Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 16 [ 385 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

 
Profiel   

Sunnda schreef
Sclimpre schreef
Ja, we hebben er verschillende goeie. Van Ranst is wel de luidruchtigste :) Wat dan weer maakt dat hij vaak tot doodsbedreigingen krijgt :( Sommige mensen schijnen te denken dat virologen virussen uitvinden of zo.

Ik denk dat mensen vallen over zijn welbekende filmpje waarin hij uitlegt hoe je virussen 'verkoopt' aan de buitenwereld. ;)

Tja haal dat oude filmpje er ook nog even bij, word compleet uit z’n verband gerukt door bepaalde groepen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:09 



 
Profiel   

luxx schreef
https://www.gouvernement.fr/info-corona ... -sanitaire van deze site komt dit stukje
Citaat
Concrètement, l’autorité ou la personne habilitée contrôle le « pass sanitaire » via une opération de vérification/lecture, en local, grâce à l’application TousAntiCovid Verif et sans conservation de données.

Seule la signature de la preuve sanitaire est vérifiée sur un serveur central avec l’application TousAntiCovid Verif pour s’assurer de son authenticité.
Télécharger TousAntiCovid Verif sur Google Play ou App Store

Cette application possède le niveau de lecture « minimum ». C’est-à-dire avec juste les informations « pass valide/invalide » et « nom, prénom », « date de naissance », sans divulguer davantage d’information sanitaire.

Komt erop neer dat de qr code gecontroleerd wordt in een systeem, en de gegevens worden niet bewaard. Lijkt mij persoonlijk erg fraude gevoelig in die zin dat ik een code van iemand anders die dezelfde sexe heeft en ongeveer even oud is en die gebruiken. Maar misschien zie ik dat te simpel

Juridisch zal het wel goed in elkaar zitten denk ik. Ik zag alleen dat een jurist zei dat het ontslaan van zorgenden die zich weigeren te laten vaccineren nog wel eens juridisch wat ingewikkelder in elkaar zou kunnen zitten dan ze nu heel makkelijk zeggen

Zag ook op Facebook op de pagina van een lokale nieuwssite dat er iemand hier in de buurt zich vandaag bij de gendarmerie gemeld heeft om aangifte tegen Macron te doen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat nou veel zoden aan de dijk zet


Het zit iets anders in elkaar :o

Als je 2x gevaccineerd bent krijg je een brief gelijk met een qr code. Die code scan je in met behulp van de (franse) covid app daar waar staat "scan qr code".
OP het moment dat je die code scant zie je de datum en vaccinatie bewijs met de datum vd 2de!!! Vaccinatie. Die zit voortaan in die app.
Dus als ik mijn bewijs moet laten zien, open ik de covid app en scroll naar vaccinatie bewijs en dan zien mensen mijn naam, geboorte datum en welke datum welke vaccinatie ik heb gehad.

Ik heb ook het bewijs van mijn man in de app . Dus als wij iets moeten laten zien dan is dat vrij simpel. Ergens zal ons bewijs ook wel op een landelijke service staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:16 



 
Profiel   

luxx schreef
Nee alleen het bewijs sanitair, de qr code, wordt gecontroleerd, ik had ook gedacht dat je je er wel bij zou moeten legitimeren, maar het staat er specifiek in zo. Ook dat de gegevens niet opgeslagen worden, dan kun je dus 30 keer dezelfde gebruiken. Maar zo ging dat in Nederland ook mis met die jongeren die naar die testen voor toegang evenementen gingen en dat dan ook deelden met elkaar

Okee, bedankt voor de uitleg. Maar nogmaals, dat geldt niet voor iedereen, je hebt dan te maken met mensen die willen frauderen. Dat zijn dezelfde mensen die geen enkele verantwoording willen nemen in het niet verspreiden van het virus. Hoe dring je in hemelsnaam tot zulke mensen door?

*edit, ik denk toch dat, ook als je gegevens niet opslaat, een computer kan herkennen of een code voor een tweede keer gebruikt wordt.
Ze zullen toch wel leren en rekening houden met fraudemogelijkheden?
Maar hoe dan ook, respectloze mensen zijn geen representatie van de hele bevolking.
Vraag me wel of hoe ze het doen bij mesnen zonder smartphone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:18 



 
Profiel   

Dat gebeurt nu idd ook gewoon. Zo kun je voor een bepaald bedrag, rond de 350€, op internet valse vaccinatie bewijzen kopen.
Het is wel vrij riskant om te verkopen, als je gepakt wordt dan krijg je bijvoorbeeld 45000€ boete.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet maar ook de valse staan gewoon op naam zoals de gewone versie. Eigenlijk zijn ze gewoon hetzelfde met het enige verschil dus dat de ene wel geënt is en de andere maar doet alsof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:26 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Sclimpre schreef
Ja, we hebben er verschillende goeie. Van Ranst is wel de luidruchtigste :) Wat dan weer maakt dat hij vaak tot doodsbedreigingen krijgt :( Sommige mensen schijnen te denken dat virologen virussen uitvinden of zo.

Ik denk dat mensen vallen over zijn welbekende filmpje waarin hij uitlegt hoe je virussen 'verkoopt' aan de buitenwereld. ;)

Je kan het grondig oneens zijn met iemand. En die persoon daar ook op aanspreken. Maar scheldpartijen en bedreigingen zijn ver erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:31 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Het zit iets anders in elkaar :o

Als je 2x gevaccineerd bent krijg je een brief gelijk met een qr code. Die code scan je in met behulp van de (franse) covid app daar waar staat "scan qr code".
OP het moment dat je die code scant zie je de datum en vaccinatie bewijs met de datum vd 2de!!! Vaccinatie. Die zit voortaan in die app.
Dus als ik mijn bewijs moet laten zien, open ik de covid app en scroll naar vaccinatie bewijs en dan zien mensen mijn naam, geboorte datum en welke datum welke vaccinatie ik heb gehad.

Ik heb ook het bewijs van mijn man in de app . Dus als wij iets moeten laten zien dan is dat vrij simpel. Ergens zal ons bewijs ook wel op een landelijke service staan.

Weet ik, ik heb ook mijn tweede gehad en dat papier gekregen, wat ik bedoel is wat weerhoud mij om die qr code met iemand te delen? Iemand anders kan hem scannen in een telefoon of gewoon kopieën maken van de papieren versie en die gebruiken, papieren versie is ook gewoon geldig. Toen de dame hem aan mij gaf raadde ze me ook aan om er kopieën van te maken. Waarom precies weet ik niet maar ze zei het wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:33 



 
Profiel   

palousa_boy schreef
Dat gebeurt nu idd ook gewoon. Zo kun je voor een bepaald bedrag, rond de 350€, op internet valse vaccinatie bewijzen kopen.
Het is wel vrij riskant om te verkopen, als je gepakt wordt dan krijg je bijvoorbeeld 45000€ boete.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet maar ook de valse staan gewoon op naam zoals de gewone versie. Eigenlijk zijn ze gewoon hetzelfde met het enige verschil dus dat de ene wel geënt is en de andere maar doet alsof.

Dat had ik ook gezien ja, je schijnt het ook op je eigen naam te kunnen kopen. Maar wanneer ze toch geen legitimatie erbij vragen is dat erg duur, kan je net zo goed die van de buurman gebruiken en hem een flesje wijn geven ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:35 



 
Profiel   

Maar wat heb je er aan? Je doet dan alsof je gevaccineerd bent, en loopt nog steeds gevaar om ziek te worden of het door te geven. Het helpt niemand. Het is kinderachtig, onverantwoordelijk gedrag omdat je niet eens iets over hebt voor je uitjes. Zo komt een land toch nooit van uitbraken af?
Het is prima als je geen vaccin wilt, maar leef dan ook met de consequenties. Zoek geen mensenmassas op tot de boel veiliger is. Dat steeds langer gaat duren doordat er mensne zijn die zich nergens aan wilen houden of frauderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:31 



 
Profiel   

Vanochtend kwam ik onze buuf tegen (Fransman) en we raakte op een afstand (2 meter) buiten eventjes aan de praat, en ik deed natuurlijk maskertje op en legde uit waarom. Ik vroeg hem wat hij vindt van Macron die vaccineren verplicht stelt.
Tot mijn verbazing was hij daar heel positief over, want "zo kan het toch ook niet meer. Zo kunnen we wel jaren door gaan en er moet nu wel iets gebeuren". Dat roept bij mij de vraag op, Palousa_boy en Thioro en anderen die in Frankrijk wonen→ welke reacties komen jullie tegen?
Onze buuf is geen Macron aanhanger dus dit verbaasde mij zeer. Ik had verwacht dat de Fransen massaal tegen zouden zijn. Nu zegt één gesprekje natuurlijk niets, maar ik ben nu wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:39 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal met je eens, maar die jongeren in Nederland deden het ook en ik vermoed dat mensen hier het ook gaan doen. Blijkbaar vroegen mensen ook bij de vaccinatie om de vaccinatie in hun trui te zetten. Heeft niemand iets aan maar mensen vroegen het wel. En wanneer het hier uiteindelijk zo wordt dat je zonder prik/test nergens meer heen kunt dan zie ik dat wel gebeuren. Maar wanneer dat gaat gebeuren zullen ze het natuurlijk ook dicht timmeren en bijvoorbeeld legitimatie erbij gaan vragen of iets dergelijks neem ik aan. Bij de reacties op Facebook bij de meneer die aangifte had gedaan reageerde iemand met 'als ik dan nergens meer heen mag betaal ik ook geen belasting meer' vond ik wel grappig gevonden en kreeg veel bijval maar je betaalt natuurlijk geen belasting om op café te mogen. Ik moest lachen iig

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:42 



 
Profiel   

Wij moesten begin juni getest worden om op vakantie te gaan.
Ik was daar best nerveus over, omdat 1 dochter nog geen Corona of vaccin had gehad.
Ik kreeg toen ook het aanbod via een bekende, om een vals bewijs te krijgen, indien zij positief zou zijn.
Het format schijnt in omloop te zijn en ze vullen dan zelf de (valse) gegevens in van de test en de resultaten.

Ik weet daarom zeker, dat handige (jonge) mensen valse uitslagen bij zich hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:59 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Vanochtend kwam ik onze buuf tegen (Fransman) en we raakte op een afstand (2 meter) buiten eventjes aan de praat, en ik deed natuurlijk maskertje op en legde uit waarom. Ik vroeg hem wat hij vindt van Macron die vaccineren verplicht stelt.
Tot mijn verbazing was hij daar heel positief over, want "zo kan het toch ook niet meer. Zo kunnen we wel jaren door gaan en er moet nu wel iets gebeuren". Dat roept bij mij de vraag op, Palousa_boy en Thioro en anderen die in Frankrijk wonen→ welke reacties komen jullie tegen?
Onze buuf is geen Macron aanhanger dus dit verbaasde mij zeer. Ik had verwacht dat de Fransen massaal tegen zouden zijn. Nu zegt één gesprekje natuurlijk niets, maar ik ben nu wel benieuwd naar jullie ervaringen.


Wordt vrij weinig over gepraat eigenlijk en als het erover gaat, is het onverschilligheid of ze vinden het belachelijk maar zonder veel emotie verder. Het is niet echt een discussieonderwerp eigenlijk.
Vind het bijna een Belgische houding: laat de overheid maar blaten, wij doen gewoon ons ding. Heel onfrans eigenlijk :+ .
Als ik dan kijk bvb tijdens het dorpsfeest voor de 14de hier: er hangen wel affiches met 'gestes barrière' maar nìemand had een masker op en na een paar glazen was het afstand houden ook heel relatief. Wel is het overgrote deel van de mensen die ik ontmoet half of volledig gevaccineerd. In de omliggende dorpen was het blijkbaar gelijkaardig.

Als ik het in 1 woord moet samenvatten: onverschilligheid.
En dat is eigenlijk al een tijdje zo.
Men zet braaf een maskertje op daar waar het verplicht is maar verder zijn ze het covid-gebeuren wel wat beu en maken er verder geen woorden aan vuil.
In mijn omgeving ging/gaat het wel vrij vlot met vaccineren verder. Voornaamste motivatie was 'op vakantie kunnen'.

Nu is het hier ook wel platteland. De eerste lockdown had impact, de volgende en de avondklok niet meer. Ook nergens controles od.
Misschien is het in de steden anders.

*Edit: heb op het nieuws wel iets gezien over protesten in steden en bij prefectures, maar er werd maar kort iets over gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:03 



 
Profiel   

En volgens sommigen is Frankrijk roomser dan de paus en Nederland maar behoorlijk asociaal.

Zo zie je

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:16 



 
Profiel   

Ik heb nooit gezegd dat Frankrijk roomser dan de paus is?

Wel zijn procentueel gezien de cijfers qua besmettingen in Frankrijk beter dan in Nederland, voor de vaccinaties is het omgekeerd.

Frankrijk is op bepaalde momenten (zoals nu) strenger geweest. Maar raakt er niet persé vlotter uit dan minder strenge landen (bvb Zwitserland die wel de skipistes open heeft gelaten).

Soit, ik denk dat het moeilijk is om landen te vergelijken en ook onnodig eigenlijk, het virus stopt niet aan een landsgrens.
En hoewel het een blijver is zal het linksom of rechtsom niet eeuwig zo ontwrichtend zijn voor de maatschappij.
Pas achteraf zullen we weten wat nu eigenlijk een goede strategie was en dan maar hopen dat we het onthouden voor de volgende pandemie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:32 



 
Profiel   

Ik heb er eigenlijk nog niet over gesproken met iemand, de mensen die hier komen die komen vaak gewoon om hun werk te doen (scheren, inseminatie etc) en het is bij deze zaken al erg lastig om bijvoorbeeld 2m afstand te houden (ik vang een schaap en geef deze aan de scheerder bijvoorbeeld).

Na de toespraak verder niemand gesproken maar zoals hierboven al vermeld, op het platteland is het vaak allemaal wat losser. Mensen vragen dan tegenwoordig of we "de box" doen of gewoon een hand geven en als je dan al wat langer in de buurt bent dan gaat alles bijna weer zoals voor deze hele ellende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:34 



 
Profiel   

Echwel, Thioro schrijft ook dat de Fransen braaf overal waar het moet hun maskertjes op zetten. Alleen blijkbaar niet op het dorpsfeest, want dat is buiten.
Dat heb ik in Nederland amper of niet gezien binnen, want daar is het ook niet verplicht meer. Is dus ander overheid beleid.

Die onverschilligheid herken ik wel Thioro. Ik ben het met je eens dat die houding eigenlijk heel onfrans is. Hier ook af en toe een grapje en dat is het wel. Ook omdat hier, op het platteland, vrijwel iedereen 2x is geënt in mijn omgeving. (Allemaal ook wat ouderen 60++).

Wat jij schrijft Palousa_boy van het losser worden dat herken ik zelf hier niet. Als het gaat om handen geven en bv kussen. Dat is helemaal klaar hier en heb ik echt al vanaf maart 2020 hier niet meer gezien. Ik vind het logisch dat onder het werk jullie geen afstand houden want dat is gewoon onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:37 



 
Profiel   

Hier vanavond een apero met wat mensen, zal het eens voorzichtig polsen. Vanochtend met oudste voor haar 2e geweest, we hebben a la Efteling 30 min buiten in de rij gestaan. En als het nou mooi weer was geweest :+

Maar zoals ik al keer eerder schreef, veel zijn idd of onverschillig, of laks (komt wel een keertje) of echt anti. De mensen van wie ik niet had verwacht overigens zijn inmiddels volledig gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:46 



 
Profiel   

Ik kan op het werk ook bijna niet afstand houden en eerlijk gezegd heb ik geen masker op tijdens werk op boerderijen (boeren ook niet), het is toch onmogelijk om dat ding langer dan 2 seconden proper (en dus werkend) te houden tussen de koeien.
Indien ik niet ergens in de smerigheid zit draag ik wel een masker, binnen sowieso.
Maar handen geven wordt hier idd ook al sinds maart 2020 niet meer gedaan, dat is er inderdaad af.
Kussen, zelfs onder vrienden, is ook zeer uitzonderlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:51 



 
Profiel   

Aan de mensen die in Frankrijk wonen... is het nu echt zo erg met de rellen daar? Er worden filmpjes en fotos van demonstraties gedeeld die deze dagen in Frankrijk zouden zijn tegen het verplicht vaccineren, en dat wereldwijd de nieuwszenders dit niet in het nieuws willen brengen..

Ik vind dat zo onwaarschijnlijk.. Hoe ervaren jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 07:31 



 
Profiel   

Gelukkig kom ik niet zo vaak in grote steden dus ik durf dat niet te zeggen. Hier op het nieuws was er ook niets over geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 07:48 



 
Profiel   

Er was eergisteren een klein item over op het nieuws dat er in de grote steden geprotesteerd werd. Maar het kwam niet eens in de buurt van de protesten die we de afgelopen jaren gehad hebben door onder andere de gilet jaune. Ik denk dat het dus wel mee valt.
Kan me ook niet voorstellen dat wereldwijde nieuwszenders dat niet in beeld zouden willen brengen. Alle andere dingen komen toch ook gewoon in beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:28 



 
Profiel   

Op Twitter door de anti's foto's geplaatst van de demonstraties.
Echt enorme demonstraties, alles verzwegen door de msm!

Waren alleen vergeten erbij te zetten dat het foto's van demonstraties van 2018 waren. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:35 



 
Profiel   

Media is heel sturend hé.
Je hoort er hier amper iets van.

Heb net voor de grap eens gekeken als je een afspraak zou willen voor een eerste vaccinatie. Er is hier in de buurt geen mogelijkheid tot vaccinatie voor ongeveer 5 augustus.
Verplichtingen en boetes zijn allemaal leuk op papier, logistiek krijgen ze het niet rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 08:48 



 
Profiel   

Thioro dat was al vanaf het begin en nog wel veel langere wachttijden. Ik heb 2 dagen geprobeerd en kon opeens heel snel in een gaatje in het ziekenhuis van het CHU in Limoges 50 km verderop. Dichtbij was allemaal 4 tot 6 weken of niets was mogelijk want geen vaccins.
In Frankrijk heeft men nu bij na 42 % dekking van mensen die minstens 1 vaccin hebben gehad. In Nederland is dat 46 % . Dus dat gaat goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 09:14 



 
Profiel   

De mensen hadden ook eerder een afspraak kunnen maken natuurlijk. Waar ik was voor m’n 2de vaccinatie draaiden ze bij lange na niet op volle kracht. En dat was 2,5 week geleden.

Mijn eerste was op anderhalf uur rijden. Daar kwam net een plekje vrij dus gewoon de kans gegrepen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 09:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 16 [ 385 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen