“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:55

Diergeneeskunde heb je ook nog.
En medische technologie aan de UT

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:59

Digi schreef:
Wat een discussies hier. Mensen die vragen stellen bij het beleid en de vaccinaties en de mensen die geen vragen dulden en heilig geloven in de magische werking van de spuitjes Staan lijnrecht tegenover elkaar. Precies zoals de elite het graag ziet.
Een ideetje. Ga het bos in, ga wandelen, ga zitten, haal adem, zonder paard of hond of partner. Lopen zonder doel, geen parfum en geen make up.
Gewoon zijn.
Dat hebben we nodig in deze tijden. The only way out is in. En daarmee kan je ook intunen in je angst voor het vaccin of de angst (vanuit de maatschappij) om het niet te nemen.
En zonder onvoorwaardelijke liefde komen we er niet. Te beginnen bij onszelf, en dat dan uitspreiden naar de rest. Ga terug naar de stilte en maak voor jou de juiste beslissing.

Lekker vaag he? Geen cijfers of onderzoekjes alleen maar een uitnodiging om naar binnen te keren en naar je innerlijke stem te luisteren.
Of je nu wel of niet gelooft in het spuitje. We zullen het met elkaar moeten doen. De overheid en big Farma gaan ons niet redden.


Eh. Ja.

Maar nee.

Anoniem

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:14

Wat ben ik blij dat in mijn omgeving mensen elkaar gewoon respecteren. Niemand word erop aangekeken, waarom ze nu wel of geen vaccin nemen voor covid. Hooguit heb je het er even over en daarna gaan we over gewoon de dagelijkse onderwerpen.

Zelf heb ik geen covid vaccin genomen. Niet omdat ik anti vaccin ben. Maar vind het onnodig, heb nu 2 x corona gehad. Eerste keer flink ziek geweest inclusief restklachten. Maar de 2e keer was mild. Dus ik vertrouw op mijn immuunsysteem.

Uiteindelijk neem ik een vaccin/medicijn altijd nog voor mijzelf en niet voor een ander.

En de argument, straks overlijden door jouw schuld familieleden. Ja daar kan ik weinig mee. Ik kan ook met ze in 1 auto zitten en een dodelijk ongeluk krijgen, waarbij ik het als enige overleef.

Leuk feitje, 2e keer ben ik besmet geraakt dankzij mijn oma. Hier was het dus andersom qua besmetting. Maar mensje leeft nog steeds, terwijl ze behoorlijk kwetsbaar is. En mijn stiefpa en zusje die beide hart/longpatiënt zijn, hadden nergens last van. Terwijl mijn moeder en de vriend van zusje ziek op bed lagen.

Mijn oma woont namelijk sinds de covid bij ouders in. Omdat mijn ouders het niet konden verkroppen dat ze eenzaam op een appartementje zat in een verpleeghuis. Terwijl mijn tante terminaal ziek was en de zorg al een blunder had gemaakt door een buikvliesontsteking over het hoofd te zien (is dialysepatiënt)

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:27

@maranta, maar jouw situatie is toch volledig anders. Als je twee keer Corona hebt gehad dan kent je immuunsysteem dat virus al. Dat was bij mij niet het geval, maar nu na vaccinatie kent mijn immuunsysteem het ook.
Logisch besluit en jij zal net zo besmettelijk zijn als iemand die gevaccineerd is.

Wat goed trouwens van je ouders. Dat is iets wat ik ook gedaan zou hebben ( maar mijn ouders zijn fitte 70 ers die hun eigen huis verbouwen dus niet echt zitten te wachten op iemand die ze in huis neemt :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:41

Eleeke schreef:
@maranta, maar jouw situatie is toch volledig anders. Als je twee keer Corona hebt gehad dan kent je immuunsysteem dat virus al. Dat was bij mij niet het geval, maar nu na vaccinatie kent mijn immuunsysteem het ook.
Logisch besluit en jij zal net zo besmettelijk zijn als iemand die gevaccineerd is.

Wat goed trouwens van je ouders. Dat is iets wat ik ook gedaan zou hebben ( maar mijn ouders zijn fitte 70 ers die hun eigen huis verbouwen dus niet echt zitten te wachten op iemand die ze in huis neemt :D )

Och je wil niet weten hoe vaak ik nog voor aso word uitgemaakt en dat ik geen respect heb voor mijn medemens :+ Daarom ben ik zo blij dat in mijn kennissen en vriendenkring dat iedereen elkaars keuze gewoon word geaccepteerd word.

Of dat ik maar eens een dag mee moet lopen op de ic. Terwijl ik vorig jaar in de eerste golf op verschillende covid afdelingen heb gewerkt in verpleeghuizen. Veel bewoners verloren, maar ook veel leed en eenzaamheid gezien. En sommige oudjes trokken dat helaas niet.

Mede daardoor ben ik vorig jaar ook gestopt met werken in de zorg. Misschien als ik nog in de zorg had gewerkt, dat ik dan wel een vaccin had genomen.

En ja ben ook super trots op mijn ouders(mams en stiefpa eigenlijk) Mijn oma is behoorlijk zorgintensief doordat ze dialysepatiënt is en elke nacht aan de machine moet. En daarnaast veel last van artrose heeft. Maar samen met een zorgteam van zzp'ers, gaat de zorg zeer goed. En geniet ze volop van de mensen en dieren om haar heen. En ze heeft zich nog nooit zo veilig gevoeld met 3 mechels en 2 rottweilers op het erf :D

En vanuit haar slaapkamer kijkt ze zo het bos in. En er scharrelen heel wat dieren.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:56

Het ding is alleen dat een besmetting door maken heel verschillende antistoflevels kan opleveren. Het kan goed zijn dat je dankzij je twee besmettingen enige bescherming hebt, maar niet het level van bescherming als je een vaccin zou nemen. Wat dat betreft, ook voor jezelf, is het aan te raden minimaal 1 vaccin te nemen.

Maar goed, dat zijn de feiten, als jouw mening anders ligt dan moet je vooral doen wat je zelf goed acht hoor.

Fijn dat je oma er wel goed doorheen is gekomen en goede verzorging geniet nu!

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:37

MoniqueT schreef:
Als ik al lees dat iemand die een medische studie praat over ´elke medici´, dan schud ik al mijn hoofd. Elke medicus, dus. En dezelfde persoon zegt in een andere post dat alles wat de ´wappies´ voorspeld hadden is uitgekomen, dan vraag ik me af wat er dan allemaal is uitgekomen?

En wat betreft experimenten, voorwaardelijke toelating en al dat soort zaken, sta ik volledig achter het artikel van Chris Klomp van gisteren: https://chrisklomp.nl/wetenschap-slaat- ... m-de-oren/


Zo zijn er ook artsen die in ziekenhuizen werken waar ze opereren zonder mondkapjes.

De "wappies" hebben "voorspelt"
dat ondanks vaccinatie alles weer op slot gaat. Aangezien dit in meerdere landen al aan de gang is...

Terwijl dat onzin zou zijn?

Ik zit met mensen om mij heen inclusief familie waarmee het dermate slecht gaat, het is aankijken hoe dit nog verder verloopt.

Dat mensen het als "flauwekul" afdoen is schandalig. Waarom, omdat zulke resultaten kunnen gebeuren en deze wel serieus genomen moeten worden.

Heel veel medicijnen zijn al uit de schappen gehaald, omdat blijkt dat het meer kwaad doet dan goed. Dat is altijd zo geweest en zal zo blijven. Deze ontwikkelingen staan nooit stil.

Zomaar onadenkend aannemen dat alles "goed" is waar goed op staat is de waanzin nabij.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:43

Gebaseerd op diverse onderzoeken is niet 'zonder onnadenkend aannemen dat het goed is'

Citaat:
De "wappies" hebben "voorspelt"
dat ondanks vaccinatie alles weer op slot gaat. Aangezien dit in meerdere landen al aan de gang is...


Dit is natuurlijk veel te kort door de bocht.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:47

Ik schud met name mijn hoofd over iemand die meervoud en enkelvoud door elkaar haalt in haar eigen studiegebied. Voorspeld trouwens, in plaats van voorspelt, als we het toch over taal hebben.

In de landen waar alles weer op slot gaat, is over het algemeen de vaccinatiegraad heel laag. Dat is juist de reden dat de boel weer op slot gaat.

Je hebt mij het woord flauwekul niet zien gebruiken, al trek ik sommige dingen wel in twijfel. En dat medicatie uit de schappen wordt gehaald, is prima. Zo is AstraZeneca ook al een tijdje niet gebruikt geweest en uiteindelijk ook maar voor een bepaalde leeftijdsgroep goedgekeurd. De vaccins worden nauwlettend in de gaten gehouden. Maar je kan niet álles wat mensen nu na een vaccinatie gaan mankeren 1 op 1 toeschrijven aan de vaccinatie. Voor Covid werden mensen ook ziek.

En wat iemand al zegt, als jij zegt dat mensen gif in het bloed krijgen gespoten, heb je geen idee van de werking van deze (en alle andere) vaccinaties.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:51

MoniqueT schreef:
Ik schud met name mijn hoofd over iemand die meervoud en enkelvoud door elkaar haalt in haar eigen studiegebied. Voorspeld trouwens, in plaats van voorspelt, als we het toch over taal hebben.

In de landen waar alles weer op slot gaat, is over het algemeen de vaccinatiegraad heel laag. Dat is juist de reden dat de boel weer op slot gaat.

Je hebt mij het woord flauwekul niet zien gebruiken, al trek ik sommige dingen wel in twijfel. En dat medicatie uit de schappen wordt gehaald, is prima. Zo is AstraZeneca ook al een tijdje niet gebruikt geweest en uiteindelijk ook maar voor een bepaalde leeftijdsgroep goedgekeurd. De vaccins worden nauwlettend in de gaten gehouden. Maar je kan niet álles wat mensen nu na een vaccinatie gaan mankeren 1 op 1 toeschrijven aan de vaccinatie. Voor Covid werden mensen ook ziek.

En wat iemand al zegt, als jij zegt dat mensen gif in het bloed krijgen gespoten, heb je geen idee van de werking van deze (en alle andere) vaccinaties.


Ik blijf het apart vinden dat het vrijwel altijd de niet-gevaccineerden zijn die een hele groep aan mensen met flinke en hele ernstige bijwerkingen nav vaccinaties om zich heen hebben :=

En... het is op een online vrijwel anoniem forum natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je een medische opleiding doet om je punt kracht bij te zetten...

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:51

Hns, welke medische studie ben jij mee bezig? En welk werk doe je wanneer je zegt gevaccineerd te zijn ivm werk?

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:52

hns schreef:
Zomaar onadenkend aannemen dat alles "goed" is waar goed op staat is de waanzin nabij.


Zeker. Maar dan kun je niets meer eten behalve wat uit je eigen moestuin komt. ( gekke koeienziekte tot sterremix met per ongeluk een giftige plant tot vleeswaren die op lange termijn kanker veroorzaken etc etc etc )
Geen kleding dragen ( want chemisch geverfd )
Gene lucht inademen ( want overal stoffen in de lucht )
Geen water uit de kraan drinken.
En zo kan ik wel even doorgaan.

Binnen de mogelijkheden die we op dit moment hebben is het veilig.
Lange termijn problemen zijn er nog nooit geweest bij een vaccin, dus dan zou dit de eerste keer zijn.

HNS , wat is jouw achtergrond ?

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:07

IMANDRA schreef:
Het ding is alleen dat een besmetting door maken heel verschillende antistoflevels kan opleveren. Het kan goed zijn dat je dankzij je twee besmettingen enige bescherming hebt, maar niet het level van bescherming als je een vaccin zou nemen. Wat dat betreft, ook voor jezelf, is het aan te raden minimaal 1 vaccin te nemen.

Maar goed, dat zijn de feiten, als jouw mening anders ligt dan moet je vooral doen wat je zelf goed acht hoor.


Dit al gelezen?
They note that in COVID-19 survivors, the immune system's antibodies evolve during the first year, becoming more potent and better able to resist new variants. In 32 volunteers who never had COVID-19, they found that antibodies induced by mRNA vaccines did evolve between the first and second shots. But five months later, vaccine-induced antibodies were "equivalent" to those seen after the second dose, with "little measurable improvement" in the antibodies' ability to neutralize a broad variety of new variants, said coauthor Michel Nussenzweig.

https://www.reuters.com/business/health ... Anthem&utm

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:14

IMANDRA schreef:
Het ding is alleen dat een besmetting door maken heel verschillende antistoflevels kan opleveren. Het kan goed zijn dat je dankzij je twee besmettingen enige bescherming hebt, maar niet het level van bescherming als je een vaccin zou nemen. Wat dat betreft, ook voor jezelf, is het aan te raden minimaal 1 vaccin te nemen.

Maar goed, dat zijn de feiten, als jouw mening anders ligt dan moet je vooral doen wat je zelf goed acht hoor.

Fijn dat je oma er wel goed doorheen is gekomen en goede verzorging geniet nu!
Ook niet goed om eerdere conclusies als blijvende voldongen feiten te beschouwen terwijl er continu nieuwe informatie komt, toch? Ik snap die stelligheid van beide kanten niet zo goed. Juist zo weinig lijkt me zeker.

Ik las net een artikel van Maurice de Hond die de data uit Israël bestudeerd heeft. De conclusie hieruit was dat de antistoffen na een werkelijk doorgemaakte vaccinatie geen verjaring lijken te tonen. Zelfs als de klachten minimaal zijn geweest. Gevaccineerde mensen daarentegen, die in januari ingeënt zijn, juist nu voor de derde prik in aanmerking komen omdat hun afweer nog maar 30% is. Op z’n minst interessant te noemen! https://www.maurice.nl/2021/08/01/meer-prikken-versus-de-natuurlijke-immuniteit/

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:23

Digi schreef:
IMANDRA schreef:
Het ding is alleen dat een besmetting door maken heel verschillende antistoflevels kan opleveren. Het kan goed zijn dat je dankzij je twee besmettingen enige bescherming hebt, maar niet het level van bescherming als je een vaccin zou nemen. Wat dat betreft, ook voor jezelf, is het aan te raden minimaal 1 vaccin te nemen.

Maar goed, dat zijn de feiten, als jouw mening anders ligt dan moet je vooral doen wat je zelf goed acht hoor.


Dit al gelezen?
They note that in COVID-19 survivors, the immune system's antibodies evolve during the first year, becoming more potent and better able to resist new variants. In 32 volunteers who never had COVID-19, they found that antibodies induced by mRNA vaccines did evolve between the first and second shots. But five months later, vaccine-induced antibodies were "equivalent" to those seen after the second dose, with "little measurable improvement" in the antibodies' ability to neutralize a broad variety of new variants, said coauthor Michel Nussenzweig.

https://www.reuters.com/business/health ... Anthem&utm


Je realiseert je dat dit specifiek is over hoe antigenen reageren op een COVID variant toch?
Als in, natuurlijke immuniteit is beter bestand tegen een nieuwe variant.

Ik heb het specifiek over dat het heel erg kan verschillen hoeveel antigenen je bij een besmetting opbouwt. Een vaccin is daar veel stabieler in. Bij een milde besmetting krijg je vaak amper antigenen. Het kan goed zijn dat je met 2 besmettingen minder antigenen hebt opgebouwd in vergelijking met 1 of 2 vaccinaties.

https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2782139
Citaat:
Compared with unvaccinated participants, those who had received at least 1 dose had higher plasma anti-RBD antibodies and a nearly 50-fold increase in neutralizing activity. According to Nussenzweig, vaccination boosts the memory antibodies that develop after infection, producing an “outstanding response.” In this group, neutralizing antibody levels against the variants surpassed the levels observed against the wild-type virus in infected or fully vaccinated individuals in other studies. Additional research supports this. Two teams, in North America and the UK, recently published studies in Science demonstrating that a single dose of an mRNA vaccine substantially enhances the immune response to SARS-CoV-2 variants among patients with a prior infection—a phenomenon some are calling “hybrid immunity.”

[knip]

However, recovered health care workers who had received 1 dose of the AstraZeneca, Pfizer, or Moderna vaccines had a marked increase in neutralizing antibody levels against all 3 of these variants compared with their unvaccinated peers. “Vaccination of convalescent individuals boosted the humoral immune response [against delta] well above the threshold of neutralization,” the authors wrote. “These results strongly suggest that vaccination of previously infected individuals will be most likely protective against a large array of circulating viral strains, including variant [d]elta.”


Ergo, research laat zien dat het toch nog best verstandig kan zijn om je ondanks eerdere besmettingen tóch minimaal 1 prik met het vaccin te laten zetten. Een gezien de veiligheid van de (mRNA) vaccins... is dat toch wel aan te raden.

@Laliz: Zeker. Daarom blijf ik me ook inlezen, zie hierboven ;). Maar feit blijft dat vaccineren veel stabieler is. Het kan zijn dat je genoeg antigenen hebt opgebouwd, maar wil je die gok nemen? Maurice de Hond vind ik persoonlijk geen goede bron, hij trekt dingen echt ontzettend uit het verband. Onderzoek toont aan dat in ieder geval de mRNA vaccins tot nu toe nog steeds hele goede bescherming bieden (had hier wat over gepost in het misinformatie topic).

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:46

IMANDRA schreef:
Douce schreef:
Maar IMANDRA, vind je zelf anti's al niet een bijzondere formulering?

Er zijn overal, en ook op Bokt, genoeg mensen die deze vaccinatie nog niet willen maar gewoon genuanceerd overal in staan. Blijkbaar is dat geen smaak meer. Wat ik vooral lees is dat bijwerkingen van Covid zonder onderzoek voor waarheid worden aangenomen, bijwerkingen van vaccins zijn of toeval, of als gevolg van een kleine kans. En inderdaad, sommigen slaan weer volledig de andere kant op (maar die groep is echt kleiner dan de genuanceerde groep maar roepen harder).

Ik ben ondertussen vooral anti polarisatie en pro nuance en begrip.


Deze mensen zijn anti-vaccin toch? Met welke reden dan ook? Maar ik moet toegeven dat deze benaming misschien wat te zwart-wit is hoor, maar in de gauwigheid kon ik niets beters bedenken.

Bijwerkingen voor Covid zijn gewoon onderzocht hoor. Bijwerkingen van vaccins zijn en worden ook onderzocht. En het is gewoon feit dat Covid flink wat bijwerkingen heeft, en feit dat de vaccins amper (ernstige) bijwerkingen hebben.

Als je pro-nuance en begrip bent... waarom dan spreken over 'de elite'? Waarom (on)bewust misinformatie hier opschrijven, in plaats van je visie open te houden dat de "pro's" toch wel eens gelijk zouden kunnen hebben?

Even voor de volledigheid: ik heb het woord elite ook niet in mijn mond genomen. Ik ben persoonlijk niet voor, maar ook niet tegen coronavaccinaties.

De bijwerkingen worden inderdaad genoteerd, gelukkig maar! Meer inzicht is altijd beter denk ik. Wat ik bedoel is het sentiment er omheen, vooral op bokt en ook in diverse nieuwsartikelen. Als iemand meldt bijwerkingen te hebben ervaren, wordt daar best vaak een vraagteken bijgezet. Dit gebeurt zelden bij mensen die bijwerkingen van covid zelf melden. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit zo voelt, heb het hier ook al vaker voorbij zien komen.

Edit: superslordige fouten eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door Douce op 04-08-21 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:52

Oh sorry, ik denk dat ik je met iemand anders door de war haalde.

Maar wat je ook ziet is dat juist degene die heel streng tegen de vaccinaties zijn juist veel ernstige bijwerkingen noemen (en in het geval van hahahatjsoe blijkt het toch anders te liggen), waardoor het in twijfel getrokken wordt. Als een "neutraal" iemand (bij gebrek aan een beter woord) een bijwerking van het vaccin deelt dan wordt daar echt niet zo maar moeilijk over gedaan, of dat betwijfeld. Als het een ernstige bijwerking is, ja, dan kan het zijn dat mensen de poster ergens anders op wijzen omdat er nog geen link is bewezen. Maar dat is voor zover ik kan lezen hetzelfde met covid zelf hoor.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:57

Het zijn vooral mensen die zich achter groeperingen als viruswaarheid scharen die met de dodelijkste en ernstigste verhalen over bijwerkingen van vaccins komen.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:34

Ja dat idee heb ik ook, echt niet alle bijwerkingen worden weggewimpeld. Maar het is gewoon opvallend dat mensen die sterk tegen vaccinatie zijn ook ineens superveel mensen kennen die zogezegd bijna dood zijn gegaan van de vaccinatie of andere zeer ernstige bijwerkingen hebben. En dan niet eentje, maar hele meutes.

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:44

Valt mij ook op inderdaad. Ikzelf ken ook niemand in mijn (directe) omgeving die naast de gebruikelijke bijwerkingen (vermoeidheid, koorts, pijnlijke arm) echt heftige, langdurige bijwerkingen heeft gehad. Ik heb een beetje het idee (maar dat is een aanname) dat mensen die tegen vaccineren zijn ook hele andere bijwerkingen ervaren in hun omgeving (ik las hier zelfs uitval van ledematen?!). Dat wil niet zeggen dat bijwerkingen niet serieus moeten worden genomen (meld ze bij het Lareb!). Aan de andere kant kan je ook niet zomaar roepen dat je zere teen vandaag zéker weten door de vaccinatie komt - dat moet simpelweg eerst onderzocht worden. Tot men zeker weet dat het ook echt door de vaccinatie komt is het een aanname, geen feit (en als je het blijft beweren, een beetje geroeptoeter imho).

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:11

De buitensporige bijwerkingen zeker melden...
Maar vaak valt het best wel mee... zeker wanneer je naar de cijfers kijkt. Maar ook als je gewoon in je eigen omgeving gaat kijken.

Vaak is zo'n extreem verhaal een gevalletje van: "een vriendin, van de buurman, van mijn neef zijn tante's zwager en daar de overbuurman van".
Wanneer je echt vraagt of iemand het persoonlijk gezien heeft, is dat vaak niet zo. En is het niet een eens gemeld als dat al echt heeft plaatsgevonden. Dus dat is lastig mee te nemen.

Want als ik het dan even met mijn eigen omgeving vergelijk:
Mijn hele bedrijf is gevaccineerd op 2 personen na, dus in totaal 185 mensen.
Ook heb ik een vrij uitgebreide vrienden, kennissen en familie kring. En behalve de spierpijn, moe en koortsig heb ik er maar 1 gehoord met een andere bijwerking. Zij kreeg een vreemde allergische reactie op de prikplek/pleister. En flauwvallen. En heeft dit netjes gemeld.

Maar dat is er dus 1 van best een flinke groep.


Daarbij in mijn naaste familie best wat "risico" mensen met copd (mijn man), auto imuunziekten (vriendin), aangeboren hart afwijkingen of infarcten (mijn moeder) en genetische dna mutaties wat tot uiting kan komen in een niet-weefsel gebonden vorm van kanker.
De laatste ben ik zelf incl dat hart gedoe, die heb ik van mijn moeder gekregen :')

En eigenlijk hebben wij allen geen last gehad van de enting. Mijn man wel een beetje grieperig, maar die was door zijn "echte" Covid19 besmetting ook heel erg ziek, incl longontsteling e.d. nu was het loom en wat verhoging.
Mijn moeder en ik hadden niks, vriendin spierpijn.

Of ik op de termijn 'kanker' kan krijgen van de enting is lastig te bewijzen... die kans is sowieso al bewezen zonder de vaccinatie. Dus dat wordt lastig bepalen :+

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:09

Douce schreef:
De bijwerkingen worden inderdaad genoteerd, gelukkig maar! Meer inzicht is altijd beter denk ik. Wat ik bedoel is het sentiment er omheen, vooral op bokt en ook in diverse nieuwsartikelen. Als iemand meldt bijwerkingen te hebben ervaren, wordt daar best vaak een vraagteken bijgezet. Dit gebeurt zelden bij mensen die bijwerkingen van covid zelf melden. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit zo voelt, heb het hier ook al vaker voorbij zien komen.


Bijwerkingen is een term die hoort bij medicatie, niet bij aandoeningen. Covid zelf geen dus geeft BIJWERKINGEN. Wel zeldzame symptomen die niet bij iedereen voorkomen.

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:00

Ibbel schreef:
Douce schreef:
De bijwerkingen worden inderdaad genoteerd, gelukkig maar! Meer inzicht is altijd beter denk ik. Wat ik bedoel is het sentiment er omheen, vooral op bokt en ook in diverse nieuwsartikelen. Als iemand meldt bijwerkingen te hebben ervaren, wordt daar best vaak een vraagteken bijgezet. Dit gebeurt zelden bij mensen die bijwerkingen van covid zelf melden. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit zo voelt, heb het hier ook al vaker voorbij zien komen.


Bijwerkingen is een term die hoort bij medicatie, niet bij aandoeningen. Covid zelf geen dus geeft BIJWERKINGEN. Wel zeldzame symptomen die niet bij iedereen voorkomen.

Goed punt, maakt de rest van het verhaal niet anders ;)

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:04

Ook daar worden vaak vraagtekens bijgezet. Iemand had ernstige klachten, dus zal hij wel onderliggend lijden hebben gehad, hoor je ontzettend vaak. Zeker als het jongere personen betreft. Dat ook behoorlijk wat eerder gezonde jonge mensen een ernstig ziektebeeld van covid19 kunnen krijgen en dat ze zelfs zonder ernstig initieel ziektebeeld wel ernstige restklachten kunnen krijgen zonder eerder onderliggend lijden gaat er bij veel coronagriep-mensen niet in.

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:20

Askja schreef:
Een grote kudde complotdenkers.

Lekker inspuiten jij