Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668


Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 07:51

Nu de dagelijkse Coronacijfers weer idioot stijgen kan ik wel janken. Ik ben afhankelijk van de zomervakantie en als er dadelijk een negatief reisadvies tegen Nederlanders uitgeroepen wordt, kun je me opvegen (vakantie in Bonaire geboekt).

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:54

Ik kan me heel goed voorstellen dat het balen is, maar moet wel zeggen dat ik het ook een risico vond om een vakantie te boeken. Het zijn onzekere tijden en het risico was bekend.
Vandaar dat ik geen vakantie heb geboekt en het allemaal afwacht. Wellicht is last minute nog een optie.

Voor mij dus liever geen beperkingen. Die vakantie kan me gestolen worden ;)

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:55

Ik heb anders gestemd:
Ik ga niet op vakantie, daar heb ik bewust voor gekozen ivm corona, maar wordt wel lichtelijk chagrijnig van nieuwe (terugkerende) beperkingen denk ik :')

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:59

Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).

De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:01

Gooi de brandhaarden dicht. Dus in dit geval de clubs en festivals waar zoveel mensen bij elkaar staan. Denk dat je daar al een heel eind mee komt. ( en dan bedoel ik dus niet de horeca, echt puur clubs en festivals )

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:02

Vakantie in eigen land. Niets mis mee.

Ann_moi

Berichten: 3851
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:05

Ik zou het bizar vinden als de horeca dicht moet omdat mensen naar het buitenland willen. Voor mij voelt het dan alsof ze de mensen/ondernemers hier laten stikken, om reizen naar het buitenland (waar het ook echt niet altijd veilig is) wel mogelijk te maken.

Ik hoop vooral dat mensen zich laten vaccineren en we zo de ziekenhuizen niet overbelast krijgen. Wat betreft vakanties vind ik het een beetje onhandig dat iedereen massaal aan het boeken is geslagen.
Als alles hier weer dicht zou gaan worden de mensen die hebben besloten niet te boeken en even af te wachten dubbel gestraft.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:06

Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.

Ik zei vorige week op mijn werk al dat ik het wel zag gebeuren dat onze vakantie straks in het water valt.
We hebben bewust nog niet geboekt, als dat nog mogelijk is tegen de tijd dat wij vrij hebben boelen we wel last minute maar ik gok dat er dan alweer beperkingen zijn.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:08

Ik hoop dat ze woord houden en specifiek kijken naar bronnen in plaats van lukraak dicht gooien en beperkingen op leggen.
Ook vind ik dat we te snel van niets mogen naar vrijwel alles weer mogen zijn gegaan, mensen gedragen zich alsof er niets is gebeurd.

Ik hoop in September gewoon mijn autovakantie zoals gepland te kunnen doen, maar met het niveau waarop mensen zichzelf nu losgooien vrees ik er voor.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:10

Dat we voor andere landen rood worden is best waarschijnlijk maar dat is ook altijd het risico geweest als je een buitenlandse vakantie boekt natuurlijk.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:11

Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen, maar ben er bang voor. Ik baal er zelf zeker van, ik voelde mij eindelijk weer wat vrijer na 2 volledige vaccinaties, ben afgelopen 1,5 jaar nergens geweest omdat ik in de risicogroep val. Wij hebben een paar weken geleden toch een weekje frankrijk geboekt, dat leek op dat moment aardig veilig, rustige plek geboekt, alleen de natuur in, eigen sanitair en nu met meer gevaccineerden leken de cijfers goed toen we boekten, maar nu maar zien of dat lukt. Vakantie in eigen land zal lastiger worden nu nog denk ik, hoor veel berichten dat alles al vol zit, dus in geval van geen Frankrijk, dan maar weer een vakantie alla eigen achtertuin :o Ik heb eigenlijk ook niet zoveel moeite met alle andere regels, maar een weekje weg was leuk geweest.

Ik stoor mij wel aan het idee dat als je een vakantie naar het buitenland boekt, je dan veel meer risico vormt, dan wanneer je in NL blijft. Voor mijn eigen vakantie zie ik dat nl niet. Lees veel, omdat mensen perse naar het buitenland willen, dan ook in reactie op hierboven misschien. Wij reizen met camper, eigen sanitair, nemen voldoende eten mee om even af en toe de winkel maar in te hoeven en hebben geboekt op een stuk rustig Frankrijk waar we dan verder alleen de zee afreizen met camper, veel verlaten stukken strand. Dus om het zo maar te zeggen, we leven in onze camper en komen alleen in de rustige natuur. Ik zie dan niet het punt in zo'n vakantie, maar zou me (met name reacties op fb die ik soms voorbij zie komen) moeten schamen omdat ik naar het buitenland ga. Niet iedereen gaat in het buitenland clubs etc in natuurlijk. Bovendien zijn mijn man en ik volledig gevaccineerd. @Ann-moi, ik zie dan ook niet wat de link is met horeca hier dicht omdat er mensen naar het buitenland willen. Als horeca hier de brandhaard lijkt te zijn, is dat toch de conclusie om deze evt te sluiten? Overigens zou ik dat voor de ondernemers ook niet wensen, en hoop dat ze verantwoord open mogen blijven, maar wat een gedoe toch, mensen die perse uit willen en dan testen vervalsen..

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:14

Ze hebben het uitgaans leven en festivals veel te vroeg open gezet. Hoop dat die ook weer dicht gaan.. wil begin augustus echt heel graag op vakantie maar begin er bang voor te worden.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:18

Het is niet je in buitenland gevaarlijker bent maar dat het buitenland ons wel eens op rood kan gaan zetten dus kom je er niet meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:20

Anders, namelijk: lekker boeiend, we kunnen niet de komende 10 jaar iedereen op blijven hokken. Er zijn steeds meer mensen gevaccineerd, dus zelfs als die corona krijgen, heeft dat geen grote gevolgen voor de zorg en dat is imo het belangrijkste. Corona gaat niet weg, deal with it en als er dan mensen doodgaan, heel sneu, maar er gaan ook mensen dood in het verkeer, aan griep, doordat ze van de trap vallen, you name it. We hebben die pandemie aan onszelf te danken, dus we zullen ook de consequenties moeten aanvaarden en ik ben inmiddels wel een beetje klaar met leven met de handrem erop.

Mri schreef:
Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).

De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.

Mondkapjes, tenzij het een goed-passend, medisch mondkapje is, doen geen barst. :=

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:21

Ik ben afhankelujk van de zomervakantie, maar ga niet op vakantie.
Daarnaast wordt ik zeer chagrijnig van beperkingen, maar wil ik ze wel als de cijfers oplopen.

Belangrijkste voor mij is dat ik straks eindelijk weer mijn vrienden en familie veilig kan zien :(. Want dat punt is er nog steeds niet geweest.

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:23

Ik zou zeggen clubs & festivals dicht en een vakantiebeoordeling maken op basis van gezond verstand ipv rood, oranje en groen, waar soms de logica mist. Ik denk dat de regering gewoon moet beoordelen wat vakanties zijn waar mensen snel Corona oplopen (veel clubs, veel vakantiegangers bij elkaar) en dat negatief beoordelen. Een sta-plek voor de caravan in the middle of nowhere is natuurlijk veel minder risico, die kunnen ze dan groen of geel beoordelen.

Ik hoop echt dat de beperkingen verder weg blijven -O- Ik ben zo blij zonder mondkapjes en ik wil in september bij fysiek onderwijs, maar gaat het slecht in augustus zeggen ze wss toch dat het weer hybride of online moet. -O-

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:26

Wat mij betreft mogen de clubs en festivals nog even dicht. Het is natuurlijk logisch dat het nu zo hard oploopt, want de jonge mensen zijn nog niet (allemaal volledig) gevaccineerd en gaan daar wel massaal naartoe. Het Testen voor Toegang systeem is zo lek als een mandje, dus wat mij betreft wachten we tot een x percentage van de jonge mensen de vaccinatie ook heeft gehad, en dan kunnen we daarna weer lekker stappen. :) Ik hoop dat de horeca e.d. allemaal open blijft. Die hebben het zwaar genoeg gehad.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:28

Wij hadden expres al niks geboekt, zat imo echt teveel risico aan. Zonde van t geld en het stressen of het wel door ging.
Dus we zoeken wel wat in eigen land of gaan hier en daar een weekeindje weg.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:30

Ik word er ook wel een beetje zenuwachtig van. Wij hebben in augustus vakantie en zou het best vervelend vinden als de mensen die in juli op vakantie gaan, dat gewoon kunnen en augustus bijv pech zou hebben. Nou gaan we naar Limburg, dus dat zou wel moeten kunnen. Zou alleen jammer zijn als restaurants bijv weer dicht zouden gaan. Vorig jaar zijn we bewust niet op vakantie gegaan, wilde het dit jaar toch proberen. Maargoed, dat is wel vanuit egoïstisch oogpunt :Y)

Ik moet zeggen dat ik ook de versoepelingen ineens wel heel snel vond gaan en dat nu vooral dingen open worden gegooid waar de niet-gevaccineerden naartoe gaan, is ook niet heel handig. Zijn toch voornamelijk tieners/twintigers die uitgaan en dan heb je nu hooguit de eerste prik gehad.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:33

Maar zolang de ziekenhuisopnames niet idioot stijgen moet je dan wel actie ondernemen? Steeds meer mensen zijn volledig gevaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:40

capopjekop schreef:
Maar zolang de ziekenhuisopnames niet idioot stijgen moet je dan wel actie ondernemen? Steeds meer mensen zijn volledig gevaccineerd.

Precies, dit. “Zoveel mensen hebben corona” geeft mij net zoveel informatie als “zoveel mensen hebben griep.” Zolang er niet morgen 2000 mensen op de IC liggen, wat doet het er dan toe hoeveel mensen corona hebben?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:42

Ik ga niet op vakantie, maar ben wel bang dat er straks weer restricties komen omdat mensen zich zo onverantwoord gedragen. Tegelijkertijd denk ik ook dat we niet te veel naar de besmettingen moeten kijken maar inderdaad naar de mensen die in het ziekenhuis belanden. Zolang dat niet stijgt is dit denk ik gewoon het 'nieuwe normaal', mensen krijgen corona maar worden er niet zo ziek van dat ze naar het ziekenhuis moeten

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:46

Als mensen/ jongeren die zich niet laten vaccineren het nu wel oplopen, draagt het ook juist weer bij aan de groepsimmuniteit zou je denken. Dat lijkt me weer juist gunstig.

Eerlijk gezegd ben ik het meest bang voor opgelegde beperkingen dan de besmettingen op dit moment.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:47

In de eerstelijnszorg (of huisartsen) lopen de corona consulten ook weer op, vaak ook jonge mensen.
De eerstelijn word soms wel vergeten lijkt het maar die zitten ook aan de grens van wat er kan en ook daar dreigt een hoop uitval..

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:48

https://www.stoppelhaene.nl/

Hier eind augustus groot feest
Als we dus niet naar Frankrijk kunnen gaan we sowieso wel weg, zuipfestijn eerste klas en heb geen zin die mensen in de supermarkt tegen te komen