Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:45

Klopt hoor...
maar van bloedstolsels en tromboses als bijwerkingen bij andere vaccinaties heb ik nooit iets gehoord eigelijk. Dus ik durf het niet zeggen.

Oei gek dat de leeftijd naar beneden schuift. Iets te maken met overgewicht/levensstijl van de patiënten of echt een onverklaarbare trend?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:48

Zit er eigenlijk in de vaccinaties iets van synthetische stoffen?

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:56

Ja hier een ervaring binnen de familiekring.
Man van 61 met diabetes, verder gezond van lijf en leden.
Na eerste Astrazeneca vaccin last gekregen van symptomen van acute nierfalen. Volgens huisarts en ziekenhuis kon dit niet gerelateerd zijn aan het vaccin. Man heeft zich een week lang ellendig gevoeld en plaste dagenlang letterlijk cola kleurige urine. Verminderde nierfunctie is in die tijd ook aangetoond met testen.

Een maand later nogmaals de nierfunctie getest en deze was weer bijna op oud niveau.

Ondanks het oordeel van de artsen heeft de man wel zijn ziektebeeld bij een bijwerkingeninitiatief gemeld (naam kwijt), maar dit is blijkbaar makkelijker gezegd dan gedaan.

Door deze ervaring vraag ik mij persoonlijk af of alle bijwerkingen die mensen (proberen te) melden wel serieus genomen worden.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:58

stitchlover schreef:
Ja hier een ervaring binnen de familiekring.
Man van 61 met diabetes, verder gezond van lijf en leden.
Na eerste Astrazeneca vaccin last gekregen van symptomen van acute nierfalen. Volgens huisarts en ziekenhuis kon dit niet gerelateerd zijn aan het vaccin. Man heeft zich een week lang ellendig gevoeld en plaste dagenlang letterlijk cola kleurige urine. Verminderde nierfunctie is in die tijd ook aangetoond met testen.

Een maand later nogmaals de nierfunctie getest en deze was weer bijna op oud niveau.

Ondanks het oordeel van de artsen heeft de man wel zijn ziektebeeld bij een bijwerkingeninitiatief gemeld (naam kwijt), maar dit is blijkbaar makkelijker gezegd dan gedaan.

Door deze ervaring vraag ik mij persoonlijk af of alle bijwerkingen die mensen (proberen te) melden wel serieus genomen worden.


Heeft deze persoon daarna ook een tweede vaccinatie laten zetten?

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:00

Poekkie schreef:
stitchlover schreef:
Ja hier een ervaring binnen de familiekring.
Man van 61 met diabetes, verder gezond van lijf en leden.
Na eerste Astrazeneca vaccin last gekregen van symptomen van acute nierfalen. Volgens huisarts en ziekenhuis kon dit niet gerelateerd zijn aan het vaccin. Man heeft zich een week lang ellendig gevoeld en plaste dagenlang letterlijk cola kleurige urine. Verminderde nierfunctie is in die tijd ook aangetoond met testen.

Een maand later nogmaals de nierfunctie getest en deze was weer bijna op oud niveau.

Ondanks het oordeel van de artsen heeft de man wel zijn ziektebeeld bij een bijwerkingeninitiatief gemeld (naam kwijt), maar dit is blijkbaar makkelijker gezegd dan gedaan.

Door deze ervaring vraag ik mij persoonlijk af of alle bijwerkingen die mensen (proberen te) melden wel serieus genomen worden.


Heeft deze persoon daarna ook een tweede vaccinatie laten zetten?


Hij is nog niet aan de beurt geweest voor het tweede

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:07

Dinopino schreef:
Zit er eigenlijk in de vaccinaties iets van synthetische stoffen?

Volledig off-topic, maar goed.
Jouw hele lijf werkt door middel van chemische synthese. Dus wat bedoel je precies met je vraag?

pien_2010

Berichten: 43306
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:27

stitchlover schreef:
Ja hier een ervaring binnen de familiekring.
Man van 61 met diabetes, verder gezond van lijf en leden.
Na eerste Astrazeneca vaccin last gekregen van symptomen van acute nierfalen. Volgens huisarts en ziekenhuis kon dit niet gerelateerd zijn aan het vaccin. Man heeft zich een week lang ellendig gevoeld en plaste dagenlang letterlijk cola kleurige urine. Verminderde nierfunctie is in die tijd ook aangetoond met testen.

Een maand later nogmaals de nierfunctie getest en deze was weer bijna op oud niveau.

Ondanks het oordeel van de artsen heeft de man wel zijn ziektebeeld bij een bijwerkingeninitiatief gemeld (naam kwijt), maar dit is blijkbaar makkelijker gezegd dan gedaan.

Door deze ervaring vraag ik mij persoonlijk af of alle bijwerkingen die mensen (proberen te) melden wel serieus genomen worden.


Oeps dat is wel een terechte vraag. Ik hoop het van wel. Het zou wel gemeld moeten worden vind ik.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:30

Mindim schreef:
Immunotherapie krijg je geloof ik als bestrijding tegen kanker, meestal ben je dan al niet in goeden doen en is je weerstand laag en je lichaam ziek.

Ik ken heel veel gezonde mensen die zijn gevaccineerd en geen klachten hebben na vaccinatie.


Ja, hier pas gevaccineerd en pas de behandeling tegen borstkanker afgesloten nu 6 weken geleden en geen klachten tot dus ver. Maar anders was ik altijd 4 dagen algehele malaise van een vaccinatie! .
De uitleg van de oncoloog was, je lijf kan nu niet zo heftig reageren omdat je afweer systeem onderdrukt is geweest door de chemo. Dat is dus een positive bijkomstigheid en de reuma is ook stukken minder.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:41

Roodvos dat mijn lichaam werkt met chemische processen dat was niet mijn vraag. Synthetisch is iets onnatuurlijks.En ik vroeg of dat in het vaccin zit? Gewoon een vraag. Las dat hier een paar zitten die weten wat er in zit.

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:47

Dinopino schreef:
Roodvos dat mijn lichaam werkt met chemische processen dat was niet mijn vraag. Synthetisch is iets onnatuurlijks.En ik vroeg of dat in het vaccin zit? Gewoon een vraag. Las dat hier een paar zitten die weten wat er in zit.

Synthetisch is niet synoniem aan onnatuurlijk.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:48

Als er meer mensen komen met deze bijwerking ( en gemeld bij Lareb ) pakken ze het wel op. Dat doen ze nu ook met Myocardities en pericarditis ( ontsteking hart/hartzakje ) .
Dat is net iets te vaak gemeld om niet te onderzoeken. Gelukkig iedereen hersteld als ik het goed begrijp.
Bovenstaande is ook een complicatie van bv gewone griep.

Maar wat naar van de nierproblemen, en gelukkig nu weer normaal.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:50

kwita schreef:
Mindim schreef:
Immunotherapie krijg je geloof ik als bestrijding tegen kanker, meestal ben je dan al niet in goeden doen en is je weerstand laag en je lichaam ziek.

Ik ken heel veel gezonde mensen die zijn gevaccineerd en geen klachten hebben na vaccinatie.


Ja, hier pas gevaccineerd en pas de behandeling tegen borstkanker afgesloten nu 6 weken geleden en geen klachten tot dus ver. Maar anders was ik altijd 4 dagen algehele malaise van een vaccinatie! .
De uitleg van de oncoloog was, je lijf kan nu niet zo heftig reageren omdat je afweer systeem onderdrukt is geweest door de chemo. Dat is dus een positive bijkomstigheid en de reuma is ook stukken minder.


Ik begreep dat de vaccinatie ook een biological is. Die spuit ik al even voor reuma en doen ook behoorlijk goed hun werk. Tegen de reuma dus, want de bijwerkingen zijn wel een nadeel. Maar die heeft niet iedereen. Net als niet iedereen er goed op reageert qua werking.

Bij chemo hoor ik wel wisselende adviezen. Maar zal echt per arts verschillen.

Bokt is een verzameling van mensen en hoor je ook wisselende dingen. Maar ik denk dat er bij artsen toch ook wel een groot verschil zit in wat hun professionele mening is en hun persoonlijke mening. Er zulen er zat zijn, die niet achter alles staan en hun twijfels hebben.

Mijn reumatoloog raadt in principe iedereen aan om wel te vaccineren, maar hoorde ook wel aan hem dat hij wel in het midden blijft. Hij wil niet pushen, het moet een eigen keuze blijven.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:52

Zou synthetisch een probleem zijn dan?
Ik voer bvb met een glimlach vitaminekorrel aan mijn paard, goed wetende dat die ook gewoon synthetisch is. En alle bewaarmiddelen in de supermarktproducten lijken me ook niet zo natuurlijk.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:52

pien_2010 schreef:
Oeps dat is wel een terechte vraag. Ik hoop het van wel. Het zou wel gemeld moeten worden vind ik.


Wat ik eerder zei; Ik vind dat ze over het algemeen weinig doen met bijwerkingen.

In mijn bijsluiter staat echt alles wel genoemd als een bijwerking en hoe vaak het voorkomt.

Maar meld je het bij je arts, wuiven die het snel weg. Waar je binnen de patienten vereniging wel veel dezelfde klachten hoort.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:54

Oh het was gewoon een leuk fakeberichtje wat ik ontving. Namelijk dat de makers van de synthetische stoffen daar een patent op hebben. En dat wanneer jij dat in je lichaam laat spuiten dus een deel van jou van hen is :D

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:56

Poekkie schreef:
Zou synthetisch een probleem zijn dan?
Ik voer bvb met een glimlach vitaminekorrel aan mijn paard, goed wetende dat die ook gewoon synthetisch is. En alle bewaarmiddelen in de supermarktproducten lijken me ook niet zo natuurlijk.


Het ligt er een beetje aan natuurlijk.

Het gaat er ook om hoe goed iets opgenomen kan worden door het lichaam, hoe het lichaam op stoffen kan reageren, wat gezond is voor een lichaam en wat risico's heeft.

Je zou kunnen zeggen; wat er niet in hoort, is een belasting voor het lijf. Maar we eten en leven al zolang onnatuurlijk, dat je daar hele grote vraagtekens bij kan stellen.

Er zijn mensen die beweren dat je met gezond eten en bewegen gezond kan blijven en oud kan worden. Maar we weten allang dat dat niet zo is. En als mensen ziek worden, willen ze vaak toch geholpen worden en ben je blij dat er middelen zijn.
Middelen die jarenlang zijn ontwikkelt en onderzocht.

Ja, er zitten altijd nadelen aan, maar het is soms kiezen uit 2 kwaden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:57

Dinopino schreef:
Oh het was gewoon een leuk fakeberichtje wat ik ontving. Namelijk dat de makers van de synthetische stoffen daar een patent op hebben. En dat wanneer jij dat in je lichaam laat spuiten dus een deel van jou van hen is :D


OMG, really?

Wat denk je nou echt zelf?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:57

Ik ken niemand met bijwerkingen na de vaccinatie. Mijn ouders zijn allebei ex kankerpatiënt, mijn moeder krijgt nog immunotherapie maar ze hadden op een wat beurse arm na geen last.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:03

superpony ik zeg toch fakebericht. Naast dat ingeënte niet mogen doneren bij het Rode Kruis en dat bepaalde vliegtuigmaatschappijen geen mensen transporteren die ingeënt zijn. Vanwege het verhoogde risico op trombose.

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:06

Dinopino schreef:
superpony ik zeg toch fakebericht. Naast dat ingeënte niet mogen doneren bij het Rode Kruis en dat bepaalde vliegtuigmaatschappijen geen mensen transporteren die ingeënt zijn. Vanwege het verhoogde risico op trombose.

Ik wacht nog steeds op de link van deze berichten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:07

Van vliegen is sowieso bekend dat het de kans op trombose verhoogt. De hoogte ivm het veelal lange stilzitten (vanaf vluchten van meer dan vijf uur) verhogen de kans. :)
https://www.trombosestichting.nl/trombo ... er%20stolt.
Maar ik twijfel ernstig dat een maatschappij mensen met een vaccin niet zouden laten vliegen. :')
Dan wordt het een triestige zomer voor de vliegmaatschappijen met hoe het er momenteel uit ziet kwa maatregelen. :')

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:15

superpony op welke basis denk je dat medicamenten gemaakt worden. De natuur heeft de antwoorden op de meeste ziektes. En die is ook meestal gratis. Ons biologische lichaam is echt niet veranderd met de jaren. En ja ik ken mensen die volledig natuurlijk eten en daardoor ook gezond zijn en blijven. Ken iemand die het woord hoofdpijn alleen maar kent als pijn wanneer je met je hoofd tegen een boom loopt. Of buikpijn als iets wat je hebt wanneer iemand een stomp in je buik geeft.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:16

bigone ik zag je berichtje voorbij komen. Weet je nog wat je laatst mij schreef. Googlen is toch niet zo moeilijk:-)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:18

Dinopino schreef:
superpony op welke basis denk je dat medicamenten gemaakt worden. De natuur heeft de antwoorden op de meeste ziektes. En die is ook meestal gratis. Ons biologische lichaam is echt niet veranderd met de jaren. En ja ik ken mensen die volledig natuurlijk eten en daardoor ook gezond zijn en blijven. Ken iemand die het woord hoofdpijn alleen maar kent als pijn wanneer je met je hoofd tegen een boom loopt. Of buikpijn als iets wat je hebt wanneer iemand een stomp in je buik geeft.


Je beseft dat je nu nog nergens hebt aangetoond dat die persoon zo gezond is door het eten? Kan evengoed genetische aanleg zijn.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:26

Dinopino schreef:
superpony op welke basis denk je dat medicamenten gemaakt worden. De natuur heeft de antwoorden op de meeste ziektes. En die is ook meestal gratis. Ons biologische lichaam is echt niet veranderd met de jaren. En ja ik ken mensen die volledig natuurlijk eten en daardoor ook gezond zijn en blijven. Ken iemand die het woord hoofdpijn alleen maar kent als pijn wanneer je met je hoofd tegen een boom loopt. Of buikpijn als iets wat je hebt wanneer iemand een stomp in je buik geeft.


Ik eet dagelijks chocolade, eet regelmatig friet, pizza, etc. Heb standaard slaaptekort en zit uren achter elkaar in een bureaujob.
Toch ben ik gezond, heb zo goed als nooit hoofdpijn, ben al jaren niet meer ziek geweest op een verkoudheid na. Moet ik dat dan interpreteren als dat mijn levensstijl optimaal is en ik daardoor zo gezond ben?