Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Iedere keer na het dragen
52 (9%)
Iedere dag
30 (5%)
Meerdere keren per week
14 (2%)
Eens per week
37 (6%)
Eens per 2 weken
13 (2%)
Eens per maand
22 (3%)
Wanneer ik zin heb
24 (4%)
Wanneer ik eraan denk
80 (14%)
Wassen? Euhh... Nooit dus
125 (22%)
Ik gooi ze weg
9 (1%)
Ik draag alleen wegwerp mondkapjes
146 (26%)

Totaal aantal stemmen: 552


Lien_

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:32

friezenfan2 schreef:
Ik zet mijn mondkapje op in de auto voordat ik de winkel in loop en gebruik handgel voor het opzetten en erna. Bewaar ze in een ziplock zakje en die zakjes gaan dan thuis in een grotere tas en als ik bijna door de voorraad ben gaan ze in de was. Dus voordat je zegt dat niemand hem goed gebruikt mag je de volgende keer aan mij denken. Kijk dat zo goed als iedereen ze niet goed gebruikt daar kan ik niets aan doen maar je kan het wel zelf goed doen.

Zoiets doe ik ook, alleen kook ik ze uit en strijk ik ze heet voordat ik ze in een zakje doe. Het zal echt niet perfect zijn maar ik doe m'n best. Er zitten wel een paar 'in geval van nood' in het tasje op m'n fiets en in mijn hardloopvest maar die gebruik ik niet standaard, is meer voor het geval ik ergens crash en een Uber oid naar huis nodig heb :') Voor treinreizen heb ik N95 maskers die ik direct na gebruik weggooi maar ik ben pas 2x met de trein ergens naartoe geweest. Verder probeer ik wegwerp te vermijden ivm afvalprobleem.

Ik draag ook buitenshuis een mondmasker in drukke straten etc, het is zo'n kleine moeite. Baat het niet, dan schaadt het niet :)

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:39

Na elk gebruik.

Ik ben extreem ziek geweest, wil dit nooit weer en ik gun het ook anderen niet.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:43

Even met mijn neus op de (vieze) feiten gedrukt door dit topic :+

Ik was hem ongeveer 1 keer per week. Oeps.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:46

Beschouw het als een enorme blunder van de overheid dat wasbare mondkapjes toegestaan zijn. De maatregelen tegen Covid hoeven van mij niet maar als je een mondkapje draagt doe het dan goed. Ik denk dat er maar weinig gebruikers van wasbare mondkapjes zijn die weten hoe een mondkapje werkt, filtertechnieken, rendement. Los daarvan de hygiene. Uiteraard bekijk ik o.a. mondkapjes op een andere wijze omdat ik, heeft niets met Covid te maken, verplichte opleidingen heb gevolgd waar mondkapjes een onderdeel van waren.

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:52

Op het werk gebruik ik wegwerp mondkapjes, die kunnen we onbeperkt pakken. na elke pauze pak ik een nieuwe. Dus dat komt neer op 2,5-3 uur.

Soms doe ik ook mijn wasbare op, die gaat aan het eind van de dag dan de wasmand in en gaat gewoon mee met de rest van de was.

De wegwerp worden wel sneller vies/vochtig vind ik omdat ze toch van een soort plastic zijn.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:53

Nico12 schreef:
Beschouw het als een enorme blunder van de overheid dat wasbare mondkapjes toegestaan zijn. De maatregelen tegen Covid hoeven van mij niet maar als je een mondkapje draagt doe het dan goed. Ik denk dat er maar weinig gebruikers van wasbare mondkapjes zijn die weten hoe een mondkapje werkt, filtertechnieken, rendement. Los daarvan de hygiene. Uiteraard bekijk ik o.a. mondkapjes op een andere wijze omdat ik, heeft niets met Covid te maken, verplichte opleidingen heb gevolgd waar mondkapjes een onderdeel van waren.


Precies, het is echt een lachertje, net als winkelwagentjes ontsmetten en dan vervolgens zit iedereen constant aan de deuren van de koeling.

Ik geloof persoonlijk het meest in de 1,5 meter en thuisblijven bij klachten. Al dat gedesinfecteer is helemaal niet goed voor je weerstand.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:12

In het begin regelmatig. Nu amper. Ik heb ze maar kort op elke keer, vind her wel gescheten. En ben allang blij dat ik ze niet steeds kwijt ben. Heb wel meerdere in omloop, dus worden zeer minimaal en kort gebruikt.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:17

Als het er niet meer fris uitziet.
Dat is soms na 1x gebruik, soms na een paar keer.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:36

Schemerdier schreef:
Je weet toch dat er naast corona ook allemaal bacterieën op groeien? :+ Ik heb al gehoord van mensen die schimmelinfecties en dergelijke aan hun mond kregen...

O.a Candida. Candida is een schimmel die we toch wel bij ons dragen. Is zelfs nuttig! Word pas vervelend als het teveel word, en die kans krijgt Candida doorgaans bij een te lage weerstand.

Kortom, een gezond mens met een normale huid kan echt wel wat hebben.
Al dat gedesinfecteer doet meer kwaad.

En ja, die mondkapjes zijn goor, maar dat heeft meer te maken met je eigen uitadem deels weer in te ademen.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:57

Ik heb 6 herbruikbare mondkapjes, maar ze worden niet iedere dag gewassen. Op het moment dat ik even 5 minuten in de winkel ben geweest dan houd ik dat mondkapje in mijn jaszak of in mijn tas voor het moment dat ik een mondkapje ben vergeten. Ben ik een dag op school of werk geweest gaat het gedragen mondkapje wel meteen de was in om met de eerstvolgende wasbeurt gewassen te worden. Gewone wegwerp mondkapjes kan ik niet dragen omdat deze veel te groot zijn. Ik draag dan ook een kindermaatje van de mondkapjes en die ben ik nog niet echt tegengekomen bij de wegwerpmondkapjes. Daarnaast vind ik het steeds moeten kopen ook niet duurzaam van wegwerpmondkapjes.

Het is ook zeker aan te raden om regelmatig je mondkapje te wassen. Er gaan huidbacteriën opzitten die ansich niet gevaarlijk zijn, maar op het moment dat ze in je lichaam komen kunnen ze wel degelijk voor problemen zorgen zoals keelontstekingen. Omdat je deels dezelfde lucht die je uitademt weer inademt kan het ook dieper in je luchtwegen gaan nestelen. Niet aan te raden dus.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:16

Ik heb wegwerp en die gebruik ik net zolang tot ik één van de elastieken kapot trek. :')

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:32

Palmera schreef:
En ja, die mondkapjes zijn goor, maar dat heeft meer te maken met je eigen uitadem deels weer in te ademen.

Als je een poosje in een gesloten ruimte zit is dat ook zonder mondkapje het geval. Plus dat je nog de uiteademde lucht van de andere aanwezigen inademt. Ik denk dat we, ondanks de mondkapjes, met z'n allen nog nooit zoveel frisse lucht geademd hebben dan het afgelopen jaar.
Als je mondkapje goor is, dan is het tijd voor een wasbeurt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:34

Sclimpre schreef:
Palmera schreef:
En ja, die mondkapjes zijn goor, maar dat heeft meer te maken met je eigen uitadem deels weer in te ademen.

Als je een poosje in een gesloten ruimte zit is dat ook zonder mondkapje het geval. Plus dat je nog de uiteademde lucht van de andere aanwezigen inademt. Ik denk dat we, ondanks de mondkapjes, met z'n allen nog nooit zoveel frisse lucht geademd hebben dan het afgelopen jaar.
Als je mondkapje goor is, dan is het tijd voor een wasbeurt :)

En denk ook dat we massaal een slechtere weerstand hebben gekregen, door de virussen etc uit de weg te gaan.

Kijk maar naar het rs virus bij de kinderen.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:37

Palmera schreef:
Kortom, een gezond mens met een normale huid kan echt wel wat hebben.
Al dat gedesinfecteer doet meer kwaad.


Weet niet waar jij de desinfectans smeert, maar niet waar normaal je mondkapje zit mag ik hopen ;)

Ik schrik echt van mensen die dat ding lang op hebben en dan niet wassen, brrrr, gaat dat niet stinken :x

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:38

Zeer zelden als ik eerlijk ben. Ik draag weeeeekenlang dezelfde op werk en heb er in de auto 1 liggen die ik op doe als ik een winkel oid binnen ga.
Kan me niet herinneren wanneer ik ze voor het laatst gewassen heb.

AnnoNiemand

Berichten: 887
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:40

Gatverdamme, schrik hier wel van zeg. Dat jullie dat niet vies vinden.

Hier gaan ze na ieder gebruik linea recta de 60° was in.

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:42

AnnoNiemand schreef:
Gatverdamme, schrik hier wel van zeg. Dat jullie dat niet vies vinden.

Hier gaan ze na ieder gebruik linea recta de 60° was in.


Ik veeg er mijn oksel of kont toch niet mee af na intensief sporten of kakken?
Ik snap dat panische niet zo.

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:45

Je zweet ook nooit?

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:46

Iedere dag een schone, wegwerp op het werk, en alles in het weekend in de was.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:46

Goof schreef:
AnnoNiemand schreef:
Gatverdamme, schrik hier wel van zeg. Dat jullie dat niet vies vinden.

Hier gaan ze na ieder gebruik linea recta de 60° was in.


Ik veeg er mijn oksel of kont toch niet mee af na intensief sporten of kakken?
Ik snap dat panische niet zo.



_O- :')

Ik was ze ook nooit, maar wij hebben wegwerp en die gebruik ik tot ik 'm kwijt ben of als ie kapot is.
We hebben wel 2 stoffen (gehad), die ik wel een paar keer heb gewassen. Maar zeker niet routinematig.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:47

CairnTerrier schreef:
Nooit :D Zelfs die wegwerpdingen gebruik ik te pas en te onpas zonder weg te gooien. Het interesseert me ook echt vrij weinig - ben blij als ze dadelijk niet meer op hoeven.


haha, hier precies hetzelfde. Heb nog zo'n wegwerpding dat in het zijvakje van de auto ligt die ik gebruik bij boodschappen doen. En die is al meer dan een jaar oud.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zeg eens eerlijk, hoe vaak was jij je mondkapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:50

Soms, alleen wanneer ik er in geniest heb of een loopneus door het weer. Heb er vier en die gaan na gebruik onder mijn stoomstrijkijzer met veel power. Slimme jongens die dat overleven.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:55

Mer1980 schreef:
Tsja ik zie ook eigenlijk niemand bij de supermarkt dat ding netjes uit een vacuum zakje halen met 2 pincetten en hem zeer voorzichtig op zijn / haar hoofd zetten zonder aan te raken. Op iedere andere manier zijn ze al niet meer 'veilig' en zelfs als je hem op de precies juiste manier gebruikt is de aantoonbare werking volgens het OMT onvoldoende bewezen. Zo blij dat deze gedwongen gedragstherapie ten einde komt.

Lijkt me dat ze idd alleen maar zorgen voor meer besmettingen. Je ziet dat ook terug in de cijfers. Zodra een land mondkapjes ging gebruiken, stegen de cijfers aanzienlijk.
Ik wil je niet uit je droom helpen maar hier komt geen eind aan.. we mogen even ademhalen en dan van het najaar nog strenger
En mijn antwoord op de openingspost: ik draag geen mondkapjes dus ik hoef ook niks te wassen. Lekker makkelijk

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:58

MarliesV schreef:
Palmera schreef:
Kortom, een gezond mens met een normale huid kan echt wel wat hebben.
Al dat gedesinfecteer doet meer kwaad.


Weet niet waar jij de desinfectans smeert, maar niet waar normaal je mondkapje zit mag ik hopen ;)

Ik schrik echt van mensen die dat ding lang op hebben en dan niet wassen, brrrr, gaat dat niet stinken :x

Ik smeer uberhaubt geen desinfecteermiddelen. Ik hou mijn resistentie graag hoog.

Maar ik refereer naar de huid in het algemeen, daar is dat spul gewoon slecht voor. Niet alleen als je het op je mond zou smeren :+
Selina schreef:
Je zweet ook nooit?

Tuurlijk. Maar normalitee loopt het niet in stroompjes in mijn mondmasker.
En als ik het zo bont maak als in de sportschool gaat ie de was in. Dan krijg ik hem niet droog aan de zijspiegel onderweg naar huis. :+

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:58

Selina schreef:
Je zweet ook nooit?


Op mijn bovenlip? Nee.