Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668


Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:31

Leo schreef:
Waarom mensen op vakantie gaan.... er zijn zoveel vormen van vakantie hè. Het is een heel erg nodige vorm van ontspanning; even weg en de "sleur: doorbreken. Zelf ontspan ik slecht als ik thuis ben, ik kom pas echt tot rust met een tentje in de bergen met mijn wandelschoenen. Waar ik een stuk minder risico loop en volg dan als ik thuis ben en naar de winkel moet etc.

Het is zo makkelijk zeggen dat mensen niet weg moeten gaan omdat je zelf ook niet weg gaat / kunt...


Tentje in de bergen is behoorlijk corona proof, lijkt me. :')

Helaas is er ook een categorie vakantiegangers die lekker hutjemutje gaat zitten drinken en heel dicht op elkaar gaat staan.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:33

Het is ontzettend sneu voor iedereen die zich verheugde op feesten en festivals en de horeca, maar wel verstandig.
Maar ook op andere plaatsen is het belangrijk dat de 1,5 meter afstand wordt gehanteerd, zoals supermarkten (die doen alsof de pandemie voorbij is.)

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:34

Hier zie ik bij veel winkels niet eens meer desinfectie middel staan, ook als er geen corona is vind ik het eigenlijk wel fijn mijn handen te ontsmetten

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:35

Was te verwachten opzich dat dit kon gebeuren.

Ik heb geen vakantie gepland staan. Ik hoop dat ik nog even wat dagen zorgeloos kan genieten in de achtertuin in mn zwembad.

Als de restaurants open blijven ben ik blij. De nachtclubs mogen dicht (uiteraard met compensatie) om hoge besmetting te voorkomen. Daar zit de grootste haard. Of de problemen oplossen met testen. Vals negatief, screenshots etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:36

moonsparkle schreef:
Hier zie ik bij veel winkels niet eens meer desinfectie middel staan, ook als er geen corona is vind ik het eigenlijk wel fijn mijn handen te ontsmetten

Doe een flesje desinfectie in je tas, zou ik zeggen.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:37

Ik ben nu zo blij dat ik mijn vakantie naar Gran Canaria weer gecanceld heb. Ik had nu echt in de stress gezeten en ik wil graag een zorgeloze vakantie zonder gedoe. Anders ga ik liever niet. Ik vermaak me thuis ook. Het kost verschrikkelijk veel geld om met mijn dochter een weekje naar Gran Canaria te gaan dus als ik zoveel geld er doorheen jaag in een week dan wil ik het ook wel super hebben. En dus geen Corona gedoe en stress. Dus dan maar niet. Op naar volgend jaar.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:43

_San87_ schreef:
moonsparkle schreef:
Hier zie ik bij veel winkels niet eens meer desinfectie middel staan, ook als er geen corona is vind ik het eigenlijk wel fijn mijn handen te ontsmetten

Doe een flesje desinfectie in je tas, zou ik zeggen.


Heb ik nu ook altijd. Vraag me wel ook nog af hoeveel verschil het eigenlijk maakt nu ik erover nadenk qua besmettingsgevaar

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:48

Ik vond het behoorlijk naïef van het kabinet om zo snel al deze versoepelingen door te voeren. En dan kun je je zelf nog wel goed aan de 1.5 meter afstand willen houden, in de gemiddelde supermarkt buigt iedereen alweer vrolijk over je heen :?

Gelukkig nog geen vakantie geboekt, alleen de dagen vrij geregeld begin augustus. En dan tzt maar kijken of / wat er mogelijk is :(

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:52

Wij gaan een weekje naar Duitsland .... ongevaarlijk maar wel heel erg fijn als het kan.
En nu is het dus maar de vraag of we het land in mogen.

Ik heb me dus ook verbáásd over het tempo van de versoepelingen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:55

FeverGloves schreef:
Ik vond het behoorlijk naïef van het kabinet om zo snel al deze versoepelingen door te voeren. En dan kun je je zelf nog wel goed aan de 1.5 meter afstand willen houden, in de gemiddelde supermarkt buigt iedereen alweer vrolijk over je heen :?

Gelukkig nog geen vakantie geboekt, alleen de dagen vrij geregeld begin augustus. En dan tzt maar kijken of / wat er mogelijk is :(



Dat van de supermarkt vind ik dus ook irritant, heb geen eten in huis maar wil overdag echt de supermarkt hier niet in :')

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:47

Muze schreef:
Ik heb mijn familie ( een deel) inmiddels al 2 jaar niet meer gezien. Deze zomer zal t wel weer niet doorgaan..


Zelfde hier hoor, juni 2019 was de laatste keer.

crow
Berichten: 2427
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:49

Anders; ga niet echt op vakantie. Paar nachtjes vd Valk in Nederland. Ik zou flink balen als de mondkapjes weer terug komen en restricties op restaurants. Zou me wel voor kunnen stellen dat de grote evenementen met duizenden bezoekers weer even op de schop gaan. Dat blijken toch flinke besmettingsbronnen en het testen is toch niet waterdicht met geleende QR codes.