter voelde. :j
Meid; moest je mee lezen. Ik zou daar bij deze nog aan willen toevoegen dat chocola én donuts het dubbel beter maken! :j

Maar alles is dus gelukkig heel soepel verlopen en ze is met een wat geruster gevoel er heen kunnen gaan omdat ze las hoeveel bokkers haar wilde komen helpen in geval van. :+:
Dank jullie wel daar voor! Het is super hoe massaal jullie voor haar klaar wilden staan! Vriendin zelf was daar ook enorm van ontroerd en heeft het zelfs even moeten verwerken dat zoveel mensen die haar niet kende er gewoon voor haar wilde zijn. :j :+:

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:44

Wauw, wat een fijn topic! <3
En wat een goed nieuws dat het allemaal goed is gegaan.

Als ik het aan mag vullen. Zoet voor of na zout is een topcombinatie. Dus eerst chocola en dan chips. Of andersom :D

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:48

Aangezien wij landgenoten zijn was mijn aanbod om te helpen natuurlijk niet meer zo evident maar ik ben heel blij om te lezen dat het allemaal meegevallen is.

En vriendin/bokker, om hulp vragen als het nodig is, is juist dapper.
Heel veel mensen helpen graag een ander.
Helpen geeft ook de helper een goed gevoel :)

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:49

Fijn dat het goed gegaan is!

Maar nog even een boodschap aan vriendin van TS: sommige mensen (zoals ik) worden gelukkig van helpen.
Ik vind het heerlijk als ik iemand kan helpen met kleine dingen zoals koken, praten, vaatwasser in of uitpakken enz.

Het kost niks (kook altijd te veel) en een ander blij maken maakt mij blij.
En zo zijn er veel mensen.

Dus vriendin van TS je doet mensen er ook een plezier mee.

Voor jou fijn dat het niet nodig is geweest, maar zie het in ieder geval niet als last, mocht het ooit een keer nodig zijn.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Iemand ondersteunen na vaccinatie die alleen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:06

Dat is een fijn bericht.