Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Corona check app

 
Profiel   

Je kan je bewijzen ook zelf uitprinten via www.coronacheck.nl en dan maak papieren bewijs. Gaat je ap niet direct van werken natuurlijk, maar dan heb je in iedergeval wel alvast je qr codes. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 15:55 



 
Profiel   

Ja ik ga de papieren versie sowieso uitprinten, maar beide zou fijn zijn!

Wanneer ik nu via de app inlog kom ik op een pagina die aangeeft dat er een technische storing is en ik het later nog eens moet proberen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:50 



 
Profiel   

Het is inmiddels gelukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:33 



 
Profiel   

Het weekend voor mijn vakantie nog een keer gedownload en toen deed de app het. :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:52 



 
Profiel   

Ik denk een hele hele domme vraag, maar ik hoor iedereen over een corona pas. Bedoelen ze daar deze app mee? Die heb ik inmiddels wel, maar ik vraag me af of ik ook nog een pas nodig heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:58 



 
Profiel   

Nee daar bedoelen ze de app mee Muronia, je moet een geldige QR code hebben, mag ook op papier als je de app niet hebt/wilt of geen telefoon hebt die dit ondersteund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:59 



 
Profiel   

Oh oke duidelijk dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:01 



 
Profiel   

Weet iemand hoe je aan een QR komt zonder smartphone en zonder digiD?
Oma van 90 heeft dit niet en we zouden toch wel kopje koffie willen drinken ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:20 



 
Profiel   

future_vet schreef
Weet iemand hoe je aan een QR komt zonder smartphone en zonder digiD?
Oma van 90 heeft dit niet en we zouden toch wel kopje koffie willen drinken ergens.

Moet je of wel een digiID maken of het nummer bellen dat hier staat:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ronabewijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:23 



 
Profiel   

Van het probleem in de openingspost had ik ook last.

Toen ik op het vliegveld stond en in moest checken voor mijn vlucht wat dus niet kon en ik terug gestuurd werd.

Drie minuten voordat de check in sloot, deed hij het pas :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:41 



 
Profiel   

Ik heb een uitdaging... Misschien weet iemand een goede oplossing.

Mijn man heeft zich in het buitenland laten inenten met Pfizer. Hij heeft daar een kaartje van met stempels van de huisarts. Ook is zijn gele boekje afgestempeld.

Nu krijgt hij in Nederland dus niet zo'n QR code omdat hij in het buitenland geënt is. Volgens de GGD. Van de Oostenrijkse huisarts waar hij geënt is krijgt hij deze ook niet, omdat hij niet geregistreerd staat in Oostenrijk me bijbehorend Sofinummer.

En nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:55 



 
Profiel   

GGD even bellen voor hulp? Je man zal vast niet de enige zijn.

Hier staat meer info, er staat dat Oostenrijk wel gewoon die code moet leveren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:56 



 
Profiel   

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland
Oostenrijk moet die code regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:57 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
GGD even bellen voor hulp? Je man zal vast niet de enige zijn.

Hier staat meer info, er staat dat Oostenrijk wel gewoon die code moet leveren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland


Nou de GGD hebben we gebeld, die waren niet echt van de behulpzaam. :')

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij de enige is met dit probleem. Maar de huisarts die hem heeft geënt geeft dus niet thuis, volgens hem kan hij dit formulier niet leveren. Mijn man heeft al gebeld met de gemeente en de provincie hier. Maar zonder resultaat. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:02 



 
Profiel   

Mag ik vragen (uit pure nieuwsgierigheid) wat de reden is dat hij in het buitenland geprikt is?

De hele eerstelijnszorg (en de ggd) worden bijna platgebeld met niet werkende QR codes dus ookal vind ik het zeer onprofessioneel snap ik het ook ergens als ze niet heel veel kunnen doen (en eerlijk, er kan ook niet veel gedaan worden, het is bijna onmogelijk om iets veranderen in dat systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:08 



 
Profiel   

future_vet schreef
Weet iemand hoe je aan een QR komt zonder smartphone en zonder digiD?
Oma van 90 heeft dit niet en we zouden toch wel kopje koffie willen drinken ergens.


idem hier, maar dan met iemand die geen digid wil, ivm het online niet vertrouwen.
Ik krijg het niet voor haar voorelkaar. Terwijl digid nog niet verplicht is bij mijn weten, dus zou een manier moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:34 



 
Profiel   

Als u digitaal en snel uw coronabewijs wilt ontvangen heeft u een DigiD nodig. U kunt eenvoudig een DigiD aanvragen. Heeft u ondersteuning nodig bij het aanvragen of gebruik van DigiD? Vraag om hulp aan familie, vrienden of een buur. Ook hebben veel bibliotheken het Informatiepunt Digitale Overheid; zij kunnen u begeleiden. Op deze manier kunt u toch online een bewijs aanmaken en gelijk gebruiken.

Is dit niet mogelijk? Dan kunt u contact opnemen met het 24/7-contactcentrum van het ministerie van Buitenlandse Zaken of het telefoonnummer 0800 - 1351. U wordt dan doorverwezen naar een speciale helpdesk. Daar kunt u met uw burgerservicenummer (BSN) en uw postcode een papieren coronabewijs aanvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:39 



 
Profiel   

Polly schreef
Mag ik vragen (uit pure nieuwsgierigheid) wat de reden is dat hij in het buitenland geprikt is?


Natuurlijk mag je dat vragen ;-) Voor werk is hij veel onderweg in Europa en veel in Oostenrijk. Hij heeft zijn bedrijf in Nederland en in Oostenrijk. Maar omdat hij nog het meeste in Nederland is, is hij daar nog ingeschreven.

Ik heb mijn bedrijf hier in Oostenrijk en ben hier het meeste, ik ben dus hier ingeschreven. Op papier zijn we dus niet samenlevend :') We hebben een huis in Nederland en in Oostenrijk en reizen dus veel.

Nu waren we hier tijdens de lockdown en hij zag een kans zich te laten enten via een via-via kennis die arts is, spillage had en mensen opriep te komen die graag geënt wilden worden. Maar nu krijgt hij dus niet zo'n papier met QR code omdat deze arts hem dus niet op zijn socialeverzekeringsnummer heeft geregistreerd. Volgens deze arts kon dat niet, maar er zullen toch meer Nederlanders (of andere buitenlanders) geprikt zijn in Oostenrijk.

Maar ik ga maandag wel even overleggen met mijn eigen huisarts hier. Er moet een manier zijn om dit toch te registreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:46 



 
Profiel   

Esperanza schreef
Polly schreef
Mag ik vragen (uit pure nieuwsgierigheid) wat de reden is dat hij in het buitenland geprikt is?


Natuurlijk mag je dat vragen ;-) Voor werk is hij veel onderweg in Europa en veel in Oostenrijk. Hij heeft zijn bedrijf in Nederland en in Oostenrijk. Maar omdat hij nog het meeste in Nederland is, is hij daar nog ingeschreven.

Ik heb mijn bedrijf hier in Oostenrijk en ben hier het meeste, ik ben dus hier ingeschreven. Op papier zijn we dus niet samenlevend :') We hebben een huis in Nederland en in Oostenrijk en reizen dus veel.

Nu waren we hier tijdens de lockdown en hij zag een kans zich te laten enten via een via-via kennis die arts is, spillage had en mensen opriep te komen die graag geënt wilden worden. Maar nu krijgt hij dus niet zo'n papier met QR code omdat deze arts hem dus niet op zijn socialeverzekeringsnummer heeft geregistreerd. Volgens deze arts kon dat niet, maar er zullen toch meer Nederlanders (of andere buitenlanders) geprikt zijn in Oostenrijk.

Maar ik ga maandag wel even overleggen met mijn eigen huisarts hier. Er moet een manier zijn om dit toch te registreren.


Er is nog geen manier om vaccinaties die in een ander Europees land gezet zijn te registreren in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:17 



 
Profiel   

wisja schreef
Er is nog geen manier om vaccinaties die in een ander Europees land gezet zijn te registreren in Nederland.


En er is in Oostenrijk dus nog geen mogelijkheid om geënte buitenlanders te voorzien van een QR code.

Erg prettig als je mensen beperkende maatregelen oplegt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:09 



 
Profiel   

Dat is oostenrijk verplicht. Dus daar zou ik toch achteraan gaan. Dat zal ook het antwoord zijn wat je in Nederland krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:11 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dat is oostenrijk verplicht. Dus daar zou ik toch achteraan gaan. Dat zal ook het antwoord zijn wat je in Nederland krijgt.


Poe, de vraag is hoe. Mijn man had al gebeld met de gemeente en de provincie.

Ik ben zelf vanmorgen naar mijn eigen huisarts gegaan en die hebben dit natuurlijk al meer aan de hand gehad. Ze hadden al meermaals geprobeerd om dit, met het Bundesland (provincie) voor elkaar te krijgen. Zonder enig resultaat.

Zij raadden aan om het briefje wat hij dus heeft gekregen (van Pfizer met stempels ed van de huisarts) gewoon te gebruiken. Dat wordt in Oostenrijk geaccepteerd. Wij hebben hier de hele zomer al wat jullie nu krijgen met de Corona-pas. Ze noemen dat de 3G, geent, genezezen of getest. Er is ook een app, waarvoor je die QR code dus nodig hebt, maar ze accepteren hier nog papieren bewijzen van de 3G.

Hij heeft ook zijn gele boekje laten afstempelen enzo, maar dat heeft weinig waarde geloof ik. We gaan sowieso naar Nederland volgende week. Ik kijk wel even of ik in Nederland wat wijzer kan worden. Ik zal hier ook nog even contact op nemen met de ambassade. Maar wat ik ervan begrijp zijn er meer mensen met dit probleem :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen