Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:02

Ik heb zes wkn terug de prik gehad. 1e. En ben ziek thuis. Heb angst aanvallen gehad nu ben ik met therapie bezig om weer rust in mijn lijf te krijgen. Een trigger door de prik en alles eromheen. Ik vind het zo sneu voor mijzelf had dit niet verwacht. Nu positief blijven en elke goede moment koesteren en op naar verbetering.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:13

Sterkte Principal :knuffel:

Ik heb een keer een langere kuur van 2 mnd met doxycycline gehad tegen de lyme en was daarna koortsvrij.
Nu na de 2 de Pfizer is dezelfde koorts terug, dagelijks tot zo 38.5 en voel ik mij weer net als met lyme.
Ik denk ook dat die 2de Pfizer net teveel is geweest. Vrijdag wordt ik gebeld door een arts van het Radboud, lymecentrum. Ik ga haar vragen of ik weer antibiotica mag!
Want het is zo geen doen. Loop gewoon na 5 min al te shaken en vol in zweet als ik even na de action ga om daarna weer doodmoe in bed te belanden..

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:20

Twee maanden is echt kort bij chronische Lyme. Mocht het niet lukken om antibiotica te krijgen neem dan contact op met een van de huisartsen van de Lyme vereniging.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:32

Dank voor je tip Bigone :) Mocht het niets worden morgen het gesprek met Radboud hou ik dat als mogelijkheid achter de hand!

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:33

Ik meld me hier ook even. Ik heb al jaren last van chronische vermoeidheid, maar sinds mijn 2e vaccinatie ben ik echt heel hard achteruit gegaan. Ik had al eens last van opvliegers, maar nu begon ik te twijfelen of ik in de overgang zat, zo warm had ik het steeds :') Daarnaast nog allerlei klachten, maar vooral heel erg moe, zo moe dat ik nu bij vlagen immobiel ben. Ik heb een bank omgetoverd tot bed beneden en ik heb een rolstoel in de auto liggen. Bij mij is het vermoeden dat ik het mestcel activatie syndroom heb en dat dit nu met de vaccinatie nog erger is getriggerd.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:19

Mijn broertje heeft na de 2e vaccinatie (Pfizer) een bloedprop in een slagader in zijn voet en zit nu aan bloedverdunners in de hoop dat dit nog meer bloedproppen voorkomt. Hij is nu ook onder intensieve controle bij de cardioloog en internist en heeft spijt dat hij zich heeft laten vaccineren. 2 vriendinnen ook hartklachten sinds hun (respectievelijk) 1e en 2e vaccinatie. Ik heb me niet laten vaccineren en ben dat op basis van deze ervaringen in mijn directe omgeving ook niet van plan. Zelf Covid gehad met milde klachten, dat is imho te verkiezen boven bovenstaande ellende.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:33

vikki schreef:
Mijn broertje heeft na de 2e vaccinatie (Pfizer) een bloedprop in een slagader in zijn voet en zit nu aan bloedverdunners in de hoop dat dit nog meer bloedproppen voorkomt. Hij is nu ook onder intensieve controle bij de cardioloog en internist en heeft spijt dat hij zich heeft laten vaccineren. 2 vriendinnen ook hartklachten sinds hun (respectievelijk) 1e en 2e vaccinatie. Ik heb me niet laten vaccineren en ben dat op basis van deze ervaringen in mijn directe omgeving ook niet van plan. Zelf Covid gehad met milde klachten, dat is imho te verkiezen boven bovenstaande ellende.


Wat vervelend zeg. Een bloedprop kan altijd voorkomen na een enting, maakt niet uit welke stof dat is. Ik heb dus ook heel erg veel klachten, maar ik heb geen spijt van de vaccinatie.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:55

Ik had ook opvliegers en nachtzweten en ik had die ellende al gehad.
Naar de ha gegaan en ik heb bloeddrukverlagers gekregen en nergens meer last van. Zo blij mee.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:06

Mando schreef:
Ik had ook opvliegers en nachtzweten en ik had die ellende al gehad.
Naar de ha gegaan en ik heb bloeddrukverlagers gekregen en nergens meer last van. Zo blij mee.

Das een goeie, ik sweet me helemaal het schompus 's nachts, en opvliegers overdag. Dus ga ik wel even m'n bloeddruk meten.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:49

Heef niets met je bloeddruk te maken.
Mijn bloeddruk is perfect.
Clonidine zei mijn huisarts werkt prima tegen opvliegers.
Ik heb 2x daags 2 tabletten en ik ben er vanaf.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:23

Earth schreef:
Ik meld me hier ook even. Ik heb al jaren last van chronische vermoeidheid, maar sinds mijn 2e vaccinatie ben ik echt heel hard achteruit gegaan. Ik had al eens last van opvliegers, maar nu begon ik te twijfelen of ik in de overgang zat, zo warm had ik het steeds :') Daarnaast nog allerlei klachten, maar vooral heel erg moe, zo moe dat ik nu bij vlagen immobiel ben. Ik heb een bank omgetoverd tot bed beneden en ik heb een rolstoel in de auto liggen. Bij mij is het vermoeden dat ik het mestcel activatie syndroom heb en dat dit nu met de vaccinatie nog erger is getriggerd.


Precies de reden waarom ik me niet laat vaccineren, dit heb ik gelezen bij heel veel Mcas patienten helaas.

Hier schoonmoeder met TIA in het ziekenhuis na Astra Zeneca vaccinatie, waarschijnlijk een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Bij de 2e gelukkig geen last.

Zwager wilde zich zo graag laten inenten om weer te kunnen feesten en flink alcohol te drinken etc. Is ingeent en heeft spierreuma gekregen, nu kan ie dat feesten de rest van z'n leven wel vergeten.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:24

vikki schreef:
Mijn broertje heeft na de 2e vaccinatie (Pfizer) een bloedprop in een slagader in zijn voet en zit nu aan bloedverdunners in de hoop dat dit nog meer bloedproppen voorkomt. Hij is nu ook onder intensieve controle bij de cardioloog en internist en heeft spijt dat hij zich heeft laten vaccineren. 2 vriendinnen ook hartklachten sinds hun (respectievelijk) 1e en 2e vaccinatie. Ik heb me niet laten vaccineren en ben dat op basis van deze ervaringen in mijn directe omgeving ook niet van plan. Zelf Covid gehad met milde klachten, dat is imho te verkiezen boven bovenstaande ellende.


Bij Pfizer is het bekend, heel veel hartklachten na vaccinatie in Israel. Wordt onder het tapijt geveegd.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:19

Elisa2 schreef:
vikki schreef:
Mijn broertje heeft na de 2e vaccinatie (Pfizer) een bloedprop in een slagader in zijn voet en zit nu aan bloedverdunners in de hoop dat dit nog meer bloedproppen voorkomt. Hij is nu ook onder intensieve controle bij de cardioloog en internist en heeft spijt dat hij zich heeft laten vaccineren. 2 vriendinnen ook hartklachten sinds hun (respectievelijk) 1e en 2e vaccinatie. Ik heb me niet laten vaccineren en ben dat op basis van deze ervaringen in mijn directe omgeving ook niet van plan. Zelf Covid gehad met milde klachten, dat is imho te verkiezen boven bovenstaande ellende.


Bij Pfizer is het bekend, heel veel hartklachten na vaccinatie in Israel. Wordt onder het tapijt geveegd.


Definieer “heel veel”.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:05

Ik zal wel gek zijn, maar sinds vaccinatie valt mijn haar uit :')
Verder niks. Ik geef geen licht in het donker, helaas. Alleen dus dat haar. Klink ik nu gek of meer mensen? :O

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:20

Elin_ schreef:
Ik zal wel gek zijn, maar sinds vaccinatie valt mijn haar uit :')
Verder niks. Ik geef geen licht in het donker, helaas. Alleen dus dat haar. Klink ik nu gek of meer mensen? :O

Hier ook maar ik weet niet of dat te koppelen valt aan de vaccinatie (Pfizer). Hier alleen een rare ontregelde menstruatie, maar eh... normaal heb ik altijd veel klachten daar omheen maar dat is sinds de vaccinatie op een of andere manier ook minder dus mij hoor je niet klagen :D

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:14

Die ontregelde menstruatie is dat alleen bij Pfizer? Of ook bij de andere?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:52


Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 23:00

Elisa2 schreef:
IMANDRA schreef:
Definieer “heel veel”.


https://www.lareb.nl/news/onderzoek-naa ... vaccinatie

Met de opmerking erbij dat het heel moeilijk gemaakt wordt om bijwerkingen te melden dus in werkelijkheid zullen het er nog veel meer zijn.


24 meldingen op 11,3 miljoen vaccinaties. Dat is 0,0002% die dit krijgt na vaccinatie. Stellen dat "het er nog veel meer zijn" is een aanname.

In het artikel staat ook dat 1 tot 10 op de 100.000 dit jaarlijks (los van vaccinatie) krijgt. Als ik uit ga van 1 op de 100.000 dan is dat 0,001% procent. Maar eigenlijk ligt dat percentage dus hoger omdat ik hier van slechts 1 uitga.

:')

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:15

Interpreteer het zoals je het wilt ;-)

Als het moeilijk gemaakt wordt om reele cijfers te laten zien en je alleen van de cijfers uit gaat..tja.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:16

"en je alleen van de cijfers uit gaat..".. well, that's a new one :')

Ik denk dat je het dan uit de theeblaadjes moet halen :j

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:36

Is het lezen zo moeilijk? heb je weleens een bijwerking geprobeerd te melden wbt de vaccins? Ik zou dat eens proberen en oordeel daarna maar. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:38

Elisa2 schreef:
Is het lezen zo moeilijk? heb je weleens een bijwerking geprobeerd te melden wbt de vaccins? Ik zou dat eens proberen en oordeel daarna maar. ;-)


Ja hoor, heb ik gedaan. Niet zo ingewikkeld. En als het je zelf niet lukt kan je arts het nog doen.

https://meldformulier.lareb.nl/forms/Va ... 53eee83b7d

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:39

Ik heb geen bijwerkingen van de vaccins dus ik zou niet weten wat ik zou moeten melden.

Ik kan prima lezen, jouw zin loopt gewoon niet.. maar dat geeft niet :)

NB: buiten dat iedere poep en scheet nu momenteel ineens een bijwerking is... ipv dingen die gewoon gebeuren... maar dat terzijde..

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:39

Nou inderdaad ik vond het melden van een bijwerking echt bijzonder simpel.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:40

Elisa2 schreef:
IMANDRA schreef:
Definieer “heel veel”.


https://www.lareb.nl/news/onderzoek-naa ... vaccinatie

Met de opmerking erbij dat het heel moeilijk gemaakt wordt om bijwerkingen te melden dus in werkelijkheid zullen het er nog veel meer zijn.


Hoezo is het heel erg moeilijk? Ik vind het niet zo ingewikkeld eigenlijk.