Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 385 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

 
Profiel   

Vanavond heeft Macron het Franse volk toegesproken en gezegd dat vanaf nu medewerkers in de zorg en iedereen die met kwetsbare mensen in contact staat verplicht zal worden gevaccineerd te zijn. Hier komen ook controles op en een boete wanneer iemand er geen gehoor aan geeft

Vanaf 21 juli is voor iedereen vanaf 12 jaar die een plek wil bezoeken waar meer dan 50 mensen zijn zoals een concert of museum een 'passe sanitair' verplicht, dat wil zeggen vaccinatie bewijs of negatieve test

Vanaf augustus zullen ook mensen die restaurants en winkelcentra willen bezoeken, of de trein nemen en dergelijke hun vaccinatie pas moeten tonen of een negatieve test. De pcr test zal ook niet meer gratis zijn behalve op medische gronden

Wanneer je nog ergens heen wilt ben verplicht om je te laten vaccineren of dus je te laten testen wat je uit je eigen zak zult moeten betalen. Voor alsnog is er dus geen formele verplichting voor de gewone burger van kracht maar daar komt het dan uiteindelijk wel op neer eigenlijk

Als ik het goed begrepen heb heeft dit ook gevolgen aan de grens voor mensen die Frankrijk in willen maar hoe dan ook zullen dezelfde eisen aan toeristen gesteld worden wanneer ze bijvoorbeeld uit eten willen of anderszins iets willen bezoeken

Ben zelf pro vaccinatie, en ook gevaccineerd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toch best ver vind gaan. Vraag me af of andere landen, bijvoorbeeld Nederland, hier een voorbeeld aan zullen nemen en hoe mensen erop gaan reageren. De eerste reacties die ik hier zie zijn iig niet erg positief

Wanneer je er meer over wilt lezen kan dat bijvoorbeeld hier maar ik denk dat er ook wel in Nederlandse media verslag van gedaan zal worden op korte termijn
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:09 



 
Profiel   

Ongelooflijk...... Dat is het enige wat ik op dit zooitje te zeggen heb....

Vaccinatie verplichten... Waar is de vrijheid gebleven???

* nee ik ben niet tegen vaccinatie hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:13 



 
Profiel   

De pcr test voor buitenlanders was niet meer gratis maar voor eigen inwoners kon ik dat zo niet vinden. Wat betreft verplicht vaccineren, lastig. Sommige vaccinaties zijn volgens mij voor zorgverleners al verplicht, ook hier dus niet direct verbaasd dat sommige landen Corona vaccinatie daar ook bij gaan zetten. Amerika heeft het al eerder ingevoerd geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:16 



 
Profiel   

Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.


Laatst bijgewerkt door Goof op 12-07-21 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:17 



 
Profiel   

Zelf heb ik me zonder enige twijfel laten prikken. Maar vind dit echt een kwalijke ontwikkeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:18 



 
Profiel   

Tja, het heeft 2 kanten. De pandemie houdt de wereld nog steeds in de houdgreep. De cijfers rijzen de pan uit. Voelt het eerlijk, nee natuurlijk niet. Maar is misschien wel nodig om in landen met een lage vaccinatiegraad de boel onder controle te krijgen. Je wordt niet rechtstreeks verplicht om te vaccineren, maar de vrijheid om die keus te maken, daar kunnen consequenties aan zitten. Voor jezelf en voor een ander. Niet vaccineren heeft consequenties voor de samenleving en Frankrijk kiest ervoor om de mensen dat zelf te laten voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:18 



 
Profiel   

Ik vind het wel logisch dat je als zorg medewerker, maar bijvoorbeeld ook in het onderwijs, in het openbaar vervoer en in andere publieke beroepen (zoals bij de politie of als beveiliger bijvoorbeeld) verplicht ingeënt moet zijn. Het is niet alleen je eigen gezondheid waar je een risico mee neemt, maar ook die van andere mensen.

luxx schreef
Vanaf 21 juli is voor iedereen vanaf 12 jaar die een plek wil bezoeken waar meer dan 50 mensen zijn zoals een concert of museum een 'passe sanitair' verplicht, dat wil zeggen vaccinatie bewijs of negatieve test

Vanaf augustus zullen ook mensen die restaurants en winkelcentra willen bezoeken, of de trein nemen en dergelijke hun vaccinatie pas moeten tonen of een negatieve test. De pcr test zal ook niet meer gratis zijn behalve op medische gronden


Ik vind dit sowieso logisch; je wil ergens heen waar je met een grotere groep mensen bij elkaar komt, dan moet je wat mij betreft ook aan kunnen tonen dat je geen gevaar vormt voor deze groep mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:19 



 
Profiel   

Sja, er zijn wel meer dingen verplicht als je in de zorg werkt. Verplicht bijscholen bijvoorbeeld, verplicht allerlei protocollen volgen. Ik vind verplicht vaccineren niet zo raar. En is Hep A/B niet allang verplicht?

Niet toegelaten worden in een buitenland zonder vaccinatie: probeer maar eens zonder gele koorts Hep A/B difterie vaccinatie naar de tropen te gaan. Tja, jammer dan dat het ook voor Europa zou kunnen gaan gelden.

Je hebt altijd de vrijheid ander werk te zoeken en niet op vakantie te gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:20 



 
Profiel   

Verplichten voor de hele bevolking ligt ook nog op tafel.

Ik vind het ongehoord (woon in Frankrijk) en inderdaad een fikse beperking van keuzevrijheid.
Ik ben niet tegen vaccinatie en geloof ook best dat het de beste manier is om van die pandemie af te komen maar hoe het nu door de strot geduwd wordt :r .

Het wordt einde zomer ook al verplicht om op restaurant te mogen, hoe moeten mensen die niet gevaccineerd kunnen/mogen worden dat dan doen? Restaurants geven al aan dat ze het niet zullen (kunnen) controleren.

Nugoed, stel dat ik me niet vaccineer: dan geen festivals, cinema, pretpark, museum etc etc. Fine, doe ik toch al eeuwen niet meer.
Niet meer op restaurant: jammer maar niet onoverkomelijk.

Maar als ik m'n familie wil zien moet ik de grens over en ik zie het nog gebeuren dat dat zonder vaccinatie gewoon niet mag/kan binnen een paar maanden. Ongehoord.

Gevaarlijke glijdende schaal (6 maanden geleden gingen ze vaccineren zeker nooit verplichten) en ik verbaas me er sterk over dat de Fransen nog steeds niet op straat gaan rellen.

En dat alles voor inderdaad stijgende besmettingen (er wordt ook lustig op los getest) maar nog steeds stabiel vrij weinig ziekenhuisopnames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:23 



 
Profiel   

Thioro schreef
Het wordt einde zomer ook al verplicht om op restaurant te mogen, hoe moeten mensen die niet gevaccineerd kunnen/mogen worden dat dan doen? Restaurants geven al aan dat ze het niet zullen (kunnen) controleren.


The needs of the many outweigh the needs of the one, or the few.
Mensen die zich niet kunnen/mogen laten vaccineren zijn over het algemeen de kwetsbaren in de samenleving, die we juist met z'n allen proberen te beschermen.
En de restaurants gaan vanzelf controleren als de boetes zich op blijven stapelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:26 



 
Profiel   

Gratis bestaat niet, ook de testen niet, zal anders toch linksom of rechtsom door de belastingbetaler opgehoest moeten worden ;)

Verplichte vaccinatie, tja daar kun je wat van vinden...
Hep is idd verplicht, heb al gehoord van mensen die niet genoeg antistoffen konden opbouwen, om welke reden dan ook, en die uiteindelijk ander werk zijn gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:27 



 
Profiel   

Bizar als je dit oké vindt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:28 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Sja, er zijn wel meer dingen verplicht als je in de zorg werkt. Verplicht bijscholen bijvoorbeeld, verplicht allerlei protocollen volgen. Ik vind verplicht vaccineren niet zo raar. En is Hep A/B niet allang verplicht?

Niet toegelaten worden in een buitenland zonder vaccinatie: probeer maar eens zonder gele koorts Hep A/B difterie vaccinatie naar de tropen te gaan. Tja, jammer dan dat het ook voor Europa zou kunnen gaan gelden.

Je hebt altijd de vrijheid ander werk te zoeken en niet op vakantie te gaan...


Hepatitis is niet verplicht iig. Heb zat collega's die dit niet hebben en geen kip die er naar kraait.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:28 



 
Profiel   

Kimbers, zal vast per organisatie / werkgever verschillend zijn, hoe pietje precies men dat opvolgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:30 



 
Profiel   

Goof schreef
Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.

Korte en simpele versie van eed van Hippocrates : "Ik zal aan de patiënt geen schade doen." Vaccinatie tegen hepatitis A & B vallen daar al langer onder.

Verder zijn er om vergelijkbare redenen (nl in gevaar brengen gezondheid derden) al langer maatregelen tegen roken ingesteld in grote delen van de (westerse) wereld. Je mag nl wel jezelf in gevaar brengen door inname van zaken als alcohol, tabak, etc., maar er geen anderen door in gevaar brengen (roken op openbare plekken, maar ook autorijden met alcohol/drugs op). Dit valt voor mij onder dezelfde paraplu en het is eigenlijk beschamend dat dat via een wet afgedwongen moet worden ipv onder de gewoonte van goed fatsoen valt als medewerker bij zo'n type baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:31 



 
Profiel   

Kimbers schreef
Ibbel schreef
Sja, er zijn wel meer dingen verplicht als je in de zorg werkt. Verplicht bijscholen bijvoorbeeld, verplicht allerlei protocollen volgen. Ik vind verplicht vaccineren niet zo raar. En is Hep A/B niet allang verplicht?

Niet toegelaten worden in een buitenland zonder vaccinatie: probeer maar eens zonder gele koorts Hep A/B difterie vaccinatie naar de tropen te gaan. Tja, jammer dan dat het ook voor Europa zou kunnen gaan gelden.

Je hebt altijd de vrijheid ander werk te zoeken en niet op vakantie te gaan...


Hepatitis is niet verplicht iig. Heb zat collega's die dit niet hebben en geen kip die er naar kraait.


In mijn beroep wel hoor, geen hepatitis vaccin is niet werken met patiënten of instrumenten. Ik ben tandartsassistente.
Je krijgt 3 vaccinaties met tussenpozen en dan een titer bepaling.
Pas dan mag je het werk doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:32 



 
Profiel   

Goof schreef
Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.

Waarom is dit absurder of doodenger dan de al verplichte vaccinaties voor bijvoorbeeld bezoek aan de tropen?

Je hoeft niet naar festivals of het buitenland, of zo.

Voor wat betreft zorgpersoneel kan ik je volgen. In NL is ook geen enkele vaccinatie verplicht. Wel moet je een dragerschapstest doen voor hep als je niet wil vaccineren, dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:33 



 
Profiel   

Thioro schreef
Het wordt einde zomer ook al verplicht om op restaurant te mogen, hoe moeten mensen die niet gevaccineerd kunnen/mogen worden dat dan doen? Restaurants geven al aan dat ze het niet zullen (kunnen) controleren.


Het is vanaf begin augustus, maar misschien vind jij dat het einde van de zomer?

Citaat
Il sera ensuite étendu à partir du début du mois d'août, et concernera le train, l'avion, les bars et les restaurants, ainsi que les hôpitaux, les maisons de retraite, et les établissements médico-sociaux


Hoe ze het willen gaan controleren is voor mij ook raadselachtig, weet echt niet hoe ze dat denken te gaan doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:37 



 
Profiel   

Triest, dat je zelfs voor winkels moet vaccineren of testen. Geen vrijheid meer over je eigen lichaam.
Dat je zonder klachten moet bewijzen dat je geen dodelijk virus bij je hebt, uuhh...
En nu is t Frankrijk maar straks is t ook in Nederland dat je geen winkel meer in mag..
Als je dit zou veranderen in alleen blanken mogen binnen dan is t wereld te klein. Maar t kan wel op t hebben van geen vaccin.. absurd.

De vergelijking met vaccin voor de tropen gaat ook niet op als je er woont.
Want leuk dat ze dat doen voor vakanties, want das dan nog eigen keuze maar als je er woont gaat dat niet op..

En dan zeggen dat mensen die al langer roepen dat dit gaat gebeuren wappies zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:38 



 
Profiel   

Ik ga van 1 tot 8 augustus naar Frankrijk met 1 vaccinatie. 9 augustus krijg ik de 2e. Heb wel corona gehad maar niet getest bij de ggd. Kan donderdag kijken met een scanner van Luxemburg of het alsnog groen is mijn bewijs. Ga gelukkig paardrijden de hele week en 1 dagje een stadje in dus kan misschien dan wel of niet uit eten...

Vind het wel bizar dat ze het verplichten voor zorg medewerkers. Denk dat andere landen hier ook achter aan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:38 



 
Profiel   

Mariposa11 schreef
Als je dit zou veranderen in alleen blanken mogen binnen dan is t wereld te klein. Maar t kan wel op t hebben van geen vaccin.. absurd.



Dat komt omdat je er niet voor kan kiezen om wel (of niet) wit te zijn, maar wel ervoor kan kiezen om je wel (of niet) te laten enten/testen...
Appels en peren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:39 



 
Profiel   

Hoewel ik geen fan ben van de inperking van individuele keuzevrijheid snap ik de beslissing ergens wel als de vaccinatiebereidheid veel te laag ligt. Het is moeilijk als je mensen wil beschermen en de maatschappij wil heropenen maar tegelijkertijd ook zit met mensen die zich niet willen laten prikken. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Kom overigens zelf net terug van een week Frankrijk en na al dat gezeur over de eigenwijze Nederlanders en dat men in andere Europese landen zich zoveel beter aan de maatregelen zou houden, veel netter en bereidwilliger zou zijn etc. viel die momentopname van dat weekje daar me behoorlijk tegen :=
Ben iig wel heeeeel blij dat ik nu al geweest ben na de bekendmaking dit nieuws, anders zou ik nooit op tijd ingeënt zijn geweest en had ik mijn vakantie toch echt afgezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:41 



 
Profiel   

In de zorg kom je ook niet ver zonder hepatitis b vaccinatie. Tot nu toe bij elke werkplek/stageplek etc is een heb -b vaccinatie verplicht, anders mag je er niet komen. (zeker in ziekenhuizen enz) Dus zou je eigenlijk wel kunnen stellen dat die ook 'verplicht' is voor mensen in de zorg. Aan de ene kant snap ik dus wel dat ze het verplichten, een corona vaccinatie, zeker omdat je niet alleen je eigen gezondheid maar ook die van andere kan beinvloeden hierdoor. Maar op ethisch gebied blijft het moeilijk, dingen verplichten. Keuzevrijheid wordt inderdaad beperkt. Hier zullen mensen denk ik nooit op één lijn komen. Er zijn altijd mensen die zeggen gezondheid van volk gaat boven het keuze van het volk en ook weer andersom. Lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:43 



 
Profiel   

Mariposa11 schreef
Triest, dat je zelfs voor winkels moet vaccineren of testen. Geen vrijheid meer over je eigen lichaam.
Dat je zonder klachten moet bewijzen dat je geen dodelijk virus bij je hebt, uuhh...
En nu is t Frankrijk maar straks is t ook in Nederland dat je geen winkel meer in mag..
Als je dit zou veranderen in alleen blanken mogen binnen dan is t wereld te klein. Maar t kan wel op t hebben van geen vaccin.. absurd.

De vergelijking met vaccin voor de tropen gaat ook niet op als je er woont.
Want leuk dat ze dat doen voor vakanties, want das dan nog eigen keuze maar als je er woont gaat dat niet op..

En dan zeggen dat mensen die al langer roepen dat dit gaat gebeuren wappies zijn..

Stapje terug de geschiedenis in komen we een vrouw tegen die nu nog bekend staat als typhoid Mary. Zij was asymptomatisch drager van buiktyfus en besmette door haar werk als kok zeker 47 mensen waarvan er 3 overleden. Omdat zij weigerde te stoppen met werk als kok is zij uiteindelijk opgesloten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mary_Mallon

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:44 



 
Profiel   

Als je het echt niet wil ontslag nemen?

Als er gecontroleerd word en je hebt het niet wat dan?

Ik vind het ver gaan.

Zelf gevaccineerd maar heb er wel over nagedacht het niet te doen. Toevallig uit mezelf wel gedaan niet omdat de overheid het wil...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 385 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen