Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668


xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:34

Ik vind het allemaal zo dubbel, want het huidige toegangsbeleid bij clubs/festivals is natuurlijk ook niet helemaal waterdicht. Wanneer je ingeeent bent hoef je geen test te laten zien maar kan je nog steeds Corona hebben, alleen jij zelf wordt er dan niet zo ziek van. Daarnaast denk ik dat we pas echt zenuwachtig moeten worden als de ziekenhuis opnames hard gaan stijgen. Hoge besmettingscijfers zeggen weinig als het mensen raakt als alleen een griepje en de ziekenhuis opnames niet stijgen.
Ik ben zeker van mening dat Corona heel ernstig is/was maar als het zo door gaat moeten we voor iedere griep golf helemaal dicht en ik weet niet of ik dat ga vol houden %)
Laatst bijgewerkt door xrobbiee op 08-07-21 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:35

Wel meer positieve testen maar geen stijging in zieken, zo krijg je immuniteit..
En dan ook nog eens heel veel positieve testen op mensen zonder klachten. Wat zei Rutte ookalweer, testen zonder klachten heeft geen zin. Dus hoe betrouwbaar zijn die besmettingen? Want t aantal zieken stijgt niet, en dat is goed en daar moeten we naar kijken. Want besmet en niet ziek is geen probleem.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:49

Lichte maatregelen zou ik niet erg vinden. Wanneer het dragen van mondkapjes ervoor zorgt dat de restaurants en terrassen open kunnen blijven, is dit een kleine moeite, groot plezier :) En dat de vakantie naar het buitenland dan mogelijk niet door gaat is jammer, maar minder erg dan al die ondernemers die het niet meer redden als er wéér een sluiting komt.

Wat mij betreft mag er in de supermarkten wel wat beter opgelet worden. Laat nog steeds één persoon per huishouden toe en ga hier eens op letten. (ook irritant dat mensen dan samen met twee karren door de winkel lopen), verplicht het ontsmetten van de wagens en handen, blijf letten op de 1.5 m.

Maar wat me nog het meest verbaast is dat op een enkeling na, iedereen weer zonder mondkapje loopt. "Het moet niet meer, dus ik doe het ook niet meer". Natuurlijk is het schijn veiligheid, maar het geeft wel de mensen het besef dat we nog niet terug zijn bij het normale leven.

Stop nog even met druk bezochte evenementen etc. en wacht eerst eens af of het met wat milde maatregelen de aantallen wél onder controle blijven.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:31

Onzinnige mondkapjes ga ik echt boycotten.
Ik heb geen moeite gehad met welke regel ook, maar die stomme dingen zet ik niet meer op of ze moeten per direct FFP2 verplichten...anders niet.

Vakantie naar het buitenland had van mij sowieso nooit gemogen, snap al dat reizen niet dat dit zo enorm belangrijk moet zijn.
Het virus was hier niet gekomen zonder alle reizende mensen.
Vrachtvervoer, noodzakelijk is al risico genoeg. Maar fun tripjes :n

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:40

DuoPenotti schreef:
Onzinnige mondkapjes ga ik echt boycotten.
Ik heb geen moeite gehad met welke regel ook, maar die stomme dingen zet ik niet meer op of ze moeten per direct FFP2 verplichten...anders niet.

Vakantie naar het buitenland had van mij sowieso nooit gemogen, snap al dat reizen niet dat dit zo enorm belangrijk moet zijn.
Het virus was hier niet gekomen zonder alle reizende mensen.
Vrachtvervoer, noodzakelijk is al risico genoeg. Maar fun tripjes :n



Snap ik, maar voor mensen met de familie in het buitenland, die ze al meer dan een jaar niet hebben gezien, begrijp ik wel dat ze dat graag willen doen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:41

Ik ook, maar dat groepje is erg klein in vergelijk met de gewone vakantiegangers.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:46

Ik heb mijn familie ( een deel) inmiddels al 2 jaar niet meer gezien. Deze zomer zal t wel weer niet doorgaan..

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:48

Ik zou inderdaad levert willen dat ze voor hen iets speciaals regelen, met bewijzen ISO. Het lijkt me ontzettend naar en poedersuiker als je door een feest van een ander je familie weer niet kan zien voor lange tijd.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:50

Precies, 1 of ander bewijs dat je rechtstreeks naar je familie reist, zonder omwegen.
Maar al die fun vakanties en dan ook nog klagen als ze niet door kunnen gaan...ja daar denk ik anders over. Ook al ga je naar een hutje op de bergen in the middel of nowhere... dit jaar is geen normaal jaar. En dat lijken nog steeds te veel mensen niet aan te willen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:01

Ik ben het totaal niet met jullie eens. In vakantiegebieden loop je minder risico dan in een binnenrestaurant in Nl. En dat sommige mensen nooit op vakantie gaan moeten ze zelf weten. Maar er zijn gewoon heel veel mensen die afstand moeten nemen van hun omgeving en zich het beste kunnen ontspannen in een ander land. Dat andere mensen zich dat niet voor kunnen stellen, geeft hen nog niet het recht vakantiegangers te voordelen.
Ja, de jeugd die aan het stappen is overal, die kun je daarover aanspreken.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:03

ja dat is fijn in andere jaren, niet in een tijd dat er een pandemie is.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat grenzen open zijn wat dat betreft. Ook niet voor winkelen of een dagtrip.
En dat heeft niets te maken met wel of niet graag op vakantie gaan, dat heeft te maken met het nu waar we in leven.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:04

Jouw mening. De vakantieganger die niet iedere avond de kroeg in duikt vormt geen enkel gevaar.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:05

Tuurlijk mogen mensen daar van balen DuoPenotti. Wij hebben al 1,5 jaar niets ondernomen, nu 1 weekje geboekt 3 weken geleden omdat alles enorm de goede kant op leek te gaan en dan kijk je daar echt wel naar uit. Het is niet onoverkoombaar, maar balen mag je zeker. Het zijn inmiddels al 2 geen gewone jaren en daar moeten we doorheen, doen we ook, maar toch zuur dat wanneer alles de goede kant op lijkt te gaan, je dan toch weer terug gefloten wordt. Welke maatregel jou dan ook persoonlijk treft, ik vind het enorm balen dat het eind in zicht weer een eind opgeschoven gaat worden. Hier familie ook bijna niet gezien vanwege corona en risicogroep zijnde, al wonen die niet in het buitenland, maar nu wordt je toch weer voorzichtiger.

Om het maar zo te vergelijken, ik maak op vakantie geen gebruik van openbaar sanitair, koop hier mijn eten voor het grootste gedeelte voor we weggaan, gaan niet naar restaurants en willen alleen wat in de natuur (die is daar aardig verlaten waar we heen wilden in Frankrijk) wandelen. Even er uit zijn, niet hier iedere dag de beestenboel draaiende houden etc. Dan vergelijken met hier, waar veel mensen naar restaurants, terrasjes, familiefeesten, winkelen, sporten, dierentuinen en pretparken puilden al weer uit, naar vrienden etc gaan. Zelfs dan nu disco, evenementen etc. Doen wij allemaal niet, alleen supermarkt de afgelopen 2 jaar, in mijn ogen klinkt mijn vakantie dan veel veiliger dan de gemiddelde nederlander hier met de regels om gaat.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 09-07-21 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:06

Nou geloof me, als medewerker in de zorg ben ik me maar ál te bewust van wat voor jaar het is. :)

Maar ik ben ook iemand die handelt op gezond verstand. En ja, ik loop hier meer risico, zowel werk als privé, dan in mijn tentje in de bergen.


Maar natuurlijk relativeer ik, ik doe niets anders. De afgelopen 1,5 jaar niet en ook daarvoor in andere situaties niet. Mijn reisje in september (met de auto, binnen de EU) is meer dan overkomelijk als dat niet doorgaat. De gezondheidszorg is sowieso belangrijker, net als het hoofd boven water houden voor de horeca. Je zult me er verder niet over horen, we gaan wel weer door.

Maar ik mag het bést zuur vinden, dat door onverantwoord gedrag, de hele bevolking en maatschappij opnieuw onderuit getrapt wordt. Het is dan vast geen maatschappelijk correct antwoord, maar gelukkig is mijn gedrag heel maatschappelijk correct.... maar balen en vloeken in gedachten, ja dat wel.
Mijn familie woont in NL op 1,5 uur afstand. Geen grote afstand, maar tijdens de lockdown heel groot.... en dat deed soms ook pijn, ook als je in je omgeving van veel mensen hoort die "gewoon" hun familie nog zien ondanks de maatregelen.
Laatst bijgewerkt door Leo op 09-07-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:06

Fitzroy
Ook die gaat naar de winkel, of naar het toilet of wat ook.
En ja mijn mening dat in zo'n pandemie als nu mensen in eigen land horen te blijven.
En ja ik woon op een steenworp van 2 grenzen, waar we anders ook regelmatig over gaan.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:12

Ik zie het punt met de grens over gaan niet. Wel hoe je verantwoord met de regels om gaat, maar dat is niet afhankelijk van de locatie waar je bent.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:13

Dat is zo, maar dan hou je wel de ziekte in eigen land als ze er daar aso mee omgaan en scheep je niet nog andere landen mee op.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:14

Daar hebben ze sanitizers voor uitgevonden :j maar ook daar is prima afstand houden en ben je niet in nauw contact of 15 minuten in nabijheid van iemand.

Aso met regels omgaan: ja dat mag aangepakt worden. De gewone reizigers, zeker met eigen vervoer, vormen echt geen groter risico. Nuet voor eigen land en niet voor gastland.
Gezond verstand.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:19

Persoonlijk snap ik niet waarom sommige mensen grote moeite hebben met een coronaproof vakantie in het buitenland, maar wel vinden dat we in NL de terrassen / restaurants / festivals moeten kunnen bezoeken. De betrokken ondernemers gun ik oprecht dat dat allemaal weer kan. Maar verder vind ik het 'blijf in Nederland' advies een beetje te kort door de bocht.
Als iedereen zich aan de regels houdt en verantwoord handelt, dan maakt het volgens mij niet uit of je je vakantie in je achtertuin, op een (volle) camping in Nederland of ergens in het buitenland houdt.
Laatst bijgewerkt door Roadracer op 09-07-21 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:21

Ziekte in eigen land houden is met een pandemie natuurlijk al niet meer van toepassing. Alle landen om ons heen kampen met hetzelfde en de Delta variant is hier inmiddels ook al. Ik zie het echt meer net als Leo in je gezonde verstand gebruiken, hoe ga je om met de regels etc. Ik zit niet op corona te wachten en heb echt mijn vakantie daarom heen gepland wat betreft voorzorgsmaatregelen. We wachten weer af wat er gaat gebeuren, helaas is het voor ons ivm werk en school kinderen niet mogelijk om op een later tijdstip nog te gaan dit jaar, dus ik duim toch een klein beetje erg dat het door mag gaan. En dan ben ik niet eens een vakantiefanaat, echt niet, maar na al het binnenzitten van de afgelopen 1,5 jaar is het fijn en gun ik mijn man die veel werkt, vakantie wel heerlijk vind en de kinderen toch die ene week even wat anders dan ons eigen huis.

Precies Roadracer, ik zie het ook niet.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:26

Hoe denk je dat de Delta variant hier is gekomen, en de Britse en de....

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:28

Ik word ook een beetje moe van dat wijzende vingertje. Prima als iemand zelf niet zo nodig buiten Nederland weg wil gaan, maar dat betekent niet dat een ander dat niet wel zou mogen of slecht bezig is of egoïstisch is met oog op de pandemie. Het betekent niet automatisch dat je een risico vormt. Het risico is in Nederland zo mogelijk nog groter, met een veel grotere dichtheid van mensen op elkaar. Daar ga ik juist liever niet tussen zitten met mijn tentje.

Natuurlijk is het een pandemie gewórden in 2020 mede door het vele reisverkeer. Maar een pandemie is het en wordt met gezond verstand reizen niet erger.
Ook de varianten, komen vanzelf over de grens zolang ook zakelijke reizen, handel over de grens etc. Dat ga je niet stoppen. Met de varianten zullen we sowieso te dealen krijgen. Ook die ga je niet tegen door de grens voor recreatieverkeer te sluiten.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:29

Ik zeg niet dat iemand slecht bezig is of wat ook, ik zeg wel dat ik het niet begrijp en onverstandig vind.
En die mening heb ik al begin vorig jaar en die mening is er niet minder om geworden door hoe het steeds gaat.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:31

Mijn ideale vakantie is een vakantie in the middle of nowhere in de bergen of in een bos waarbij ik veel minder mensen tegenkom dan in NL. Nu in in Nederland blijf hoop ik juist dagjes wat te kunnen ondernemen, maar dat is in Nederland toch vaak ook binnen vooral nu het weer steeds zo wisselvallig is. Dus eigenlijk heb ik het gevoel dat ik binnen Nederland deze vakantie meer risico loop dan wanneer ik met de auto en tent weg was gegaan.

Aan de andere kant je kunt niet op basis van wat voor vakantie mensen houden ja of nee zeggen. Je kunt niet zeggen je mag wel met de auto, niet met vliegtuig, wel naar bos, niet naar de kroeg etc (als kroegen in andere landen open zijn...)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:36

Waarom niet?
Als je alles verbiedt waar mensen langere tijd opeengepropt in een binnenruimte zitten. Massabijeenkomsten verbieden.
Al de rest toelaten.
Dan hebben we toch met minder beperkingen meer resultaat?