Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vaccinatie loterij: zou het jouw mening beïnvloeden?

 
Profiel   

In de Canadese provincie Alberta kunnen mensen die ouder zijn dan 18 jaar meedingen naar een prijs van 1 miljoen CND (Canadese dollar) als ze een eerste vaccinatie toestaan. Zou dat jouw mening beïnvloeden?

https://globalnews.ca/news/7945464/albe ... rst-prize/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:47 



 
Profiel   

Nee. Simpel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:49 



 
Profiel   

In 1 Amerikaanse staat kun je een gratis joint halen als je je hebt laten enten. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:50 



 
Profiel   

Nee, het zou mijn mening niet beïnvloeden, maar als ik me toch al zou willen laten vaccineren (ik twijfel nog, ivm evt langetermijn gevolgen) zou ik wel aan de loterij meedoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:52 



 
Profiel   

Nee maar ongetwijfeld zijn mensen hier gevoelig voor. In Amerika heeft al een studente een groot geldbedrag gewonnen hiermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:53 



 
Profiel   

Nee, simpelweg omdat ik mij sowieso wil laten vaccineren.
Maarreuh, tegen 1 miljoen zeg ik ook niet nee :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:53 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Nee, simpelweg omdat ik mij sowieso wil laten vaccineren.
Maarreuh, tegen 1 miljoen zeg ik ook niet nee :Y)

Dit :D
Maar de winkans is niet zo heel groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:14 



 
Profiel   

Nee, onder geen beding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:20 



 
Profiel   

Voor gegarandeerd 1 miljoen kan ik wel eens anders gaan denken. Dan zou ik het iig niet meer ervaren als dat ik de vaccinatie door mijn strot geduwd krijg. :)

Maar meedingen naar vind ik niet voldoende, dat zie ik slechts als nog meer chantage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:21 



 
Profiel   

Nee, want ik laat mij sowieso al vaccineren. Maar kans op 1 miljoen zou mooi meegenomen zijn! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:29 



 
Profiel   

:+ gegarandeerd 1 miljoen krijgen zou denk ik toch wel doeners maken van nee schudders Palmera.
Maar goed, dat kan ook voor die joint gelden *D.

Wat mij meer bezighoud is dat ik nu ook lees dat het in de US al speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:30 



 
Profiel   

Andere landen bieden ook incentives aan hoor. Ierland gaf een gratis 'pint of Guiness' weg, ergens in Zuid Amerika was het gratis eten. Zijn veel meer acties om mensen over de streep te trekken. Het schijnt te werken, maar ik denk vooral mensen die 'het wel van plan zijn maar nog geen tijd of zin hadden om een afspraak te maken'. Die denken nu mogelijk, OK, toch maar eens doen dan.
De 'we vinden het eng'-groep of de 'per definitie nooit, nergens tegen'-groep haal je lijkt mij hier niet mee over de streep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:35 



 
Profiel   

Nee, omdat ik toch al wil.

En aan de andere kant ja. Maar dan negatief beïnvloeden.
Ik hou niet zo van dit soort kunstgreep.
Om tig redenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:41 



 
Profiel   

Ik heb hem ook al gehaald en ga voor de tweede. Toch vraag ik me af of ik me had laten overhalen op die manier. Ik denk het niet maar ja, ik heb hem ook al laten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:43 



 
Profiel   

Ik heb hem al en ik wilde zelf maar nee, ik vind dit manipulatie als zoiets georganiseerd zou worden. Juist dat wil je niet, want dan krijg je denk ik van een andere groep meer argwaan. Tenminste ik zou als ze dat hier zouden doen juist denken waarom een beloning zetten op iets wat voor jezelf ook goed zou moeten zijn? Alsof proefdieren hun snack krijgen voor het leed ofzo :+ Je moet het zelf willen.

Bedoel ik overigens wel landelijk, stel je lokale kroeg deelt een extra bitterbal aan iedereen die laat zien dat ze gevaccineerd zijn vind ik dat nog wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:46 



 
Profiel   

Nope, ik haal hem toch wel.

Vraag me af of je veel mensen overhaalt met een minikansje op 1 miljoen. Geef dan iedereen die hem haalt gegarandeerd een kleinere vergoeding (bvb 50 dollar) ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:49 



 
Profiel   

West-Virginia geeft jachtgeweren weg. Ook nog andere dingen zoals lifetime vislicenties en jachtlicenties, een truck enz.
https://thehill.com/homenews/state-watc ... -incentive
https://www.gpb.org/news/2021/06/02/gun ... -residents

Detroit betaalt mensen die anderen kunnen overhalen zich te laten vaccineren. 50 dollar per persoon die je kan overtuigen. Ik dacht dat dat per vaccin was (dus bij een Pfizervaccinatie zou je dan in totaal 100 dollar krijgen) maar pin me daar niet op vast.
https://www.fox2detroit.com/news/detroi ... -a-vaccine

Gratis donuts, gratis ijsjes voor kinderen vanaf 12 jaar, gratis vanalles heb ik al langs zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:55 



 
Profiel   

Mensen die willen vaccineren zijn geen aansporing nodig, mensen die hun principes overboord gooien voor geld? Tja. Heel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:58 



 
Profiel   

Er is natuurlijk ook gewoon een heel grote middengroep die het wat minder kan schelen allemaal. Wellicht dat het voor die groepen wel werkt.
(Bij mij zou het dus averechts werken)

En USA en CA zitten wellicht sowieso heel anders in elkaar dan NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 19:04 



 
Profiel   

Ik zou vooral misselijk zijn als ik mij net had laten vaccineren en ze gaan een auto verloten.

Voelt een beetje als je huis verkopen en dat een maand later Gaston bij de nieuwe eigenaar voor de deur staat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 19:05 



 
Profiel   

Nope, ook dan haal ik hem niet :n

Maar serieus, als je op die wijze mensen moet overhalen tot vaccinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 19:08 



 
Profiel   

Als ik het vaccin niet had gewild, dan had ik me hierdoor ook zeker niet door laten overhalen trouwens.
A) omdat ik een hekel heb aan dit soort 'lokmiddelen', en B) de kans dat je het wint zou me te klein zijn. :+ Ik doe met een reden niet mee aan de loterij, zeg maar.

Ik vind het toch wel raar dat een overheid dit inzet. Al begreep ik dat ze het hier omgekeerd willen doen? Als je hem niet haalt, mag je (naar bepaalde landen) niet op vakantie? Ergens snap ik het, maar aan de andere kant denk ik: laat mensen lekker zelf kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 19:56 



 
Profiel   

Ik woon in California waar we een covid vaccine lottery hebben. Ik geloof dat 10 mensen 1.5 miljoen winnen, 15 mensen winnen 50k, etc.

Vind het belachelijk. Dat geld kunnen we veel beter besteden :+ We hebben niet genoeg gevangenis capaciteit, veel daklozen, drugs problemen, etc. Maar neh, laten we meer dan 100 miljoen besteden aan een covid lottery. +:)+

Ik wil het vaccin nu niet omdat ik zwanger ben en dit veranderd niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:05 



 
Profiel   

Ik vind met zulke acties de geloofwaardigheid van het belang van vaccineren flink omlaag gehaald worden.
Walgelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:08 



 
Profiel   

Tja als je daarmee mensen over de streep trekt die eigenlijk geen bezwaar hebben tegen de vaccinatie en je ze daarmee stimuleert om toch een afspraak te maken dan denk ik dat het middel wel als geoorloofd kan worden gezien voor "the greater good". Je dwingt er niemand mee verder, dan is het een gevalletje "zelf weten" vind ik.

Bij kinderen vind ik het overigens echt niet kunnen! Dat was bij een GGD in Nederland toch ook een paar jaar geleden? Dat tieners een iPod voor de neus gebungeld werd bij een HPV vaccinatie ofzo...?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen