Relatie of dienst met/van iemand die anders denkt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Relatie of dienst met/van iemand die anders denkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 11:20

Ik hoop dat de titel een beetje duidelijk is.

Ik ben heel erg benieuwd hoe iedereen omgaat met mensen die anders denken. En dan beiden kanten op.

Het je vriendschappen of familiebanden opgezegd omdat de ander anders denkt dan jij?

Ben je van baan veranderd omdat de meningen teveel verschillen.

Zou je bijvoorbeeld geknipt willen worden door een kapster die bewust niet of juist wel gevaccineerd is.

Wil je een loodgieter of klusjesman in je huis die wel of niet gevaccineerd is.

Of denk je gewoon leven en laten leven?

Of je gevaccineerd bent hoef je natuurlijk helemaal niet te vertellen en ernaar vragen vind ik eigenlijk ook een beetje gek. Medisch geheim enzo maar het is natuurlijk gesprek van de dag.

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:21

Oprecht, hoeveel topics gaan we hierover nog openen?

Leef en laat leven.

En gebruik de centrale topics hiervoor. :+

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:24

Leven en laten leven. Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die je als wappie kan weg zetten. Bij veel dingen denk ik man man man. En discussies kunnen soms hoog oplopen. Maar dan breek ik het af, want we worden het toch nooit eens. Maar dat wil niet zeggen dat je geen vrienden meer kan zijn. Als je beide respectvol kan blijven en je op andere vlakken wel dichter bij elkaar bent.

Het gevaar van alle andersdenkende uit je bubbel weren is mijn inziens dat je blind wordt voor wat er buiten je bubbel gebeurd.

DuoPenotti

Berichten: 29481
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:24

xPabloBokt schreef:
Oprecht, hoeveel topics gaan we hierover nog openen?

Leef en laat leven.

En gebruik de centrale topics hiervoor. :+

Eens

En als antwoord: zal mij worst wezen als hij maar repareert wat hij moet.
En collega's heb je altijd waar je goed mee overweg kunt en waar minder mee.
Zo is het leven. Ook al voor coronatijd

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Relatie of dienst met/van iemand die anders denkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:49

Ik heb gelukkig geen wappie vrienden of familie.

En als er hier loodgieters of klussers komen kan het me niet schelen hoe ze denken, als ze de klus maar vakkundig klaren.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:55

xPabloBokt schreef:
Oprecht, hoeveel topics gaan we hierover nog openen

En gebruik de centrale topics hiervoor. :+



Dit :j

Dienst kan me weinig schelen, maar m’n relatie zou wel heel lastig worden denk ik :=

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:56

Als het gaat om compleet tegenstrijdige algemene denkbeelden die steeds terugkomen in dagelijkse gesprekken of gewoon een heel andere manier van omgang met mensen: ja daarvoor zeg ik vriendschappen of familiebanden op.
Dan denk ik aan bvb mensen die in mijn ogen totaal geen respect hebben voor anderen (altijd te laat, profiteren,..). maar daar zelf geen probleem in zien. Of mensen die bvb weigeren mij een hand te geven omdat ik geen man ben (brandstapel ermee op voor mijn part }> ).

Over medische keuzes…. Ik verbreek banden met mensen die duidelijk alleen willen profiteren. En daarmee bedoel ik bvb 2 weken ziekteverlof gaan vragen omdat ze hun huis willen verbouwen maar hun verlofdagen nodig hebben voor vakantie xxx en xx.
Welke vaccinaties, medische trajecten, behandelingen etc zij wensen te nemen zal me worst wezen zolang ze wel respectvol met mij om gaan. Niet in mijn gezicht komen hoesten of te dicht op mij hangen graag.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:14

Ik zat laatst bij de kapper en dat was een volledig doorgeslagen wappie. Bleef maar spuien met rare complottheorieën. Heb er wat van gezegd en ik kom daar niet weer. Heb ik toch helemaal geen zin in.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:19

Zolang ie de dienst waarvoor ik 'm vraag goed uit voert zal het me een zorg zijn wat ie in z'n privé leven wel of niet doet. Zolang ze het mij maar niet op dringen.

Ook in relaties is het een gevalletje "ik heb respect voor jou als jij dat ook voor mij hebt."
Ik ga vrienden niets op dringen maar ik verwacht ook datzelfde van hen. :)

Mijn leven is al vermoeiend genoeg zonder dat ik dat van anderen ook nog ga proberen te sturen.

Anastasia24

Berichten: 2708
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:22

Over het algemeen ben ik op mijzelf dus heb ik er ook niet mee te maken. Je kunt ervoor kiezen om qua relatie, vriendschappen, gewoon te accepteren dat je er anders over denkt en het er niet meer over te hebben.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:28

Hier geen wappie vrienden en familie gelukkig. En mensen waar ik een dienst van afneem maakt t mij niet uit wat ze vinden. Zolang ik hun rare complottheorieën niet hoef aan te horen en de dienst goed gedaan wordt zal t mij een zorg zijn.

Een relatie met zo’n wap zou ik dan weer absoluut niet trekken.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:32

Ik kwam er laatst achter dat een vriendin die ik al zeker 20 jaar ken blijkbaar niet tegen BMR vaccineerd.
Het zou toch volslagen idioot zijn om dan te zeggen: waaaaaat dan wil ik je niet meer kennen.

Dat is met covid niet anders. Idem met religie, het zal me echt een wordt zijn dat iemand in een groen-blauwe lampioenmkoolmees geloofd, zolang diegene maar geen missie ambities heeft.
Ook als gevaccineerde moet je gewoon niet op missie gaan en blijven drammen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:35

Ik denk dat juist nu, met het merendeel van mensen gevaccineerd dit nog veel meer op gaat spelen. Ik ben sinds afgelopen week volledig gevaccineerd en over een week ga ik maar eens een kappersafspraak maken. Ik ben behoorlijk risico patient dus heb situaties zo veel mogelijk vermeden waarin ik corona op zou kunnen lopen. Gelukkig denkt de hele familie er zo over behalve één aangetrouwde nicht, die is compleet van padje af maar dan echt van padje af, die heeft alle contacten met haar en onze familie verbroken want we geloven niet in bvb David Ickle. Dat is meteen ook de enigste in de 60 man tellende club, zonde want haar kinderen, vijf stuks mogen ook niet meer naar grootouders. Alles waar ook maar een vaccin inzit word vermeden.
En verder, ik weet haast wel zeker dat over een half jaar de bevolking wel grotendeels immuun is, de Delta variant is zo besmettelijk dat er voor de niet gevaccineerden geen ontkomen aan is.
Trieste is dat er een aantal mensen zijn die op basis van gezondheid niet geprikt kunnen worden en die zijn hier ook de dupe van.
Twee vrienden willen niet vaccineren en hielden zich niet aan de regels, die heb ik dus geweigerd het afgelopen jaar om bij ons te komen en ook duidelijk aangegeven waarom. Ze praten nog steeds tegen me dus zal wel goed zijn.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:36

Ik ken best veel 'wappies' en ga er ook mee om. :D
Het levert hier geen discussies op, we weten van elkaar dat we anders denken over het virus en vaccineren en dat is dat.
We hoeven er niet over te praten, we komen toch niet op één lijn en dat hoeft ook niet. Iets met leven en laten leven. :)

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Relatie of dienst met/van iemand die anders denkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:42

In mijn kring zitten een paar anti corona/vaccin mensen en veel pro corona/vaccin mensen.

Als ik mijn eigen gevoel volg en iedereen moet hetzelfde denken en doen als ik dan kan ik mijn baan opzeggen en mijn vrienden en familie vaarwel zeggen.
Als iedereen hetgeen doet waarin ze zich het beste en het gelukkigst voelen vind ik het goed dat doe ik zelf ook.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:42

Ik las de titel en ging er vanuit dat het om geloofsovertuigingen zoals jehova's ging. Pas aan het eind van de eerste post realiseerde ik me dat het niet over streng gelovigen ging... en dat gegeven vind ik al eng genoeg.

Corona, en de vaccinaties, zijn geen geloofsovertuiging! Dus ja ik laat mijn haar knippen door een zwarte katholieke lesbiene, of die gevaccineerd is weet ik niet om daarna koffie te gaan drinken met mijn syrische vluchteling vriendin die moslim en alleenstaande moeder is. Ik heb een hele diverse vriendenkring en weiger mee te doen aan de huidige angstcultuur. Terwijl ik me netjes aan de regels van de overheid houd en wegblijf bij mensen als ik klachten heb. zoals het hoort. En ik ga geen mensen uit mijn leven bannen omdat ze iets anders geloven dan ik.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:51

capopjekop schreef:
Het gevaar van alle andersdenkende uit je bubbel weren is mijn inziens dat je blind wordt voor wat er buiten je bubbel gebeurd.

Tja, ik ben door een ander "gedumpt" (niet echt, hadden al weinig contact, gewoon af en toe een praatje) omdat ik mij heb laten vaccineren en ik degene nu heel ziek kan maken als ik in de buurt kom.

Dat vind ik dan ook prima. Ga ik geen moeite voor doen.

Op andere vlakken heb ik wel eens een relatie afgekapt omdat wij zo verschilde qua mening dat het niet te handhaven was en degene vond dat haar mening voor de mijne ging (en het betrof mijn gezin).

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:23

Je zal vast vaker dingen tegen komen in een relatie waar ieder anders over denkt, dus waarom zou het dan niet kunnen met het onderwerp corona.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:31

Misschien even je titel aanpassen, het gaat zo te lezen vooral over corona dat had ik uit de titel niet op kunnen maken

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:31

Ik zou niet bevriend kunnen zijn met een wappie en zou het ook moeilijk vinden als een close familielid zo denkt. Puur omdat we dan echt op fundamentele onderdelen erg verschillen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 13:35

Ik heb al dingen gelezen(was in Amerika geloof ik) dat gevaccineerden in een sportschool niet welkom waren omdat ze bang waren voor het zweet wat diegene zou uitscheiden.

Of juist dat mensen bang zijn ziek te worden van mensen die niet gevaccineerd zijn. Maar om een loodgieter nou om een vaccinatiebewijs te vragen...

Zolang iemand mij niet probeert te overtuigen van de andere mening of nergens anders over kan praten maakt het mij allemaal niet uit.

Edit: het staat in het Corona subforum...

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Relatie of dienst met/van iemand die anders denkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:38

Er zullen altijd mensen zijn die het op basis van onwetendheid in het belachelijke trekken. Kijk naar de groep Bezorgde Moeders.. een aantal klaagden dat hun menstruatie ontregeld was door contact met gevaccineerden. En dat is gewoon in Nederland.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Relatie of dienst met/van iemand die anders denkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:45

Want we gaan nu aan iedereen waarmee je in contact komt vragen of ze gevaccineerd zijn..? Dat zijn medische gegevens en dat hoeven mensen niet te zeggen..
Ik ga echt geen kapper of klusjesman vragen of ze een vaccin hebben of niet en ze dan wel of niet binnen laten..
En ik hoop dat mensen zulke medische gegevens dan ook lekker voor zichzelf houden om rare verhoudingen te voorkomen..
We vragen toch ook niet of iemand HIV besmet is want dat kunnen we dan ook krijgen..

Leven en laten leven..

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:48

Mariposa11 schreef:
Want we gaan nu aan iedereen waarmee je in contact komt vragen of ze gevaccineerd zijn..? Dat zijn medische gegevens en dat hoeven mensen niet te zeggen..
Ik ga echt geen kapper of klusjesman vragen of ze een vaccin hebben of niet en ze dan wel of niet binnen laten..
En ik hoop dat mensen zulke medische gegevens dan ook lekker voor zichzelf houden om rare verhoudingen te voorkomen..
We vragen toch ook niet of iemand HIV besmet is want dat kunnen we dan ook krijgen..

Leven en laten leven..


Nou dit.
Ik ben niet gevaccineerd, maar ze hoeven mij echt niet te vragen op elk adres of ik nou wel of niet gevaccineerd ben en daarop te beginnen oordelen. Mijn lichaam, mijn keuze.

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:50

Ik snap oprecht de gedachtengang niet een niet-gevaccineerd persoon niet in huis te willen: gevaccineerd kun je nog steeds gewoon anderen besmetten.

Nee hoor, ik vind nog steeds dat beide eigen en vrije keus hoort te zijn en blijven en ik heb er geen mening over als iemand kiest voor wel of niet vaccineren.

Wel heb ik minder met complottheorieën zeg maar, als iemand daar heel uitgesproken over is. Maar dan zou ik eerder dat onderwerp gewoon vermijden, even goede vrienden.