Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:20

In de tram. Man moest niezen. Doet kapje naar beneden, niest en doet kapje weer op. Zo werkt het niet vriend

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:26

LOL ja want zo werkt dat mondkapje |o
Sommige mensen hé

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:07

Morrie schreef:
Ik stond vanmorgen buiten bij de bakker in de rij (er mag maar 1 klant binnen) met mijn “koffiefilter “ op m’n snuit. Zegt een vrouw dat ik hem af moet doen want haar kind werd er bang van. Tja, ik ben bang van haar kind :'), superspreadertje


_O- _O- _O- {:)-:(

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:08

Morrie schreef:
Ik stond vanmorgen buiten bij de bakker in de rij (er mag maar 1 klant binnen) met mijn “koffiefilter “ op m’n snuit. Zegt een vrouw dat ik hem af moet doen want haar kind werd er bang van. Tja, ik ben bang van haar kind :'), superspreadertje

Wel fijn dat je er weer op uit gaat!

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:10

Femke_Tweety schreef:
Ik ben inmiddels 2x verontwaardigd aangesproken dat ik in openbare ruimtes binnen nog wél een mondkapjes draag.


Waarom?
Laat mij lekker.
Als de mensen met commentaar mijn gezondheid overnemen, inclusief een paar schattige levertumoren en een moeilijk regelbare zeer hoge bloeddruk, wil ik best daarna zonder kapje lopen....

Let wel, ik spreek zelf dus niemand aan.
Ik draag een kapje en houd echt afstand. That's it.

Maat blijkbaar vindt men zelfs dat al niet meer oké, en voldoende reden om mij aan te spreken.

Beetje jammer.


Iedereen moet dat ook zelf weten. Snap niet dat mensen elkaar dan allemaal gaan liggen aanspreken. Al zul je van mij wel een meewarige blik krijgen...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:12

Bloodymary schreef:
Morrie schreef:
Ik stond vanmorgen buiten bij de bakker in de rij (er mag maar 1 klant binnen) met mijn “koffiefilter “ op m’n snuit. Zegt een vrouw dat ik hem af moet doen want haar kind werd er bang van. Tja, ik ben bang van haar kind :'), superspreadertje

Wel fijn dat je er weer op uit gaat!

Brood halen bij een bakker waar maar 1 klant binnen mag, verder niet hoor :')

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:13

Morrie schreef:
Bloodymary schreef:

Wel fijn dat je er weer op uit gaat!

Brood halen bij een bakker waar maar 1 klant binnen mag, verder niet hoor :')

Haha, nou het is een begin. En al heel wat na al die tijd.

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:14

Bloodymary schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik ben inmiddels 2x verontwaardigd aangesproken dat ik in openbare ruimtes binnen nog wél een mondkapjes draag.


Waarom?
Laat mij lekker.
Als de mensen met commentaar mijn gezondheid overnemen, inclusief een paar schattige levertumoren en een moeilijk regelbare zeer hoge bloeddruk, wil ik best daarna zonder kapje lopen....

Let wel, ik spreek zelf dus niemand aan.
Ik draag een kapje en houd echt afstand. That's it.

Maat blijkbaar vindt men zelfs dat al niet meer oké, en voldoende reden om mij aan te spreken.

Beetje jammer.


Iedereen moet dat ook zelf weten. Snap niet dat mensen elkaar dan allemaal gaan liggen aanspreken. Al zul je van mij wel een meewarige blik krijgen...


En waarom die meewarige blik dan?

Vanwege de mensen die me Aanspreken of vanwege het feit dat ik nog een week of 3 kies voor mét kapje?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:24

Purny ik heb een filmpje gezien van Macron, die moest ook niezen. Hij deed zijn mondkapje ook af. Eerlijk gezegd lijkt het me echt goor, dat wanneer je moeten niezen je mondkapje ophoud. Maar goed ieder zijn ding.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:18

Dinopino schreef:
Purny ik heb een filmpje gezien van Macron, die moest ook niezen. Hij deed zijn mondkapje ook af. Eerlijk gezegd lijkt het me echt goor, dat wanneer je moeten niezen je mondkapje ophoud. Maar goed ieder zijn ding.

Nee hoor. Ik nies altijd in mijn kapje als ik hem op heb. Het is toch de bedoeling dat je zo je bacillen bij je houdt?
Waar was het kapje anders voor bedoelt?

Anoniem

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:26

Ik wil het niet eens weten :+

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:22

Ingeënt, hoelahoep dragen of mondkapje wel of niet , dat is juist wat mensen onderscheid. Gelukkig hebben we variatie in de mensen. Ieder persoon is anders. Dit heeft niets met goed of slecht te maken, integendeel het maakt het straatbeeld juist interessant.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:00

purny schreef:
Dinopino schreef:
Purny ik heb een filmpje gezien van Macron, die moest ook niezen. Hij deed zijn mondkapje ook af. Eerlijk gezegd lijkt het me echt goor, dat wanneer je moeten niezen je mondkapje ophoud. Maar goed ieder zijn ding.

Nee hoor. Ik nies altijd in mijn kapje als ik hem op heb. Het is toch de bedoeling dat je zo je bacillen bij je houdt?
Waar was het kapje anders voor bedoelt?

Ja en na gebruik weg of in de hete was!
Als je hem afdoet omdat je moet niezen kan je hem net zo goed helemaal niet meer opdoen!

Ik draag hem nog tijdens mijn werk (patiëntencontact). Verder niet zoveel meer, heb hem wel mee.
Zorg wel dat ik van mijn gezicht afblijf als ik in een winkel oid ben en desinfecteer mijn handen nog heel regelmatig.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:38

Wanneer ik in mijn zakdoek nies heb ik altijd de grootst mogelijke behoefte deze weg te gooien. Het idee dat ik die smurrie dan tegen mijn gezicht houd :-). Vind het wel dapper van jullie dat te doen. Kan je hem niet gewoon af doen en dat lapje als zakdoek gebruiken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:42

Ja maar daar issie voor.. dus hoezo knap?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:10

Nou ja ik kan me voorstellen dat je in een reflex dat mondkapje omlaag doet als je moet hoesten of niezen. Ik vind het ook een vies idee dat je erin hoest of niest en direct weer inademt en dat ding van binnen nat is. Dan zie ik liever een papieren zakdoekje wat erna weggegooid wordt. Of in je elleboog.

Ik zie hier nu echt niemand meer met een mondkapje in de supermarkt. Ook merk ik niet dat er minder afstand gehouden wordt gelukkig.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:37

Femke_Tweety schreef:
Ik ben inmiddels 2x verontwaardigd aangesproken dat ik in openbare ruimtes binnen nog wél een mondkapjes draag.


Ik ben door niemand aangesproken. Ze kijken me weleens aan maar daar heb ik geen last van. Ik vind het niet zo vervelend een mondkapje te dragen dus blijf het nog even doen. De winkelkarren ben ik wel wat zat. Op mijn werk dragen vrij veel mensen ook nog het mondkapje.

Morrie schreef:
Ik stond vanmorgen buiten bij de bakker in de rij (er mag maar 1 klant binnen) met mijn “koffiefilter “ op m’n snuit. Zegt een vrouw dat ik hem af moet doen want haar kind werd er bang van. Tja, ik ben bang van haar kind :'), superspreadertje

Tsja, als ouder heb je nou eenmaal de taak je kinderen te leren wat ze in het dagelijkse leven tegenkomen. Wat een debiel verzoek zeg.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:46

Ik draag 'm ook nog altijd en krijg ook regelmatig vreemde blikken. We hebben het nu zo'n jaar gedragen mensen, wat is er nog zo raar aan? :')

Het viel mij - en vrienden - juist op dat waar we normaal minstens 2 tot 4 keer per jaar ziek waren (verkoudheid, griep, wat dan ook) en het afgelopen jaar eigenlijk helemaal niet. Ik vond het wel lekker eigenlijk. :=