Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472


nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 22:00

colinneke schreef:
nienke555 schreef:
Nou heb net de 2e prik van Pfizer gehad. Na de eerste prik heb ik dagenlang last gehad van mijn arm, maar nu voel ik helemaal niks, alsof er niks gezet is haha? Begin me al bijna zorgen te maken of de prik wel goed gezet is haha... Herkennen jullie dit?


Ikzelf had na de 2e prik meer last. Niet op die arm kunnen liggen enz.
Mijn man heeft woensdag z'n 2e prik gehad. Die had hetzelfde als jij. Ook helemaal niks.
Heb jij toevallig ook pas Corona gehad? Man heeft in juli corona gehad. Misschien dat het anders daardoor komt dar je niks merkt

Nope gelukkig nog nooit corona gehad!


Mizora schreef:
Lang niet iedereen heeft een pijnlijke arm na het prikken. En het is ook wisselend dit na de eerste, de tweede of beide prikken is. Hoewel een zere arm wel vrij gebruikelijk is, is het dus absoluut niet standaard zo.

Ah oké, ik dacht inderdaad dat dit wel een beetje standaard was. Maar niet dus blijkbaar :D
Mews schreef:
nienke555 schreef:
Nou heb net de 2e prik van Pfizer gehad. Na de eerste prik heb ik dagenlang last gehad van mijn arm, maar nu voel ik helemaal niks, alsof er niks gezet is haha? Begin me al bijna zorgen te maken of de prik wel goed gezet is haha... Herkennen jullie dit?


Ik voelde de tweede veel minder dan de eerste. Ik heb bij de tweede wel ook mijn arm direct meer bewogen, juist omdat ik na de eerste zo'n stijve arm had.

Behalve de stijfheid aan arm heb ik bij beiden geen bijwerkingen gehad gelukkig. :)

Fijn! Ik heb na de eerste 2,5 week last gehad van mijn darmen. Nu weer sinds een paar dagen over gelukkig. Hopelijk krijg ik daar niet weer last van.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:39

Worden er bij jullie (= in Nederland) ook 3e prikken gezet? Ik heb gisteren mijn 3e gehad, Pfizer na 2x AZ. Moet zeggen dat ik op dit moment niet zo vrolijk ben := Maar dan nemen we maar aan dat mijn lichaam goed aan het werk is... hopelijk extra bescherming.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:44

Volgens mij overwegen ze de gevoelige groep. Ik hoef geen 3e, vind die 2 al meer dan genoeg. Ik ben overstag gegaan, daar mee klaar.

Gister mijn 2e laten zetten. Ze deed het heel netjes en vriendelijk, voelde wel iedere beweging met die naald lekker in mijn spier. In de loop van de nacht begon mijn arm steeds zeerder te doen en kon ik er niet eens op liggen, maar tot nu toe alleen een zere arm en verder niets. Al met al had ik toch van mezelf erger verwacht (klopt het af)

Hoop vooral dat alles rustig blijft en niet ook mijn ongesteldheid weer gaat opzetten..

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:32

Ok, hier (België) worden ze op dit moment gezet bij mensen met een verminderde weerstand. En hoorde vandaag dat ouderen in het rusthuis er ook eentje gaan krijgen.

Op aanraden van arts wel laten zetten, had niet geweldig veel antistoffen dus hopelijk nu een goede boost. Maar op dit moment ben ik er niet zo blij mee, al is het (nog) niet zo erg als de eerste keer.

nicole_floor

Berichten: 3242
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:47

In Nederland doen ze alleen mensen met afweerproblemen. Ik ga ook geen 3de nemen, mochten ze iedereen gaan doen.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:24

Pfizer na az geeft relatief veel bijwerkingen (ook bij 1 en 1), de bescherming lijkt echter wel heel hoog te zijn.

Als hier de mogelijk tot een derde komt wil ik deze zo'n 6 maanden na mijn 2e vaccinatie laten zetten (als die mogelijkheid er is, anders gewoon wanneer kan). Vanwege mijn werk heb ik de afgelopen 3 maanden in een redelijk hoog risico groep gewerkt en ik kon min of meer tegelijkertijd met daar starten mijn eerste prik halen. De tweede kon via spillage en heb ik bewust zo kort mogelijk erop gepland zodat ik zo snel mogelijk zo volledig mogelijk beschermd was. Het nadeel is wel dat zo kort erna waarschijnlijk een iets verminderde bescherming tov van 5-8 weken ertussen. Aangezien ik buiten dit project nauwelijks risico loop, vond ik sneller beschermd belangrijker dan langdurig optimaal beschermd. Maar als ik het nu kan oppeppen naar alsnog langdurig optimaal beschermd doe ik dat toch liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:45

Ja, inderdaad, hier ook te horen gekregen dat er heel goede resultaten waren met Pfizer na AZ qua boost in antistoffen dus vandaar laten zetten toen ik opgeroepen werd. Ben wel benieuwd naar het daadwerkelijke effect, doe ook mee met een studie ivm antistoffen dus zal binnenkort wel weer iets horen.

Wat zouden jullie doen als het een jaarlijks iets wordt? Zoals de griepprik? En laat je de griepspuit wel of niet zetten? Gewoon beetje nieuwsgierig ;)

Edit; hoewel dit misschien beter ergens anders past, even vergeten dat het het bijwerkingen-topic is.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:01

Ik zou het zonder problemen jaarlijks laten zetten. Ik kom niet in aanmerking voor de griepprik dus dat geldt voor mij niet.

nicole_floor

Berichten: 3242
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:12

[***] schreef:
Ja, inderdaad, hier ook te horen gekregen dat er heel goede resultaten waren met Pfizer na AZ qua boost in antistoffen dus vandaar laten zetten toen ik opgeroepen werd. Ben wel benieuwd naar het daadwerkelijke effect, doe ook mee met een studie ivm antistoffen dus zal binnenkort wel weer iets horen.

Wat zouden jullie doen als het een jaarlijks iets wordt? Zoals de griepprik? En laat je de griepspuit wel of niet zetten? Gewoon beetje nieuwsgierig ;)

Edit; hoewel dit misschien beter ergens anders past, even vergeten dat het het bijwerkingen-topic is.


Ik haal de griepprik ook niet. Dus nee als het jaarlijks wordt, ga ik hem niet halen.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:28

Als het jaarlijks wordt, ga ik jaarlijks bekijken hoe de situatie is of ik hem ga halen. Dat hangt van een hoop dingen af:
- is de vaccinatie nodig om de verspreiding te stoppen, of vaccineer je in principe alleen voor jezelf?
- wat voor schade richt de, op dat moment actieve variant van, corona aan bij iemand van mijn leeftijd die wel 2-3x gevaccineerd is, maar nu al meer dan een jaar niet meer?
- is er een goede behandeling/voorkoming voor langdurig covid/Long Covid (en wordt Long Covid voorkomen door de jaarlijkse vaccinatie)?
- hoe is de jaarlijks vaccinatiegraad in Nederland?
- hoe groot acht ik de kans dat ik besmet raak met covid als ik me niet laat vaccineren/wat zijn mijn plannen voor het komende jaar?

En als dit me allemaal nog steeds laat twijfelen, dan en alleen dan, is het voor mij interessant wat er voor blokkades zoals de QR-code/testen voor toegang aanwezig zijn voor niet-gevaccineerden en neem ik dat mee in mijn besluitvorming voor wel of niet vaccineren.

Voor nu schat ik in dat ik na mijn derde prik waarschijnlijk niet voor een volgende prik ga, maar ik sluit het niet uit, zeker niet zolang de wereld nog veel besmettingen heeft en daardoor ook relatief veel kans heeft op mutaties, die op een keer vaccinatie-ontwijkend kunnen worden (dit kan overigens ook weerstand na besmetting-ontwijkend kunnen worden. De gamma-variant/P1 zorgt ervoor dat ±50% van de mensen die besmet zijn geweest met de klassieke variant opnieuw besmet kunnen raken en zelfs ernstiger ziek kunnen worden).

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:30

Griepprik kom ik wel voor in aanmerking, maar haal ik niet. Ik word heel ziek van dat vaccin en mijn weerstand tegen griep is normaal vrij goed. Zo goed dat ik het jarenlang niet krijg en door reactie op de prik wel achteruit ga qua belastbaarheid.
Corona zou ik wel halen, vanwege de kans op long covid zelfs na een hele milde besmetting. Ik ben ziek geweest van de prikken, maar ben al heel slecht belastbaar dus zit echt niet te wachten op een verslechtering daarvan. Dan kom ik mijn bed niet meer uit :=

Als ik wel griep krijg en een week op bed lig ben ik maanden bezig om op oude niveau te komen als ik dat al haal. Soms niet en dan dus definitief een verslechtering

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:43

Ik krijg dus wel een oproep voor een 3e prik.

Ik heb een auto-immuunziekte en diverse medicatie gehad of nog gebruik waar dus de enting waarschijnlijk niet is aangeslagen.

Of ik er blij mee ben.. nee want wie zegt dat deze wel gaat aanslaan?
Want als ik had geweten van te voren dat er kans was dat ze niet gingen aanslaan dan had ik de eerste 2 ook niet genomen.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:50

Het zegt eigenlijk niks. Ik reageerde meer op de 2de. Mijn vader, moeder en broertje meer op de 1ste.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:13

@paddington: welke heb je eerst gehad?
Schijnt dat Pfizer na AZ wel voor een grote(re) boost zorgt in antistoffen, is een onderzoek naar geweest volgens mijn HA. Verder weet ik het zo niet.
Heb je helemaal niks van antistoffen? Ik heb in vergelijking met anderen niet zoveel maar heb er wel, en dat is altijd beter dan niks denk ik dan maar.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:38

Vraagje .. Zijn hier mensen die ook enorme hoofdpijn hebben gekregen een aantal dagen na hun vaccinatie? Pfizer.. of eventueel andere? De rest van de bijwerkingen lijken zo goed als voorbij, alleen komt nu precies de hoofdpijn pas op, maar het is echt enorm, normaal heb ik niet zo'n zware hoofdpijn.

Ik had deze hoofdpijn ook na de 1e inenting (AZ) maar dan tegelijk met de rest van de bijwerkingen, dus ik vind dit een beetje raar, maar misschien is het normaal dat het pas op dag 3 komt opzetten? :+

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:00

Ik had wel hoofdpijn,maar ik heb al heel wat jaren elke dag hoofdpijn. Geen idee of het erger was door vaccinatie of gewoon een ergere periode die ik regelmatig heb :')

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:13

Ik had direct er na vreselijk hoofdpijn. Ik slaap ook heerlijk als ik dat vaccin heb gehad :') Ook weer wat licht ongesteld helaas. Maar verder nergens last van.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:22

Ik had na mijn 2e Moderna ook last van hoofdpijn, en de bijwerkingen kwamen bij mij helaas ook niet allemaal tegelijk…nu heb ik sowieso gevoelige bijholtes die snel vol zitten, maar na de enting was het wel heftiger ook.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:23

Ok, ik ga het maar afwachten, moet maandag sowieso naar de HA dus moest het dan nog niet over zijn kan ik het altijd op tafel gooien. Maar voorlopig ben ik niet happy, als ik plat lig gaat het nog redelijk maar zitten of staan of rondlopen is best wel dramatisch. Word ook misselijk als ik buk of voorover buig ofzo. En (zon)licht ben ik ook niet zo blij mee. Best stom.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:37

Gewoon nu bellen naar de huisarts en duidelijk maken dat het om zeer heftige hoofdpijn een aantal dagen na vaccinatie gaat. Werkt pijnstilling ook ? Zo niet dan helemaal op spreekuur gaan.

Anoniem

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:47

Ik lig nu op de bank en dan is het best ok. Het is echt als ik ga bewegen of dingen doen. Kan altijd wel even bellen voor advies natuurlijk.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:06

[***] schreef:
@paddington: welke heb je eerst gehad?
Schijnt dat Pfizer na AZ wel voor een grote(re) boost zorgt in antistoffen, is een onderzoek naar geweest volgens mijn HA. Verder weet ik het zo niet.
Heb je helemaal niks van antistoffen? Ik heb in vergelijking met anderen niet zoveel maar heb er wel, en dat is altijd beter dan niks denk ik dan maar.


Ik heb Pfizer gehad.
Maar ik heb daarvoor 2x Retuximab infuus gehad en zit aan de prednison sinds Januari.

Die medicatie staan op de lijst dat je in aanmerking komt voor de 3e prik.
Het heeft iets te maken met B cellen in je bloed.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 15:28

Uiteindelijk ben ik nu ook helemaal gevaccineerd met Pfizer.Ik heb geen prikangst maar was wel angstig voor erge bijwerkingen ook ivm allergieën.
Nadat ik even wat meer tijd had toch maar m’n prikjes gehaald.Van de tweede veel minder last als van de eerste dat was een aangename meevaller.Ben nu wel blij dat ik gevaccineerd ben dan heb ik er toch alles aan gedaan om ernstige ziekte te voorkomen .
Maar ik had wel graag een witte sweater gekregen met een blauw vinkje “ik ben gevaccineerd “ voor alle stress ;)

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:01

Oke ik zat daarnet in het verkeerde topic (medische bijwerkingen), maar dit topic is iets minder zwaar
En toch heb ik best een serieus iets, tenminste ..
Na pfizer (eerste) enorme haaruitval. Of eigenlijk sinds pfizer. Of eigenlijk dus in de periode na de prik, terwijl de rest qua medicijnen e.d gelijk gebleven is. Enkel wel iets meer stress gehad dan gemiddeld, maar niks schokkends.

Nog iemand :') ?

LWDaisy

Berichten: 4773
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:47

God, ik hoop dat ik van mijn 2de vaccin niet meer bijwerkingen krijg dan van het eerste.
Ik ben eergisteren voor de eerste keer (dik tegen mijn zin!) gevaccineerd (Pfizer), en ik ben echt een wrak. Ben die nacht heel ziek geworden. Ondertussen voel ik me beter dan die nacht zelf, maar goéd voel ik me absoluut niet.

Mijn arm is vandaag al een stuk beter dan gisteren.

Maar vooral dat hele beroerde gevoel, ik ben echt op. En moet ook gewoon gaan werken, dus ik krijg het niet bijgeslapen. Zo blij dat het vrijdag is...

Ik kan ook niet meer slapen. Lig letterlijk uuuurenlang wakker, en als ik dan eindelijk in slaap val, wordt ik om de 5-15 minuten wakker.