Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:06

Mijn god DuoPenotti, hou toch op joh. We weten nu wel dat jij je aangevallen voelt als het over dikke mensen gaat.
Je wil niet weten hoe vaak ik opmerkingen naar mn kop heb gekregen over mn spillepoten vroeger.
Je kan jezelf ook lekker in een slachtofferrol duwen.
Je mag tegenwoordig niets meer zeggen want werkelijk alles wordt als persoonlijke aanval gezien.
Als jij je niet kan vinden in iemands beschrijving waarom trek je die schoen dan toch aan?

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:07

Nee je begrijpt me niet goed.. ik wil dat prima op een normale manier uitleggen.. maar je valt me echt metéén aan... waarom?

Ik bedoel met die uitzonderingsgevallen dus juist niet de smoesjes... (dat verzin je echt zelf)

Ik bedoel daarmee dat ik dus letterlijk schrijf 'sommige mensen eten meer dan goed voor ze is'.. en dan weet ik al bijna zeker dat iemand gaat schrijven "oh dus je wilt zeggen dat ik met mijn aandoening meer eet dan goed voor me is"...
Dat is namelijk al een paar keer gebeurd. Dat ik letterlijk schrijf 'sommigen' en dat ik dus alsnóg beschuldigd wordt dat ik alle mensen over 1 kam scheer en dat er mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Terwijl met het 'sommigen' ik dat dus ondervang...
maar dan nog springen mensen op de kast...

ik weet dat niet iedereen er iets aan kan doen, maar sommige mensen wel.
En daarmee zeg ik dus niet 'dus jouw oma/broer/vriend/jezelf met xx-aandoening doet het zelf'. Juist niet, maar dat wordt er dan wel bijgehaald...

Purkii

Berichten: 723
Geregistreerd: 23-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:08

https://youtu.be/o-kPNFzhZXg

Ik kreeg dit gestuurd, ging over het umc maastricht. Daar schijnt de situatie anders te zijn dan in de rest van het land.
Weet iemand of dit betrouwbare info is?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:10

Situatie is daar niet anders, dit is een groepje ouderen van hetzelfde clubje die tegelijk besmet zijn. Negen op verpleeg en een op ic. Allemaal ruim boven de 80.
En ik hoorde op 1 na allemaal weer thuis.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:13

Je needje ik voel me persoonlijk aangevallen ja.
En toen ik 48 kilo woog nooit, hoe kan dat dan?!
Omdat het beeld in Nederland zo ontzettend vertekend is!!
Ja ik kom op voor een groep die onterecht nu steeds aangevallen word nu .
En nee ben zelf niet obees, dus daar ligt het niet aan.

Nou cer dan begrijp ik je maar niet goed... het zal wel.
Ik verzin niks, ik lees je berichten. En dan komen die anders over dan je zou willen....

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:14

Opgenomen in het ziekenhuis of op de IC liggen zijn ook 2 verschillende dingen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:18

Ik had even een andere vraag tussendoor. Ik had hem gisteren ook al gepost, maar toen weer verwijderd, want ik dacht dat ik misschien gewoon ongeduldig was.

Ik ben gisteren positief getest op corona door spoedtest en zij zouden dat doorgeven aan de GGD. Dat hebben ze als het goed is ook gedaan, want daarvoor hebben zij contact met mij opgenomen. De GGD zou mij nu als het goed is eigenlijk moeten bellen, om informatie te geven en voor bron- en contactonderzoek. Maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan. Ik heb ze gisteren zelf gebeld, maar toen kreeg ik te horen dat ik gewoon moest afwachten. Ik vind dit best gek, omdat er nu al anderhalve dag voorbij is en ik nog steeds niks gehoord heb. Op dit moment zijn er 36 coronabesmettingen in Breda (mijn woonplaats), dus ook niet dat dat er 500 zijn en ze het superdruk hebben.

Wat denken jullie, zal ik ze nog een keer zelf bellen of moet ik afwachten? Ik blijf natuurlijk netjes in isolatie, maar er zullen genoeg mensen zijn die wachten totdat de GGD belt. Ik heb al mijn contacten van de afgelopen week zelf al gebeld en geïnformeerd, maar ik weet niet zo goed wat ik verder nog moet doen. Of ik me aan bepaalde regels moet houden thuis en wat ik moet doen voor ik uit isolatie mag. Hopelijk weten jullie hier meer!

Purkii

Berichten: 723
Geregistreerd: 23-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:20

bigone schreef:
Situatie is daar niet anders, dit is een groepje ouderen van hetzelfde clubje die tegelijk besmet zijn. Negen op verpleeg en een op ic. Allemaal ruim boven de 80.
En ik hoorde op 1 na allemaal weer thuis.


Zoals zij het zegt lijkt het meer algemeen te gelden daar.
Dat zou dan wel zorgelijk zijn.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:21

Kimmie25501 schreef:
Ik had even een andere vraag tussendoor. Ik had hem gisteren ook al gepost, maar toen weer verwijderd, want ik dacht dat ik misschien gewoon ongeduldig was.

Ik ben gisteren positief getest op corona door spoedtest en zij zouden dat doorgeven aan de GGD. Dat hebben ze als het goed is ook gedaan, want daarvoor hebben zij contact met mij opgenomen. De GGD zou mij nu als het goed is eigenlijk moeten bellen, om informatie te geven en voor bron- en contactonderzoek. Maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan. Ik heb ze gisteren zelf gebeld, maar toen kreeg ik te horen dat ik gewoon moest afwachten. Ik vind dit best gek, omdat er nu al anderhalve dag voorbij is en ik nog steeds niks gehoord heb. Op dit moment zijn er 36 coronabesmettingen in Breda (mijn woonplaats), dus ook niet dat dat er 500 zijn en ze het superdruk hebben.

Wat denken jullie, zal ik ze nog een keer zelf bellen of moet ik afwachten? Ik blijf natuurlijk netjes in isolatie, maar er zullen genoeg mensen zijn die wachten totdat de GGD belt. Ik heb al mijn contacten van de afgelopen week zelf al gebeld en geïnformeerd, maar ik weet niet zo goed wat ik verder nog moet doen. Of ik me aan bepaalde regels moet houden thuis en wat ik moet doen voor ik uit isolatie mag. Hopelijk weten jullie hier meer!

Ik zou zelf mijn contacten op de hoogte brengen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:21


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:21

Misschien even een apart topic openen over corona en overgewicht, want het onderwerp komt hier nu echt iedere 5 pagina's weer terug :n

Kimmie, als ze hebben gezegd dat ze je nog bellen zou ik gewoon afwachten. Je kunt zelf alvast gewoon de mensen informeren waarmee je in contact bent geweest?

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:22

Citaat:
Overgrote deel
“Het gaat dan met name om patiënten op een hoge leeftijd, waarvan we denken dat die vaccinatie onvoldoende het immuunsysteem getriggerd heeft,” vervolgde ze.


En oudere zijn als eerste gevaccineerd.
In het voorjaar toen deze net gevaccineerd waren zag je echt deze leeftijd afnemen in de ziekenhuizen. Maar ook bij de besmettingen doden in de verpleeghuizen.
Ik denk dat hier echt een 3e prik nodig is.


@ relaxed, nee gewoon over dat onderwerp stoppen, body shaming hoort niet op bokt.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:29

Well.. that escalated quickly.... :Y)

Ik had het over een ongezonde levensstijl. Niet over dikke mensen. Waarom hier een paar zich pertinent aangevallen voelen als het over die onderwerpen gaat en zo hoog op de kast gaan zitten? Echt, ik snap dat een gezond gewicht niet voor iedereen makkelijk is. Ik veroordeel ook geen mensen met een hoger BMI en zie niet waar ik aan fatshaming doe? Wat ik oprecht jammer vind is dat er (in mijn ogen) weinig aandacht wordt besteedt aan de gezondheidsvoordelen van een gezonde levensstijl en een gezond gewicht. Het is heel duidelijk in de cijfers terug te zien dat er twee groepen zijn die meer risico lopen op ziekenhuisopname na een coronabesmetting: ongevaccineerden en mensen met een te hoog BMI. Vanuit de overheid zouden ze daar wat mij betreft meer aandacht aan mogen besteden. Juist omdat personen met een hoog BMI naast het risico van ziekenhuisopname na coronabesmetting nog veel meer gezondheidsrisico's lopen.

@Relaxed, verwijs je dan ook iedere keer dat het over vaccinatie en ongevaccineerden gaat even naar andere topics? Wel zo overzichtelijk.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:30

Kimmie25501 schreef:
Ik had even een andere vraag tussendoor. Ik had hem gisteren ook al gepost, maar toen weer verwijderd, want ik dacht dat ik misschien gewoon ongeduldig was.

Ik ben gisteren positief getest op corona door spoedtest en zij zouden dat doorgeven aan de GGD. Dat hebben ze als het goed is ook gedaan, want daarvoor hebben zij contact met mij opgenomen. De GGD zou mij nu als het goed is eigenlijk moeten bellen, om informatie te geven en voor bron- en contactonderzoek. Maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan. Ik heb ze gisteren zelf gebeld, maar toen kreeg ik te horen dat ik gewoon moest afwachten. Ik vind dit best gek, omdat er nu al anderhalve dag voorbij is en ik nog steeds niks gehoord heb. Op dit moment zijn er 36 coronabesmettingen in Breda (mijn woonplaats), dus ook niet dat dat er 500 zijn en ze het superdruk hebben.

Wat denken jullie, zal ik ze nog een keer zelf bellen of moet ik afwachten? Ik blijf natuurlijk netjes in isolatie, maar er zullen genoeg mensen zijn die wachten totdat de GGD belt. Ik heb al mijn contacten van de afgelopen week zelf al gebeld en geïnformeerd, maar ik weet niet zo goed wat ik verder nog moet doen. Of ik me aan bepaalde regels moet houden thuis en wat ik moet doen voor ik uit isolatie mag. Hopelijk weten jullie hier meer!



Gewoon afwachten tot ze bellen. Je hebt je contacten al op de hoogte gesteld dus dat is prima. Als zij gevaccineerd zijn en zij hebben geen klachten dan hoeven ze niet in quarantaine.

Zelf moet je in isolatie. Hier heb je de brieven die de ggd je vaak doorstuurt. Hier staat al veel info in:


https://lci.rivm.nl/covid-19-leefregels

https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis


Als je gevaccineerd bent en je hebt geen klachten dan mag je na 3 dagen alweer uit isolatie.
Bij klachten mag je uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van je klachten en je 24 uur klachtenvrij bent. Als je klachten blijft houden, mag je na 14 dagen uit isolatie. Ook als je dan nog klachten hebt.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:34

Contacten heb ik inderdaad op de hoogte gebracht, behalve van een concert waar ik donderdag was, want ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen en ik weet ook niet of ik toen al besmettelijk was.

Bedankt voor de links Vayo! Die ga ik even doorlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:34

Maar 996981, vind je BMI dan echt zo'n betrouwbaar cijfer? De sportschoolhouder die hier laatst aan corona overleed had ongetwijfeld een te hoge BMI, het was een kleerkast van een man. Gespierd en altijd met gezonde voeding bezig.
Mijn ex idem, 2 meter lang en met 100 kilo zou hij al een te hoge BMI hebben.. Terwijl hij gewoon een gespierde spijker was met vooral spieren en weinig vet.

Dus dat hele BMI cijfer zegt gewoon zo weinig :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-21 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:37

Suzanne F. schreef:

ernstig....


Maar zo gaat gewoon dadelijk alles weer op slot. Ook niet meer naar binnen met een geldige QR.
Maar alles weer dicht...nou nou dan hebben de anti's het weer gewonnen

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:39

BMI zegt idd eigenlijk helemaal niets!! Mensen met een zeer laag vet% hebben vaak juist hogere BMI. :j

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:46

Relaxed, ze bedoelt gewoon te dikke mensen.

En in dat opzicht heb ik een vraag: wat zou in de (hopelijk) hypothetische mogelijkheid dat er geselecteerd moet worden voor ZH- en IC- opname eerlijker zijn: obese mensen (en bijv. ook kettingrokers en alcoholisten) achteraan laten sluiten ten gunste van niet-gevaccineerden, of niet-gevaccineerden achteraan laten sluiten ten gunste van onder andere de eerstgenoemde groep?
En wat ongezond door eigen toedoen betreft, waar leg je dan de grens?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:48

Kimmie25501 schreef:
Contacten heb ik inderdaad op de hoogte gebracht, behalve van een concert waar ik donderdag was, want ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen en ik weet ook niet of ik toen al besmettelijk was.

Bedankt voor de links Vayo! Die ga ik even doorlezen!

Heb je het daar niet opgelopen? Misschien daarvan de organisatie een berichtje doen? Wel balen :(:)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:56

Sunnda schreef:
Vayo schreef:


Ik vind idd dat andere risicogroepen genoeg verantwoordelijk hebben genomen als zij zich hebben laten vaccineren.

Ook vind ik niet dat wel (risico)sporten tijdelijk aan banden moeten leggen. Sporten is goed voor lichaam en geest. De GGZ loopt al over en wellicht zijn er mensen waarbij niet mogen sporten zorgt voor een nog dieper dal. Wel is het belangrijk dat je veiligheid voorzorgsmaatregelen treft. Gordel om in de auto, cap op bij paardrijden, helm op bij wielrennen enz. Voor mij zijn dit allemaal risico’s van het leven die ingecalculeerd moeten worden. Het is ook geen besmettelijk iets dat zich over heel het verspreid. Daarnaast is er geen plek dóórdat de IC’s vol liggen met Corona patiënten die daar niet hadden hoeven liggen als zij zich hadden laten vaccineren.


Ik heb nog wel een vraag aan jou! Het is inmiddels overduidelijk dat het grootste deel van de Corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Ook is duidelijk dat vaccineren goed helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Een groot deel van deze opnames had dus voorkomen kunnen worden door 2 simpele prikjes. Daarnaast is er weer dreiging dat iedereen zich aan maatregelen moet gaan houden door deze groep die in het ziekenhuis belandt.
Waarom is het dan nog steeds niet gerechtvaardigd dat mensen zich moeten laten vaccineren? Gewoon verplicht of in ieder geval verplicht om ergens (supermarkt, apotheek, winkel) binnen te mogen. Het niet vaccineren heeft inmiddels zo’n grote invloed op de hele bevolking. Psychisch, maar ook houden ze bedden bezet waardoor andere hoognodige zorg niet door kan gaan.

En vindt je het dan wel ok dat niet gevaccineerden bij ernstig ziek worden wel willen dat alles uit de kast getrokken wordt op ze er doorheen te krijgen?

Want waar ze eerst zo kritisch zijn op die paar mm vaccinvloeistof, maakt het ze dan in het ziekenhuis ineens niet meer uit wat ze allemaal aan medicatie krijgen ingespoten. Is dat niet een beetje krom?

Volgens mij zijn de basisregels ook voor gevacineerden nog steeds geldig. Dat jij vind dat je met 2 spuiten je plicht voldaan hebt doet daar niets aan af en maakt je net zo slecht als een ongevaccineerde die zich niet aan de regels houdt..in regio Limburg liggen bijvoorbeeld weer meer gevaccineerden in het ziekenhuis als ongevaccineerden en hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe vaker dat zal voorkomen. Je bent niet 100% veilig met twee prikjes.
Het superieurgevoel spat er weer vanaf. :n
Dat er misschien extra aandacht moet zijn voor 45+ om zoveel mogelijk daarboven geënt te krijgen zie ik wel wat ik..maar laat jonge mensen met rust die niet willen..
En verplichten is waanzin. Dat gaat tegen de grondwet en de EVRM in.


Ik zeg in deze post nergens dat je met 2 spuiten je verantwoordelijkheid neemt en je je dan niet meer aan de basisregels hoeft te houden!?
Het ging over oa risicosporten en volle ziekenhuizen. Of dat mensen deze sporten om hold moeten zetten.

En ook zeg ik nergens dat je 100% veilig bent met twee prikjes. Wel is het zo dat je heel goed beschermd bent tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Dat is gewoon een feit. De reden dat er zoveel mensen in het ziekenhuis liggen komt doordat veel van die mensen niet twee prikjes hebben gehaald.

En een superieur gevoel? Ik voel me echt niet beter hoor dan een ongevaccineerde. Wel ben ik het beu dat er teveel ongevaccineerden zijn en hierdoor ziekenhuizen volstromen, andere zorg voor oa gevaccineerden uitgesteld wordt en we wellicht weer meer maatregelen krijgen. Veel van de ziekenhuisopnames door Corona had gewoon voorkomen kunnen worden. Dat geeft me een gevoel van “waar zijn we nu mee bezig!?”.

Ik zal niemand van de basisregels afpraten, maar zelf volg ik deze inderdaad niet meer op. Het zijn adviezen. Op dit moment zijn het er nog maar weinig. Afstand houd ik idd niet meer en dat hoeft ook niet. Het is slechts een advies. En bij klachten kies ik voor een zelftest. Mochten maatregelen aangescherpt worden dan vertik ik het inderdaad om afstand te houden van eveneens gevaccineerde vrienden en familie die er hetzelfde in staan. Ook weiger ik me te gaan houden aan een max. aantal mensen dat op bezoek mag komen of aan een avondklok.

De ene kiest ervoor zich niet te laten vaccineren en vindt het onacceptabel dat ze onder druk gezet worden zich te laten vaccineren en ik vind het onacceptabel dat er voor mij besloten wordt hoeveel naasten ik in mijn eigen woning mag ontvangen en dat ik afstand moet houden van familie en vrienden.
En dan is het niet eens voor onze eigen gezondheid, want wij zijn beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Dus nee, daar doe ik niet meer aan mee.

Ik heb er gewoon moeite mee dat de individuele beslissing van het niet vaccineren grote nadelige invloed heeft op de gehele bevolking.
En ik ga me niet aan ingrijpende maatregelen houden om een groep mensen te beschermen die zichzelf prima kan beschermen door middel van 2 spuitjes.

Zolang anderen geen last hebben van de keuze van het niet vaccineren en de gevolgen enkel voor de persoon zelf zijn vind ik het helemaal prima. Maar dit is gewoon niet het geval.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 27-10-21 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:57

Askja schreef:
Relaxed, ze bedoelt gewoon te dikke mensen.

En in dat opzicht heb ik een vraag: wat zou in de (hopelijk) hypothetische mogelijkheid dat er geselecteerd moet worden voor ZH- en IC- opname eerlijker zijn: obese mensen (en bijv. ook kettingrokers en alcoholisten) achteraan laten sluiten ten gunste van niet-gevaccineerden, of niet-gevaccineerden achteraan laten sluiten ten gunste van onder andere de eerstgenoemde groep?
En wat ongezond door eigen toedoen betreft, waar leg je dan de grens?


Idd, waar leg je de grens, ik ben iig blij dat ik zoiets niet hoef te bepalen, dat is niet te doen.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:59

Misschien de mensen die beginnen te schelden? Of familie hebben die je gaan uitschelden... ?
Die vinden het blijkbaar niks om behandeld te worden.. nou, ga dan maar...


:+

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:59

Relaxed schreef:
Maar 996981, vind je BMI dan echt zo'n betrouwbaar cijfer? De sportschoolhouder die hier laatst aan corona overlijdt had ongetwijfeld een te hoge BMI, het was een kleerkast van een man. Gespierd en altijd met gezonde voeding bezig.
Mijn ex idem, 2 meter lang en met 100 kilo zou hij al een te hoge BMI hebben.. Terwijl hij gewoon een gespierde spijker was met vooral spieren en weinig vet.

Dus dat hele BMI cijfer zegt gewoon zo weinig :n

Natuurlijk is BMI maar een cijfer. De uitkomst van een simpel rekensommetje. Het is echter wel goed bewezen en reproduceerbare maat voor overgewicht. Afgezien van enkele extremen zoals bodybuilders die zwaar zijn door hun spieren, is een BMI boven de dertig toch een aardige graadmeter dat je te veel vet hebt. Zeker als je de BMI neemt in combinatie met tailleomvang. De gemiddelde mens is verre van bodybuilder of topsporter. Voor de gemiddelde NL-er is het dus een prima indicatie.

Daarmee kun je niet per definitie stellen dat iemand met een gezond BMI per definitie gezonder is dan iemand met een hoog BMI natuurlijk, dat is veel te kort door de bocht. Net als stellen dat het aan de ongevaccineerde ligt dat we nog niet uit de oliebol zijn. Ook daar zijn veel meer factoren van invloed

Purkii

Berichten: 723
Geregistreerd: 23-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:07

Purkii schreef:
https://youtu.be/o-kPNFzhZXg

Ik kreeg dit gestuurd, ging over het umc maastricht. Daar schijnt de situatie anders te zijn dan in de rest van het land.
Weet iemand of dit betrouwbare info is?


Wat ik me ook af vraag is of er meer ziekenhuizen (regios)zijn waar dit aan de orde is.