Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie
Moderna 1 3%  3%  [ 18 ]
Moderna 2 15%  15%  [ 71 ]
Pfizer 1 28%  28%  [ 136 ]
Pfizer 2 40%  40%  [ 193 ]
Astra zeneca 1 10%  10%  [ 49 ]
Astra zeneca 2 1%  1%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 472

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 363 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

 
Profiel   

Ik heb gisteren de eerste Pfizer vaccinatie gekregen. Een minuut na het zetten kreeg ik wat wazig zicht en voelde ik me licht voor een paar minuutjes echt niet goed. Maar toen ik even op m'n ademhaling lette ging alles weer goed en was m'n zicht ook weer goed. Afgelopen nacht een paar x wakker geworden als ik op die arm had gelegen, maar verder totaal geen last gehad.
Nu hoorde ik dat je van de tweede prik meer en heftigere bijwerkingen kunt krijgen en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Met welke prik had je de meeste bijwerkingen, of bij beide bijwerkingen of juist bij beide geen bijwerkingen. En met welk vaccin je geprikt bent. Brand los.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:16 



 
Profiel   

Pfizer en niks, nada, noppes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:20 



 
Profiel   

Pfizer en eerste prik helemaal niks. Ben benieuwd naar de tweede prik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:23 



 
Profiel   

Pfizer, gisteren de tweede gehad en zowel bij de eerste als nu 0 bijwerkingen tot nog toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:23 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Pfizer en eerste prik helemaal niks. Ben benieuwd naar de tweede prik!


Hier hetzelfde, zondag de 4e 2e Pfizer vaccin...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:24 



 
Profiel   

1ste prik van pfizer gehad en nergens last van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:27 



 
Profiel   

Pfizer 1.

Tintelingen in de arm richting de vingers.


S'nachts heel raar gedaan :+
Midden in de nacht stond ik naast bed,rare dromen,echt veel onrust.

Volgende dag een hele beurse plek op de plek van het prikken.

Nog een rommelige nacht gehad en daarna was het klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:33 



 
Profiel   

Moderna 1 direct tinteling in m’n vingers was met een paar uur weg. Saconds ineens enorme pijn/krampachtige pijn in m’n rug en maag krampen. Die gingen nog een dag door.

Moderna 2 alleen wat slecht geslapen maar dat was t

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:34 



 
Profiel   

Pfizer1 prik echt niet gevoeld. Wel 2 dagen last van mijn arm.

Pfizer2 prik wel gevoeld, duidelijk minder last van mijn arm. Vanaf ca. 17 uur na de prik, wel 2 dagen 0,0 energie en bij de geringste inspanning (b.v. emmer water sjouwen) direct buiten adem. Duurde lang voordat ademhaling weer normaal was. Dus maar even echt kalm aan gedaan. Na 2 dagen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:43 



 
Profiel   

Az 1e alleen koude rillingen een uur of vier na prik en beetje wazig, heel goed geslapen en ook ontzetten diep. Een dag spierpijn in arm. Tweede komt deze week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:43 



 
Profiel   

moderna 1

2 dagen wel niet helemaal vit gevoeld maar verder last van mn arm alleen


moderna 2

1,5 dag echt wel ziek en niet fit. daarna nog een dag of 5 zere hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:46 



 
Profiel   

Wat veel reacties al, heel erg bedankt! Voor de mensen die er nog maar 1 hebben gehad en de tweede nog moeten krijgen, als je die hebt gehad ben ik ook heel benieuwd of je toen bijwerkingen hebt gehad, dus als je dan nog eens wilt reageren hier, heel graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:48 



 
Profiel   

Pfizer 1, licht in het hoofd, beurse plek en de dag na de vaccinatie kon ik mn arm nog amper optillen. Die deed echt zo'n pijn! Pas op de 3e dag kon ik mn arm weer normaal bewegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:50 



 
Profiel   

idylle schreef
Ik heb gisteren de eerste Pfizer vaccinatie gekregen. Een minuut na het zetten kreeg ik wat wazig zicht en voelde ik me licht voor een paar minuutjes echt niet goed. Maar toen ik even op m'n ademhaling lette ging alles weer goed en was m'n zicht ook weer goed. Afgelopen nacht een paar x wakker geworden als ik op die arm had gelegen, maar verder totaal geen last gehad.
Nu hoorde ik dat je van de tweede prik meer en heftigere bijwerkingen kunt krijgen en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Met welke prik had je de meeste bijwerkingen, of bij beide bijwerkingen of juist bij beide geen bijwerkingen. En met welk vaccin je geprikt bent. Brand los.


Zie ook topic al gevaccineerden op bokt!


Over algemeen geldt dat tweede prik vaker bijwerkingen geeft bij Pfizer/Moderna. Bij AZ juist de eerste. En veel meer vrouwen en jongeren hebben meer bijwerkingen dan mannen en ouderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:56 



 
Profiel   

Ik heb vorige week woensdag mijn Pfizer 1 gehad en ik hoop echt dat ik met de tweede niet nog meer bijwerkingen krijg :+
Ik was misselijk, slaperig, duizelig, bijna moeten overgeven. Niet direct overigens, deze symptomen kwamen in de 2 dagen daarna te voorschijn. Hopelijk had ik gewoon nog iets onder de leden en had ik er daarom zoveel last van! Ohja een stijve arm had ik ook enorm maar dit kan ook komen omdat ik bang ben voor naalden en dus super hard opspan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:58 



 

Hier AZ gehad en van de 1e veel meer last als de 2e.
Bij de 1e was het echt koorts (hoog), spierpijn, hoofdpijn, koude rillingen en een paar dagen heel moe. Bij de 2e heb ik 1 dag hoofdpijn gehad en wat moe, en meer pijn in mijn arm zelf (dat had ik bij de 1e totaal niet, maar kan ook aan de manier van zetten liggen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:59 



 
Profiel   

Pfizer 1: prik gevoeld, wat irritante opkomende en weer wegebbende scheuten op prikplek gedurende eerste uur, daarna 1 dag spierpijn en beurs gevoel in arm.
Pfizer 2: prik niet gevoeld, geen scheuten, 1 dag spierpijn en beurs gevoel in arm.

Eerste prik dus kennelijk net een zenuwtje geraakt, afgezien daarvan identieke ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:59 



 
Profiel   

Moderna, eerst prik niet gevoeld, later prikplek iets gevoelig. Volgende dag licht grieperig, was na 1 dag over.
Moderna, tweede prik ook niet gevoeld, prikplek later ook iets gevoelig. Volgende dag wel stevig grieperig geweest met koorts. Was ook na 1 dag over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:01 



 
Profiel   

Twee keer Pfizer gehad, beide keren geen last van gehad. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:02 



 
Profiel   

Pfizer 1: erg vermoeid 6-8 uur na de prik en spierpijn in arm.

Pfizer 2: geen bijwerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:02 



 
Profiel   

Pfizer 1 een dag spierpijn in m’n arm
Pfizer 2 alleen een beurs gevoel op de prikplek
Beide keren wel wat moe, maar dat was ik de dag voor de prik ook al :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:03 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Pfizer 1: prik gevoeld, wat irritante opkomende en weer wegebbende scheuten op prikplek gedurende eerste uur, daarna 1 dag spierpijn en beurs gevoel in arm.
Pfizer 2: prik niet gevoeld, geen scheuten, 1 dag spierpijn en beurs gevoel in arm.

Eerste prik dus kennelijk net een zenuwtje geraakt, afgezien daarvan identieke ervaring.



Dit zijn dan inderdaad ook geen bijwerkingen van het vaccin/ corona maar puur reactie op naald en vloeistof in spier.
Ik heb dit ook gehad en schaar dit niet onder bijwerkingen.

Met de eerste prik had ik een spierpijngevoel, de tweede prik had ik meer een 'moeie' zware arm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:05 



 
Profiel   

Pfizer 1: na een aantal uur de prik plek wat gevoelig, volgende dag wat snotterig en wat rauwe keel. Heeft nog geen 2 dagen aangehouden.
Pfizer 2: prikplek gevoeliger dan de eerste keer, volgende ochtend beetje aan de dunne en in z’n geheel niet lekker voelen. Grote verschil was wel dat ik direct na de 2e vaccinatie een erg drukke dag heb gehad wat na de 1e vaccinatie niet zo was. Mogelijk is dat van invloed geweest. Klachten hebben ongeveer anderhalve dag aangehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:12 



 
Profiel   

Misschien ook de optie erbij zetten 'Geen bijwerkingen na 2 vaccinaties'? Want er zijn meer mensen die helemaal geen bijwerkingen hebben gehad.

Ik had zowel met de 1e als 2e Pfizer prik geen enkele bijwerking. Ook beide keren de prik niet gevoeld en geen pijn in mijn arm. Ik voelde natuurlijk wel dat ik geprikt was maar dat kan ik niet benoemen als echt pijn. Wel ben ik veel gaan bewegen met de arm, vooral toen ik voelde dat deze een beetje stijf werd een uur of 5 na de prik. Beide keren ben ik stalwerk gaan doen (stallen mesten, hooizakken vullen enz) voordat ik naar bed ging en de volgende dag helemaal geen stijf gevoel meer. Ik denk dat het heel veel scheelt als je goed blijft bewegen met de arm voor de doorbloeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:14 



 
Profiel   

Jammer dat je de optie "geen bijwerkingen" niet kan selecteren. Ik 2x AZ, beide keren geen bijwerkingen, de eerste leek wel een pepmiddel, maar dat kan ook zijn doordat ik die dag rust ingepland had voor het geval dat... en ik neem maar zelden rust, dus dat zal me goed gedaan hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 363 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen