Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:14

@hannanas dank je! Jij alvast succes met de 2e!

Koorts is gezakt maar heb nog hoofdpijn en echt nul energie. Waardeloos.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:24

Gewoon even goed uitzieken.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:21

Ik heb sinds een paar weken steken op de borst, zowel links als rechts. Eerst sporadisch nu vrijwel de hele dag door. Het doet ook zeer als ik boven m'n borsten m'n ribben aanraak.. Ook als ik inspanning heb geleverd met diep in- en uitademen.. ik bedacht me vanochtend dat dat weleens door de vaccinatie zou kunnen komen want verder is er niets veranderd.

Meer mensen die dit herkennen? Ik ga denk ik wel nog even langs de dokter er voor want het is inmiddels niet heel prettig meer.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:16

Captain schreef:
Ik heb sinds een paar weken steken op de borst, zowel links als rechts. Eerst sporadisch nu vrijwel de hele dag door. Het doet ook zeer als ik boven m'n borsten m'n ribben aanraak.. Ook als ik inspanning heb geleverd met diep in- en uitademen.. ik bedacht me vanochtend dat dat weleens door de vaccinatie zou kunnen komen want verder is er niets veranderd.

Meer mensen die dit herkennen? Ik ga denk ik wel nog even langs de dokter er voor want het is inmiddels niet heel prettig meer.


Ik heb het zelf (nog) niet, maar het zou een ontstoken hartspier kunnen zijn. Is een van de mogelijke bijwerkingen die kunnen optreden. Dus zou zeker even laten nakijken.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:42

Ik heb in overleg met mijn HA clonidine (bloeddrukverlagers, mijn bloeddruk is perfect maar dit helpt tegen de opvliegers) gehad voor het nachtzeten en opvliegers die ik gratis heb gekregen na mijn 2e vaccin.
2 weken op 2x 1 pil en dat hielp een beetje, en ik sta nu op 2x2 pillen en dat is perfect, ik ben overal vanaf dus nu nog maar even volhouden.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:05

Ja afspraak staat voor a.s. vrijdag, ben benieuwd!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:10

Ik heb gister Pfizer gehad (jup, heb de knoop doorgehakt voor mezelf). Ik had een beetje een gekke arts vanwege mijn prikangst en hij ging wel eens bewijzen dat het niet zeer deed. Ramde die prik er in alsof zijn leven er vanaf hing (zelfs mijn ma schrok er van :') ) en dat deed natuurlijk vreselijk veel zeer. Tijdens het wachten kreeg ik een iets dikke keel maar dat trok na een paar minuten weg. Kan ook spanning zijn geweest.

Nu een zere bovenarm, ietsjes hoofdpijn maar verder niets. Valt me tot nu toch alles mee.

Ik slik wel veel medicatie, maar die zijn allen 'goedgekeurd' in de combinatie met pfizer.

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:07

xDenies schreef:
Ik heb gister Pfizer gehad (jup, heb de knoop doorgehakt voor mezelf). Ik had een beetje een gekke arts vanwege mijn prikangst en hij ging wel eens bewijzen dat het niet zeer deed. Ramde die prik er in alsof zijn leven er vanaf hing (zelfs mijn ma schrok er van :') ) en dat deed natuurlijk vreselijk veel zeer. Tijdens het wachten kreeg ik een iets dikke keel maar dat trok na een paar minuten weg. Kan ook spanning zijn geweest.

Nu een zere bovenarm, ietsjes hoofdpijn maar verder niets. Valt me tot nu toch alles mee.

Ik slik wel veel medicatie, maar die zijn allen 'goedgekeurd' in de combinatie met pfizer.



Pffff wat een lummel. Het is dat ik mee zat te kijken, verder niks gevoeld van de prik zelf!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:49

xDenies schreef:
Ik heb gister Pfizer gehad (jup, heb de knoop doorgehakt voor mezelf). Ik had een beetje een gekke arts vanwege mijn prikangst en hij ging wel eens bewijzen dat het niet zeer deed. Ramde die prik er in alsof zijn leven er vanaf hing (zelfs mijn ma schrok er van :') ) en dat deed natuurlijk vreselijk veel zeer. Tijdens het wachten kreeg ik een iets dikke keel maar dat trok na een paar minuten weg. Kan ook spanning zijn geweest.

Nu een zere bovenarm, ietsjes hoofdpijn maar verder niets. Valt me tot nu toch alles mee.

Ik slik wel veel medicatie, maar die zijn allen 'goedgekeurd' in de combinatie met pfizer.


Nou ja, wat een eikel dan. Toch kan het beter wel snel dan langzaam is mijn ervaring maar goed, beetje behouden mag wel natuurlijk.
Ik heb geen echte prikangst maar ik kijk nooit, dat vind ik echt niet prettig.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:29

Heb 2 weken terug m’n eerste Pfizer gehad, en mijn arm is nu al anderhalve week geel (van laatste stadium blauwe plek) op de prikplek. Hadden jullie dit ook/is dit normaal? Normaal gaan blauwe plekken veel sneller weg bij mij.

nicole_floor

Berichten: 3244
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:56

nienke555 schreef:
Heb 2 weken terug m’n eerste Pfizer gehad, en mijn arm is nu al anderhalve week geel (van laatste stadium blauwe plek) op de prikplek. Hadden jullie dit ook/is dit normaal? Normaal gaan blauwe plekken veel sneller weg bij mij.

Dit heb ik ook gehad bij mijn 2de pfizer. Maar ik heb het gelinkt aan het niet goed prikken van de prikker.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:11

nicole_floor schreef:
nienke555 schreef:
Heb 2 weken terug m’n eerste Pfizer gehad, en mijn arm is nu al anderhalve week geel (van laatste stadium blauwe plek) op de prikplek. Hadden jullie dit ook/is dit normaal? Normaal gaan blauwe plekken veel sneller weg bij mij.

Dit heb ik ook gehad bij mijn 2de pfizer. Maar ik heb het gelinkt aan het niet goed prikken van de prikker.

Ooh dat zou het wel kunnen zijn ja. Ze had een adertje geraakt per ongeluk, kwam ook wat meer bloed uit dan normaal. Hoe snel was de blauwe plek bij jou weg?

nicole_floor

Berichten: 3244
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:51

Jaa bij bloede het de 2de keer ook, de 1ste keer niet. Ik heb geen idee hoelang het duurde voordat het weg was. :+

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:08

Hoi,

Ik heb mijn 2e vaccinatie 3 weken geleden laten prikken de moderna. Tot de dag van vandaag nog steeds niet goed.

Enorm benauwd, flauwvallen tot wel 10 keer per dag en als ik een trap op loop of gewoon een klein stukje enorm uitgeput.

Bloed laten prikken, was allemaal goed.

Ik vroeg me af of meer mensen zich hier in herkennen. En misschien tips hebben wat ik kan doen.

Verschillende corona testen gedaan. Allemaal negatief. Dit moest op aanraden van de dokter..

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:53

sterkte, je kan er op rekenen dat het tijd nodig heeft in je lijf.
Is niet voor iedereen 2 daagjes rot voelen...

voor mij nu 7 wkn na 1e en het gaat redelijk beter, ik kreeg angstaanvallen en buikklachten

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:51

Mijn dochter is 1 dag ziek geweest na de 2e vaccinatie. Gelukkig nu weer de oude.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:34

Iemand met na de vaccinatie veel buik/darmklachten die ik een pb mag sturen? Weet uiteraard niet zeker of de klachten echt van de vaccinatie komen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:48

Ik heb over 2 weken de 2e prik. Na de eerste heb ik wel last van mijn arm gehad (waarschijnlijk mede door de idioot die hem er in ramde) maar dat was na 2 dagen helemaal over. Mijn ongesteldheid werd wel geprikkeld en ik heb een aantal dagen doorbloedingen gehad. Ik slik ook de pil dus dat was wel even balen.

Verder tot zo ver nog niets geks. Ben benieuwd na de 2e.

@ Nienke,
Ik heb sowieso heel snel last van mijn buik/darmen dus ik durf je niet te zeggen of het door mijn vaccinatie meer is geweest.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:16

xDenies schreef:
Ik heb over 2 weken de 2e prik. Na de eerste heb ik wel last van mijn arm gehad (waarschijnlijk mede door de idioot die hem er in ramde) maar dat was na 2 dagen helemaal over. Mijn ongesteldheid werd wel geprikkeld en ik heb een aantal dagen doorbloedingen gehad. Ik slik ook de pil dus dat was wel even balen.

Verder tot zo ver nog niets geks. Ben benieuwd na de 2e.

@ Nienke,
Ik heb sowieso heel snel last van mijn buik/darmen dus ik durf je niet te zeggen of het door mijn vaccinatie meer is geweest.

Oké, ik heb normaal nooit last van mijn darmen eigenlijk (heb juist vaak hoofdpijn haha). En nu een week na de eerste vaccinatie kreeg ik er opeens heel erg last van, heb er nog steeds last van helaas.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:23

Na de eerste heb ik een week last gehad van diarree. Na de tweede niet.

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:02

nienke555 schreef:
Iemand met na de vaccinatie veel buik/darmklachten die ik een pb mag sturen? Weet uiteraard niet zeker of de klachten echt van de vaccinatie komen.


mag hoor, ik heb nu ook nog klachten.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:33

Nou heb net de 2e prik van Pfizer gehad. Na de eerste prik heb ik dagenlang last gehad van mijn arm, maar nu voel ik helemaal niks, alsof er niks gezet is haha? Begin me al bijna zorgen te maken of de prik wel goed gezet is haha... Herkennen jullie dit?

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:39

nienke555 schreef:
Nou heb net de 2e prik van Pfizer gehad. Na de eerste prik heb ik dagenlang last gehad van mijn arm, maar nu voel ik helemaal niks, alsof er niks gezet is haha? Begin me al bijna zorgen te maken of de prik wel goed gezet is haha... Herkennen jullie dit?


Ik voelde de tweede veel minder dan de eerste. Ik heb bij de tweede wel ook mijn arm direct meer bewogen, juist omdat ik na de eerste zo'n stijve arm had.

Behalve de stijfheid aan arm heb ik bij beiden geen bijwerkingen gehad gelukkig. :)

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:40

Lang niet iedereen heeft een pijnlijke arm na het prikken. En het is ook wisselend dit na de eerste, de tweede of beide prikken is. Hoewel een zere arm wel vrij gebruikelijk is, is het dus absoluut niet standaard zo.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:49

nienke555 schreef:
Nou heb net de 2e prik van Pfizer gehad. Na de eerste prik heb ik dagenlang last gehad van mijn arm, maar nu voel ik helemaal niks, alsof er niks gezet is haha? Begin me al bijna zorgen te maken of de prik wel goed gezet is haha... Herkennen jullie dit?


Ikzelf had na de 2e prik meer last. Niet op die arm kunnen liggen enz.
Mijn man heeft woensdag z'n 2e prik gehad. Die had hetzelfde als jij. Ook helemaal niks.
Heb jij toevallig ook pas Corona gehad? Man heeft in juli corona gehad. Misschien dat het anders daardoor komt dar je niks merkt