Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:22

verootjoo schreef:
Welke lijkzakken filmpjes worden er in scène gezet dan :')



Ga wel eens kijken of ik het bepaalde filmpje nog heb.
Zal wel verwijderd zijn.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:25

loriene schreef:
verootjoo schreef:
Welke lijkzakken filmpjes worden er in scène gezet dan :')



Ga wel eens kijken of ik het bepaalde filmpje nog heb.
Zal wel verwijderd zijn.

Loriene, wanneer je nu in vervolg eerst eens zelf gaat kijken of iets wel of niet waar is, binnen een seconde heb je je antwoord .

https://apnews.com/article/fact-checkin ... 0038415623

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:26

Waarom zou het verwijderd zijn denk je? :')

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:29

Ga wel eens kijken of ik het bepaalde filmpje nog heb.
Zal wel verwijderd zijn.[/quote]
Loriene, wanneer je nu in vervolg eerst eens zelf gaat kijken of iets wel of niet waar is, binnen een seconde heb je je antwoord .

https://apnews.com/article/fact-checkin ... 0038415623[/quote]

Dit bedoel ik niet.
Filmpje wat ik heb gezien lagen de lijkzakken gewoon op de grond en niet in een vrachtauto opgestapeld

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:01

Maar natuurlijk blijft het muteren. Maar als de eerste vaccins alweer beginnen uit te werken lijkt mij dit niet al te best.

En ja het gaat me erom dat testen en alles veel geld in word gestoken maar mensen gezond, laten leven en in de zorg investeren is teveel gevraagd.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:10

loriene schreef:
Kinke schreef:
Weet je Dorine, jij moet niet alles geloven wat je leest.
Wat denk je nu, dat men voor het filmpje mensen in lijkzakken heeft gestopt? Ik ga nu weer naar het dorp waar dit speelde, dus in tegenstelling tot jou weet ik hoe het echt ging. Echt ongelooflijk zeg, die arrogantie en wat ontzettend respectloos voor iedereen die zo iemand verloren is. Wat mij betreft mag je je in een hoekje gaan zitten schamen



Kan het ook omdraaien.
Zijn genoeg bewijzen van opgenomen filmpjes die op internet verschenen waarin alles in scene wordt gezet .
Ben zelfs 1 tegen gekomen dat de lijkzakken ineens gaan bewegen.


HAHAHA! Dit is wel het toppunt hoor _O-

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:41

Janinevv schreef:
Maar natuurlijk blijft het muteren. Maar als de eerste vaccins alweer beginnen uit te werken lijkt mij dit niet al te best.

En ja het gaat me erom dat testen en alles veel geld in word gestoken maar mensen gezond, laten leven en in de zorg investeren is teveel gevraagd.


Nee, het gaat niet muteren als er weinig besmettingen zijn. Dus als iedereen gevaccineerd is wordt er minder gemuteerd en blijft het onder controle :)*

En enig idee hoeveel miljoenen er jaarlijks extra naar de zorgsector gaan?

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:15

Dat krijg je toch niet voor elkaar, genoeg mensen net zoals ik die liever niet willen ivm risico’s in de toekomst.

En als de andere al uitwerken en er komt net weer een nieuwe variant blijf je maar door en door gaan.

Ik zeg niet dat ze niks doen, maar teveel test en geld besteden eraan. Maar voor mij hoeft een test samenleving niet.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:30

Janinevv schreef:
Dat krijg je toch niet voor elkaar, genoeg mensen net zoals ik die liever niet willen ivm risico’s in de toekomst.

En als de andere al uitwerken en er komt net weer een nieuwe variant blijf je maar door en door gaan.

Ik zeg niet dat ze niks doen, maar teveel test en geld besteden eraan. Maar voor mij hoeft een test samenleving niet.

En juist deze houding is funest voor het indammen van een epidemie. Niet prikken, niet testen enzenz.

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:33

Maar wat zeggen die testen nu? Zolang de ics niet over stromen, en het ging toch om de kwetsbaren en ouderen? En het gaat nu om aantal positieve testen wet nauwelijks wat zegt momenteel.

Indammen gaat erom dat mensen die grotere kans hebben op de ics te belanden doordat ze ouder zijn en kwetsbaar zijn.

Mensen mogen een vrije keus hebben.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:38

Op dit moment zijn het voornamelijk jongeren die in het ziekenhuis belanden, niks kwetsbaren, ook fitte gezonde mensen kunnen daar belanden. Inmiddels 124 erbij , meer dan 500 in totaal. En dat was te voorspellen aan de hand van de hoeveelheid besmettingen twee weken geleden. En zonder testen had je nog meer opnames gehad omdat besmettelijke personen gewoon door blijven gaan ipv even pas op de plaats.
Niet testen is de kop heel diep in het zand steken.

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:45

Belanden die op de ic?
In bijna 1,5 jaar Corona bijna geen jongeren in ziekenhuis opnames nu moet hun leeftijds groep geprikt worden en nu zijn hun het voornamelijk die er liggen ?

Wel mooi om te zien hoe de opnames mee gaan met aankomende doelgroep die geprikt worden zijn het straks de kinderen en baby’s ?

Sorry hoor maar we gaan zo toch helemaal de andere kant op met waar het in het begin om draaide ?

En testen om te weten of je het virus mogelijk kunt hebben? Er zijn genoeg mensen met 0 klachten die dus ook besmettelijk kunnen zijn en leuk rond lopen dus het is toch een moeilijk en ingewikkelde zaak.

En ik vertrouw ook op ons eigen immuun systeem.

Maar ik denk dat we even hier ontopic moeten blijven.

Ik heb denk ik voor nu alles netjes beantwoord.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:49

Wanneer je klachten hebt testen en thuisblijven, wanneer je totaal geen klachten hebt zal je ook veel minder besmettelijk zijn dan dat je alles bij elkaar proest .

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:24

Genoeg mensen die nu hoesten en niks hebben, maar als je ziek bent neem ik aan dat je sowieso thuis blijft.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:24

Janinevv schreef:
Genoeg mensen die nu hoesten en niks hebben


Nee daarom kan je dus testen of het hoesten veroorzaakt wordt door Corona of niet *D

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:06

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:
Genoeg mensen die nu hoesten en niks hebben


Nee daarom kan je dus testen of het hoesten veroorzaakt wordt door Corona of niet *D


Zeker maar in mijn omgeving hoor ik genoeg mensen die ziek zijn en getest hebben en niks hadden :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:09

Ja, alleen maar mooi toch? Houden zo? :P Dus testen.

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:09

Nee ik geloof dat er ook genoeg vals positief getest worden. Maar dat is andere discussie.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:11

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:
Nee daarom kan je dus testen of het hoesten veroorzaakt wordt door Corona of niet *D


Zeker maar in mijn omgeving hoor ik genoeg mensen die ziek zijn en getest hebben en niks hadden :)


Ik ook. Dat lijkt me best normaal, hoesten kan veroorzaakt worden door vele virussen en het RS-virus gaat ook als een razende rond momenteel.


Janinevv schreef:
Nee ik geloof dat er ook genoeg vals positief getest worden.


Dat kan ook. Die kans is klein maar aanwezig.

Maar jij hebt toch juist mensen in je omgeving die negatief getest worden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:15

bigone schreef:
Wanneer je klachten hebt testen en thuisblijven, wanneer je totaal geen klachten hebt zal je ook veel minder besmettelijk zijn dan dat je alles bij elkaar proest .


Dat is dus niet waar, helaas. Je bent het meest besmettelijk als je zelf nog gee symptomen hebt. Dat heeft nieuw onderzoek uit Singapore onlangs aangetoond.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:16

Heb je een link naar dat onderzoek?? Interessant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:20


BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:33

Gelezen, nog niet echt de duidelijke conclusie aan te verbinden maar dat is mijn mening. En het meest besmettelijk zijn wanneer je geen symptomen hebt komt daar volgens mij niet uit maar misschien kan Femke het ook even lezen.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:37

loriene schreef:
Kan het ook omdraaien.
Zijn genoeg bewijzen van opgenomen filmpjes die op internet verschenen waarin alles in scene wordt gezet .
Ben zelfs 1 tegen gekomen dat de lijkzakken ineens gaan bewegen.


Ik geloof direct dat filmpjes met bewegende lijkzakken in scene zijn gezet.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:31

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:
Genoeg mensen die nu hoesten en niks hebben


Nee daarom kan je dus testen of het hoesten veroorzaakt wordt door Corona of niet *D



Wanneer ik bij de paarden poep ga ruimen op het land ga ik proesten en heb een loopneus.
Ga ik echt geen test doen hoor.