Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

Algemeen Coronatopic #7


Vorige topics:
[CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
[CV] Algemeen Corona-topic #2
[CV] Algemeen Corona-topic #3
[CV] Algemeen Coronatopic #4
[CV] Algemeen Coronatopic #5
[CV] Algemeen coronatopic #6

Sub-Topics:
Over verschillende onderwerpen lopen er sub-topics voor discussies over specifiek dat onderwerp. Onder meer:
Hoofdtopic: [CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
Thuislaten van kinderen: [CV] Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?
Economie: [CV] Hoe beinvloedt het corona virus de economie?
Hulpvragen/geven: [CV] #coronahulp, wie helpt?
Hamsteren van spullen: [CV] Waarom wc papier?
Maatregelen op het werk: [CV] Hoe werk jij nu?
Voordelen van Coronavirus: [CV] De "voordelen" van de Corona-maatregelen
Hoe streng ben jij in de maatregelen: [CV] Hoe streng zijn jullie met corona\
Corona-maatregelen in België: [HK] Corona-maatregelen in België: hoe gaat het bij jou?
Corona & Vakantie: [CV] Corona en vakantie

Moderatoropmerking:
Regels:
- Geen flauwe opmerking of afbeeldingen delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.

Klein verzoek: als je informatie deelt die voor veel onrust kan zorgen bij andere gebruikers maak dan duidelijk waar je het bericht vandaan hebt. Deel een bron als die er is en geef het aan als je niet zeker weet of de informatie klopt. Zo voorkomen we met z'n allen onnodige paniek.


Moderatoropmerking:
Ook in tijden van Corona blijven de regels van het auteursrecht gewoon gelden. Er zijn een aantal uitgevers die op voorhand verbieden om artikelen van hun sites of bladen te verspreiden, en dan mag er alleen naar die stukken gelinkt worden. Hooguit met een paar woorden uit het begin. Dat zijn bijna alle grote uitgevers: van Mediahuis (bijvoorbeeld De Telegraaf, maar ook NRC en een aantal regionale bladen) en De Persgroep (bijvoorbeeld AD, alle regionale bladen, Trouw, Parool en De Volkskrant) mogen alleen de eerste paar woorden geciteerd worden en moet daarna worden doorverwezen naar de bron. Hetzelfde geldt voor veel bladen en internetpublicaties, bijvoorbeeld horses.nl

De nieuwsredactie kent die lijst en past hem in haar artikelen ook toe. Maar ook voor elke gebruiker geldt dat je bij het plaatsen van een bericht moet bedenken of je wel het copyright hebt van wat je plaatst. Linken mag altijd, kopiëren van gegevens van een ander mag zonder expliciet gegeven toestemming niet.

Normaal gesproken is het niet zo erg als er eens iets doorglipt, maar we zien dat er nu een grotere behoefte is om informatie te delen en dat er dus ook vaker grotere stukken tekst van anderen geknipt en geplakt wordt. Vandaar dat we nu toch nog een keer duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Vind je een stuk de moeite waard, omschrijf dan waarom dat zo is en plaats de link. Het is voor auteursrechthebbenden ook een zware tijd.


Wij houden ook dit topic scherp in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:00 



 
Profiel   

Fijn, ik lees graag weer mee. Nog een kleine week vanuit Spanje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:03 



 
Profiel   

Present

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:04 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee :) (en zal me tot grote irritatie van sommigen soms “ineens” weer in een discussie mengen :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:07 



 
Profiel   

996981 : mengen is prima hoor. Zet soms ook weer aan het denken.

Hallo allen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:08 



 
Profiel   

Topic #7 alweer, wie had dat ooit gedacht...

(@mods, topic #6 staat nog niet in het openingsbericht?)


Laatst bijgewerkt door Ann op 16-07-21 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:10 



 
Profiel   

Ik ben ook weer van de partij, voornamelijk als meelezer want ik maak niets mee en kom nergens.
Maar, manlief heeft vandaag zijn 2de enting gehad en ik mag zondag. *\o/*
Verder zou ik morgen een wedstrijd hebben maar vanwege het oplopende aantal besmettingen woensdag de knoop door gehakt om niet te gaan en de test afspraak ook afgemeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:14 



 
Profiel   

Winged schreef
996981 : mengen is prima hoor. Zet soms ook weer aan het denken.

Hallo allen


Alleen als je de foeiknop niet gebruikt :)*

An open mind is a joy forever :D

De NL versie met parachutes is ook grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:17 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
Fijn, ik lees graag weer mee. Nog een kleine week vanuit Spanje.



Hopen dat de kleurgekte geen rood in het eten gooit.

Het dorp hier nu 650 / 100k. Rest van de provincie Málaga gemiddeld hoger.


Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-07-21 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:19 



 
Profiel   

Dat we alweer bij 7 zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:19 



 

Nou mijn test was negatief, dus gewoon snotverkouden. Dit weekend gelukkig mooi weer, dus lekker buiten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:21 



 
Profiel   

Dat is wel fijn!

Neon: geloof dat jullie deze dagen ook drukker met water zijn dan corona :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:46 



 
Profiel   

Nou, valt mee, zit niet in rivierengebied. Heeft hier wel blank gestaan na een bui, maar in juni hebben wij meer wateroverlast gehad. Hier staat de regenmeter nu op 75mm, iedere zaterdagavond wordt ie geleegd. In juni hadden we 50mm in 2 uur. Ik was er wel bang voor met de voorspellingen want ook hier zou het te keer gaan, maar we hebben geluk. En als ik nu alles zie in Limburg dan mochten we in juni ook niet klagen met enkel ondergelopen kelders en een paar cm water binnen. Wat een drama daar zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:50 



 
Profiel   

Ja hoor, nieuw gepiepel -:(-

Was toch circa 70% vaccinatie/resistent voor ´groepsimmuniteit´?
De draaikonterij daarover via de media is begonnen.
We naderen hier die 70% maar.... ´als er zoveel besmettingen zijn, moet het % gevaccineerden omhoog.´
Geen heldere onderbouwing.
Verder geen wóórd over dat al de besmetten een natuurlijke weerstand ontwikkelen welke bij de gevaccineerden opgeteld moeten worden.

Kijk, als de overheid nu wil dat er meer dan 70% gevaccineerd wordt, zeg dan waarom; windt daar geen doekjes om ipv te foezelen.
Pfff net als de rekenformule voor risico op basis van besmetten niet aanpassen; dat is defacto ook de paaltjes verzetten.
Hier is nu vet meer dan de helft gevaccineerd, lage belasting gezondheidszorg, maar volop roepen voor meer beperking; gemeentes afsluiten, avondklok en al.
Zo komen we nooit naar een meer normale samenleving -O-
Ik hou mijn hart vast hoe dat moet gaan van het najaar met griep erbij.
Vingers gekruisd dat het Britse plan goed uitpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:20 



 
Profiel   

Wie had dat ooit gedacht... Het zevende topic. Ik las mee in de eerste toen het allemaal heel ernstig was in Wuhan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:21 



 
Profiel   

Bij een veel besmettelijkere variant zoals de Delta is een hogere vaccinatiegraad nodig om deze in te dammen. Waar bij a en b 70 % voldoende was is voor d gewoon 80 of als het kan 90 % nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:48 



 
Profiel   

We zitten ook echt nog niet aan 70% volledig geënt (plus de twee weken voordat het volledig werkt)

Op 4 juli (dus vandaag min twee weken) waren er 6,4 miljoen mensen volledig geënt in Nederland.

Dat is bij lánge na nog geen 70%(17,4 miljoen inwoners)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:54 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe besmettelijk deze variant is in de buitenlucht. Zijn ook bij buitenfestivals redelijk wat besmettingen geweest, maar die besmettingen konden ook weer uit de kroeg komen (Ploegendienst festival bijvoorbeeld, https://www.nu.nl/muziek/6145492/honder ... stival.amp)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:00 



 
Profiel   

Bij een aantal van de festivals was zo af een toe een regenbui waarna ze allemaal de tenten invlogen. In ieder geval is bij één festival dat waarschijnlijk mede oorzaak. En de Deltavariant betekend een gigantisch hogere virusload dus dan komen er ook buiten besmettingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:07 



 
Profiel   

bigone schreef
Bij een veel besmettelijkere variant zoals de Delta is een hogere vaccinatiegraad nodig om deze in te dammen. Waar bij a en b 70 % voldoende was is voor d gewoon 80 of als het kan 90 % nodig.


Hier wordt gesproken over 94 procent, wat erg lastig wordt als kinderen niet kunnen worden gevaccineerd.

HC: ter info (Spaanstalig) https://www.rtve.es/noticias/20210716/c ... 1661.shtml

Spanje zit pas op 49,6 procent volledig gevaccineerden, we zijn er nog lang niet. Nederland is net wat verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:11 



 
Profiel   

Ik blijf het toch wel apart vinden dat de besmettingen skyhigh zijn en er eigenlijk weinig maatregelen zijn. Het voelt voor mij nog steeds vreemd om zonder mondkapje boodschappen te doen. Als ik niet brildragend zou zijn had ik hem weer opgezet, want de 1,5 m lijkt ook niet meer te bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:14 



 
Profiel   

Ik heb daar dus weer niet zo’n last van. Ben zelfs naar vandaag een rustige Ikea geweest maar ik heb de hele mondkapjes periode die dingen ondingen gevonden en met het gebruik van de gemiddelde Nederlander geloof ik er echt niet in.
Maar zoals ik eerder al zei. Ik ga sowieso niet naar drukke winkels. Ik kijk altijd naar de Google live en ook als het te druk is in de winkel draai ik om. Afstand houden doen mensen eigenlijk wel oké.

Een goede vriendin is bij haar vriend in Frankrijk en is nu daar besmet geraakt. Ook echt wel pech. Loopt het hier de spuigaten uit en loop je het daar op in een grote supermarkt :+
Volgens haar zijn ze nergens uit eten geweest en moet ze dus wel in de supermarkt besmet zijn.


Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-07-21 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:21 



 
Profiel   

Hoe snel gaan die besmetiingen met die delta variant? Ik kan er weinig over vinden
Eerst was het criterium 15 min dichtbij
Hoe snel gaat t met die delta die veel besmettelijker is? Hoe snel kun je besmet zijn.. seconden, minuten ?
Niemand weet dat denk ik echt maar vraag t me wel af

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:23 



 
Profiel   

Omdat de delta variant een veel hogere virusload heeft zal in dat geval een simpel praatje op een meter van een paar minuten al voldoende kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:37 



 
Profiel   

Ann schreef
Topic #7 alweer, wie had dat ooit gedacht...

(@mods, topic #6 staat nog niet in het openingsbericht?)


Ik las net ook de eerste post van het eerste topic en het is zo raar om terug te kijken. Hoe onwetend we toen waren over wat er allemaal nog zou komen.. Had ik trouwens ook niet willen weten toen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen