Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?
Ja 21%  21%  [ 201 ]
Nee 72%  72%  [ 672 ]
Anders .. 5%  5%  [ 51 ]
Totaal aantal stemmen : 924

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 13 [ 318 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie houdt zijn mondkapje nog op?

 
Profiel   

Direct af en hopelijk nooit meer op
Terug naar ons oude normaal
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:53 



 
Profiel   

Inderdaad! Laat dit gewoon nooit meer een verplichting zijn en geef mensen de kans terug te gaan naar het oude normaal. Die geforceerde 1,5 m afstand van vrienden en familie is ook zoiets. Hier verdwijnt dat gelukkig wel echt en wordt alleen tot kennissen en onbekenden afstand gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:55 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn 2e vaccin gehaald, maar mondkapje was nog verplicht bij de locatie.
Gelukkig had ik er 1 bij me.
Zaterdag in de supermarkt heb ik geen mondkapje opgehad, vond het best vreemd.

Voor je zelf opkomen? Dat vind ik zo'n trieste opmerking.
Ik hou me zoveel mogelijk aan de adviezen van het MTO/Regering, ongeacht of ik het daar altijd helemaal mee eens ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:56 



 
Profiel   

Ik weet het nog niet zo goed... Merk dat ik de laatste tijd vooral op school wel eens af deed als ik 3 trappen op moest. Ben vandaag wel in de supermarkt geweest om mijn ov kaart stop te zetten zonder mondkapje. Maar het was hartstikke druk op dat moment. Niemand had meer een mondkapje op zo te zien. Voor mijn eigen gemoedstoestand zou het beter zijn van wel.

Zoals laatst had ik een flinke keelontsteking te pakken en met een negatieve test kon ik dus gewoon naar de winkel. Vond toen wel fijn voor de andere mensen dat ik een mondkapje op had. Hoesten heb ik even flink ingehouden.

Zoals binnenkort met de diplomering hou ik dat ding denk ik maar wel op als het mij te gek wordt. Zal na 2 dagen zeker nog even een snel test gaan doen. Fijne is dan dat ik alleen thuis ben en de rest nog in Limburg zit. Ik ben wel gevaccineerd , maar mijn klasgenoten nog lang niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 23:09 



 
Profiel   

Met thuisblijven wanneer je symptomen hebt die op Corona kunnen wijzen doel ik voornamelijk op mensen die mondkapjes, testen en vaccineren onzin vinden maar ga er van uit dat ze dan ook gewoon alles doen. Terwijl er de komende weken gewoon nog heel veel mensen hun tweede vaccinatie moeten krijgen. Zodra dat gebeurd is maakt het me niets meer uit wat mensen doen, die lopen dan zelf het grootste risico maar dat interesseert me niet. Tot dat ik volledig gevaccineerd ben houd ik op drukke plekken gewoon mijn mondkapje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 23:23 



 
Profiel   

Maar een mondkapje biedt jou toch geen enkele bescherming?
Het voorkomt alleen dat spetters in de lucht vliegen als jij hoest en proest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:53 



 
Profiel   

Nou, als een ander hoest en proest, heb je de spetters ook niet in je gezicht, maar op de buitenkant van je mondkapje. Dus anti spetter doekjes.

(zeg ik niet mee dat het helpt tegen besmetting, die deeltjes zijn veel te fijn daar voor)

Als je een FFP2 masker draagt, dan bescherm je wel jezelf overigens. Dus ik ga bij bovenstaande uit van een wegwerp of stoffen masker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:59 



 
Profiel   

Ja, van het reguliere niet-medische mondkapje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:11 



 
Profiel   

Nope, zo snel mogelijk af en klaar ermee, en houden ook zo graag.
Heb alleen nog FFP2 maskers voor duitsland in de auto liggen.

Die 1,5 meter houd ik liefst altijd aan, en anderen ook graag van mij, gister stonden de oudjes al gerust weer in m'n nek te hijgen... :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 10:33 



 
Profiel   

Vayo schreef
Mondkapjes mogen van mij echt helemaal weg. Van ons wordt op het werk eigenlijk nog steeds verlangd dat we ze dragen. Het is niet te doen met deze temperaturen 7-8 uur per dag in benauwde woningen lichamelijk intensief werk te leveren. Het slaat ook echt nergens meer op, want zowel ik als mijn cliënten zijn gevaccineerd. Het zweet loopt gewoon van mijn bovenlip en kin en het is echt smerig. Ik heb ook echt meer last van keelklachten, vermoeidheid en hoofdpijn. Gelukkig beginnen steeds meer collega´s aan te geven dat het echt niet meer te doen is en dat het nergens op slaat als een werknemer volledig gevaccineerd is en een cliënt volledig gevaccineerd is of had kunnen zijn.


Mee eens. Ik vind het ook niet meer te doen en heb met mondkapje steeds klachten. Ik werk in de wijkverpleging en we kregen van de week te horen dat we geen mondkapje meer op hoefden, tenzij medewerker of client dit wilde. We hebben all 70 clienten gevraagd en op 2 na gaven ze allemaal toestemming dat we geen mondkapje meer op hoefden tijdens hun verzorging.
Jubelstemming wat je gaat bij de mensen echt kapot zo warm is het bij sommigen.
Helaas, volgende dag een rectificatie dat vanuit de overheid was bepaald dat we mondkapje nog moesten blijven dragen bii zorg binnen 1.5m. Gelukkig niet meer continu maar het gaat om het principe. In hetzelfde bericht stond namelijk dat ze in al onze verpleeghuizen geen mondkapje meer ophoefden. Het bezoek en de medewerkers niet en ook niet binnen 1.5m. Dit omdat de vaccinatiegraad 80% of hoger was. Echt onbegrijpelijk en niet uit te leggen.
Dus in een verpleeghuis waren vele ziek zijn geworden en zelfs overleden, huizen waar de meest kwetsbare mensen wonen hoeven geen mondkapje op.
En bij ons wel terwijl wij lang niet zulke kwetsbare mensen hebben. Clienten die toestemming geven omdat ze het onzin vinden of gevaccineerd zijn.
Op 3 na zijn alle clienten gevaccineerd (de 3 geloven er niet jn) en alle medewerkers , op 1 na. Dus vaccinatiegraad is bijna 100%.
Maar nee, daar kunnen ze niks mee omdat in een verpleeghuis ze precies weten wie er gevaccineerd is en van onze cliënten mogen ze het vanwege privacy niet vragen...
Echt zo'n bullshit. Alle clienten hebben bij ons zelf aangegeven dat ze een vaccinatie kregen en we hebben het nog extra in het dossier genoteerd zodat we waakzaam konden zijn op evt bijwerkingen/klachten dus het is gewoon terug te lezen. :(
Frustratie zit hoog :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:54 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Nou, als een ander hoest en proest, heb je de spetters ook niet in je gezicht, maar op de buitenkant van je mondkapje. Dus anti spetter doekjes.
.


Ja aan de buitenkant van je mondkapje maar ook in de rest van je gezicht, je haren, je kleding enz. Die spetters komen echt niet alleen op het mondkapje. En daarom geloof ik niet in die mondkapjes en de onzin van "voorzichtig doen met mondkapje want anders kan je jezelf besmetten,".
Het zit namelijk overal. Kan je nog zo voorzichtig zijn met je/op en af doen van je mondkapje maar 1x door je haren heen strijken of je mouw aanraken en vervolgens je neus of mond aanraken en je zou jezelf alsnog kunnen besmetten.

We moeten niet voor niets bii corona patiënten compleet in lange mouw schorten met spatbril en liefst nog hoofdkapje. Waarom, omdat de spetters overal terecht komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:00 



 
Profiel   

Er was ook het advies om zeker van je gezicht af te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:10 



 
Profiel   

Best apart, dat je hier nog leest dat best veel hem op houden in winkels etc. Terwijl ik er sinds zaterdag echt nergens meer 1 gezien heb. En ik toch op veel plekken bengeweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:21 



 

Bloodymary schreef
Best apart, dat je hier nog leest dat best veel hem op houden in winkels etc. Terwijl ik er sinds zaterdag echt nergens meer 1 gezien heb. En ik toch op veel plekken bengeweest.

Bokt is nog nooit representatief geweest :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:24 



 
Profiel   

valt mij ook op Bloodymary.

en ook net nog even bij de bakker en Kruidvat geweest, 1 hele oude man gezien met. Verder niemand.

En ja ophouden moeten mensen zelf weten, maar de reden ik wil niet besmet raken...ik ben nog nooit iemand in Nederland tegengekomen met een "koffiefilter" op.
Dus dat argument is gewoon erg bijzonder dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:24 



 
Profiel   

Bloodymary schreef
Yv_ schreef
Ik vond het gister met boodschappen doen juist een vreemd gezicht _O-. Gek hoe snel ik er eigenlijk aan gewend was, ook aan het zicht dat iedereen er gewoon eentje heeft.

Ik heb 'm af, maar heb er wel eentje in mijn jaszak gestopt. Ik was vanmiddag even in de boekhandel en daar was het volgens mij echt gelijk lang leve de vrijheid ofzo. Ik stond in een pad bij wat boeken te neuzen en er komt een verkoopster met een klant heel dicht bij me staan om een paar boeken aan te raden. Ik ben opzij gegaan, maar vervolgens kwamen ze weer mijn kant op. Ik merkte goed aan mezelf dat ik dát dus (nog?) niet zo fijn vond. Ben maar naar een ander pad gelopen totdat zij weer weg waren en ik weer verder kon neuzen. Toen ik thuis was heb ik dus meteen maar een kapje in mijn jaszak gedaan :').

Maar wat heeft dat dan voor nut? Je bent beschermd door afstand te houden, niet door zo'n kapje.

Ja, waarschijnlijk weinig. Maar ík voel me er dan wel beter bij.

Vond het gewoon raar en lomp dat zowel de verkoopster als de andere klant er als het ware schijt aan hadden dat ik daar stond. Die 1,5m zag ik vandaag ook nauwelijks meer in andere winkels. Dus als ik me nog 3 weken (dan heb ik mn 2de prik) met een kapje op zak fijner voel als andere mensen de afstand niet meer aanhouden, dan doe ik dat. Niemand die het verbiedt toch :) ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:26 



 
Profiel   

Ik zit al anderhalf jaar lang niet meer aan mijn gezicht buitenhuis. Is super irritant als je door een spinnendraad rijdt of jeuk hebt. Jeuk gaat weg en die spinnendraad uit eindelijk ook. Maar tot nu toe heeft heb ik nog geen corona gehad en wil het nu ook niet meer oplopen.

Vandaag wel mijn mondkapje opgedaan om naar mijn client te komen en daarna met mondkapje nog de zeeman in geweest met mondkapje op. en in het gebouw was ik de enige met kapje op en in de zeeman ook de enige. Dus ik zal wel 1 van de weinige zijn hier in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:28 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
valt mij ook op Bloodymary.

en ook net nog even bij de bakker en Kruidvat geweest, 1 hele oude man gezien met. Verder niemand.

En ja ophouden moeten mensen zelf weten, maar de reden ik wil niet besmet raken...ik ben nog nooit iemand in Nederland tegengekomen met een "koffiefilter" op.
Dus dat argument is gewoon erg bijzonder dan.

dan ben je mij nog nooit tegengekomen :+
Ik was net even bij de bakker en was de enige met een "koffiefilter" op d'r muil in het hele winkelcentrum

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:32 



 
Profiel   

Ik draag ook koffiefilters op mijn werk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:37 



 
Profiel   

Ik ben zondag in de Hornbach geweest, en zag toch echt meerdere mensen met mondkapje.
Gisteren bij de AH ook een paar.
Ik denk dat het gewoon minder opvalt omdat we er zo gewend aan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:37 



 
Profiel   

Iedereen woont ook verspreid en doet op andere momenten boodschappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:46 



 
Profiel   

Ja bij de IC droeg ik ook een koffiefilter, logisch, want die werken tenminste.

Morrie, nee ik ben je nooit tegengekomen :D :D
Maar als ik iemand als jou dan zie lopen denk ik, die heeft het tenminste begrepen als ze zichzelf wil beschermen :j
En groot gelijk dan.

Annemiek, ben er expres op gaan letten, dus niet uit gewoonte het over het hoofd zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:48 



 

Ik zag wel eens mensen met koffiefilter hoor, had ook een collega die altijd zo'n masker droeg (en hem vervolgens op tafel legde om hem na de vergadering weer op te zetten :') ) maar sinds zaterdag heb ik eigenlijk geen mensen meer met mondkapjes gezien in de winkels :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:55 



 
Profiel   

bigone schreef
Er was ook het advies om zeker van je gezicht af te blijven.


Dat weet ik maar dat slaat dus eigelijk helemaal nergens op.
Dus je moet van je gezicht Afblijven, mondkapje voorzichtig af doen en je handen wassen na op/af doen maar die mogelijke ziekte kiemen zitten dan alsnog op een VEEEL groter oppervlak. Namelijk je gezicht, haren, kleding enz.

Dus in principe moet je dan de rest van de dag verder niks van je lichaam of kleding aanraken en bij thuiskomst meteen alles in de was, zelf douchen en desinfecteren. :j
Maar daar hoor je niemand over :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:08 



 

Dat is het hele probleem van de mondkapjesmaatregelen: mensen zijn compleet onvoldoende ingelicht.

Je zou ervan versteld staan hoeveel mensen echt geloven dat ze beschermd worden voor corona door hun mondmasker. Het is te weinig benadrukt dat het slechts dient als middel om zelf niet al te veel te verspreiden.
Er is te weinig verteld dat er een verschil is tussen een chirurgisch mondmasker of de maskers die je per 50 stuks in de supermarkt koopt.

Komt dan nog eens bij dat die maskers ergens ook een vals gevoel van veiligheid gaven, dat zag je het beste tijdens de drukke uren bij pakweg de albert heijn: iedereen loopt er dicht tegen elkaar aan, elke tomaat wordt 148 keer aangeraakt, enz.

Om dan nog maar te zwijgen over de gebrekkige informatie over de algemene verbetering van de volksgezondheid. Een gemiste kans om tijdens deze pandemie de bevolking in te lichten over hoe je zo gezond mogelijk leeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 13 [ 318 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen