Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Vaccinatie loterij: zou het jouw mening beïnvloeden?

 
Profiel   

balance schreef
In de Canadese provincie Alberta kunnen mensen die ouder zijn dan 18 jaar meedingen naar een prijs van 1 miljoen CND (Canadese dollar) als ze een eerste vaccinatie toestaan. Zou dat jouw mening beïnvloeden?

https://globalnews.ca/news/7945464/albe ... rst-prize/


Belachelijk! Ik zou nog minder geneigd zijn om me te laten vaccineren omdat ik zou denken dat ze niet meer helder kunnen nadenken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:24 



 
Profiel   

pmarena schreef
Tja als je daarmee mensen over de streep trekt die eigenlijk geen bezwaar hebben tegen de vaccinatie en je ze daarmee stimuleert om toch een afspraak te maken dan denk ik dat het middel wel als geoorloofd kan worden gezien voor "the greater good". Je dwingt er niemand mee verder, dan is het een gevalletje "zelf weten" vind ik.

Bij kinderen vind ik het overigens echt niet kunnen! Dat was bij een GGD in Nederland toch ook een paar jaar geleden? Dat tieners een iPod voor de neus gebungeld werd bij een HPV vaccinatie ofzo...?



:oo nee toch zeker? Ik leef echt onder een steen geloof ik, dat ik dat niet heb meegekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:33 



 
Profiel   

balance schreef
pmarena schreef
Tja als je daarmee mensen over de streep trekt die eigenlijk geen bezwaar hebben tegen de vaccinatie en je ze daarmee stimuleert om toch een afspraak te maken dan denk ik dat het middel wel als geoorloofd kan worden gezien voor "the greater good". Je dwingt er niemand mee verder, dan is het een gevalletje "zelf weten" vind ik.

Bij kinderen vind ik het overigens echt niet kunnen! Dat was bij een GGD in Nederland toch ook een paar jaar geleden? Dat tieners een iPod voor de neus gebungeld werd bij een HPV vaccinatie ofzo...?



:oo nee toch zeker? Ik leef echt onder een steen geloof ik, dat ik dat niet heb meegekregen


Yep. :') Wel een tijd terug al hoor.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... vaccinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:42 



 
Profiel   

[ img ]

Nederland begint ook mee te doen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:47 



 
Profiel   

Weet je… uiteindelijk komt het neer op je eigen keuze. Het is een beetje eng als dit soort acties echt je keuze bepalen. Althans, dat is mijn mening hierover.
Ik ben gisteren de tweede gaan halen en ik moet zeggen dat het papier met het bewijs dat ik volledig geënt ben, toch wel bevrijdend voelt.
Maar om het om een beloning te doen.. dat is een no go voor mij persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:02 



 
Profiel   

justdiesel schreef
Ik vind met zulke acties de geloofwaardigheid van het belang van vaccineren flink omlaag gehaald worden.
Walgelijk.


Dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:05 



 
Profiel   

Iris82 schreef
[ [url=m/bMImUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nederland begint ook mee te doen. :+


Op mijn werk in het ziekenhuis krijgen we al jaren een broodje kroket als je je griepprik daar haalt. Nu haal ik 'm sowieso wel, maar zeg er geen nee tegen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:11 



 
Profiel   

Het zou mij mening niet beïnvloeden, maar ik zou wel blij zijn met het winnen van een geldbedrag :D ik zou het zien als mooie bijkomstigheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:32 



 
Profiel   

Als ik om principiele reden ergens tegen ben dan laat ik me door geen enkel geldbedrag overhalen.Maar als ik twijfel dan zou het me wel over de streep kunnen trekken.Zoals ik in een ander coronatopic al vermeldde heeft in 1848 Paus Pius IX een vaccinatiecampagne opgezet tegen de toen woedende pokkenepidemie en heeft hij de mensen,die ook toendertijd het vaccin wat er tegen was niet vertrouwden,getracht over te halen door een ieder die zich gratis liet vaccineren een klein geldbedrag(2 Pauli-Taler) te geven.Zoals bekend heeft het meegeholpen om het pokkenvirus weg te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:50 



 
Profiel   

Zouden ze hier ook moeten doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:57 



 
Profiel   

Ik denk dat vooral mensen die zich eigenlijk wel willen laten vaccineren maar het wat voor zich uit schuiven ( geen tijd, iets anders te doen, geen zin, oh ja welke website ook weer etc etc) die haal je hiermee over. Biertje doen met paar vrienden en gelijk toch maar die spuit halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:01 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
balance schreef
In de Canadese provincie Alberta kunnen mensen die ouder zijn dan 18 jaar meedingen naar een prijs van 1 miljoen CND (Canadese dollar) als ze een eerste vaccinatie toestaan. Zou dat jouw mening beïnvloeden?

https://globalnews.ca/news/7945464/albe ... rst-prize/

Belachelijk! Ik zou nog minder geneigd zijn om me te laten vaccineren omdat ik zou denken dat ze niet meer helder kunnen nadenken

Inderdaad. Ziekelijk vind ik het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:24 



 
Profiel   

Wat een verkeerde boodschap wordt daarmee afgegeven… je als overheid hiertoe verlagen vind ik triest, investeer in goede voorlichting, dan haal je je doel ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:05 



 
Profiel   

ik vermoed dat die overheid denkt dat het heel veel goedkoper is om m.b.v. geld de mensen te lokken om zich te laten vaccineren,dan de grote kosten voor de hele maatschappij die ontstaan als mensen zich niet laten vaccineren en zodoende het virus blijft rondwoeden. Voorlichting blijkt onvoldoende te werken aangezien velen de overheid niet vertrouwen,niet zo vreemd want echt betrouwbaar is die ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:25 



 
Profiel   

Het zou mijn mening niet beïnvloeden, maar als ze me vanochtend op de priklocatie een gratis lot hadden gegeven, had ik geen nee gezegd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:47 



 
Profiel   

Dat ze mensen willen proberen te verleiden tot het nemen van experimentele genthera[ie, zegt alles over hoe fout deze hele oliebol is.
Waanzin ten top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:07 



 
Profiel   

Gevangenen hun gevangenistijd inkorten als ze het vaccin namen was eerst ook een plan maar ze zijn er blijkbaar op teruggekomen: https://abcnews.go.com/US/plan-called-o ... d=75681648

Maar de incentives lijken over het algemeen niet bijster goed te werken: https://amp.theguardian.com/us-news/202 ... rates-drop

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:20 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Dat ze mensen willen proberen te verleiden tot het nemen van experimentele genthera[ie, zegt alles over hoe fout deze hele oliebol is.
Waanzin ten top.


Experimentele gentherapie? Verkeerde topic? Je zit hier in een topic over vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:54 



 

Nee, haal hem sowieso niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:22 



 
Profiel   

ongeacht wat ik wil, zo'n actie vind ik zo achterlijk dat ik het daardoor juist eerder niet zou doen dan dat ik me zou laten overhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:31 



 
Profiel   

Ibbel schreef
BarbaLala schreef
Dat ze mensen willen proberen te verleiden tot het nemen van experimentele genthera[ie, zegt alles over hoe fout deze hele oliebol is.
Waanzin ten top.


Experimentele gentherapie? Verkeerde topic? Je zit hier in een topic over vaccineren.


Als dit nieuws voor je is, dan is het (meer dan) de hoogste tijd om je eens t gaan verdiepen in de materie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:18 



 
Profiel   

Als jij denkt dat Pfizer en Moderna experimentele gentherapie is, dan raad ik je aan je eens in gentherapie te verdiepen. Dat is dit niet nl...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:04 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Ibbel schreef

Experimentele gentherapie? Verkeerde topic? Je zit hier in een topic over vaccineren.


Als dit nieuws voor je is, dan is het (meer dan) de hoogste tijd om je eens t gaan verdiepen in de materie.


Ik heb al meer posts van Ibbel gelezen maar volgens mij heeft die zich daar juist enorm veel in verdiept. :') Op een universiteit enzo, het is haar vakgebied.


Maar goed, ik ben niet makkelijk te beïnvloeden met zulke dingen. Ik haal hem toch wel en als ik dat niet wilde ging zo’n loterij daar niet aan bijdragen. Maar misschien wel handig om de vaccinatiegraad hoger te krijgen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:22 



 
Profiel   

Volgens mij zijn er in Japan plaatsen waar je kunt kiezen voor een zak rijst of olijfolie ofzo.

Ja weetje al krijg je er wat bij, ik ga hem sowieso halen. Zelfs al moest ik er voor betalen dan deed ik het nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:27 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ik heb al meer posts van Ibbel gelezen maar volgens mij heeft die zich daar juist enorm veel in verdiept. :') Op een universiteit enzo, het is haar vakgebied.


Maar goed, ik ben niet makkelijk te beïnvloeden met zulke dingen. Ik haal hem toch wel en als ik dat niet wilde ging zo’n loterij daar niet aan bijdragen. Maar misschien wel handig om de vaccinatiegraad hoger te krijgen :=


Mijn reactie was uiteraard enigszins flauw in een poging grappig te zijn. Ik weet dat er mensen zijn die geloven in het fake-nieuws dat mRNA iets met je DNA zou doen en daarmee gentherapie zou zijn. Aangezien de mensen die dat geloven toch niet te overtuigen zijn dacht ik dat een grapje misschien zou helpen de onzin weg te werken :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen